Alexander Stubb Suomen tasavallan presidenttinä 2024–

• 69 226
  • 416

p_3ksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL, Jukurit
Stubbin läsnäolo katsomoissa antaa taatusti suomalaisille urheilijoille vielä extra latauksen suoritukseen, että paras saadaan irti. Todella arvostettavaa ja hienoa toimintaa.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Onhan tuo hienoa, ennenhän on lähinnä haluttu paistatella mitalistien vierellä. Vieläkin huvittaa se Lordi-huuma Euroviisujen jälkeen, kun metallifaneja löytyi valtiojohdostakin enemmänkin.

– Tyypillistä on ollut, että olympialaisissa valtionpäät ovat olleet paikanpäällä kannustamassa ja onnittelemassa, kun urheilijalla on ollut mitalisaumaa. Silloin, kun urheilija on epäonnistunut, hänet on taas tavallisesti haluttu jättää rauhaan.

– Tämä on uusi avaus Stubbilta, että hän haluaa osoittaa tukea ja myötätuntoa myös epäonnistumisen kokeneelle urheilijalle. Se on aika henkilökohtainen ja intiimi tapa olla kontaktissa kilpailijan kanssa. Minulla ei suoraan sanottuna tule mieleen vastaavaa tapausta.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sille on syynsä, miksi jotkut toimittajat ovat kirjoittajien raskaassa sarjassa ja Silvennoinen ei.

Hienoa toimintaa Stubbilta sanon minä. Tsemppaa nuoria urheilijoita, kuten pitääkin.
Jep. Luin kahteen kertaan kolumnin enkä edelleenkään saanut kiinni mitä Stubb on tehnyt väärin.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Silvennoinen puki ihan kohtuullisen hyvin sanoiksi omiakin tuntojani. Stubb on mennyt linssiluteilemaan tilanteisiin, joihin ei mielestäni olisi tarpeen mennä etenkään presidenttinä. Antaa viiden pennin someinfluensseriviboja.

Lisäksi oli pari minun sosiaaliseen silmääni särähtävää ratkaisua. Jos Saha ja Stubb eivät ole jotakin vanhoja treenikavereita, niin oudoksun halaamaan änkemistä. Urheilija on aika omissa tiloissaan tuollaisella hetkellä, eikä siihen pidä ulkopuolisen tunkea. Samoin itsensä tuputtaminen maastopyöräkaveriksi käsi paketissa olevalle ulkonäön puolesta juuri murrosiän ohittaneelle oli minulle kevyttä myötähäpeää aiheuttanut ratkaisu.

Molemmat liikkeet kameroiden edessä tietenkin.

Stubb on Stubb, ja tämä on hänen tyylinsä. Siksi en häntä äänestänytkään, kun minusta tuo on falskia.

rpeez

Jäsen
Urheilija on aika omissa tiloissaan tuollaisella hetkellä, eikä siihen pidä ulkopuolisen tunkea.

Petra Olli on ainakin eri mieltä kanssasi, lainaus IS:n artikkelista:

"Olli kertoo pitävänsä hienona sitä, miten Stubb on lähestynyt Suomen olympiaurheilijoita tappion hetkinä. Hänen mukaansa arvovaltaisen yleisön läsnäolo auttaa urheilijaa katsomaan tilanteita uudessa valossa.
– Pettymyksen hetkinä tuntuu usein siltä, että kaikki työ on mennyt hukkaan. Tällaiset asiat auttavat urheilijaa kuitenkin ymmärtämään, että häntä tuetaan ja elämä jatkuu."

Minusta on hienoa, että Stubb tuo hieman pehmeyttä ja sosiaalisuutta Suomeen ja suomalaisuuteen esimerkin kautta. Suomi tarvitsee tätä.

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Olin just tulossa linkkaamaan tuota Silvennoisen oksennusta. Saha ainakin itse arvosti suuresti Stubbin elettä.

Miksi ihmeessä tappion kokenut urheilija pitää jättää rauhaan ja yksin eikä tarjota tukea korkeimmalta mahdolliselta taholta? Miksi vain voiton hetkellä näytetään, että urheilija ansaitsee valtion päämiehen huomion?

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Monilla suomalaisilla on kyllä hämmästyttävä kyky löytää asioita, mistä pahoittaa mielensä.
Tästä tuli mieleen yksi tapaus töissä. Palveluntarjoaja ei meinannut millään suostua tekemään suoritetta, joka hänen piti tehdä. Minun piti eskaloida tilanne lopulta, minkä jälkeen hän teki homman ja pyysi anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa.

Sekään tapaus ei aiheuttanut minulle minkäänlaista mielipahaa, aivan kuten Stubbinkaan toiminta Pariisissa ei pahoittanut mieltäni. Presidentin toimia on mahdollista arvioida kriittisesti, vaikka niistä ei olisi tullut paha mieli. Mielipahakommentilla käännetään asia minun henkilöni suuntaan sen sijaan, että keskusteltaisiin presidentistä ja hänen toimistaan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joitakin ärsytti edellisen pääministerin julkisuudessa kameroiden edessä poseeraaminen ja nyt joku näyttää hermostuneen presidentin linssiluteilusta.

Ai, että oikein keikarimainen. Siinä vasta asenteellinen sanavalinta. Tietenkään suomalainen ei saa olla hyvinpukeutuva ja itsevarmuutta uhkuva. Siinä on jotakin hämärää ja valheellista, kun rehti ihminen on aina anteeksipyytelevä ja mielellään nuhjuinen, että siihen on mukava samaistua.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Saha ainakin itse arvosti suuresti Stubbin elettä.
Voi olla noin tai voi olla olematta. Normaalilla julkisuudenhallintakyvyllä ja sosiaalisella pelisilmällä operoiva antaa toki tuollaiset lausunnot medialle.

Jos Saha on samaa mieltä kameroiden ulkopuolella, sitten asia on niin. Sitä emme saa tietää.

Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Molemmat liikkeet kameroiden edessä tietenkin.

Stubb on Stubb, ja tämä on hänen tyylinsä. Siksi en häntä äänestänytkään, kun minusta tuo on falskia.

Samanlaista käytöstä myös ilman kameroita. Tai ainakin näin olen kuullut urheilijaystäviltäni. Tämä toki hänen pääministerikautenaan.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi olla noin tai voi olla olematta. Normaalilla julkisuudenhallintakyvyllä ja sosiaalisella pelisilmällä operoiva antaa toki tuollaiset lausunnot medialle.

Jos Saha on samaa mieltä kameroiden ulkopuolella, sitten asia on niin. Sitä emme saa tietää.
Emme myöskään tiedä, kuinka moni urheilija miettii kameroiden ulkopuolella, että helppo se siihen on tulla onnittelemaan ja kuvauttamaan itseään kanssani, kun olen juuri voittanut jotakin.

Eikä tämä koske vain presidenttiä vaan ihan kaikkia meistä.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Emme myöskään tiedä, kuinka moni urheilija miettii kameroiden ulkopuolella, että helppo se siihen on tulla onnittelemaan ja kuvauttamaan itseään kanssani, kun olen juuri voittanut jotakin.
Ihan totta. Traditio lienee kuitenkin, että niissä tilanteissa joku poliitikonplanttu käy kukittamassa, kättelemässä ja sanomassa, että hyvä homma. Sen jälkeen poliitikko palaa lausumaan politiikasta.

Makuja on monia, sanoi koira.

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Tästä tuli mieleen yksi tapaus töissä. Palveluntarjoaja ei meinannut millään suostua tekemään suoritetta, joka hänen piti tehdä. Minun piti eskaloida tilanne lopulta, minkä jälkeen hän teki homman ja pyysi anteeksi aiheuttamaansa mielipahaa.

Sekään tapaus ei aiheuttanut minulle minkäänlaista mielipahaa, aivan kuten Stubbinkaan toiminta Pariisissa ei pahoittanut mieltäni. Presidentin toimia on mahdollista arvioida kriittisesti, vaikka niistä ei olisi tullut paha mieli. Mielipahakommentilla käännetään asia minun henkilöni suuntaan sen sijaan, että keskusteltaisiin presidentistä ja hänen toimistaan.

Toimittaja Silvennoinen ei esittänyt yhtään perusteltua ja analyysia, miksi Stubbin toiminta olisi haitallista ja väärin. Sen sijaan hän tyytyi puhumaan keikarimaisesta sirkuksesta ja vastaavaa. Kyllä hyvin selvältä vaikuttaa, että toimittajaa nyt vain ärsytti Stubbin toiminta, josta hän pahoitti mielen, ja näin hän päätti purkaa mielipahaansa kyseiseen kolumniin.

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eipä tuossa nyt kauheaa moittimista ole. Hyvä vaan, että se pahin gloryhunttaus jää väliin ja urheilijat nähdään tasapuolisina menestysodotuksiin nähden. Kuitenkin pitää muistaa, että ihan maailmanluokan tyyppejä ne omissa lajeissaan ovat, kun kisapaikka on kerran saatu. Stubbin urheiluinnostus ja oma kova kuntoiluharraste tausta tietty tuovat oman vivahteensa asiaan, kun nyt katsomossa ei olekaan se kampaviineripönöttäjä.

Mutta tapoja on monia. Oliko sitten esimerkiksi 10 vuotta sitten nähty silloisen kulttuuriministerimme (kova urheilumies myös) kisapanos nyt niin sopivaa käytöstä? Kyllä minä mieluummin tämän tyylin otan vastaan.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy