Alkoholi – yleisesti

  • 388 278
  • 2 557

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku virkamies varmaan nauraa kesämökillään kun miettii mitä on töissä saanut viime vuosina aikaan:

"Nyt Valamon seurakunnan pitää tilata viinit erikseen Alkolta, joka sitten tilaa vastavuoroisesti tarvittavan määrän viiniä Valamolta. Tilatut viinit lähetetään Valamosta Vantaalle Alkon keskusvarastolle, josta ne toimitetaan Heinäveden Alkoon valamolaisten noudettavaksi.
Valamon luostarista on matkaa Alkon keskusvarastolle reilut 350 kilometriä ja Heinäveden Alkoon noin 50 kilometriä. Koko satojen kilometrien matkan kattava toimitusrumba vie aikaa noin kaksi viikkoa".

(Karjalainen: Valamon luostari joutuu tilaamaan Alkosta itse valmistamansa kirkkoviinin – pullot kiertävät satojen kilometrien matkan)
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Joku virkamies varmaan nauraa kesämökillään kun miettii mitä on töissä saanut viime vuosina aikaan
Minkä takia "joku virkamies" nauraisi mökillään kun syyllinen tähänkin typeryyteen on edellinen hallitus.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joku virkamies varmaan nauraa kesämökillään kun miettii mitä on töissä saanut viime vuosina aikaan:

Täytyy kyllä sanoa, että tämä huvitti suuresti. On kyllä taas sellaista hölmöläisen hommaa, että Hannu Karpolla voisi olla asiaa.

Jotenkin veikkaisin, että luostari ei ole ainoa taho, joka kärsii tästä byrokratiasta. Hyvä kuitenkin, että juuri he ovat tulleet asian suhteen esiin, niin asialle voisi ehkä tapahtuakin jotain. Jos joku viinitila vaikka tulisi tällaisen asian suhteen julkisuuteen, kaikkitietävä kansanholhous pitäisi tällaista typerää kierrätystä Alkon kautta hyvinkin tarpeellisena alkoholismin torjunnan kannalta. Nyt kuitenkin uskonnollisen yhteisön kohdalla kyse on ns. paremmasta alkoholista, joten tämän seurauksena ei alkoholismi ole erityisen todennäköistä, ja tällainen suojelutoimi voidaan nähdä ylimitoitetuksi.

Mainittakoon loppuun, että kaltaiseni maltillinen ateistikin on vieraillut Valamon luostarissa, ja ostanut sieltä pullon jälkiruokaviiniä. Viini on nautittu jo vuosia sitten, mutta komea sininen lasipullo on mökillä koristeena. Samalla reissulla tuli luostarin kahviossa käyttäydyttyä raa'asti: join kupin kahvia ja söin yhden munkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Täytyy kyllä sanoa, että tämä huvitti suuresti. On kyllä taas sellaista hölmöläisen hommaa, että Hannu Karpolla voisi olla asiaa.

Jakelukuskiahan ei sinänsä kiinnosta mitä on kyydissä ja ajetaan minne pitää, mutta luulisi tämän niitäkin naurattavan. Ei matkalla pankkiin vaan tee työtä millä on tarkoitus.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Täytyy kyllä sanoa, että tämä huvitti suuresti. On kyllä taas sellaista hölmöläisen hommaa, että Hannu Karpolla voisi olla asiaa.

Jotenkin veikkaisin, että luostari ei ole ainoa taho, joka kärsii tästä byrokratiasta. Hyvä kuitenkin, että juuri he ovat tulleet asian suhteen esiin, niin asialle voisi ehkä tapahtuakin jotain. Jos joku viinitila vaikka tulisi tällaisen asian suhteen julkisuuteen, kaikkitietävä kansanholhous pitäisi tällaista typerää kierrätystä Alkon kautta hyvinkin tarpeellisena alkoholismin torjunnan kannalta. Nyt kuitenkin uskonnollisen yhteisön kohdalla kyse on ns. paremmasta alkoholista, joten tämän seurauksena ei alkoholismi ole erityisen todennäköistä, ja tällainen suojelutoimi voidaan nähdä ylimitoitetuksi.

Mainittakoon loppuun, että kaltaiseni maltillinen ateistikin on vieraillut Valamon luostarissa, ja ostanut sieltä pullon jälkiruokaviiniä. Viini on nautittu jo vuosia sitten, mutta komea sininen lasipullo on mökillä koristeena. Samalla reissulla tuli luostarin kahviossa käyttäydyttyä raa'asti: join kupin kahvia ja söin yhden munkin.
Onhan toi tolkuton kuljetus ees taas jo itsessään ihan ilmaston raiskausta. Luulis jonkun Vihertävänkin jo ärähtävän. Muistelen Luostarin nostaneen otsikoita mennä vuosina, kun Valamon omaa myyntiä oltiin kieltämässä? Voin olla väärässäkin, mutta kaiketi viinejä ainaskin saavat myydä edelleen. Vai koskiko sitten liköörejä.

Käynyt sieltä itsekkin jonkun kerran poikkeamassa "viininhakureissulla" ja täytyy todeta, että eri hyvää viintä osaavat tehdä. Munkkikahvejansa väheksymättä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sitä itse eniten ihmetellyt miksi suoraan myyntiä esim. "tehtaanmyymälöissä" ja erinäisistä muista vastaavista myymälöistä pitää olla niin rajattua nuo säädökset kun melkein parhaimpia myyntivaltteja olisi myös verotulojen osalta ja miksei jopa joillakin alueilla edistäisi matkailua myös, itseasiassa monelle pienemmälle paikkakunnalle saattaisi olla isokin myyntivaltti. Eikä noissa kuitenkaan ihmiset korikaupalla varmaan niitä erikoisoluita ja muita tuotteita ostaisi, mutta merkittävän määrän kuitenkin noiden panimoiden oman myynnin kannalta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikä noissa kuitenkaan ihmiset korikaupalla varmaan niitä erikoisoluita ja muita tuotteita ostaisi, mutta merkittävän määrän kuitenkin noiden panimoiden oman myynnin kannalta.

Kävin keväällä viinikellarissa EU:n ulkopuolella ja hommahan oli niin päin, että kukaan ei pakottanut ostamaan mitään, mutta pakkohan se oli pari pulloa ostaa, kun tultiin.

Sen takia ei ole kukaan kuitenkaan kuollut vielä sairauteen ja silti varmasti jonkun verran helpottaa sen ukon toimintaa siellä.

Se oli aivan pieni paikka keskellä ei mitään ja sinne mentiin juuri sen takia, kun se oli eräänlainen matkailuvaltti. Aavistuksen tätä kannattaisi miettiä siellä eduskunnassa. Kukaan tuskin jättää matkailematta Suomeen, kun sieltä ei saa viinaa, mutta luulisi melko paljon pettyneitä turisteja olevan kuullessaan ei tänään. Ei saa myydä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...i-vuonna/123d7cb2-353f-47f7-807d-49d29f52b5de

Tämän mukaan tosiaan Suomi aikoisi nostaa veroa jo vuodenvaihteessa, samalla hetkellä Latvia ilmoittaa että aikoo 15% laskea väkevien verotusta. Viro jo laski kuun alussa omaa verotustaan. Ensivuoden lopussa ollaan varmaan ihan yllättyneitä miksi verokertymä laskee vaikka piti tulla 50 miljoonaa lisää helpolla matikalla ja haitat pysyy silti samoissa ellei lisäänny jopa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Rähinägeeni. Lapset. Suomi on poikkeustapaus. Mainitsinko jo lapset? Lapset.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onneksi keksivät, mutta kirkkaat olisi saaneet jäädä keksimättä niin kuin vaikka ydinaseet.

Kirkkaista en itsekään suuresti perusta, mutta mikäs vika ydinaseissa on? Ilman niitä Eurooppa olisi ammuttu perinteisin asein tuhkaksi ainakin yhden kerran nykyistä useammin. Ja todennäköisesti kommunismi olisi voittanut kylmän sodan.

No, on kai kirkkaillakin joku tarkoitus. Itse kaadoin kuukausi sitten muuton yhteydessä 0.7 litran lähes täyden putelin viemäriin. Olin saanut sen tupaantuliaislahjaksi kahdeksan vuotta aiemmin. Menekki oli niin pientä, että tuo olisi todennäköisesti säilynyt eläkeikään asti, ja ehkä jopa perikunnalle.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kävin keväällä viinikellarissa EU:n ulkopuolella ja hommahan oli niin päin, että kukaan ei pakottanut ostamaan mitään, mutta pakkohan se oli pari pulloa ostaa, kun tultiin.

Joo ja näissähän olisi kuitenkin vain sen oman panimon tuotteita rajoitettu määrä ja hinta olisi samaa luokkaa kun alkoissa tai kauppojen hyllyillä, menisi vain yksittäisiä tuotteita kaupaksi, ei olisi juurikaan uhka esim. Alkolle, mutta turha byrokratia vain välissä että ei tuommoisia myymälöitä ainakaan kovin helpolla saa pystyyn jos edes vielä nykyisinkään saa vaikka lakeja helpotettiin. Käytännössä vaan turhaan rajoitetaan sitä verokertymää.
 
K

Kiekkokatsoja

Aloitan alkoholilakon.
Ottaako kukaan muu haastetta vastaan, ja katsotaan kuinka kauan pystyy olemaan tipatta?
Alkaa tästä päivästä.
 
K

Kiekkokatsoja

Kymmenen vuotta tuli viikko sitten. Otatko kiinni? Sain tarpeeksini aikanaan, jokainen tyylillään.
Tuskin kiinni saan. Mutta jospa aikani kuitenkin pärjään, ja ainahan sitä aikaa voi venyyttää lisää.

Naapurin papparainen kertoi, että nelisenkymmentävuotta, on ollut tipatta. Oli kuulemma alkoholisti, ja ei voi ottaa enää tippaakaan.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eilen saavuin Rodokselle. Ruuan kanssa eilen illalla yksi olut ja sen päälle toinen olut. Sitten hotelliin klo 22.30.

Tänään join klo 13 ruuan kanssa yhden ja nyt biitsillä kolmessa tunnissa on toinen olut menossa. Enempää en tänään juokaan olutta, illalla käyn juoksulenkillä.

Tämmöinen oluensärvintä on oluen oikeinkäyttöä. Enempää ei tee edes mieli.
 
K

Kiekkokatsoja

Olen tänään mietiskellyt alkoholin käyttöä, ja kuinka se muuttaa ihmisen käytöstä. Ainakin itselläni on mennyt niin, että illan ilosta seuraa pidempi negatiivisempi jakso. Silloin harmittaa helpommin asiat, ainakin muutaman päivän ajan.
Humalassa oon iloinen, ja pelleilen asioilla. Mutta sitten jos mua ärsytetään tarpeeksi kauan, niin suutun helpommin. Silloin haluan poistua omiin oloihini.
Alkoholi pilaa ja sekoittaa monta asiaa. Siksipä kannattaisi joko olla tipatta, taikka osata ottaa vaikka vain lasillinen ruoan kanssa esim viikonloppuisin. Päädyin tuohon tipatta olemiseen, tästä päivästä alkaen.
Kyllä oma toiminta humalassa on toisinaan harmittanut mua jälkeenpäin. Sen uskallan myöntää.

Miten alkoholi vaikuttaa sinuun?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olen tänään mietiskellyt alkoholin käyttöä, ja kuinka se muuttaa ihmisen käytöstä. Ainakin itselläni on mennyt niin, että illan ilosta seuraa pidempi negatiivisempi jakso. Silloin harmittaa helpommin asiat, ainakin muutaman päivän ajan.
Humalassa oon iloinen, ja pelleilen asioilla. Mutta sitten jos mua ärsytetään tarpeeksi kauan, niin suutun helpommin. Silloin haluan poistua omiin oloihini.
Alkoholi pilaa ja sekoittaa monta asiaa. Siksipä kannattaisi joko olla tipatta, taikka osata ottaa vaikka vain lasillinen ruoan kanssa esim viikonloppuisin. Päädyin tuohon tipatta olemiseen, tästä päivästä alkaen.
Kyllä oma toiminta humalassa on toisinaan harmittanut mua jälkeenpäin. Sen uskallan myöntää.

Miten alkoholi vaikuttaa sinuun?
Hyvinkin usein menee aivan liikaa, ja tuntuu että ikä ei ole auttanut asiassa juurikaan. Rakastan hyviä oluita ja viskejä, ja ne illat kun vain niitä nautiskellaan ja fiilistellään ovat ehkä parhainta ikinä. Mutta sitten kun on niitä iltoja, että lähdetään yökerhoon pyörimään ja "pitämään hauskaa" niin harvoin sitä kovin hauskaa on. Filmi poikki siinä aamuyön kohdilla, kotiin ja halailemaan vessanpönttöä ja seuraavat pari päivää vähintään henkinen darra, jos ei ihan fyysinenkin. Usein olen miettinyt, että pitäisikö jättää koko alkoholi pois, mutta samalla nuo hyvät oluet ja viskit tuovat kyllä elämään niin paljon iloa, että tuskin edes pystyisi.

Näin ollen ratkaisu olisi varmasti jättää nuo yökerhoreissut ja muut pois. Tai kasvattaa jonkinlainen selkäranka, että sitten sinne mennessä ei aina menisi överiksi. Voisiko olla, että tälläinen ujo introvertti luonne innostuu siitä fiiliksestä kun uskaltaa puhua, olla sosiaalinen ja "vapaa" ja sitten sitä alkaa tinttaamaan täysin överisti?

Mutta aiheena aina hyvä ja mielenkiintoinen pohtia.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Olen tänään mietiskellyt alkoholin käyttöä, ja kuinka se muuttaa ihmisen käytöstä. Ainakin itselläni on mennyt niin, että illan ilosta seuraa pidempi negatiivisempi jakso. Silloin harmittaa helpommin asiat, ainakin muutaman päivän ajan.
Humalassa oon iloinen, ja pelleilen asioilla. Mutta sitten jos mua ärsytetään tarpeeksi kauan, niin suutun helpommin. Silloin haluan poistua omiin oloihini.
Alkoholi pilaa ja sekoittaa monta asiaa. Siksipä kannattaisi joko olla tipatta, taikka osata ottaa vaikka vain lasillinen ruoan kanssa esim viikonloppuisin. Päädyin tuohon tipatta olemiseen, tästä päivästä alkaen.
Kyllä oma toiminta humalassa on toisinaan harmittanut mua jälkeenpäin. Sen uskallan myöntää.

Miten alkoholi vaikuttaa sinuun?
Harvinaista kyllä,niin voin allekirjoittaa jonkun toisen kirjoituksen. Täysin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen tänään mietiskellyt alkoholin käyttöä, ja kuinka se muuttaa ihmisen käytöstä. Ainakin itselläni on mennyt niin, että illan ilosta seuraa pidempi negatiivisempi jakso. Silloin harmittaa helpommin asiat, ainakin muutaman päivän ajan.
Humalassa oon iloinen, ja pelleilen asioilla. Mutta sitten jos mua ärsytetään tarpeeksi kauan, niin suutun helpommin. Silloin haluan poistua omiin oloihini.
Alkoholi pilaa ja sekoittaa monta asiaa. Siksipä kannattaisi joko olla tipatta, taikka osata ottaa vaikka vain lasillinen ruoan kanssa esim viikonloppuisin. Päädyin tuohon tipatta olemiseen, tästä päivästä alkaen.
Kyllä oma toiminta humalassa on toisinaan harmittanut mua jälkeenpäin. Sen uskallan myöntää.

Miten alkoholi vaikuttaa sinuun?
Mulle tulee hirvittävä krapula pienestäkin kännäämisestä. Ei voi tehdä muuta kuin maata pesuhuoneen lattialla, oksentaa ja yrittää olla liikkumatta. Mitään kiinteää ruokaa ei voi edes ajatella. Tästä johtuen olen käytänössä lopettanut humalahakuisen juomisen. Ainakaan missään reissussa ei voi dokata koska krapulassa toimintakykyni on käytännössä olematon.

Olisinko ollut viimeksi kunnolla humalassa kaverin häissä nelisen vuotta sitten.

Mun maksimirajani on sellaiset neljä- viisi isoa nelostuoppia ehtooseen. Enempi määrä on pelkkää negaa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
on niitä iltoja, että lähdetään yökerhoon pyörimään ja "pitämään hauskaa" niin harvoin sitä kovin hauskaa on. Filmi poikki siinä aamuyön kohdilla

Näin ollen ratkaisu olisi varmasti jättää nuo yökerhoreissut ja muut pois. Tai kasvattaa jonkinlainen selkäranka, että sitten sinne mennessä ei aina menisi överiksi. Voisiko olla, että tälläinen ujo introvertti luonne innostuu siitä fiiliksestä kun uskaltaa puhua, olla sosiaalinen ja "vapaa" ja sitten sitä alkaa tinttaamaan täysin överisti?
Lainaamaani kohdat pätevät minuunkin. Isossa, ja varsinkin hieman vieraassa porukassa, lähtee hyvin helposti lapasesta. Sitten tutussa pikku porukassa ja varsinkin kaksin jonkun kanssa ei lähde. Päätin viime vuodenvaihteessa, että isoissa porukoissa en ryyppää enää, koska ne tapahtumat eivät vaan sovi luonteelleni. Hyvin on tällä linjalla mennyt. Tänään meni nuo aiemmin mainitsemani kolme olutta. Ravintolassa illallisella olisi saanut ravintolalta ilmaista Ouzoa lopussa, vaan en ottanut. Isossa ja vieraassa porukassa olisin vetänyt ykkösellä alas.

Joten voi sitä juoda, mutta valitse aikasi ja paikkasi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
No, aloitatko myös tipattomuuden?
Itse lupaan lisätä myös liikuntaani.
Siellä oli lopussa se täysin sana. Eli samoilla linjoilla. Liikkuminenkin lisääntyy kanssa, kun yleinen jaksaminen kasvaa. Tänään ei vielä liikoja jaksa, ehkä se taas keskiviikosta hymyilyttää, kun rupee ruokakin maittamaan. Kohti kivempia aikoja.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kesän hulinat takana, eli noin kuukauden tauko viinan kanssa läträämiseen. Elo-syyskuun vaihteessa alkaa taas työnpuolesta juopottelut joten pieni tauko tässä välissä tulee sopivasti.
Närästys on tullut vanhemmiten darran lisämausteeksi. Vittumainen vaiva ja todennäköisesti gt:den ansiota.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös