190+ pituutta ja paino vähän alta 100, mailana right. AHL:n PPG vaatimattomasti 0,56, fight cardiin piirretty 58 rastia ja tehotilasto olisi siedettävällä tasolla ilman yhtä kautta täysin sysipaskan Sprinfield Falconsin riveissä. Tuota taustaa vasten ihmetyttää se, miten miehellä on vyöllään vain kuusi NHL-ottelua Mäkeä enemmän.
Lähtökohtaisesti vaikuttaa pelaajalta, joka vetoaa yleisöön. Iso, tekee pisteitä, painava lämäri ja on valmis tiputtamaan hanskat tarpeen vaatiessa, siitä minä pidän. Joku aivosolu mulla jossain yrittää nähdä tässä pelaajassa jotain uhkaa, mutta en oikein pysty sitä uhkaa kohdistamaan mihinkään. Varmaan parempi käydä tappamassa aivosolu tai pari.
Jos KHL-aikakauden jatkumoa katsoo, niin toivottavasti menisi siihen linjastoon, jossa meillä vietetyn mahtikauden jälkeen isoa sopparia puskee. Parempi yksi huippukausi kuin Lajusen tasolla pelatut kolme.
Pointtini oli se, että jos Grantin on määrä pyörittää ylivoimaa, niin ei uhrata häntä tappeluhommiin, jos linjastosta löytyy muita kykeneviä tahi halukkaita.
Mä haluaisin nähdä Jokerit, joka reagoi tilanteisiin tilanteiden vaatimalla tavalla heti. Se vastaa puheluun joka on tilanne huomioiden lähimpänä. Jossain maalinedustilanteissa sitten mennään halukkuuden ja voimasuhteiden mukaan, venäläisillä kun on havaittavissa taipumusta iskeä kahdella yhtä vastaan.
Tätä taustaa vasten olen ehdottomasti sitä mieltä, että pelaajille ei isketä absoluuttista tappelukieltoa vain siksi, että näillä on rooli ylivoimassa tai vastaavaa. Ja se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa koska tahansa käy pugilistin hommissa ketä vastaan tahansa. Joskus on järkevämpi vaikka vetää kilpparit