Alex Grant Jokereihin

  • 70 303
  • 270
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Isokokoinen hyvin ampuva rightin pakki. Gilroy lähtökohtaisesti paikattu.

Edit: Joku voisi käydä katsomassa montako kertaa olen tätä herraa nettiscouttaillut meille. Onneksi Kurri ja Vuorinen lukee jatkoaikaa.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Speksien mukaan lupaava haku. Ihan vieras kaveri tosin muuten itselleni. Isokokoinen hyvin ampuva pisteitä tekevä right = yksi kausi meillä ja jatkossa Venäjällä tai NHL:ssä. Mutta niinhän se menee pääsääntöisesti Jokereilla kiekkolisten pakkien suhteen ja joka kausi onkin naarattu uusi kova kiekollinen pakki joukkueeseen edellisen lähdettyä.
Grant ollut tosin parilla kaudella selkeä voittaja oman joukkueensa miinusten keräämisessä. Isompi versio Ville Lajusesta?
 

pyy

Jäsen
Grant oli lyhyt tähdenlento Duckissa, teki kahdessa ensimmäisessä pelissään, kahdella ensimmäisellä laukauksellaan, kaksi maalia. Enempää pelejä ei sillä kaudella sitten tullutkaan. :)
 

Viru$

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tosiaan, pieni pelko perseessä että saatiin Lajusen kanadalainen serkku. Laukaus on kuulemma kova, toivottavasti paukkuisi välillä muuallekin kuin pitkin pleksejä.

Ei jää peräpää ainakaan senteistä tai kiloista kiinni.
 

Kompetenssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmastikin kookkain ja fyysisin puolustus Jokereiden historiassa.

Juuri meinasin samaa kirjoittaa. Miehen kokoisia pakkeja löytyy rosterista mukavasti: Lauridsen 197cm/108kg, Räsänen 200cm/95kg, Lööv 191cm/98kg, Grant 191cm/95kg, Kivistö 188cm/91kg, eikä Leppä 185cm/86kg ja Lundin 187cm/83kg myöskään ole ihan mikkihiiri osastoa.
 

One#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, SoJy, ManU, Ac Milan, Barcelona
Ainakin Lepistö, Lundin, Kivistö, Jensen, Lööv (luistelu vahvuus) pysyy hyvin vauhdissa. Lauridsen myös kokoisekseen pystyy sijoittumaan hyvin kentällä, että jalka riittää tulevaan tilanteeseen. Grant vaikuttaa ihan hyvältä haulta. Sellaista ylivoimapeloitetta olen toivonut kokoajan joukkueeseen.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
No nyt on kova! Mahtilämärit mahtuu aina joukkueeseen!
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kamoon mikä lämäri! Onneks ei pelata enää Liigaa tai joku kukkahattutäti vois keksiä ettei saa enää ”vetää täysillä” :-)

Nyt on kyllä kokoa puolustuksessa, hieno juttu ja toivottavasti laidat tylsyy kun suomipoika ja muutama ulkkari näyttää miten lännessä pelataan hokia.
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä Grant vaikuttaa Youtuben perusteella siltä että ei pelkää tiputtaa hanskoja tarvittaessa.

Jännä kyl toi NHL:n 2 peliä, 2 peräkkäistä vetoa ja maali molemmista. Ekan taisi imuroida Antti Niemi.

Tosi positiiviset fibat tästä. Puolustus on nyt kova.
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
Toivottavasti pysyy pakit kasassa ilman loukkeja, niin voidaan nähdä kauden aikana parit hipat, kun viime kaudella tais olla tarkempaa sen suhteen.

Lana-Löövi ajelee jonkun pystyyn ja isot pojat sitten hoitaa päivätanssit! Jos saadaan kostosta tai kuiteista yv:tä niin Grant tykittää verkon tötterölle!

Kokeillaanko yv:llä Lepän kanssa viivalla, vai molemmille omat yv:t neljällä hyökkääjällä?!
 

Viljami84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Buffalo,Leijonat, altavastaajat
Grantin myötä viimestään nyt on kyllä semmonen meille ei vittuilla puolustus.

Viihdyttäviä hetkiä tiedossa!
En ole ketjua ehtinyt lukea ja uutisen näin vasta, mutta lainattuun viestiin, että KYLLÄ nyt tällä pakistolla pitäisi pärjätä ja aika kova kiinnittys. Eikä kokoakaan puutu. Itse olen pitänyt häntä hyvänä pelaajana ja ihmetellyt, että miksi ei ole saanut tilaisuutta NHLssä tai ainakaan siis kunnon tilaisuutta.

No hyvä meille!!
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Tappeluhommat ei oo kyllä Grantin erikoisalaa, joskin YouTubessa on pari klippiä hänen väännöistään. Hanskaushommiin laittaisin meiltä ennen Granttia aika monta ukkoa. Iso-Ollie, Mörkö, WhatIsLööv jne...
 

Hapsiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Kiekko-Vantaa
En usko että möröstä on hirveesti hanskaushommiin, mut Olli ja Löövi voi niistellä neniä jos nuhaa ilmenee ryssän päässä! Granttia tarvitaan ylivoimalla ja jos pelaa +22min ottelussa, niin ei sovi istua 5min jäähyjä!

Katsotaan muutama ottelua miten lähtee kulkemaan ja sit pohditaan lisää.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jännä kyl toi NHL:n 2 peliä, 2 peräkkäistä vetoa ja maali molemmista. Ekan taisi imuroida Antti Niemi.
Välitön fläsäri kesään 2011 ja legendaariseen Petr Kalusiin. Hän teki uransa neljästä maalista kolme kolmella ensimmmäisellä kudillaan, mutta ei silti ollut kummoinen vahvistus liigatasolle. Puolustajalle kaksikin on kyllä kova suoritus.

Hyvän oloinen hankinta. Lähtökohtaisesti pitäisi olla aika täydellinen palanen Jokereiden puolustukseen ja se osasto on tänäkin vuonna kunnossa. Mulla on sydämesä herkkä kohta valtaville viivapelotteille. Saa paukutella välillä pleksejä tai tehdä virheen puolustuspäässä jos pitää laukaisu-uhkaa yllä ylivoimalla ja satunnaisesti osuu tolppienkin väliin.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Tappeluhommat ei oo kyllä Grantin erikoisalaa, joskin YouTubessa on pari klippiä hänen väännöistään. Hanskaushommiin laittaisin meiltä ennen Granttia aika monta ukkoa. Iso-Ollie, Mörkö, WhatIsLööv jne...
Parista klipistä siis teit jo johtopäätöksiä, kun Grantilla on urallaan sellaiset 58 tappelua Pohjois-Amerikassa. Siellä taso tappeluissa nyt muutenkin on kovempaa, kun vertaa sitä tänne puolelle lampea. Välillä voitat, välillä häviät tai vedät tasurin, who cares. Pääasia että uskallat tiputtaa hanskat ja Grant uskaltaa. Siksi varmaan Kurrikin hehkutti, että on joukkuepelaaja ja kyllä Grant paremmin hanskaa kuin Mörkö tai WhatIsLööv.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Parista klipistä siis teit jo johtopäätöksiä, kun Grantilla on urallaan sellaiset 58 tappelua Pohjois-Amerikassa. Siellä taso tappeluissa nyt muutenkin on kovempaa, kun vertaa sitä tänne puolelle lampea. Välillä voitat, välillä häviät tai vedät tasurin, who cares. Pääasia että uskallat tiputtaa hanskat ja Grant uskaltaa. Siksi varmaan Kurrikin hehkutti, että on joukkuepelaaja ja kyllä Grant paremmin hanskaa kuin Mörkö tai WhatIsLööv.

Kyllä, olen tietoinen Grantin recordista ja ns. fight-cardista ja pitäydyn silti väittämässäni, ettei tappeleminen ole Grantin erikoisalaa. Jos luet viestini uudestaan, niin ymmärrät. Ei ole tappelija, vaikka tappeluista onkin videoita.

Grant on hankittu meille kiekolliseksi pelaajaksi, ei fyysiseksi pelotteeksi. Toki saa pudottaa hanskat jos sellainen paikka tulee. Jopa oikein mielelläni näen sen, mutta ei, se ei ole Grantin erikoisosaamista.
 

Lager Lager

Jäsen
Suosikkijoukkue
National Hockey League
Kyllä, olen tietoinen Grantin recordista ja ns. fight-cardista ja pitäydyn silti väittämässäni, ettei tappeleminen ole Grantin erikoisalaa. Jos luet viestini uudestaan, niin ymmärrät. Ei ole tappelija, vaikka tappeluista onkin videoita.

Grant on hankittu meille kiekolliseksi pelaajaksi, ei fyysiseksi pelotteeksi. Toki saa pudottaa hanskat jos sellainen paikka tulee. Jopa oikein mielelläni näen sen, mutta ei, se ei ole Grantin erikoisosaamista.
Täysin samaa mieltä siitä, että on hankittu nimenomaan pelaavaksi pakiksi, mutta siinä olen erimieltä, että rankkaat esim mörön paremmaksi tappelijaksi tai löövin. Mörkö on hanskahommissa amatööri, ainoastaan voi massallaan painia vastustajan kumoon ja Löövin otteista ei mitään tietoa, on tapellut urallaan pari kertaa (tosin vastapainona taklaa hanakasti, jopa headhunter tyyliin). Jos pitäisi joukkueesta valita kaksi kaveria ainoastaan myllyttämään niin ottaisin Lauridsenin ja Grantin helposti, ihan jo molemman kokemuksen takia, erityisesti Pohjois-Amerikan jäiltä.

Pakistossa on ainakin kokoa ja kovuutta. Tätä olisi jo tarvittu yhdessä Torpedo-sarjassa :)
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Täysin samaa mieltä siitä, että on hankittu nimenomaan pelaavaksi pakiksi, mutta siinä olen erimieltä, että rankkaat esim mörön paremmaksi tappelijaksi tai löövin. Mörkö on hanskahommissa amatööri, ainoastaan voi massallaan painia vastustajan kumoon ja Löövin otteista ei mitään tietoa, on tapellut urallaan pari kertaa (tosin vastapainona taklaa hanakasti, jopa headhunter tyyliin). Jos pitäisi joukkueesta valita kaksi kaveria ainoastaan myllyttämään niin ottaisin Lauridsenin ja Grantin helposti, ihan jo molemman kokemuksen takia, erityisesti Pohjois-Amerikan jäiltä.

Pakistossa on ainakin kokoa ja kovuutta. Tätä olisi jo tarvittu yhdessä Torpedo-sarjassa :)


En rankannut kys. pelaajia välttämättä paremmiksi tappelijoiksi. Pointtini oli se, että jos Grantin on määrä pyörittää ylivoimaa, niin ei uhrata häntä tappeluhommiin, jos linjastosta löytyy muita kykeneviä tahi halukkaita.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
190+ pituutta ja paino vähän alta 100, mailana right. AHL:n PPG vaatimattomasti 0,56, fight cardiin piirretty 58 rastia ja tehotilasto olisi siedettävällä tasolla ilman yhtä kautta täysin sysipaskan Sprinfield Falconsin riveissä. Tuota taustaa vasten ihmetyttää se, miten miehellä on vyöllään vain kuusi NHL-ottelua Mäkeä enemmän.

Lähtökohtaisesti vaikuttaa pelaajalta, joka vetoaa yleisöön. Iso, tekee pisteitä, painava lämäri ja on valmis tiputtamaan hanskat tarpeen vaatiessa, siitä minä pidän. Joku aivosolu mulla jossain yrittää nähdä tässä pelaajassa jotain uhkaa, mutta en oikein pysty sitä uhkaa kohdistamaan mihinkään. Varmaan parempi käydä tappamassa aivosolu tai pari.

Jos KHL-aikakauden jatkumoa katsoo, niin toivottavasti menisi siihen linjastoon, jossa meillä vietetyn mahtikauden jälkeen isoa sopparia puskee. Parempi yksi huippukausi kuin Lajusen tasolla pelatut kolme.

Pointtini oli se, että jos Grantin on määrä pyörittää ylivoimaa, niin ei uhrata häntä tappeluhommiin, jos linjastosta löytyy muita kykeneviä tahi halukkaita.

Mä haluaisin nähdä Jokerit, joka reagoi tilanteisiin tilanteiden vaatimalla tavalla heti. Se vastaa puheluun joka on tilanne huomioiden lähimpänä. Jossain maalinedustilanteissa sitten mennään halukkuuden ja voimasuhteiden mukaan, venäläisillä kun on havaittavissa taipumusta iskeä kahdella yhtä vastaan.

Tätä taustaa vasten olen ehdottomasti sitä mieltä, että pelaajille ei isketä absoluuttista tappelukieltoa vain siksi, että näillä on rooli ylivoimassa tai vastaavaa. Ja se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa koska tahansa käy pugilistin hommissa ketä vastaan tahansa. Joskus on järkevämpi vaikka vetää kilpparit
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Joku aivosolu mulla jossain yrittää nähdä tässä pelaajassa jotain uhkaa, mutta en oikein pysty sitä uhkaa kohdistamaan mihinkään.

Olisiko mahdollista uhkakuvan perustuvan siihen, että Jokerit on näissä YV-pakeissa onnistunut jokaiselle kaudelle (Gundersson, Larsen, Genoway ja Gilroy), jolloin hutihankinnan mahdollisuus kasvaa todennäköisyyksien mukaan vuosi vuodelta.

Mä haluaisin nähdä Jokerit, joka reagoi tilanteisiin tilanteiden vaatimalla tavalla heti. Se vastaa puheluun joka on tilanne huomioiden lähimpänä.

Olen samaa mieltä. Edelleen KHL taipaleen yksi kohokohta runkosarjassa oli, kun Frank Gymer lähti hakemaan TsSkan pelajaa hanskaushommiin, kun ko TsSkan pelaaja oli käynyt hieman kyseenalaisen taklauksen antamassa Jokereiden pelaajaan. Siinä olen hieman eri mieltä, että reagointi on tehtävä tilanteen mukaan. Jos mietitään ensi kevääseen ja mahdolliseen playoffkierroksen game 7:an niin Grant saa olla reagoimatta hanskojen pudottamisen muodossa, jos taklauksen jälkeen olisi ylivoima tulossa viimeisellä minuutilla etenkin jos se heikentää mahdollisuutta voittaa.

Runkosarjassa saa sirkustemppuja tarjoilla tietenkin, mutta järki pitää olla päässä ettei kuse joukkueen muroihin.

Hienoinen OT:
On myös tilanteita jolloin pienillä jekuilla voi playoffeissa menestyä. Viime keväältä tuskin tarvitsee muistuttaa, kun postilaatikko(Hotsi) löysi tiensä TsSkan pelaajien ihon alle. Hän osasi hommansa ja Liigassakin yhden playoff sarjan käänsi 3-0sta 3-4:än, kun kävitekemässä vähän arvelluttavia asioita.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Siinä olen hieman eri mieltä, että reagointi on tehtävä tilanteen mukaan. Jos mietitään ensi kevääseen ja mahdolliseen playoffkierroksen game 7:an niin Grant saa olla reagoimatta hanskojen pudottamisen muodossa, jos taklauksen jälkeen olisi ylivoima tulossa viimeisellä minuutilla etenkin jos se heikentää mahdollisuutta voittaa.

Ei me tästä eri mieltä olla. Tuon takia kirjoitin myös: "Ja se ei tarkoita sitä, että kuka tahansa koska tahansa käy pugilistin hommissa ketä vastaan tahansa. Joskus on järkevämpi vaikka vetää kilpparit". Noissa hommissa pitää ymmärtää teon vaikutus isommassa kuvassa. Jossain runkosarjamatsissa missattu viiden minuutin ylivoima voi olla ylivoimaa tärkeämpi juttu, jos se hitsaa joukkuetta yhteen ja kääntää momentumin. Pleijareissa taas jo pelkästään joku Salomonin tuomio voi olla ratkaiseva, jos väärällä hetkellä meiltä lähtee arvokkaampi jätkä samaan aikaan boxiin kaverin rotan kanssa.

edit: Tarkennetaan vielä. Mun mielestä jos lähdetään jotain kuittaamaan ilman hanskoja, sen on tultava heti ensimmäisen tilanteen tullessa. Jos sillä hetkellä vastausvuorossa on Moses, niin joko Moses vastaa, joku kentällä välittömässä läheisyydessä oleva vastaa tai kukaan ei vastaa. Naapurin kanssa kun Liigassa nahisteltiin, niin juuri tämä unohtui; aina piti saada oikea pelaaja kentälle oikeaan aikaan, kuitteja jaettiin miten jaettiin ja hommassa ei ollut mitään järkeä. Aika monelta pelikiellolta, ylilyönniltä ja pahalta vereltä olisi vältytty, jos hommat olisi hoidettu puolin ja toisin rehellisemmin alusta lähtien.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös