Valeksi sitten tietynlaisena kruununjalokivenä jatkoi toimintaa silloinkin, kun se oli ilmiselvästi lain tuolla puolen.
Valeksi on vain hyvä alku, seuraavaksi jonoon jaajot ja beskot unohtamatta nämä Dubai-naikkoset.
Ei tuossa kyllä olla mitenkään lain tuolla puolen, puhumattakaan ilmiselvästi. Ihan sallittua puuhaa, mutta verovapaana sitä ei Suomessa vain voi tehdä.
Toivottavasti tulisi ehdoton tuomio.
Kerrotko vielä maat, mistä saa verottomana palkan vai onko Suomi tosiaan ainut maa, missä veroja joutuu maksamaan? Kiitos!
Mitä nämä Dubai-hommat ovat?
Ne on näitä "saan somesta rahaa hommia" mistä ei kerry tuloja.
Sara Chafak paljastaa IS:lle luksusmatkojensa taustoja: Olen päässyt siihen pisteeseen, että somesta on tullut minulle ammatti
Aika harva "sometähti" varmaan ilmoittaa noita ei-rahapalkkioita eli matkoja, tuotteita etc, jotka tulisi ilmoittaa verotettavana tulona. On varmaan niitäkin, jotka vähentävät käytännössä kaikki kulunsa firman kautta ja tätä voi sitten verottaja jossain vaihessa kiinnostua tarkastamaan. Se ei ainakaan auta, että on jatkuvasti somessa esillä eivätkä verotiedot millään tavalla vastaa elämäntapaa. Näkeehän näitä joka vuosi, kun lööpit kertoo sometähtien tienanneen muutaman tonnin.
Itsekin olen yrittäjä ja monesti tulee mietittyä mitä kaikkea voisi firman kautta vähentää, koska siinä voi säästää aika paljon (välttää parhaimmillaan ALV:t, yhteisöverot ja henkilöverot). Lopulta kuitenkin parempi tehdä jutut varman päälle, koska mahdolliset seuraamukset ei vaan ole sen säästön arvoista.
Minä vilpittömästi luulin että Dubai-kysymyksellä tarkoitettiin näitä perintö-rimprenssoja, jotka tuolla köyhät persettää myymässä viisi ja kuusi numeroisista. Häveliäimpien kohdalla puhutaan salaperäisistä poikaystävistä.
No ei tietenkään! Minä tietenkin tarkoitin niitä muita (paitsi jos joku muu nimeltä mainitaan, niin en juuri häntäkään vaan vielä muita)Ei kai Chafakin mainitsemaa agentuuri-toimintaa voi olla tämmöistä...
No ei tietenkään! Minä tietenkin tarkoitin niitä muita (paitsi jos joku muun nimeltä mainitaan, niin en juuri häntäkään vaan vielä muita)
Hyvä että selvisit ettei vaan kellekään jää väärää käsitystä... agentuuri-toimintaa voi harrastaa vain jos on miljonääriystävä...
Sara Chafak kahvittelee Dubaissa - myös miljonääriystävä saapui kaupunkiin
Menee toki ohi keskustelu-aiheen, mutta Sieppo kertoo sometuloistaan näin:
Instagram on Saralle sekä päiväkirja että tulonlähde. Postaukset tuottavat hänelle sen verran, että Instagramissa kannattaa olla aktiivinen. Tarkkoja summia hän ei yhteistyösopimusten hyödyistä kerro.
– Yhdestä kuvasta saan saman summan kuin päivän työstä messuilla, hän vertaa haastattelussa.
Me Naiset: Sara Sieppi tienaa yhdestä Instagram-kuvasta messukeikan verran
Alkoi sen verran kiinnostamaan, että piti tarkistaa mikä on ollut Siepin kuvien määrä. 240kpl (jos siis jokaisesta kuvasta saisi sen päivän palkan) kuvia on julkaistu 8. toukokuuta 2018 jälkeen. Mikä siis vastaisi about vuoden verran työpäiviä. Vaikka tuskin Sieppi tarkoitti joka ainoaa kuvaa.
– Jokaisella on omat liksansa, mitä he pyytävät... Vaikka julkaisen koko ajan jotain, ei se tarkoita, että saisin kaikesta rahaa, Sieppi sanoi viime kesänä.
– En saa mitään jostain tavallisista selfie-kuvista tai maisemakuvista. Ainoastaan sellaisista jutuista saan rahaa, mihin olen selvästi liittänyt asusteita, meikkejä tai muuta, mihin liittyy yhteistyösopimuksia, hän lisäsi.
Nykyisen lainsäädännön mukaan ihminen on verovelvollinen suomeen suunnilleen niin, että jos kirjat on Suomessa tai viettää Suomessa yli puolet vuodesta. Eiköhän näistä osalla ehdot täyty, mutta ei toki kaikilla.Miksi ihmeessä olisi verovelvollinen johonkin Suomeen.
Ja tuohon sisältyy se oletus, että tämä porukka osaisi suunnitella, toimia pitkäjänteisesti ja omaisi asiantuntijuutta.
Yleensä mikään näistä rakseista ei osu ruutuun.
Suomessa verotus herkästi realisoituu, varsinkin jos liiketoimintaa tosiasiallisesti harjoitetaan Suomessa.
Aika moni joutuu verotuksen kanssa ongelmiin kun tulee eteen se tilanne, missä ne verot täytyy itse tilittää. Normi palkansaajan on helppo hoidella verot kun ne menee automaattisesti ennen kuin ne on edes tilillä käynyt. Se on suurempi kynnys painaa nettipankissa sitä maksa nappia kun tuntuu että omalta tililtä lähtee iso könttä joka kerta.
Tämähän se ja tämä on se syy miksi yrittäjät kokevat olevansa niin suuren verokuorman alla, vaikka tosiasiallisesti palkansaajalla pakolliset verot ja veroluonteiset maksut ovat suuremmat.