Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 689 436
  • 13 787

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En yhtään tiedä, mutta viittaisin tuon erään nimimerkin, jolla omien sanojen mukaan on lähteitä ihan Niemisen sisäpiirissä, viestiin. Hän tiesi kertoa, että koko managerointi on ollut pelkkää vitsiä ja yhtäkkiä Valavuori onkin ollut ylläpitämässä Niemisen tiliä eikä Niemisen puolelta ole ehditty reagoimaan tilanteeseen.

Olen saattanut käsittää väärin, ei olisi mikään ihme. Kuitenkin niin, että Jakke koki nuo manageriläpät vitsiksi, lähti niihin puolittain mukaan ja sitten homma jo karkasikin käsistä. Saattaa olla ja varmaan onkin niin, että Valavuori tai joka tapauksessa joku muu kuin Jarkko itse on päivittänyt tota Twitteriä jo vuosikausia, mutta joka tapauksessa nämä managerijulistukset tulivat täytenä yllätyksenä. Käsitin "ja sit olikin jo Twitterissä Jarkon nimissä julistanut manageripestiään" niin, että tili olisi vasta perustettu ja näinhän asia ei ollut.
 

Kirvez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Anaheim Ducks
Oxymoron anyone?

Muistaakos kukaan sitä JA:n nimimerkkiä, joka jossain ketjussa (Vedonlyönti-ketju?) esitteli rekkavetoaan, joka oli yhden kohteen osumisesta enää kiinni. Eikös silloinkin paikalle ratsastanut Avulias Aleksi ja kiinnitti miehen riveihinsä. Jonkin aikaa tämä nimimerkki taisi toimia Aleksin sivuilla (veikkaajat.com?) epävirallisena rekkamiehenä, joka teki tasaisin väliajoin lapun, jota sitten "yhdessä jännättiin". Noh, sitten kun totuus iski vasten kasvoja eli se 10000-kertoiminen veto kun ihan oikeasti osuu luokkaa 1/10000 (yksi veto päivässä ==> 360 vetoa vuodessa = osuma tulee keskimäärin hieman alle 30 vuoden välein), niin taisi innostus rekkamiehen seuraamisen lopahtaa melko pian ja kaveri unohdettiin vähin äänin. Mitähän tuolle nimimerkille kuuluu tällä hetkellä?

Pahoittelut kun vastaan näin myöhässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Hyvää kuuluu. Vedonlyönti ja urheilun intohimoinen seuranta on jatkunut edelleen. Nyt vielä kevät tulossa kovaa vauhtia ja lätkässä alkaa tosipelit, niin mikäs sen parempaa? Ei mikään.

Aleksi ei ratsastanut paikalle, vaan minä otin häneen yhteyttä. Totuus ei tuossa rekkojen suhteen iskenyt vasten kasvoja, vaan osuman epätodennäköisyys oli tiedossa ihan alusta alkaen. Rekkoja en sinne kovin montaa tehnyt, koska halusin julkaista ainoastaan hyviä lappuja. Rakennan suuret rekat aina 4-5 kohteeseen, jotka ovat omasta mielestäni huippukohteita. Silloin on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada tuollainen jättirekka maaliin asti. Toki vaikeaa se silti on ja onnea tarvii. Pelejä ei kuitenkaan tuona ajanjaksona hirveesti löytynyt ja sen takia rekkalaput jäivät vähälle. Kerran jouduin väkisin työntämään sinne lapun, kun en ollut pitkään aikaan sinne mitään julkaissut.

Olin myös hetken aikaan Veikkaajat.comin vihjepalvelussa. Ajatuksena ihan hyvä, mutta toteutus oli aika kehno. Joka päivä piti vääntää seitsemän tipsiä ja eihän siinä hyvällä palautusprosentilla juhlita kun ei joka päivä todellakaan seitsemää huippukohdetta löydy. Lopulta mielenkiintoni katosi kokonaan ja hauskuus hommasta hukkui. Sitten lopetinkin enemmän kuin mielelläni.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kannattaa muuten tsekata vedonlyöntiammattilainen Jorma Vuoksenmaan twitteriä ja mielipiteitä viimeaikaisesta Valavuori-kohusta.
 
Kannattaa muuten tsekata vedonlyöntiammattilainen Jorma Vuoksenmaan twitteriä ja mielipiteitä viimeaikaisesta Valavuori-kohusta.

Taskulaskinnörtti siellä huutelee katkerana, ja mainostaa lyöneensä ManUa kertoimella 3,70. Allu veti ManUa kertoimella 3,35 ja nappasi ison monnin katiskaan. Jorma ehkä kuvittelee olevansa jotenkin fiksumpi pelatessaan isompaa kerrointa, mutta hän ei ole hiffannut sitä vedonlyönnin lainalaisuutta, että ei oleellista ole niinkään vedon kerroin, vaan se että se osuu.
 
Vuoksenmaalta hyvin omaa arviotani lähellä oleva kommentti taxfree-camaboom-janarin affituloista.

Jos tuollaisista oletetuista affituloista (500 000 vuodessa) edes puolet kuluttaa Suomessa, kyllähän siinä kaiken maailman veroja tulee maksaneeksi aika perkeleellisen määrän tavan pulliaiseen verrattuna, vaikka ansiotuloveron maksamisen skippaisi kokonaan. Mutta eihän tässä kateellisten hanhinaamojen albaniassa sellaisesta otsikoita kirjoitella. Toista se on jenkeissä!
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Siinä olen kyllä samoilla linjoilla Vuoksenmaan kanssa että Allun noitavaino mennyt jo vähän yli kaikilla foorumeilla, kun pääosin kun tuota twitteriäkin selailee nämä vittuilijat ovat jotain jonne-ikäisiä tai vähän yli ( ainakin profiilikuviensa perusteella) eli voiko tästä vetää johtopäätöksen kun vihjeet on kussu jonnet ovat siirtyneet vastapuolen leiriin? :) En ole tätä keissiä kyllä seurannut kovinkaan paljoa, tiedän vain että Aleksi on kusettaja vittupää ja itse perkele nykyään. Sanotaan vielä sen verran niin kuin Jormakin totesi, että eihän tuo Aleksi mikään laatikon terävin veitsi ole.

PS. en ole koskaan Aleksin vihjeitä seurannut tai twitteriäkään muuta kun nyt viime aikoina mielenkiinnosta kun tänne foorumille on siitä kirjoitettu.
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toisaalta tuollainen vittuilu ja mukanokkela pään aukominen on ollut Valavuoren oma tyyli jo vuosien ajan. Kyllä tuossa nyt vähän on sitä omaa lääkettäkin seassa. Valavuoren huumorintajuhan on aina ollut täysin olematon. Itselleen ei esim.osaa nauraa alkuunkaan.
 

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Toisaalta tuollainen vittuilu ja mukanokkela pään aukominen on ollut Valavuoren oma tyyli jo vuosien ajan. Kyllä tuossa nyt vähän on sitä omaa lääkettäkin seassa. Valavuoren huumorintajuhan on aina ollut täysin olematon. Itselleen ei esim.osaa nauraa alkuunkaan.

Tätä vähän epäilinkin. Ja ne kerrat kun tuota herraa olen tv:ssä nähnyt erilaisissa ohjelmissa on antanut kyllä itsestään aika leijuvan kaikki osaavan/tietävän kuvan. Taisi kerran olla jossain ohjelmassa Tamin kanssa, siinä vasta kaksikko huh huh!
 

Barney

Jäsen
Kannattaa muuten tsekata vedonlyöntiammattilainen Jorma Vuoksenmaan twitteriä ja mielipiteitä viimeaikaisesta Valavuori-kohusta.
Doers, kuten mä ja mun viralliset ystävät Teukka ja Jakke, do ja losers, kuten kaikki hanhinaamat (mukaanlukien Jorma) ja urheilunvihaajat, lose. #CAMABOOM

Twitterin parhaimmistoa on ollut lähipäivät Hämy Kortelainen (@Korte76). Mahtavaa trollausta, eikä Valeksi ole tainnut itsekään tajuta tämän hepun olevan trolli, vaan retweettailee ihan innoissaan miehen tykityksiä. Eero Markkaselta on myös tullut pari hyvää kuittia Valavuoren suuntaan, joten toivottavasti näitä tulee lisää. On varmasti suurelle urheiluvaikuttajalle kova paikka, kun itse urheilijat alkavat vittuilemaan hänelle. Ikävä kyllä taidelasi-Kovanen meni Valavuorta tuolla puolustelemaan, en sitten tiedä jättikö uran päättänyt tärsky jotain pysyviä vammoja, vai trollailiko Tommikin vekkulimaisesti.

Ja kyllä, olen hanhinaama. Ja ylpeä siitä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mieleeni palautui myös taannoinen YLE:n Doping-ilta jossa AV aloitti ärjymään eräälle nimeltämainitsemattomalle jääkiekkopersoonalle väittäen että suomalaisessa urheilussa ei enää ole dopingia, piste.
Oli muuten ällistyttävän rautaista tykitystä tuo Valavuoren ja Sihvosen battle tuolloin vuoden 2012 lopuilla. Muistaakseni ei mennyt kovin kauaa ennen kuin maastohiihtäjä Juha Lallukka kärähti ja Valavuoren väitteeltä meni pohja pois.

Valavuori(tuolloin 33) väitti olleensa huippu-urheilun kanssa tekemisissä kolmekymmentä vuotta...

https://www.youtube.com/watch?v=rtrlwHcgVLI(Linkki Youtubeen, A2-Urheilu-iltaan, jossa nähtiin Valavuoren ja Sihvosen taistelu ja muutakin spekulointia dopingista)
 

Barney

Jäsen
Valavuori(tuolloin 33) väitti olleensa huippu-urheilun kanssa tekemisissä kolmekymmentä vuotta...
Ja juuri jokin aika sitten twiittasi johonkin liittyen, että on ollut huippu-urheilun kanssa tekemisissä 15 vuotta. Ja niin kuin mä Alluun luotin..
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Nyt en kyllä ihan usko puolen millin affituloihin, paitsi jos puhutaan viittä vuotta pidemmästä ajanjaksosta. Parista syystä:

Vaikka mimmoisia urpovetoja kiskottaisiin, niin tuskin Valavuoren kautta rekanneet jonnet saa niillä kympin vedoillaan semmoisia tappiosummia aikaan joista maksettaisiin satojen tonnien affimaksuja. Kumminkin isot pelurit osaa hoitaa paremmille saiteille itsensä eikä ne muutenkaan syydä rahojaan kuuseen. Valavuorella on kymppikilon verran Twitter-seuraajia, jos kuvittelee että nämä kaikki laittaisivat kympin kuussa ja saisivat rahoista 85% takaisin niin puhutulla 35% affipalkkiolla tappiosta saa vuodessa 63kiloa euroja. Veikkaisin että tosielämässä affin kautta pelaavia on muutamia tuhansia, keskisummat suurempia ja affitulot tasoa 50-100 kiloa. Ja veikkaan että lähempänä haitarin alareunaa.

Toinen syy miksi en usko mihinkään jättimäisiin affituloihin on se että Valavuori on koko ajan jonkin sortin maksuvaikeuksissa, milloin Finnairille, milloin palkintomatkat jää antamatta ja milloin mikäkin kisalahja on myöhässä.

Kolmas syy on se että Valavuoren psyykkeellä mentäisiin täysin sekaisin jos käytössä olisi oikeasti puoli milliä per vuosi.
 

Tuamas

Jäsen
Itse ymmärsin tuon pidemmän aikavälin palkkiomääräksi (2-4 vuotta).

Yhden affirahoja itsekin tienaavan kanssa päädyimme lukemaan 100-250k€/vuosi (arvio perustui ~10k jonnemäärään).
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itse ymmärsin tuon pidemmän aikavälin palkkiomääräksi (2-4 vuotta).

Yhden affirahoja itsekin tienaavan kanssa päädyimme lukemaan 100-250k€/vuosi (arvio perustui ~10k jonnemäärään).

Itse on vaikea uskoa 10k jonnemäärään. Muilta osin laskelmat onkin samoilla linjoilla.
 

J.Petke

Jäsen
Se joka uskoo affitulojen olevan puoli miljoonaa vuodessa on enemmän sekaisin kuin Valavuori pahoina päivinää. En usko tuohon edes 5 vuoden aikavälillä. Mitä tulee taloihin, autoihin yms. niin kyllähän niihinkin jonkinlaiset takuut tarvitsee. Eikä pankkikaan varmasti hyvällä katso, jos lyhennykset kuitataan jostain Karibian saarelta.

Käsittämätön tämä suomalainen mentaliteetti, että mennään silloin potkimaan, kun kaveri on maassa. Sehän on helvetin helppoa ja vaivatonta. Huhuina netissä esitetyt asiat muuttuvat faktoiksi ja kohta soppaan vedetään mukaan kaikki mahdolliset negatiiviset asiat.

Ei, en pelaa Valavuoren vinkkien perusteella, en fanita herraa mutta yleisesti pistää vaan vituttamaan moinen ajojahti, joka kohdistuu vain yhteen ihmiseen. Hienosti on päässyt Valavuori niin monen ihon alle.
 
Käsittämätön tämä suomalainen mentaliteetti, että mennään silloin potkimaan, kun kaveri on maassa.

Eihän se missään maassa ole, kun on jo tänäänkin ehtinyt takoa ManUlla ja Mönchengladbachilla hirveät hillot. Löytyy screenshotit ja kaikki. Kohta Real Madrid tuo lisää, ja yöllä änäristä ja NBA:stä luultavasti vielä muutama tonni. Vähintään.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsittämätön tämä suomalainen mentaliteetti, että mennään silloin potkimaan, kun kaveri on maassa. Sehän on helvetin helppoa ja vaivatonta. Huhuina netissä esitetyt asiat muuttuvat faktoiksi ja kohta soppaan vedetään mukaan kaikki mahdolliset negatiiviset asiat.

Ei, en pelaa Valavuoren vinkkien perusteella, en fanita herraa mutta yleisesti pistää vaan vituttamaan moinen ajojahti, joka kohdistuu vain yhteen ihmiseen. Hienosti on päässyt Valavuori niin monen ihon alle.
Joo mä olen kanssa hieman ihmetellyt tätä haukkumista. Mulle tulee mieleen että sen tyypin itsevarmuudella ja menestymisellä saattaa olla jotain tekemistä tän jutun kanssa.

Eikö se kuitenkin ole aika kovan bisneksen keksinyt ja uskaltanut lähteä siihen. No ehkä se nyt sitten saattaa olla laitonta tai jotain, oma moka, mutta tuskin se tätä ajojahtia kokonaan selittää. Mäkin jonkun tuollaisen sivuston perustamista pari vuotta sitten mietiskelin, vaikka noista affijutuista en mitään tiennytkään.

Viime aikoina en ole muualla kuin täällä Jatkoajassa huomannut juttua tuosta tyypistä. Sen MOT-ohjelman katsoin netistä kun täältä siitä kuulin. Ettei noi jotkut vaan itse olis niitä twitter-kavereita kun niistä jostain KABOOM-jutuista tuntuvat tietävän...
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käsittämätön tämä suomalainen mentaliteetti, että mennään silloin potkimaan, kun kaveri on maassa. Sehän on helvetin helppoa ja vaivatonta. Huhuina netissä esitetyt asiat muuttuvat faktoiksi ja kohta soppaan vedetään mukaan kaikki mahdolliset negatiiviset asiat.

Melkein yhtä kovaksi faktaksi kuin Niemisen ja Valavuoren agenttidiili?

Tämä on muuten vain suomalainen juttu, eikä muuten missään muualla päin maailmaa kuittailtaisi kaverille jonka jutut ovat ampuneet yli. NBC:n uutisankkuri Brian Williams kosautti maukkaasti, kun jäi kiinni valheestaan tammikuussa. Tämä juttu missä liioitteli olleensa Irakissa helikopterissa, johon osui ammus. No, ei osunut ei. Uutistuolilta tuli puolen vuoden palkaton "loma" ja tuskin enää sinne palaa. Varmaan purkavat uunituoreen työsopimuksenkin. Mieshän on ollut tuolla viikkotolkulla naurun ja pilkan aihe.

Valavuorihan on lehdistössä päässyt helvetin helpolla. Jätkä olisi jossain Englannissakin suolattu ihan täysin pressin toimesta. Suomessa jopa jutun kirjoittanut Eerikäinen muokkasi juttuaan Valavuorelle suotuisammaksi. Ja jotkut ovat keksineet siitäkin repiä roskajournalismin piirteitä, vaikka se käytännössä oli Jarkko Niemisen haastattelu!

Jos kivikovan urheiluagentin kantti ei kestä kuumuutta, pysyköön poissa keittiöstä. Ei tuolla maailmalla ole mitään jakoa, jos tämä on nyt niin rankkaa kun oikein maassa potkitaan.
 
Viimeksi muokattu:

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Eihän se missään maassa ole, kun on jo tänäänkin ehtinyt takoa ManUlla ja Mönchengladbachilla hirveät hillot. Löytyy screenshotit ja kaikki. Kohta Real Madrid tuo lisää, ja yöllä änäristä ja NBA:stä luultavasti vielä muutama tonni. Vähintään.

Tuon ManU-jutun voin uskoakin, mutta oli siis lyönyt Bayernia vastaan (ja tietysti isolla?)... saa olla kyllä aika teräshermoinen kaveri, olihan tuo nyt todella iso yllätys, etenkin Bayernin jääminen nollille kokonaan.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tuon ManU-jutun voin uskoakin, mutta oli siis lyönyt Bayernia vastaan (ja tietysti isolla?)... saa olla kyllä aika teräshermoinen kaveri, olihan tuo nyt todella iso yllätys, etenkin Bayernin jääminen nollille kokonaan.

Aluksi oli tottakai lyönyt Bayernia ISOLLA MOUKARILLA. Otti vielä livestä lisää Bayernia tappiotilanteessa. Pelin jälkeen löytyikin lappu, jossa oli painettu isolla "Mönchengladbachia tekemään seuraava maali." Tämän kaiken kuittasi sanomalla: "Kannattaa katsoa pelejä, niin voi nähdä jotai mitä muut eivät näe ja voi ehtiä kääntämään kelkkansa ajoissa....."
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
@TeemuSel8nne

Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Valavuori rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!


Onkohan tämä nyt Teemun vai Aleksin twiittaama? ;O
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
@TeemuSel8nne

Hei ystavat hyvat,jattakaa nyt herrajumala Valavuori rauhaan ja keskittykaa johonkin muihin asiohin ,vai pitaa pahaa Han on teille tehnyt?!


Onkohan tämä nyt Teemun vai Aleksin twiittaama? ;O
Miksi Valavuorella ei ole Jatkoajalle tunnareita? Kirjallinen taso ei riitä.
Ei ole ehtinyt kirjoittamista opettelemaan kun jo kolmevuotiaasta asti ollut huippu-urheilun parissa.

Osuipa muuten minullakin viime yön NHL-peleihin vedot mukavasti ja ihan itse pikku kätösin löysin sopivat kohteet ja merkit niille. Moukarit ei ollut käytössä vaan kultasepän minivasarat, ei #BOOOOOOM vaan *kling kling*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös