Alex Broadhurst HIFK:ssa

  • 156 399
  • 753

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Itseasissa yhtä hyvin aloitti ku muuan Juho Keränen :D
Sen ollessa jäällä en pysty katsomaan. En vaan pysty. On tullut nordiksen kattorakenteet aika tutuiksi...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Iris

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pelimieshän tää on. Täysin riittävä Lundellin aisapariksi kakkoseen.

Kolmannessa erässä himmaili koko jengi vähäsen niin ei sillä tavalla enää erottunut.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Yllätyin positiivisesti! Tykkäsin erityisesti siitä miten nopeasti jakoi kiekkoa mutta tarpeen vaatiessa ei roiskinut vaan malttoi myös odottaa. Itse pelaisin mielelläni juuri tuollaisten kanssa, jotka ei jää hautomaan vaan siirtää yhdellä kosketuksella kiekkoa ja suoraan lapaan. Hyviä oivalluksia ja hyvää pelin tekemistä. Sai myös Tallbergin näyttämään tuo Bemström - Broadhurst kenttä hyvältä.

Jos vielä saadaan yksi laadukas sentteri ja Väänänen onnistuu, niin meillä on kyllä kova ja ihan riittävä keskikaista.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä kaveri oli mielestäni eilen meidän paras sentteri, vaikka ei Lunkka missään nimessä huonosti pelannut hänkään. Vaikuttaa tasapainoiselta paketilta, joka ei ole oikein missään suhteessa heikko. Liike, kädet, peliäly ja laukaus kaikki selvästi parempia kuin keskivertoliigapelaajalla, eikä ole fyysisestikään mikään lapanen. Sallinen-Broadhurst-Bemström voi ehjänä olleesaan tehdä yllättävän kovaa jälkeä alkukaudesta.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Tämä kaveri oli mielestäni eilen meidän paras sentteri, vaikka ei Lunkka missään nimessä huonosti pelannut hänkään.

Oli selvästi. Varmaankin lähes kaikki peliä seuranneet kannattajat pitivät eilen Broadhurstia tarkasti suurennuslasin alla, eikä juuri mitään negatiivista nostettu esille, niin onhan peli mennyt silloin pirun hyvin.

Eilen mielestäni näkyi se, mikä plussa on näissä lainatähdissä. Bemström nosti selvästi myös Hurstin tasoa ja itseluottamusta, ja oli selvästi helppo hypätä askiin, kun oli NHL-tason pelimies rinnalla.

Eniten lämmitti se, että Broadhurst pystyi heti luomaan pitkiä hyökkäyksiä. Ei roiskinut tai säntäillyt, vaan rakensi ja rauhoitti peliä. Iso plussa myös ylivoimastta, kun Bemmi-Hursti kaksikko sai useammin kuin kerran syötön Ilveksen av-neliön läpi. Maalikin oli erittäin lähellä, mutta sivuverkko heilahti ylivoimalla
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Tämä kaveri oli mielestäni eilen meidän paras sentteri, vaikka ei Lunkka missään nimessä huonosti pelannut hänkään. Vaikuttaa tasapainoiselta paketilta, joka ei ole oikein missään suhteessa heikko. Liike, kädet, peliäly ja laukaus kaikki selvästi parempia kuin keskivertoliigapelaajalla, eikä ole fyysisestikään mikään lapanen. Sallinen-Broadhurst-Bemström voi ehjänä olleesaan tehdä yllättävän kovaa jälkeä alkukaudesta.

Kaikesta muuten samaa mieltä, mutta miksi Sallinen-Broadhurst-Bemström ketjun tehoilu voisi olla millään muotoa yllättävää?
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaikesta muuten samaa mieltä, mutta miksi Sallinen-Broadhurst-Bemström ketjun tehoilu voisi olla millään muotoa yllättävää?

Niin, yllättävyys on toki suhteessa jokaisen omiin ennakko-odotuksiin. Itse olin jo melkein luopunut toivosta Broadhurstin suhteen, ja vaikka Aleksi Laaksokin saisi jokusen pisteen Sallisen ja Bemströmin välissä niin olin kuitenkin mieltänyt, että meidän ykkössyömähammas tulee joka tapauksessa syksyllä olemaan Saarinen-Lundell-Dyk. Eilisen jälkeen pidän mahdollisena, että parhaimmillaan kaiken natsatessa tuo Sallinen-Broadhurst-Bemström -kolmikko voi marrakuussa löytyä pistepörssin sijoilta 1., 2. ja 3.

(Nyt ehkä jo vähän keulii, mutta antaa keulia kun kerrankin tuntuu siltä.)
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Niin, yllättävyys on toki suhteessa jokaisen omiin ennakko-odotuksiin. Itse olin jo melkein luopunut toivosta Broadhurstin suhteen, ja vaikka Aleksi Laaksokin saisi jokusen pisteen Sallisen ja Bemströmin välissä niin olin kuitenkin mieltänyt, että meidän ykkössyömähammas tulee joka tapauksessa syksyllä olemaan Saarinen-Lundell-Dyk. Eilisen jälkeen pidän mahdollisena, että parhaimmillaan kaiken natsatessa tuo Sallinen-Broadhurst-Bemström -kolmikko voi marrakuussa löytyä pistepörssin sijoilta 1., 2. ja 3.

(Nyt ehkä jo vähän keulii, mutta antaa keulia kun kerrankin tuntuu siltä.)
Jep. Eikä Sallinen-Broadhurst-Leskinen kuulosta huonolta kakkosketjulta sitten kun "Email" joutuu lähtemään.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Niin, yllättävyys on toki suhteessa jokaisen omiin ennakko-odotuksiin. Itse olin jo melkein luopunut toivosta Broadhurstin suhteen, ja vaikka Aleksi Laaksokin saisi jokusen pisteen Sallisen ja Bemströmin välissä niin olin kuitenkin mieltänyt, että meidän ykkössyömähammas tulee joka tapauksessa syksyllä olemaan Saarinen-Lundell-Dyk. Eilisen jälkeen pidän mahdollisena, että parhaimmillaan kaiken natsatessa tuo Sallinen-Broadhurst-Bemström -kolmikko voi marrakuussa löytyä pistepörssin sijoilta 1., 2. ja 3.

(Nyt ehkä jo vähän keulii, mutta antaa keulia kun kerrankin tuntuu siltä.)

Varmasti juurikin näin. Itse taas olen ollut koko ajan luottavainen sen suhteen, että Broadhurst on noin 35-40 pisteen kakkossentteri, kun taas Salliselta odotan vahvaa kahden suunnan pelaamista ja pyöreästi tehoja 15+20. Tuohon kun lyödään kylkeen SHL:n maalikuningas, joka teki viime kaudella NHL:ssä 56 matsiin tehot 10+10, niin odotusarvo itsellä on se, että jätkät takovat lähes piste per peli tahtia alkukauden.

Jep. Eikä Sallinen-Broadhurst-Leskinen kuulosta huonolta kakkosketjulta sitten kun "Email" joutuu lähtemään.

Saarinen-Lundell-Dyk ja Sallinen-Broadhurst-Leskinen muodostavat tosiaan Bemströmin lähdön jälkeenkin yhden Liigan parhaista kärkiosastoista hyökkäyksen osalta. Ongelma tuleekin siinä, mitä tuon osaston takaa löytyy? Loukkaantumisia tulee ja tehoja kaivataan pelien koventuessa yhä enemmän myös ns. secondary scoring -osastolta. Juuri sinne kaipailisin vielä Michael tai Janne Keräsen tyylistä pelaajaa.

Mutta samaan hengenvetoon on todettava, että pitää olla realistinen. Tässä maailmantilanteessa Kerästen tapaiset hankinnat eivät ole kovinkaan todennäköisiä. Luotan siihen, että IFK Salmelaisen johdolla toimii fiksusti ja onnistuu tasapainoilemaan kärsivän talouden ja joukkueen menestyksen kanssa.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Katselin tuota Broadhurstin tän päiväistä kuvaa missä kaveri treenailee viiksineen ja ihmettelin että miten tämän päivän nuoret yms. hipsterit saavat viikset näyttämään tyylikkäiltä ja trendikkäiltä? Itse jos yrittäisin "rokata" tuollaisia pensseleitä näyttäisin 90-luvun taksikuskilta tai Markantalon myyjältä, haha.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Katselin tuota Broadhurstin tän päiväistä kuvaa missä kaveri treenailee viiksineen ja ihmettelin että miten tämän päivän nuoret yms. hipsterit saavat viikset näyttämään tyylikkäiltä ja trendikkäiltä? Itse jos yrittäisin "rokata" tuollaisia pensseleitä näyttäisin 90-luvun taksikuskilta tai Markantalon myyjältä, haha.
Olen jo pitkään ajatellut sinun olevan kirjoituksesi perusteella 90-luvun taksikuski, joten ei muuta kuin "rokkaamaan" rohkeasti!
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Olen jo pitkään ajatellut sinun olevan kirjoituksesi perusteella 90-luvun taksikuski, joten ei muuta kuin "rokkaamaan" rohkeasti!
Haha, en ole taksikuski mutta olen ollut soittokeikalla taksikuskien pikkujouluissa Pitäjänmäellä joskus early 90's. Sieltä on ehkä ammennettu käyttäytymismallit ja ennenkaikkea stailisysteemit villatakkeineen ja kapeine nahkakrakoineen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mitä seurannut nyt tätä kaveria, niin toivottavasti Borgström onnistuu sentterin roolissa meillä, niin tästä kaverista voi olla jotain hyötyä meille kolmosen sentterinä. Vielä tietysti totuttelee sarjaan ja niin edelleen, mutta ensituntumalla ei ole kahden ekan ketjun sentteri, ei millään.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Se mitä seurannut nyt tätä kaveria, niin toivottavasti Borgström onnistuu sentterin roolissa meillä, niin tästä kaverista voi olla jotain hyötyä meille kolmosen sentterinä. Vielä tietysti totuttelee sarjaan ja niin edelleen, mutta ensituntumalla ei ole kahden ekan ketjun sentteri, ei millään.

Melko nopea tuomio. Jos miettii pelaajien esityksiä näissä kahdeksassa erässä mitä ollaan pelattu niin voisi todeta myös, että Saarisella ja Dykillä ei riitä top-6 rooliin ja Lundell ei ole kärkisentteri. No, eiköhän me jokainen tiedetä kuitenkin, että kyllä noi kaverit sieltä vielä tulevat parantamaan. Broadhurst on toki yhä arvoitus, mutta en nyt vielä dumaisi etteikö voisi olla Liigassa ns. kärkisentteri.

Mutta Borgström tulee löytymään hierarkiassa edestä se on selvä.
 
Viimeksi muokattu:

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ilves-pelissä olin näkevinäni pari kertaa sellaista miellyttävän rauhallista rytmittämistä ylivoimalla. Tänään ei oikein onnistunut mikään. Vaan ei kyllä onnistunut Bemströmilläkään. Turhaa yksinyrittämistä liikaa.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Se mitä seurannut nyt tätä kaveria, niin toivottavasti Borgström onnistuu sentterin roolissa meillä, niin tästä kaverista voi olla jotain hyötyä meille kolmosen sentterinä. Vielä tietysti totuttelee sarjaan ja niin edelleen, mutta ensituntumalla ei ole kahden ekan ketjun sentteri, ei millään.

Eilisen pelin perusteella voinee ehkä näin sanoa, mutta eiköhän tälle kaverille kannata antaa sellaiset 10-15 peliä aikaa näyttää, millainen se oikea taso on. Uusi sarja, uusi joukkue, uusi maa ja uusi kotikaupunki, joten sopeutuminen voi viedä hetken aikaa. Lisäksi missasi harjoituskaudella treenipelejä, joten pelaa niitä nyt. Samaa mieltä kyllä Borgströmistä, toivottavasti onnistuu ja menee kyllä noin lähtökohtaisesti Broadhurstin edelle sentterihierarkiassa.

Aika moni taisi olla aikanaan lähettämässä Elkinsiä nopeasti takaisin ja eihän se ensimmäinen kausi kovinkaan hyvin mennyt (taisi päättyä loukkaantumiseen). Mutta millainen pelaaja sieltä lopulta sitten paljastuikaan, kun mies sai juonesta kiinni.

Jos Brodari saa hoidettua kolmossentterin roolin kunnialla, niin mikäs hätä tässä. Lundell ja Borgström hoitavat 1. ja 2. senan hommat ja Väänänen sitten 4. sentterin hommat.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Viis matsia ja 0 + 4. Mun mielestä ollut hyvä. Ei erinomainen, mutta hyvä. Voittaa aloituksia, omaa hyvän pelikäsityksen ja jakelee kivoja lättyjä. Osaa myös rauhoittaa peliä. Tästä saadaan vielä uus Elkins – ei tarpeeksi hyvä muihin sarjoihin, mutta meille moneksi vuodeksi luotettava kakkos- kolmossena.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Broadhurst näkee pelin hyvin ja jakelee hyviä tarkkoja syöttöjä kavereiden lapaan. Pelaa myös omiinpäin hyvin (eli ei näy selän suoristelua), mutta vielä on monesti hieman hukassa, että kenet hänen tulisi ottaa jne. mutta niin on koko IFK:n puolustuskin! Broadhurstilla puuttuu nähdäkseni tilannekovuutta sekä puhdas jalkanopeus. Ei se hidas ole, mutta ei niin nopea, että pystyisi luistelullaan hankkimaan itselleen lisää aikaa ja tilaa. Laukauksesta paha sanoa vielä mitään, koska selvästi käyttää sitä vähän ja on puhdas pelintekijä.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
5 peliä ja 0+4 ja parantaa mun silmiin koko ajan vähäsen. Osaa rauhoittaa paineen alla ja aika kova syöttövarmuus sekä vielä hyvä aloittaja. Vapautti eilen J.Keräsen läpiajoon. Broadhurstilla on muuten melkein 10% parempi aloitus prosentti kuin Lukon Audettella, jolla on tehot 0+4 neljän pelin jälkeen.

On tämä pelimies. Ei se mikään 1.ketjun keskushyökkääjä ole, mutta en ihmettelisi jos tekisi tosiaan Elkinsit ja nousisi pikkuhiljaa fanien suosikiksi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Broadhurst ei missään nimessä ole mikään näyttävä pelaaja. Mutta tarvitseeko kaikkien ollakaan? Ainakin vielä, Broadhurst pelaa hyvin pohjoisamerikkalaisittain. Hän pelaa todella tunnollisesti molempiin suuntiin ja eilen Tapparaa vastaan oli mielestäni todella hyvä.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Broadhurst ei missään nimessä ole mikään näyttävä pelaaja. Mutta tarvitseeko kaikkien ollakaan? Ainakin vielä, Broadhurst pelaa hyvin pohjoisamerikkalaisittain. Hän pelaa todella tunnollisesti molempiin suuntiin ja eilen Tapparaa vastaan oli mielestäni todella hyvä.

Just näin. Luistelu on selkeästi heikoin kohta, mutta tekee kuitenkin paljon hyviä asioita kentällä ja tuntuu että pikkuhiljaa ehkä pääsee vauhtiin... Annetaan vielä aikaa, mutta kelpo 3. ketjun sentteriaihio tässä on.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Näillä otteilla erittäin vakaa liigapelaaja. Tappara -matsissa Keränen kylkeen ja nosti Keräsen pelaamista omalla tekemisellään naksun paremmaksi. Oivaltavia, kovia ja oikea-aikaisia syöttöjä. Toimittaa kiekkoa maalille ja maalipaikoille. Hyvä aloituksissa.

Sitä en tajunnut miksi Suomela oli kaapimassa aloitusta viimeisellä minuutilla kun pelattiin viidellä neljää vastaan. Sinänsä positiivista, kun kentällä taisi olla HIFK:lle historialliset kolme sentteriä yhtä aikaa kentällä. Yleensä on saanut tuuletella jos kokoonpanossa on yhteensä kolme sentteriä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
...
Sinänsä positiivista, kun kentällä taisi olla HIFK:lle historialliset kolme sentteriä yhtä aikaa kentällä. Yleensä on saanut tuuletella jos kokoonpanossa on yhteensä kolme sentteriä.

Tuohimaa - Melametsä - A.Jokinen/C.Wilson ja vastaavia oli HIFK:lla 80-luvun alkupuolella, kun “about puolet“ hyökkääjistä oli senttereitä. Moberg arvosti tuolloin tuota osastoa. Mutta joo, perin harvinaistahan tuo on yleensä ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös