Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 601 364
  • 13 596

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kieltämättä joskus miettinyt miten helvetissä Valavuorella ja Seppäsellä voi olla rahaa niihin autoihin, matkoihin ja asuntoihin. Herrat eivät ole jättäneet sosiaalisessa mediassa epäilyksen sijaa sille, että "rahaa on". Mersut, Audit, isot uudet asunnot, jatkuvasti maailmalla jne. Kaverit ovat eläneet viime vuodet kuin pahimmat jenkkiräppärit.

No, enää en ihmettele mistä raha on tullut. Olen varmaan kateellinen ja kusipää, mutta toivon todella, että verottaja kynii kaverit luita myöten.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kaikkien luulisi tajuavan miten tuo homma toimii, jos vedonlyöntifirma on sponsoroimassa. Netti on täynnä noita "suosittelijoita" ja vastaavia sivustoja, ja toisaalta onko sillä ainakaan meille tavallisille tallaajille loppujen lopuksi edes käytännön merkitystä tekeekö tuota vedonlyöntifirman palkkaama tyyppi sen firman nettisivuilla vai toinen vedonlyöntifirmalta rahaa saava tyyppi toisella nettisivulla. Hyvät edut jengi niistä saa, paitsi vissiin se iso osa, jonka tavallaan voi sanoa tarkoituksella pelaavan viihdemielessä, ja tietenkin myös se hölmö osa, mutta ei alaikäiset saa noita pelejä pelata ja jo aikoja sitten on katsottu että 18-vuotias on riittävän vanha päättämään omista asioista, saamaan ajokortin, ostamaan kaljaa, tekemään sopimuksia ja päättämään omista asioista. Holhoojaako ne hölmöt sitten tarvitsevat vai häh. Veikkauskin mainostaa että "Nyt miljonääriksi, lyö lottoa" tms. En mä kehtaisi omalla naamalla selitellä valtakunnan televisiossa että luulin että musta tulee miljonääri, mutta hävisinkin rahaa nyyh.

Väkisinkin tulee mieleen että onko se Valavuoren pärstä vaan mikä täällä niin kovasti ärsyttää, ja sen tyypin itsevarmuus. Ja se että jamppa reissaa ympäri maailmaa ja poseeraa maailmantähtien kanssa yms. Pelkkä verojen maksamatta jättäminen tuskin herättää niin suuria tunteita, eikä se oikein tunnu riittävän syyksi, varsinkin jos se on ajatellut ettei riko lakia. Kaikkihan me etuja halutaan. Ja onhan tuo muutenkin aika kinkkinen kysymys, mihin tahansa siinä päädytäänkään. Tietenkin jos lakia on rikottu niin sitten asiaankuuluva sanktio. Mutta ei meidän mun mielestä kannata eristäytyä maailmasta. Nyt ollaan osa EU:takin jne. Kielletään ennemmin vaikka lapsilta Coca-Cola kuin aikuisilta viihdepelaaminen. Ongelmiin tietenkin pitää puuttua ja niitä jopa ehkäistä.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Eihän tuo miljoonan vaihto ole yhtään mitään ammattivedonlyöjältä. Vaihdon pitäisi ennemmin olla 10 miljoonaa, jos mietitään, että noilla voitoilla eläisi vielä jonkinlaista luksuselämää. 102% palautus olisi miljoonan vaihdolla 20.000 euroa ja 10 miljoonan vaihdolla 200.000 euroa.

Kateellinen ja kusipää, ymmärrän. Tuo veronkierto saattaa lisäksi olla laillista tällä hetkellä. Lisäksi vedonlyöntifirmat maksavat promopalkkaa yllättävän suurelle joukolle ihmisiä, myös julkkiksia, vaikka heidän kauttansa ei kukaan koskaan löisi yhtään vetoa.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Kyllä kaikkien luulisi tajuavan miten tuo homma toimii, jos vedonlyöntifirma on sponsoroimassa. Netti on täynnä noita "suosittelijoita" ja vastaavia sivustoja, ja toisaalta onko sillä ainakaan meille tavallisille tallaajille loppujen lopuksi edes käytännön merkitystä tekeekö tuota vedonlyöntifirman palkkaama tyyppi sen firman nettisivuilla vai toinen vedonlyöntifirmalta rahaa saava tyyppi toisella nettisivulla. Hyvät edut jengi niistä saa, paitsi vissiin se iso osa, jonka tavallaan voi sanoa tarkoituksella pelaavan viihdemielessä, ja tietenkin myös se hölmö osa, mutta ei alaikäiset saa noita pelejä pelata ja jo aikoja sitten on katsottu että 18-vuotias on riittävän vanha päättämään omista asioista, saamaan ajokortin, ostamaan kaljaa, tekemään sopimuksia ja päättämään omista asioista. Holhoojaako ne hölmöt sitten tarvitsevat vai häh. Veikkauskin mainostaa että "Nyt miljonääriksi, lyö lottoa" tms. En mä kehtaisi omalla naamalla selitellä valtakunnan televisiossa että luulin että musta tulee miljonääri, mutta hävisinkin rahaa nyyh.

Väkisinkin tulee mieleen että onko se Valavuoren pärstä vaan mikä täällä niin kovasti ärsyttää, ja sen tyypin itsevarmuus. Ja se että jamppa reissaa ympäri maailmaa ja poseeraa maailmantähtien kanssa yms. Pelkkä verojen maksamatta jättäminen tuskin herättää niin suuria tunteita, eikä se oikein tunnu riittävän syyksi, varsinkin jos se on ajatellut ettei riko lakia. Kaikkihan me etuja halutaan. Ja onhan tuo muutenkin aika kinkkinen kysymys, mihin tahansa siinä päädytäänkään. Tietenkin jos lakia on rikottu niin sitten asiaankuuluva sanktio. Mutta ei meidän mun mielestä kannata eristäytyä maailmasta. Nyt ollaan osa EU:takin jne. Kielletään ennemmin vaikka lapsilta Coca-Cola kuin aikuisilta viihdepelaaminen. Ongelmiin tietenkin pitää puuttua ja niitä jopa ehkäistä.
Kyllä se ärsytystä aiheuttava asia ainakin minun kohdalla on ihan oikeasti ne maksamatta jääneet verot. Ja kyllä, se ärsyttää ihan samalla tavalla silloin kun joku muu harrastaa veronkiertoa. Ehkä Valavuoren (ja Seppäsen) kohdalla ärsytystä lisää se, että tyypit yrittävät antaa itsestään kuvan hyväntekijöinä, jotka auttavat vähävaraisia, ja samalla kiertävät veroja.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Muutamia sekalaisia hajatuksia:

- Ei-monopolilaisten rahapelien markkinointi on suomessa arpajaislain mukaisesti kiellettyä.

- Arpajaislain markkinointipykälä sisältää järjettömän tekopyhän osion, jonka rehellisessä maailmassa pitäisi estää käytännössä kaikenlainen markkinointi:

"Edellä 11 §:ssä mainittu rahapeliyhteisö saa markkinoida rahapelejä ja rahapeliyhteisöä, jos markkinointi ei edistä sosiaalisia ja terveydellisiä haittoja aiheuttavaa pelaamista..."

On selvää, että kaikenlainen uhkapelaaminen tuo mukanaan erilaisia sosiaalisia haittavaikutuksia.

- Sama pykälä kieltää erityisesti alaikäisille markkinoinnin sekä sellaisen markkinoinnin, jossa kuvataan runsasta pelaamista myönteisesti ja/tai pelaamattomuutta tai kohtuullisesti pelaamista kielteisesti.

- Laista viis, pidän rahapelien ammattimaista pyörittämistä ja niiden markkinointia niiden luonteen vuoksi lähtökohtaisesti moraalisesti erittäin ongelmallisena. Piilomarkkinointi on jo itsessään aika hämärää touhua ja rahapelien piilomarkkinointi vielä hämärämpää.

- Intterwepin virtuaalityhjyydessä mikään ei välttämättä varsinaisesti sijaitse oikein missään mutta silti samalla oikeastaan ihan kaikkialla. Tämä asettaa lainsäätäjän ja lakia valvovat heebot aika omituiseen asemaan.

- Hanki mulle asiakkaita, niin saat krediittiä. "Rekkaa loggaa ineen tällä mun koodilla ja saat samalla 100e pelirahaa, jee" -tyyppiset jutut ja sivustot ovat ilmiselvää rahapelien markkinointia. Samoin tämä somessa tapahtuva piilomarkkinointi on ilmiselvää piilomarkkinointia.

- Nämä leikkirahatouhut ovat myös mutkikkaita verotuksen kannalta. Pitäisi erilaisten ehtojen takana olevalle virtuaalirahalle pystyä paitsi antamaan konkreettinen arvo, niin myös verotoimistosta käsin tietämään paljonko jos ollenkaan moista on jonkun Tempan virtuaalikukkaroon jossain saarivaltion virtuaaliserverillä kilahdellut tai ollut kilahtelematta.

- Erilainen veronkierto vastaavissa jutuissa internetissä on arkipäiväistä muillakin "aloilla". Erilaiset kumppanuusmarkkinointi-skeemat ovat yleisestikin yleisessä käytössä.

- Miettikää miten mutkikas juttu olisi, jos piilomarkkinoisin virtuaalisesti suomesta käsin kolmannessa maassa sijaitsevan rahapeliyhtiön pelejä ensisijaisesti tietyssä toisessa maassa oleileville ko. maan kansalaisille (mutta joita voi teoriassa pelata myös suomesta käsin) neljännessä maassa sijaitsevan yhtiön toimeksiannosta, joka maksaisi palkkioni world of warcraft -tasopisteinä.

- Näiden vetokumppanuusjannujen ym. touhu on paitsi oksettavaa, niin julkisuudessa olevien tietojen perusteella lakiakin on ilmiselvästi tönitty.

- Ko. jätkät ovat muutenkin harvinaisen noloja jätkiä.

- Tyhmyydestä saa maksaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ihan sellainen terminologia tietoisku että veronkierto ei ole koskaan laillista ja tämä määritelmä löytyy ihan lakikirjasta. Verosuunnittelu sen sijaan on laillista ja näiden kahden käsitteen välisen rajan määrittää tarvittaessa oikeuslaitos.

Palkkatulon saaminen vetotilille ja sen väittäminen toisen tulolähteessä tuloksi ja samalla verottomaksi on veronkiertoa , käsittääkseni rikosnimike on veropetos tai törkeä veropetos. Sen perusteella mitä herrojen Valavuori ja Seppänen tekemisistä julkisuudessa liikkuu, on heillä syyllisiksi todettaessa täyttynyt törkeän veropetoksen määritelmät. Rangaistusasteikko on neljästä kuukaudesta neljään vuoteen linnaa, joten ihan oho, unohtui, maksan huomenna ei ihan riitäkään siinä kohtaa.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan sellainen terminologia tietoisku että veronkierto ei ole koskaan laillista ja tämä määritelmä löytyy ihan lakikirjasta. Verosuunnittelu sen sijaan on laillista ja näiden kahden käsitteen välisen rajan määrittää tarvittaessa oikeuslaitos.

Palkkatulon saaminen vetotilille ja sen väittäminen toisen tulolähteessä tuloksi ja samalla verottomaksi on veronkiertoa , käsittääkseni rikosnimike on veropetos tai törkeä veropetos. Sen perusteella mitä herrojen Valavuori ja Seppänen tekemisistä julkisuudessa liikkuu, on heillä syyllisiksi todettaessa täyttynyt törkeän veropetoksen määritelmät. Rangaistusasteikko on neljästä kuukaudesta neljään vuoteen linnaa, joten ihan oho, unohtui, maksan huomenna ei ihan riitäkään siinä kohtaa.

Rikoksella hankittujen (markkinointikielto + verorikos) varojen alkuperän häivyttämisestä / sen yrityksestä ois kai mahdollista lyödä syyte myös rahanpesusta. Kenties jopa törkeästä rahanpesusta?
 
Eihän tuo miljoonan vaihto ole yhtään mitään ammattivedonlyöjältä. Vaihdon pitäisi ennemmin olla 10 miljoonaa, jos mietitään, että noilla voitoilla eläisi vielä jonkinlaista luksuselämää.

Jos Valavuori noilla vedonlyöntitaidoilla löisi ihan oikealla rahalla vetoa kymmenellä miljoonalla eurolla vuodessa, häviötä tulisi satoja tuhansia euroja vuodessa. Mun mielestä on aika paksua sanoa, että satojen tuhansien eurojen vuosittaiset vedonlyöntitappiot "eivät ole juuri mitään". Kun pelaa leikkirahalla kuten Valavuori, ne toki eivät ole juuri mitään.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Millä perusteella?
Vaihtoehtoja on paljonkin. Mutta vaikka sillä perusteella, että ulkomainen yritys maksaa toisen ulkomaisen yrityksen tilille nuo palkkiot, jolloin Suomen verottajalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Eikä silloin tosin puhuta Suomesta saadusta palkkatulosta tai Suomessa tehdystä työstä pätkääkään.

Veronkierto nyt on väärä termi, mutta sitä on tässä nyt käytetty ja terminologiaa en nyt ala korjailemaan tämän asian yhteydessä. Siitä tulisi loputon suo.

Sitten, jos nämä vedonlyöjät saavat tulonsa EU:ssa lisenssin omaavilta toimijoilta ja tulo on tällöin vedonlyöntivoittoja omista vedoista, niin silloin ei tietenkään noista voitoista tarvitse maksaa senttiäkään veroa. Kuten ei tarvitse myöskään Veikkausvoitoista.

Noin simppelisti ilmaistuna, tästä toki mielipiteitä on yhtä paljon kuin on keskustelijoita ketjussa. Mutta tuo vedonlyöntivoittoasia on kristallinkirkas, siitä ei tarvitse ainakaan kiistellä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt vasta luin noita edellisten sivujen viestejä ja pisti silmään miten hankalana tai jopa lähes mahdottomana voittavaa vedonlyöntiä pidetään. Tietenkin osaamisella ja seuraamisella pärjää, mutta ei mulle tulisi mieleenkään yrittää omalla urheiluruutu tai tekstitv:n sivu 235 -tietämyksellä kilpailla ammattilaisten kanssa. Ja miksi tarvitseekaan kun esimerkiksi internetti on keksitty ja se on täynnä erilaisia vihjeitä, kunhan ei vaan usko esimerkiksi niihin vedonlyöntifirmojen mannekiineihin eikä mihinkään pikkupoikiin, kuka tahansa kun voi tehdä nettisivut. Niin ja kaiken huippuna niissä eri firmoissa on vaikka mitä rekisteröitymiskampanjoita ja muitakin etuja. Tyhmä pitää olla jos niissäkin jäisi tappiolle. Kaikkiin ei tietenkään kannata lähteä.

Mä ajattelen että se tappiolle jääminen on tavallaan oma valinta kun ihminen haluaa pelata viihdemielessä.
 

Tuamas

Jäsen
Vaihtoehtoja on paljonkin. Mutta vaikka sillä perusteella, että ulkomainen yritys maksaa toisen ulkomaisen yrityksen tilille nuo palkkiot, jolloin Suomen verottajalla ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Eikä silloin tosin puhuta Suomesta saadusta palkkatulosta tai Suomessa tehdystä työstä pätkääkään.

Veronkierto nyt on väärä termi, mutta sitä on tässä nyt käytetty ja terminologiaa en nyt ala korjailemaan tämän asian yhteydessä. Siitä tulisi loputon suo.

Suomessa tehdystä työstä (ts. palvelun markkinoimisesta Suomessa suomalaisille vedonlyöjille) tulee maksaa Suomeen verot. Täysin yksiselitteinen asia, ei mitään tulkinnanvaraa.

Veronkierto ja rahanpesu ovat täysin oikeita termejä jos ja todennäköisesti kun affituloja on sumutettu vedonlyöntivoitoiksi.

ETA-maiden sisäisten vedonlyöntitulojen verottomuudesta ei tarvitse keskustella, se on toki päivänselvä. Mutta kun se ei liity tähän asiaan tippaakaan.
 

Morgoth

Jäsen
Jos Valavuori noilla vedonlyöntitaidoilla löisi ihan oikealla rahalla vetoa kymmenellä miljoonalla eurolla vuodessa, häviötä tulisi satoja tuhansia euroja vuodessa.

Omien sanojensa mukaan ainakin miljoonalla vuodessa mikäli Seiskan juttuun on uskominen. Säälittävä gambleri, joka vaihtaa lajista toiseen ja häviää jostakin voittamansa tai muuten saamansa rahat hakiessaan riittävän isoja kicksejä taas jostakin vedosta.

Omituisinta on, että tuo "elämäntyyli" vetoaa joihinkin 18-vuotiaisiin jannuihin tai uskovat tuon toimivuuteen. Siperia opettaa. Onneksi harvoin tuon ikäisillä on hirveästi omaisuutta tuhottavaksi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä ajattelen että se tappiolle jääminen on tavallaan oma valinta kun ihminen haluaa pelata viihdemielessä.

Fiksusti ajateltu. Valavuorenkin vihjeillä häviät pitkällä tähtäimellä aivan varmasti, mutta hei, oma valinta. Jokainen joka pelaa, haluaa voittaa, oli kyseessä ammattimainen vedonlyönti tai "viihdepelaaminen".
 
Muistetaan kuitenkin, että Valavuori ei saa mistään käytännössä verotettavaa tuloa, joten hän on täyspäiväisesti Gutsin papereilla ja kuittaa palkkansa verovapaana. Ei noilla tuloilla osteta Turusta luksusomakotitaloja, hienoja autoja ja reissata ympäri maailmaa, vaikka toki osa näistä reissuista on firman sponssimatkoja.

Veronkiertoa, rahapesua, nimetkää miksi haluatte, mutta aika huvittavaa, että kyseinen kaveri itkee tällä hetkellä somessa veroista, kun hänellä on itse viime verotiedoista päätellen ollut alle 2000 euroa verotettavaa tuloa.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Suomessa tehdystä työstä (ts. palvelun markkinoimisesta Suomessa suomalaisille vedonlyöjille) tulee maksaa Suomeen verot. Täysin yksiselitteinen asia, ei mitään tulkinnanvaraa.

Minä en ole mitenkään veroasiantuntija mutta on minustakin melko selkeää että jos asuu Suomessa ja täällä tekee työtä niin siitä maksetaan veroa (vaikka työnantaja toimisikin ulkomailla ja sieltä käsin maksaisi palkan). Palkasta kaiketi pitää myös maksaa Tyel maksu, joka lähtökohtaisesti on toki työnantajan vastuulla, mutta olen törmännyt tapauksiin jossa juurikin ulkomaisen työnantajan olleessa kyseessä työntekijä ottaa itse Tyel vakuutuksen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokainen joka pelaa, haluaa voittaa, oli kyseessä ammattimainen vedonlyönti tai "viihdepelaaminen".
Juu niinpä. Se on vaan jokaisen oma valinta kumpaa haluaa enemmän, rahaa vai esimerkiksi oman tietämyksen testaamista. Ei mulla ole ollut siihen mitään tarvetta, eikä siitä jännityksestäkään oikein kiksejä saanut. Pari vuotta sitten mua alkoi oikein stressaamaan toi vedonlyönti kun häviöistä tullut vitutus oli paljon suurempi kuin voitoista tullut riemu, ja sekin tympi kun meni niin paljon aikaa kyttäillä nettiä.
 

Tuamas

Jäsen
Minä en ole mitenkään veroasiantuntija mutta on minustakin melko selkeää että jos asuu Suomessa ja täällä tekee työtä niin siitä maksetaan veroa (vaikka työnantaja toimisikin ulkomailla ja sieltä käsin maksaisi palkan). Palkasta kaiketi pitää myös maksaa Tyel maksu, joka lähtökohtaisesti on toki työnantajan vastuulla, mutta olen törmännyt tapauksiin jossa juurikin ulkomaisen työnantajan olleessa kyseessä työntekijä ottaa itse Tyel vakuutuksen.

Siis toki nämä tulot voidaan kierrättää esim. osakeyhtiön kautta, jolloin ne ovat osakeyhtiön tuloa. Tällöin myös Tyel-maksua ei mene.

Mutta yhtä kaikki, näen erittäin epätodennäköisenä, että Valavuori (verotettavat tulot 1900€/vuosi) olisi affitulonsa tulouttanut osakeyhtiöönsä tai verotettavaksi tuloksi itselleen.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Siis toki nämä tulot voidaan kierrättää esim. osakeyhtiön kautta, jolloin ne ovat osakeyhtiön tuloa. Tällöin myös Tyel-maksua ei mene.

Toki näin, mutta silloin ei ole kyse henkilön palkasta vaan esim. palkkiosta joka maksetaan yritykselle, silloin Valavuori olisi yrittäjä ja YEL vakuutus pitäisi olla. En tiedä onko Valavuori sitten yrittäjä ja tekeekö hän työtä yrittäjänä, tai vaikka yrityksen kautta tulisikin tuloa niin pitäisi henkilökohtaisessa verotuksessa jotain muuta näkyä kun 1900€/vuosi jos ja kun kulutusta kuitenkin on.
 

Tuamas

Jäsen
Toki näin, mutta silloin ei ole kyse henkilön palkasta vaan esim. palkkiosta joka maksetaan yritykselle, silloin Valavuori olisi yrittäjä ja YEL vakuutus pitäisi olla. En tiedä onko Valavuori sitten yrittäjä ja tekeekö hän työtä yrittäjänä, tai vaikka yrityksen kautta tulisikin tuloa niin pitäisi henkilökohtaisessa verotuksessa jotain muuta näkyä kun 1900€/vuosi jos ja kun kulutusta kuitenkin on.

Niin, käsitykseni mukaan Valavuori on yrittäjä ja ainakin kahta osakeyhtiötä pyörittää. Toki tilinpäätöksiä ei ole toimittanut kaupparekisteriin, joten yrittäjyyden asteen tsekkaaminen on mahdotonta.

Tokihan voi olla, että Valavuori on 100% EVP.
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, käsitykseni mukaan Valavuori on yrittäjä ja ainakin kahta osakeyhtiötä pyörittää. Toki tilinpäätöksiä ei ole toimittanut kaupparekisteriin, joten yrittäjyyden asteen tsekkaaminen on mahdotonta.

Päätin paremman puutteessa "auditoida" miehen twitter-tilin.

Näyttäisi siltä, että komeaan ja vissiin suomi-top10 sijoitukseen oikeuttavaan yli 68 tuhannen twitter seuraajan joukkoon on eksynyt muutama vähemmän aito profiili. Itse asiassa näyttäisi siltä, että näitä vähemmän aitoja profiileja on n. 50 000. Robotin suorittama auditointi saa tukea nopeasta manuaalisesta silmäilystä: seuraajalistassa on todella paljon erinäisiä nollan twiitin munatilejä ulkomaisilla nimillä.

Kysymys kuuluu: onko mies ostanut itse itselleen nämä vai tuliko 50 000 ylimääräisen seuraajan potti luontaisetuna joltain ystävälliseltä pelifirmalta?

Nämä feikkiseuraajat ovat muuten kymmenien miljoonien dollarien bisnes. Hinnat ovat alkaen 10 senttiä / 100 seuraajaa.
 

motamoro

Jäsen
Päätin paremman puutteessa "auditoida" miehen twitter-tilin.

Näyttäisi siltä, että komeaan ja vissiin suomi-top10 sijoitukseen oikeuttavaan yli 68 tuhannen twitter seuraajan joukkoon on eksynyt muutama vähemmän aito profiili. Itse asiassa näyttäisi siltä, että näitä vähemmän aitoja profiileja on n. 50 000. Robotin suorittama auditointi saa tukea nopeasta manuaalisesta silmäilystä: seuraajalistassa on todella paljon erinäisiä nollan twiitin munatilejä ulkomaisilla nimillä.

Kysymys kuuluu: onko mies ostanut itse itselleen nämä vai tuliko 50 000 ylimääräisen seuraajan potti luontaisetuna joltain ystävälliseltä pelifirmalta?

Nämä feikkiseuraajat ovat muuten kymmenien miljoonien dollarien bisnes. Hinnat ovat alkaen 10 senttiä / 100 seuraajaa.

En ole someasiantuntija, mutta muistan lukeneeni, että myös noita bottiseuraajia tulee ihan tahattomastikin siinä toiveessa, että niitä seurattaisiin takaisin. Samaten kaikilla isoilla twiittitileillä on käsitykseni mukaan 25 real -75 fake- suhteessa noita feikkiseuraajia.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Päätin paremman puutteessa "auditoida" miehen twitter-tilin.

Näyttäisi siltä, että komeaan ja vissiin suomi-top10 sijoitukseen oikeuttavaan yli 68 tuhannen twitter seuraajan joukkoon on eksynyt muutama vähemmän aito profiili. Itse asiassa näyttäisi siltä, että näitä vähemmän aitoja profiileja on n. 50 000. Robotin suorittama auditointi saa tukea nopeasta manuaalisesta silmäilystä: seuraajalistassa on todella paljon erinäisiä nollan twiitin munatilejä ulkomaisilla nimillä.

Kysymys kuuluu: onko mies ostanut itse itselleen nämä vai tuliko 50 000 ylimääräisen seuraajan potti luontaisetuna joltain ystävälliseltä pelifirmalta?

Nämä feikkiseuraajat ovat muuten kymmenien miljoonien dollarien bisnes. Hinnat ovat alkaen 10 senttiä / 100 seuraajaa.

Kyllä niitä tuppaa tulemaan. Itsellänikin on noita kertynyt ja varmasti en ole senttiäkään niihin upottanut. :D
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä niitä tuppaa tulemaan. Itsellänikin on noita kertynyt ja varmasti en ole senttiäkään niihin upottanut. :D

Joo, kyllä mä tiedän, että erilaisia botteja ilmestyy seurailemaan myös pyytämäti, mutta ei sentään niin että niitä on siellä mahdollisesti jopa kymmeniä tuhansia (paitsi tosi isoilla tileillä) ja muodostavat samalla prosentuaalisesti ison osan koko tilaajakunnasta.
 

motamoro

Jäsen
Joo, kyllä mä tiedän, että erilaisia botteja ilmestyy seurailemaan myös pyytämäti, mutta ei sentään niin että niitä on siellä mahdollisesti jopa kymmeniä tuhansia (paitsi tosi isoilla tileillä) ja muodostavat samalla prosentuaalisesti ison osan koko tilaajakunnasta.

No saman kokoisella Hesarilla on twitterauditin mukaan 43% oikeita. Onko Hesari siis ostanut 40k seuraajaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös