Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 603 218
  • 13 596

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täällä kun on paljon noita asiantuntijoita niin laittakaas nyt pari esimerkkiä kuinka pienestä sanktioita on jaettu tenniksessä koskien vedonlyöntiä. Äkkiseltään mulla ei ole muistissa kuin Nick Lindahlin case ja siinä taisi olla kyse vähän vakavammasta kuin twitterviesteistä.

Jotkut italialaiset saivat yli puolen vuoden kakkuja joskus monta vuotta sitten kun betsailivat jollain ihan pikkurahoilla. Jotain viiden dollarin panoksia? Aika koviakin tuomioita, mutta ovat tarkkoja maineensa kanssa.

Tuosta Niemisen haastattelusta kyllä välittyi miten vainoharhaista elämä tuolla kiertueella on, kun kaikkea epäillään. On kyse sitten aineista tai jostain fiksaamisesta.

Hyvää viihdettähän tuolla Twitterissä on tarjolla. Valavuori syyttää Eerikäistä sanojen laittamisesta Niemisen suuhun. Ei sentään Jaken Twitter-tilin käytöstä. UL saanut myös paskajournalismin leiman Allulta, jolla itsellään meriitteinä mm. blogeja Seiskaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uran vaarassa oloon en ole ottanut kantaa, varsinkaan twiittauksen perusteella. Mutta sillä asialla "leikkiminen" asiantuntevaksi urheilumanageriksi itseään kutsuvalta on todella erikoista, joka vaati urheilijalta vastavedon ja nyt koko tilikin on poistunut.

Tämä juuri, mitä kohtaa tässä ei ymmärretä? Eihän ura nyt tänään olisi ollut vaarassa, mutta entäs puolen vuoden päästä? Ja mitä Jakke tarkalleen ottaen tuosta yhteistyöstä olisi edes saanut? Hän vaikuttaa sentään kohtullisen täyspäiseltä kaverilta.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuosta twiitteinä Aleksi Valavuori-Urheilupersoona | sivu 10 | Jatkoajan keskustelupalsta

Valavuorihan itse ilmoitti omasta agenttipestistään (twitter-tilillä @nieminenjarkko) ja vahvisti sen sitten myös heti perään itse (omalla tilillään).

Näyttää siltä, että niin Jakkes Niemi kuin Valavuori kiistävät tämän tiedon. Alkuperäinen twitteröitsijä on joku muu.

Mysteeri syvenee. Kuka on tämä kolmas henkilö? Valehtelevatko molemmat? Mikä on motiivi? Vai onko asiassa käynyt vain väärinkäsitys ja Valavuori on sittenkin twiittien takana? Yhdistelmä? Vai kävikö niin, että Nieminen Jarkko panikoi UL-toimittajan kyseltyä vähän sääntöasioista? Poppariraudat tulille!
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Vaatiko Valavuori Urheilulehden toimittajalta suoraselkäisyyttä, vai näinkö omiani?

Tapa millä Valavuori käsittelee mokaansa on aika uskomaton. Pelkkää muiden kimppuun hyökkäämistä.
 

Tuamas

Jäsen
Näyttää siltä, että niin Jakkes Niemi kuin Valavuori kiistävät tämän tiedon. Alkuperäinen twitteröitsijä on joku muu.

Kiistävätkö tämän jossain?
Pikemminkin kumpikaan ei ota kantaa asiaan.

Lisäksi olisi nähdäkseni melkoinen sattuma, että sekä "Sel8nne" että "Nieminenjarkko" vetäisivät täysin samanlaisin virhein varustettua rallienglantia.
 

motamoro

Jäsen
Valavuori käy niin kuumana jo pienestäkin jutusta, että olisi mielenkiintoista nähdä kun hän astelisi johonkin paikkaan vieraspelaajana/-valmentajana ja yleisö ottaisi vastaan "AAAAALLLLLLUUUUU, AAAAAAALLLLUUUUU" - huudoin.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiistävätkö tämän jossain?
Pikemminkin kumpikaan ei ota kantaa asiaan.

Lisäksi olisi nähdäkseni melkoinen sattuma, että sekä "Sel8nne" että "Nieminenjarkko" vetäisivät täysin samanlaisin virhein varustettua rallienglantia.

UL:n jutusta lainattua:

"Tunnen kyllä Aleksi Valavuoren ja olen hänen kanssaan yhteyksissä. Muttei hänellä ole mitään virallista tehtävää. Hän alunperin vinkkasikin minulle, että urheilijalla pitäisi nykypäivänä olla Twitter ja Facebook", Nieminen taustoittaa.

Niemisen tilejä päivittää eräs hänen tuttunsa, joka on aktiivinen internetin suhteen."

Ilta-Scheissen jutussa puolestaan Valtsu kertoo avitelleensa Jartsua twitteröintitaipaleen alussa, mutta siirtyneensä sitten syrjään, eikä ole siellä ollut nyt painelemassa nappia Teemulle eikä Jarkolle. Linkki
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Päivittikö Valevuori Jaken tiliä ilmaiseksi vai maksettiinko tästä rallienglannista jotain? Onko verottajalle ilmoitettu mahdollisista lisätuloista?

Edit. Tai sitten ei enää tilejä hoidellut, kuten @floikkari tuossa yllä spekuloi...
 
Ei liene kaiken tapahtuneen valossa enää yllätys, miksi Tami Tamminen taannoin ylisti Valavuorta kovaksi kundiksi. Näin ainakin muistelisin.

Eikä yllätys ole sekään, että Godfather (Valavuori siis) nimeää Markus Selinin, tuon kaikkien kummisetien kummisedän ja rötöstelijän, omaksi kummisedäkseen.
 
Huhujen mukaan koko juttu oli suuri väärinkäsitys, jota ei ehditty Niemisen joukoista oikaista ennen kuin paska alkoi lähestyä tuuletinta. Huhujen mukaan Valavuori ei kuulu Jaken "frendeihin".

Ei ehditty? Niemisen twittertili oli perustettu oliko nyt vuonna 2012 vai 2013. Useita vuosia sitten kuitenkin. Kuulostaa omituiselta jos ei tuossa ajassa ehdi reagoimaan.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Banaanit kuukauden ajan puputeltu ja eikun takasin.
Täytyy myöntää että kyllä olin väärässä kun joskus oisko pari vuotta sitten kyseistä henkilöä jossain ketjussa puolustin. Sillon vaikutti todella hyvältä tyypiltä joka todellakin saa paljon aikaiseksi urheilun saralla.
Nyt mitä viimeisen vuoden aikana on kyseiselle henkilölle tapahtunut en voi käsittää. Tuntuu että mitä enemmän saa massia päälle ja nimeä esiin niin kuuppa sekoaa sitä enemmän. Tekee nykyään itsestään täyden pellen tuolla somen puolella. Vaikuttaa joltain 9v hemmotellulta kakaralta. Hehkuttaa itteään ja kaikkia hänen peesaajiaan täysillä ja kaikki muut on niin vitun pihalla kaikesta.
Olin väärässä pari vuotta sitten. Naurettava pentu koko aleksi valavuori.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mysteeri syvenee. Kuka on tämä kolmas henkilö? Valehtelevatko molemmat? Mikä on motiivi? Vai onko asiassa käynyt vain väärinkäsitys ja Valavuori on sittenkin twiittien takana? Yhdistelmä? Vai kävikö niin, että Nieminen Jarkko panikoi UL-toimittajan kyseltyä vähän sääntöasioista? Poppariraudat tulille!
Tämä on kyllä mahtavaa tykitystä! Valavuori on viime päivinä käynyt Twitterissä kuumana kuin se kuuluisa hellankoukku puolustaessaan itseään. Mutta se täytyy kyllä Valavuoren tunnustukseksi todeta, että kyseisellä miehellä on harvinaisen suuri ego. Siellä se kommentoi erinäisiä päivityksiä ihan pokalla haukkuen oikeastaan jokaisen, joka erehtyy itse Aleksi I:tä arvostelemaan.

Nytkin Valavuori antaa sellaisen kuvan tietämättömille, että hän olisi joutunut jonkinlaisen ajojahdin uhriksi...
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei ehditty? Niemisen twittertili oli perustettu oliko nyt vuonna 2012 vai 2013. Useita vuosia sitten kuitenkin. Kuulostaa omituiselta jos ei tuossa ajassa ehdi reagoimaan.

Ei kai siellä tämän tyyppisiä satuja jo vuosia ole kerrottu?

Nytkin Valavuori antaa sellaisen kuvan tietämättömille, että hän olisi joutunut jonkinlaisen ajojahdin uhriksi...

Tuohan se huikein juttu tässä onkin. Ei mitään vikaa taaskaan Allussa itsessään. Eiköhän tuokin joillekin uppoa.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aleksei Vjalavuorihan siis iltalehdelle kiisti enää twiittailleensa noiden NiemisJarkkojen ja SelänneTeemujen twittereillä, mutta koki silti tärkeäksi myös omassa twitterissään kertoa, ettei yhtään muiden nimissä menevää twiittiä lähde ilman heidän lupiaan. Eikö tuo ensimmäinen nyt kuulosta siltä ettei olisi Jarkon nimissä twiittaillut ja toinen taas siltä, että Jarkko anto luvan sille twiitille?

Helvetti mä en ainakaan pysy enää perässä ton touhuissa, hauskaa seurattavaa toki.

Linkki viittaamaani IL:n uutiseen Valavuori agenttikohusta: "Kysymys on isosta väärinkäsityksestä" ja linkki viittaamaani Camavuoren twiittiin Aleksi Valavuori Twitterissä: "Ja mitä tulee mun jeesaamien urheilijoiden someen, niin yhtään päivitystä ei ole mun käsistä lähtenyt ilman urheilijan omaa hyväksyntää." (olettaen, ettei poista sitä twiittiä, niinkuin agenttitwiitit)

Aivan uskomaton kaveri on kyllä kyseessä. Sitten on vielä pokkaa valittaa miten some on mennyt tuollaiseksi satuttamiseksi kun tähän asti jokaiseen kriittiseen twiittiin häneen kohdistune on yleensä vastannut puhtailla haukuilla. Nyttemmin kritiikkiä tullut niin paljon, ettei jaksa enää jokaista nimitellä.
 
Ei kai siellä tämän tyyppisiä satuja jo vuosia ole kerrottu?

En yhtään tiedä, mutta viittaisin tuon erään nimimerkin, jolla omien sanojen mukaan on lähteitä ihan Niemisen sisäpiirissä, viestiin. Hän tiesi kertoa, että koko managerointi on ollut pelkkää vitsiä ja yhtäkkiä Valavuori onkin ollut ylläpitämässä Niemisen tiliä eikä Niemisen puolelta ole ehditty reagoimaan tilanteeseen. Se vasta ontuva selitys olisikin kun ottaa huomioon tuon aikajänteen. Ei puhuta päivistä tai viikoista tai edes kuukausista.
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Aleksei Vjalavuorihan siis iltalehdelle kiisti enää twiittailleensa noiden NiemisJarkkojen ja SelänneTeemujen twittereillä, mutta koki silti tärkeäksi myös omassa twitterissään kertoa, ettei yhtään muiden nimissä menevää twiittiä lähde ilman heidän lupiaan. Eikö tuo ensimmäinen nyt kuulosta siltä ettei olisi Jarkon nimissä twiittaillut ja toinen taas siltä, että Jarkko anto luvan sille twiitille?

Helvetti mä en ainakaan pysy enää perässä ton touhuissa, hauskaa seurattavaa toki.

Kukahan hallitsi Niemisen virallista tiliä? Salaperäinen kolmas henkilö, jota täälläkin pohdittiin? Kuka hän on ja miksei hän tule selvittämään tätä tilannetta?

Edellisellä sivulla kaikin puolin ansiokasta pohdintaa aiheesta.

Mängimies: ihan totta mitä sanot. Jotenkin se alkuviikon uutinen on yllättänyt kaikki. Kertoo myös miten kukaan tuolta Niemisen leiristä ei välitä koko Twitteristä. Lukuunottamatta tätä tilin käyttäjää.

Nieminen on tunnustanut omat mokansa ja sen että pitäisi olla itse vastuussa omasta tilistään. Valavuoren toiminta taas...
 
Viimeksi muokattu:

Snagari

Jäsen
Urheilulehti on haistanut ison raon ja iskee surutta kiinni Valavuoreen koska tietää, että suurin osa alkaa olla jo korviaan myötä tätä kaveria. Myös muut mediat ovat haistaneet raadon. Yle esimerkiksi on jo parinkin kolumnin verran kolunnut tätä NiemisJakke-kohua ja Iltalehti otti kommentit Valavuorelta. Vähemmän yllättäen sieltä ei uskallettu laittaa kunnon hiillostusvaihdetta päälle vaan pysyteltiin Allun selittelylinjalla.

Mikä mua ihmetyttää on Ilta-Sanomien vaisuus. Valeksi kävi kuitenkin aika kiivaan sananvaihdoin IS:n poikien kanssa tuossa jokunen kuukausi sitten ja haukkui Ilta-Sanomat paskamediaksi. Jos ette tienneet niin jokainen Aleksia kritisoiva media on paskamedia. Jotkut jopa "Seiskan tasoisia paskamedioita" mikä on kovin yllättävää koska Aleksi itse on toiminut Seiskan "julkkisbloggaajana".

Jos ette ole vielä tätä tehneet niin suosittelen tekemään sen minkä itse tein männä viikolla. Eli rekisteröidyin Futisforumille vaan sen takia että saa lukea tuota heidän Valavuori-ketjuaan. Vapaata keskusteluahan ei siellä pysty lukemaan ilman kirjautumista. Varsin hervotonta settiä tulee sieltä, nuo uudelleen kirjoitetut lyriikat biiseihin ovat sellaista kultaa että naurattaa ihan oikeasti.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Noista paskaviesteistä en tiedä mutta se Niemisen twitter-kuva missä oli "ketju koossa" eli Federer, Selänne ja Nieminen oli kyllä helvetin hieno.

Luin tämän keskusteluketjun sivulta 5 lähtien ja päällimmäiseksi huomioksi jäi se että sinä puolustelet jokaisessa viestissäsi Valavuorta. Nyt on pakko kysyä, mikä juttu? Millä korteilla pelaat?

Fakta on se että paska haisee, kyse onkin siitä tuleeko haju omista housuista vai ilmastoinnin kautta. Sinänsä Espoolaisena arvostan Valavuorta siitä että hän on tuonut liikunnan & urheilun ns. framille mutta kyllähän tämä homma haisee pitkälle.

Ei, en ole ns. kateellinen paska, periaatteessa toivon että kaikki vihjailut pystytään todistamaan paskaksi mutta samalla urheilubisneksen integriteetin vuoksi on parasta että kaikki tuodaan esiin ja asioista puhutaan omilla nimillä.

Eli mikä juttu?
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Luin tämän keskusteluketjun sivulta 5 lähtien ja päällimmäiseksi huomioksi jäi se että sinä puolustelet jokaisessa viestissäsi Valavuorta. Nyt on pakko kysyä, mikä juttu? Millä korteilla pelaat?

Ei mikään ihmeellinen. Yläfemmojen heittely kivittämisvaiheessa ei vaan ole mun juttu. En viitsi tuomita miestä alimpaan helvettiin nettikirjoittajien totuuksien ansiosta, jotka varmasti ovat oikean suuntaisia mutta suuruusluokasta ei pysty sanomaan. Jätän tuon asian setvimisen virallisille tahoille.
 

motamoro

Jäsen
Jos ette ole vielä tätä tehneet niin suosittelen tekemään sen minkä itse tein männä viikolla. Eli rekisteröidyin Futisforumille vaan sen takia että saa lukea tuota heidän Valavuori-ketjuaan. Vapaata keskusteluahan ei siellä pysty lukemaan ilman kirjautumista. Varsin hervotonta settiä tulee sieltä, nuo uudelleen kirjoitetut lyriikat biiseihin ovat sellaista kultaa että naurattaa ihan oikeasti.

Hahaha. Mielentöntä tykitystä ollut näköjään yöllä ja aamulla siellä. Toivottavasti noista jotkut saataisiin Youtubeen asti.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Expensive but the best demonstroi sujuvaa markkinointienglantiaan Selänteen oheiskrääsän markkinointisivuilla:

AUFEIS | Hockey Apparel | SEL8NNE

Itselle alkaa Tuksu tulemaan mieleen tästä kaverista. Ihan pihalla ja muut nauraa ympärillä. Sääliksi käy.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Niin katoaa mainen kunnia...

Vuonna 2007 Valavuori oli vielä ihan varteenotettava kandidaatti kansanedustajaksikin...

"Ajattelin että äänestän Aleksi Valavuorta, nuori urheilutaustan omaava Kokoomuslainen joka ajaa ihan fiksuja mietteitä noin nopeasti katsottuna."
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tässä mouhopetterissä ruumillistuu kaikki, mitä itse halveksun nyky-yhteiskunnassa. Itsensä brändääminen on päivän sana ja sitä hoetaan kaikille yrittäjistä toimittajiin ja niiden kautta urheilijoihin, ja nyt saamme nauttia tämän brändäyksen lieveilmiöistä. Monta vuotta tämäkin hangaroundi sai toimia - keräten vielä valitulta hyödyllisten idioottien yleisöltään kehuja ja selkääntaputuksia toimnnastaan - ennen kuin totuus paljastui. Valitettavasti se, kenen seurassa näyttäydyt on tärkeämpää kuin se, mitä teet - ja Valavuorella tämä oli hallussa, kunnes nyt affi-bisnesten ja niemismokan myötä näyttää lopultakin siltä, että ne viimeistekin ''kättä lippaan'' -jonnet alkavat pikkuhiljaa etsiä itselleen uutta helppoheikkiä jumalhahokseen, kun entiseltä petti todellisuuden taju ja arviointikyky. Ihan kuten sarjarikollisilta, jotka onnistuminen onnistumiselta muuttuvat alitajuisesti ahneemmiksi ja samalla ylimielisiksi..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös