Alexander Sneen HIFK:n toimitusjohtajana

  • 23 951
  • 182

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanotaan se vielä, että jos tässä on haettu muutosjohtajaa niin sen ymmärrän. Varmasti tulee paska putoamaan rattailta ja vaihtuvuutta tapahtumaan. Sitähän tässä on itse kukin toivonut, kun puhuttu country clubista.
Kuitenkin jos olisin HIFK:n hallituksessa, alkaisin jo miettimään egon seuraajaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mä saan hetken perehdyttyäni taustoihin, historiaan, viitekehyksiinsä ja soitettuani pari puhelua käsityksen, että tää äijä tulee saamaan sielunkumppanin Nybarista. Seuralle en sitä välttis laskisi saavutukseksi, meriitiksi tai edes edistykseksi.
Tämä on täysin totta! Sneen kuitenkin minulle annettujen tietojen perusteella pesunkestävä öykkäri. Karavaanari ylimielisyydestään huolimatta kuitenkin suomenruotsalaisen hillitty vapaalla. Edelleen, jos minulla olisi mitään syytä epäillä saamiani tietoja tästä kaverista niin en niitä tänne kirjoittaisi. Kuullut nyt päivän aikana sellaista juttua tästä kaverista, että heikompaa hirvittää. Vähän jopa pelottaa, että tämä kaveri aiheuttaa IFKlle sellaisen PR-skandaalin, että sitä ei meriselityksillä korjata.

Eipä tullut tällaista juttua, kun Valtanen valittiin. Eikä edes Maken valinnan yhteydessä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta. Kaikkihan on faktaa mitä tänne kirjoitetaan.
Todennäköisesti hyvinkin kyllä. Mitäpä sitä paskaa suotta kirjoittelemaan.

Näistä olisi aina kiva kuulla taustoja, kun ihan pystymetsästä ilmestytään tuohon hommaan.

Kiistatta kommentit herätyävät heti orastavan pelon siitä, että ei lähellekään Valtasen tasoa päästä, ja että edelleenkään turha odotella keskusteluyhteyttä yhteisön suuntaan.

Kyllä näillä tiedoilla aina kummasti taustaa on, eikä nämä ainakaan nosta luottamusta, joka muutoinkin pitää ansaita.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toivotan myös Sneenlle onnea ja menestystä uuteen tehtävään.

Toki se, että verokoneen mukaan vuonna 2022 yli 300 kiloa tienannut kaveri hyppää HIFK:n toimariksi kummastuttaa. No voihan se olla, että uusia haasteita haetaan tai HIFK:n tj:n liksa on kokenut indeksikorotuksen.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Toki se, että verokoneen mukaan vuonna 2022 yli 300 kiloa tienannut kaveri hyppää HIFK:n toimariksi kummastuttaa. No voihan se olla, että uusia haasteita haetaan tai HIFK:n tj:n liksa on kokenut indeksikorotuksen.
On varaa maksaa, kun tingitään rosterin laadussa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Toivottavasti tämä ei ollut tämän tarkkaan ja kuulema huolella tehdyn valinnan tärkein kriteeri, joka kyllä hyvin sopisi IFK organisaation touhuamiseksi.

Alkaa jo tunnelma kovin laskemaan aamuisesta.
Joo - kuten kirjoitin yllä niin tsekkasin kotisivut ennen 1. viestin lukemista. Kotisivut meni perinteisen markkinointi-CVn piikkiin mihin törmännyt usein (toki sanamuodot ja kirjoituspersoona "aavistuksen" raflaava). Enemmän hieman huvittavia kuin henkilöstä mitään mulkkua/narsistista kuvaa luovaa, mutta huolestuttavan paljon täällä tullut ketjussa neg. kommentteja.

HIFK yrityksenä sen verran pieni, että kyllä se nopeasti kyrsii, jos yksi tai maks. kaksi tasoa ylempänä oleva esihenkilö, jonka kanssa kuitenkin säännöllisesti yhteistyössä, puistattaa. Tai sit toi yritys on enimmistöltään täynnä kpäitä niin sittenhän ei haittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on täysin totta! Sneen kuitenkin minulle annettujen tietojen perusteella pesunkestävä öykkäri. Karavaanari ylimielisyydestään huolimatta kuitenkin suomenruotsalaisen hillitty vapaalla. Edelleen, jos minulla olisi mitään syytä epäillä saamiani tietoja tästä kaverista niin en niitä tänne kirjoittaisi. Kuullut nyt päivän aikana sellaista juttua tästä kaverista, että heikompaa hirvittää. Vähän jopa pelottaa, että tämä kaveri aiheuttaa IFKlle sellaisen PR-skandaalin, että sitä ei meriselityksillä korjata.

Eipä tullut tällaista juttua, kun Valtanen valittiin. Eikä edes Maken valinnan yhteydessä.

No tietenkin. Eihän nyt IFK olisi mitään, ellei toimarina olisi ylimielinen öykkäri. Sama sekoilu siis jatkuu tulevina vuosina.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kotisivut meni perinteisen markkinointi-CVn piikkiin mihin törmännyt usein (toki sanamuodot ja kirjoituspersoona "aavistuksen" raflaava). Enemmän hieman huvittavia kuin henkilöstä mitään mulkkua/narsistista kuvaa luovaa, mutta huolestuttavan paljon täällä tullut ketjussa neg. kommentteja.
Olematta kiinnostunut ollenkaan sinun henkilöllisyydestä, mutta teen oletuksen. Sinun etunimi on irl Bobby. Tekisitkö sinä itsestäsi nettisivun, jossa käytät "minä" -muodon sijaan itsestäsi termiä "Bobby"? Minä saisin sellaisesta kovin narsistisen kuvan.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Alkaa jo tunnelma kovin laskemaan aamuisesta.
Alkoi ihan lupaavasti organisaation ravistelulla ja muutoksilla, mutta tieto enskauden säästöliekistä latisti tunnelmia jonkin verran.

Uusille tulijoille tervetuloa, annetaan mahis näyttää saavatko kaivattua muutosta pidemmällä tähtäimellä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eniten huolestuttaa se, että IFK on tasantarkkaan tietänyt millaisen tyypin ovat palkanneet. Alkaa ihan oikeasti epäilyttämään, että onko tämä Eskolan analyysin ”missä ollaan ja minne halutaan lopputulos”, että rima pitää alittaa vielä isommin.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jaahas.. ensin oli JETSET kaveri joka levitteli rahojaan Stadin yössä. Ymmärrän kyllä, että tässä maassa se naapuria vituttaa.

Seuraavaksi palsta psykologit on tehnyt jo narsisti diagnoosin. Kova breno täälläkin.

Itselle on ihan yksi lysti miten toimii siviilissä ja minkälainen persoona on kunhan ne asiat toimii mihin on palkattu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Olematta kiinnostunut ollenkaan sinun henkilöllisyydestä, mutta teen oletuksen. Sinun etunimi on irl Bobby. Tekisitkö sinä itsestäsi nettisivun, jossa käytät "minä" -muodon sijaan itsestäsi termiä "Bobby"? Minä saisin sellaisesta kovin narsistisen kuvan.
Ei mielestäni 3. persoona anna ihmisestä suoraan narsistista kuvaa. Eikä maailmanluokkaa ylistävät tekstitkään, kun lukee vaikka Jenkkien työkuvauksia itsestään LinkedInissä. Mielestäni ne ovat tyylittömiä, mutta konteksti ja näkyvyyden tavoittelu ratkaisee. Luin tuon kotisivun enemmän tuotemainoksena henkilöstä nimeltä "Odd". Jos olisi ollut tuote- tai palvelulanseeraus niin perusmarkkinointidiibadaabaa, nyt yllättävästi kertoo todellisesta henkilöstä.

Jos täällä olevat neg. kommentit pohjautuvat kasvotusten tapahtuneeseen kanssakäymiseen ja niissä oleva käytös tukee määritelmiä mulkku, kusipää, epämiellyttävä, ego ja narsisti niin silloin tuo kotisivu vahvistaa sitä neg. kuvaa entisestään.

Minä on tunne tyyppiä millään tasolla niin silloin en myöskään tee olettamuksia ihmisen narsismista kotisivun perusteella, jossa haetaan käyntikorttimaisesti näkyvyyttä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Olen tästä samaa mieltä. Ainakin suurimmalla osalla on meillä faneilla ollut myös arvot. Osalla on ne kadonnut täysin. Tämä näkyy kun menet louhimaan erään sosiaalisen median alustan faniryhmiä niin laittaisin näistä suurimman osan psykiatrin tutkimuksiin.
Itselle on ihan yksi lysti miten toimii siviilissä ja minkälainen persoona on kunhan ne asiat toimii mihin on palkattu.
Tuuliviiri rauhaton… Ensin peräänkuulutat toisessa agendallesi sopivassa asiassa arvojen perään ja sitten yhtäkkiä sinulle on ihan sama, miten organisaation toimitusjohtaja käyttäytyy. Yritä nyt päättää.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mielestäni 3. persoona anna ihmisestä suoraan narsistista kuvaa.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen. Minä en perusta ennakkokäsitystäni itse henkilöstä mihinkään "kolmannen persoonan" käyttämiseen, vaan siihen, mitä olen selvittänyt kuullun perusteella/ tullut kerrotuksi. Silti - edelleen - toivon vilpittömästä uudelle teejiille kaikkea saatavilla olevaa menestystä. Ehdottomasti.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Onko Sneen käyttäynyt jotenkin huonosti toimitusjohtajana? Vai mistä löytyy lisätietoa miten on Stadin yössä käyttäynyt?

Ja tuo aikaisempi lainaus otettu ihan täysin eri kontekstista. Liittyi ihmisten käyttäytymiseen somessa yleensä. Sitten voidaan katsoa uudelleen jos sellaisia asioita tulee mitkä sotii omia arvoja vastaan, mutta toistaiseksi niitä ei ole .
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai mistä löytyy lisätietoa miten on Stadin yössä käyttäynyt?
Mä kun ei juuri enää, vanhuuttani, käy enää yössä, vaan keskityn pääosin vastakkaiseen sukupuoleen, luon kuvani uudesta kapellimestarista pelkästään oman rajoittuneen, mutta mulle kerrotun ennakkokäsityksen perusteella. Kaivelematta enempää, saa kaverista jotenkin arrogantin kuvan. Toivon tapauksessaan olevani väärässä
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Olipa melkoisen vahvaa tavaraa.

"The arc of Alex’s career is bold"
Ilmeisesti kukaan tällä palstalla ei henkilökohtaisesti tunne. Kukaan ei ole tietääkseni psykologikaan. Eli sikäli ollaan kaikki samalla viivalla. Kerrotaan ensivaikutelmia. Tuo oli minun.

Ei haittaisi yhtään vaikka olisi hillitty, jopa tylsä. Kysymys on toimarista. Ei haittaisi jos väri olisi vain kentällä ja aitiossa. Myönnän että olen vanha. En ole oikein oppinut ymmärtämään tätä huomiohakuista itsensä kehumista. Se on mautonta enkä haluaisi nähdä sitä meidän väreissä. Teot puhuvat puolestaan. Odotellaan sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Onko Sneen käyttäynyt jotenkin huonosti toimitusjohtajana? Vai mistä löytyy lisätietoa miten on Stadin yössä käyttäynyt?
Toivottavasti ei, koska ei ole edes 24 tuntia ollut toimitusjohtajana. Stadin yöstä ja muutenkin HoReCa-sektorilta kannattaa kysyä lisätietoa muunmuuassa. Tarinoita muuten riittää. Jos sinulla ei ole siellä tuttuja, jotka ovat Sneenin kanssa olleet tekemisissä niin se on luonnollisesti sinun oikeutesi elää omassa kuplassa ja kieltää tosiasiat.
Ja tuo aikaisempi lainaus otettu ihan täysin eri kontekstista. Liittyi ihmisten käyttäytymiseen somessa yleensä. Sitten voidaan katsoa uudelleen jos sellaisia asioita tulee mitkä sotii omia arvoja vastaan, mutta toistaiseksi niitä ei ole .
Molemmissa nähdäkseni kyse arvoista ja käyttäytymisestä. Jos vanhat merkit pitävät paikkansa niin eiköhän sellaisia juttuja nouse esiin, että pääset tarkastelemaan uudestaan. Tapasi tuntien niin etköhän silloinkin käännä tosiasian mieleesi sopivaksi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers
Et kuitenkaan vastannut kysymykseen. Minä en perusta ennakkokäsitystäni itse henkilöstä mihinkään "kolmannen persoonan" käyttämiseen, vaan siihen, mitä olen selvittänyt kuullun perusteella/ tullut kerrotuksi. Silti - edelleen - toivon vilpittömästä uudelle teejiille kaikkea saatavilla olevaa menestystä. Ehdottomasti.
Enkös minä tässä vastaa kysymykseen?
Ei mielestäni 3. persoona anna ihmisestä suoraan narsistista kuvaa.
En ole kirjoittamassa itsestäni 3. persoonassa kun ei sovi tyyliini - tosin varmaan "Bobby" nimenä toisi vielä normienemmän mielleyhtymiä keikarista/narsistista/Dallaksesta - mutta jos kirjoittaisin niin ei se minusta tai muusta mielestäni anna suoraan narsistikuvaa.

Sitä vastoin - kun olen ihan kasvotusten tai myös puhelimitse ihmisen kanssa tekemisessä niin aika nopeasti saa vibat minkälainen ihminen on kyseessä. Ja silloin saa myös - ihan oikeutetusti - vahvistusta fiilikselleen kirjoituksista ja muiden fiiliksistä. Sekä pos. että neg. näkökulmasta.

Myös mikäli saisin tasapainoisilta henkilöiltä neg. kommentteja pyytämättä henkilöstä X niin varmasti ottaisin tiedot vastaan ja se muokkaisi ennakkokäsitystäni eikä esim. yllämainitut kotisivut sitä hälventäisi.

Eli ehkä olemme ihan samoilla linjoilla, pl. kotisivujen kirjoitusasu. HIFKhon on kuulunut tietynlainen tyylikkyys & käytöstavat ja sitä soisi ylläpidettävän myös tulevaisuudessa. Ja ensikommenttien perusteella tämä ei ihan toimarin kohdalla välttämättä kohtaa. Mitään 7 Päivää, 2000-luvun taitteen it-kuplan tai EXIT-sarjan viboja ei nyt (tai koskaan muutoinkaan) erityisesti kaivata kun pitäisi oikeasti saada seura ylös ja markkinapotentiaaliaan vastaavalle tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös