Nämä tullitarkastuksethan ovat olleet EU maiden sisäisessä liikenteessä kiellettyjä jo jonkin aikaa. Siitä on minulle henkilökohtaisesti seurannut se, että en edes muista milloin viimeksi ostin tupakkaa Suomesta. Nytkin polttelen kreikkalaista 2,5€ aski.
Tuo homma toimii myös EU:n ulkopuolisilla lennoilla, kunhan vaihtaa konetta euroopassa. Silloin ne vissiin voisi tarkastaa, mutta kun kone tulee Frankfurtista, ei siellä ole ikinä ketään vastassa. Ikävää on se, että monissa EU maissa on rööki paljon kalliimpaa kun Suomessa.
Minä siis matkustelen paljon työkseni, mutta eikö Suomalaisista about puolet asu kuitenkin kohtuullisen ajomatkan päässä Tallinan laivoista? Minä ainakin olen suunnitellut sellaisen jokavuotisen olutkeikan suorittamista. Vaimo mukaan, niin saa yhdellä keikalla vuoden kaljat?
Luulen että joku yrittäjä vielä keksii jonkun rullakkovuokrauspisteen satamaan. Olisiko siinä liikeideaa jollekin Tallinnan kauppiaalle, että sille voisi soittaa etukäteen ja kauppias pakkaisi oluet rullakoon tjsp. ja toimittaisi kärryn Tallinnan satamaan odottamaan? Ei tarttisi sitten kuin töniä kärry laivan läpi ja hommata paku kotisatamaan odottamaan?
Olen kyllä muuten havainnut jo aiemmin kilpailun positiivisen vaikutuken oluen hintaa Suomessa. Eilen hain 24 pulloa lapparia hintaan 19€ pahvilaatikkoon pakattuna. Sanoisin, että kilpailun vaikutus hintoihin on vähintääkin yhtä suuri kuin tuon naurettavan veroalennuksen.