Aleksi Valavuori – urheilupersoona

• 3 917 748
  • 14 486

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Wennström ruotii kolumnissaan Selänteen sometoimintaa, ei ota kantaa hänen mielipiteeseen. Käytännössä hän pukee sanoiksi tämän ketjun ihmettelyt eli toimii fanien puhetorvena.
Tämä. Sitä hirvittävää suvakkipropagandaa kolumnissa ei ollut, ellei ole sitä mieltä, että MITÄVITTUAAAA!?!?!?! on vakavasti otettava journalistisia periaatteita noudattava julkaisu, eikä sitä saa halveerata.

Oli tosin tyylivirhe tehdä kolumni twitter-väittelyn jatkoksi.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minä olen aina tavannut ajatella, että epäarvostettava idiootti ja nilviäinen, jolla sattuu olemaan jossain asiassa sama poliittinen mielipide kuin itselläni, on silti epäarvostettava idiootti ja nilviäinen. Mutta enpä olekaan mikään fanaatikko ja toki muutenkin kaikki tyylillään. Ja onhan Valavuori tosiaan luonut hienoa uraa vedonlyöntialalla...

Wennströmin oksennuksessa ei viitata sanallakaan Valavuoreen. Kyllä. Tiedän, että on vahvoja epäilyksiä Valavuoren tai veljensä olevan Selänteen twiittien takana. Suuri yleisö ei tiedä ja verkkolehden kirjoituksia ei tehdä millekään sisäpiirille. Koko kirjoitus aivan onnetonta pahanolon purkamista ja vinkumista. Oli varmaan työlästä kirjoittaa yhdellä kädellä, kun samaan aikaan piti imeä toisen käden peukkua.
Pitkälti samaa mieltä. Pöytälaatikossa on Antilla varmasti jo valmiina siinä sateenkaaren värisessä kansiossaan toinen juttu, jossa kerrotaan kuinka Jatkoaika yhteisönä ottaa kantaa monikultturisen unelman puolesta. Julkaistaan varmasti sopivana hetkenä, kun seuraava asiaan liittyvä isompi tapahtuma/kampanja järjestetään. Meillä on täällä Jatkoajassa oksettava päätoimittaja.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Wennerström teki aivan oikein kommentoidessaan tätä tapausta. Selänne ei ole koskaan vaikuttanut miltään fiksulta kaverilta, mutta ennen se on tajunnut olla hiljaa asioista, jotka vaativat aitoa ymmärrystä ja politiikassa ajan tasalla olemista. Tällaiset kannanotot ovat paitsi helvetin noloja, myös oman julkisuuskuvan kannalta tyhmiä. Tuskin kukaan jotain Valavuorta ottaa tosissaan, mutta Selänteen saattaa joku ottaakin, joten hyvä että Wennerström kirjoitti tuon (HUOM!) kolumnin. Itse olisin tosin ollut radikaalisti suorasanaisempi.

Karmein ajatus on se, että mitä jos se on oikeasti Teemu itse, jolla nyt on lähtenyt mopo käsistä ja oikeasti itse näpyttelee rajat kiinni-viestejä somessa..

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Aaa Wensström haluaa tehdä politiikkaa jatkoajan välityksellä. Hienoa.

ps. Valavuoren ja Selänteen mielipiteen suunta on se täysin oikea keskustelun suunta. Nykymenossa ei ole mitään järkeä Suomen ja suomalaisten kannalta, ja vain tämä pitäisi olla mielessä.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Joku voisi väsätä tuonne kierrätyspuolelle äänestyksen siitä, minkä naisvaatetuksen hän hankkisi Wennströmille. Itse hankkisin tiaran, hamekangasta todennäköisesti tulisi muutenkin kilometri kaupalla.

Burka sopisi erinomaisesti ja olisi yhtä muodikas kun pakolaisilla ratsastaminen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pesunkestävä #unelmoija joka ei hyväksy kun joku omaa erilaisen mielipiteen.

"Poliittisessa keskustelussa huippu-urheilijan asema on kaikkein huterin. Jos sille tielle kuitenkin lähtee, on varmempi vaihtoehto pysyä turvallisissa mielikuvissa − puolustaa tasa-arvoa, lasten tulevaisuutta, puhdasta urheilua."

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tähän ketjuun nyt kovimmat mamu-kriitikot sattuneesta syystä ovat ilmestyneet Selänteen päivityksiä ylistämään, mutta mielestäni keskustelussa menee sekaisin kaksi asiaa: yksi asia on se, mitä mieltä Teemu on asioista, ihan toinen juttu on se, onko tämä järkevää julkisuudenhallintaa.

Mielestäni tämä on niin surkeaa julkisuudenhallintaa Selänteen taustajoukoilta, että luulisi Teemun jo vaihtavan tiimiä, vaikka Allu onkin hehkuttanut tätä porukkaa Suomen kovimmaksi ammattilaisiksi...

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Mielestäni tämä on niin surkeaa julkisuudenhallintaa Selänteen taustajoukoilta, että luulisi Teemun jo vaihtavan tiimiä, vaikka Allu onkin hehkuttanut tätä porukkaa Suomen kovimmaksi ammattilaisiksi...

Tämä. Onkohan osa porukasta edes lukenut tuota kolumnia, koska minusta siinä ei oteta kantaa yhtään mihinkään muuhun, kuin nimenomaan tuohon julkisuuden hallintaan.

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Pesunkestävä #unelmoija joka ei hyväksy kun joku omaa erilaisen mielipiteen.

"Poliittisessa keskustelussa huippu-urheilijan asema on kaikkein huterin. Jos sille tielle kuitenkin lähtee, on varmempi vaihtoehto pysyä turvallisissa mielikuvissa − puolustaa tasa-arvoa, lasten tulevaisuutta, puhdasta urheilua."
Millaisia arvosanoja sait koulussa, kun lukemaansa tekstiä piti referoida?

Olen suoraan sanottuna tyrmistynyt viime sivujen tulkinnoista Wennströmin tekstistä. Vaikka olisi kuinka kurkku täynnä mokutusta, aivojaan voisi silti käyttää.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tämä. Onkohan osa porukasta edes lukenut tuota kolumnia, koska minusta siinä ei oteta kantaa yhtään mihinkään muuhun, kuin nimenomaan tuohon julkisuuden hallintaan.

Niin ja nimenomaan kannattaa pitää mielessä, että vaikka Teemun antama mamu-kritiikki on asiana jo itsessään iso, niin tuossa kolumnissa käydään hyvin läpi, että mikään uusi asia ei ole kyseessä, vaan jo pitkään Teemun some on ollut holtitonta ja sekavaa. Joskus jopa naurettavaa ja idioottimaista.

Teemun brändi jatkaa tasaista laskemistaan, harmi kun mies on itse sen verran yksinkertainen, ettei nähtävästi tätä tajua. Niemisellä ei kestänyt ihan näin kauaa.

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united

Onko jatkoaikaa kolumnin muodossa ennen kinnostanut Valavuoren/Selänteen julkisuudenhallinta? Minen tiiä, kun tulee vähemmän noita juttuja luettua.

Kyllähän nyt taidettiin vain ottaa kantaa, koska ollaan erimieltä? Ja minusta tällaiselle tielle ei tointaisi lähteä.

Valavuori on edelleen minusta vähän mölliskö.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onko jatkoaikaa kolumnin muodossa ennen kinnostanut Valavuoren/Selänteen julkisuudenhallinta? Minen tiiä, kun tulee vähemmän noita juttuja luettua.

Kyllähän nyt taidettiin vain ottaa kantaa, koska ollaan erimieltä? Ja minusta tällaiselle tielle ei tointaisi lähteä.

Valavuori on edelleen minusta vähän mölliskö.

Mielestäni Jatkoaika teki ihan oikein nyt asiasta kirjoittaessaan, sillä kyllähän Teemu (tai siis some-Teemu) ylitti tietyn kynnyksen lähtiessään tielle, joka on aika harvinainen julkisuuden urheiluhahmolle.

Edelleen, kolumni käsittelee julkisuudenhallintaa, joka Teemulla on jo pitkään - ei siis vain nyt - ollut surkeaa. Minä olen varsin mamu-kriittinen henkilö ja toivoisin tietyssä määrin jo "rajoja kiinni", mutta ei minulla ole mitään ongelmaa tajuta, mistä kolumnissa on kyse.

Kättä ylös muuten, kenen mielestä "Teemun" ulostulo oli oikeasti fiksua ja suoraselkäistä toimintaa?

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Klikkihuorausta.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei näin Teemu, ei näin Antti. Varaukselliset "ei näin" Valavuorelle, jos taas Teemun twitterissä, muutenhan tuo mies saa ottaa kantaa miten tykkää. Teemulta äärimmäisen typerää, vaikka olen itse sisällöstä Teemun kanssa melko samoilla linjoilla.

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Ja kun tiedetään kuinka iso juttu Twitter on Amerikassa niin ihmetyttää ettei mitkään kellot soi Teemun lähipiirissä. Tai jos Teemu tosiaan on sitä mieltä että nämä jutut ovat paikallaan ja hyviä, niin ainakin jonkun kannattaa kertoa, että unelmien vävypojan rooli on sitten mennyt.

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mielestäni Jatkoaika teki ihan oikein nyt asiasta kirjoittaessaan, sillä kyllähän Teemu (tai siis some-Teemu) ylitti tietyn kynnyksen lähtiessään tielle, joka on aika harvinainen julkisuuden urheiluhahmolle.

Edelleen, kolumni käsittelee julkisuudenhallintaa, joka Teemulla on jo pitkään - ei siis vain nyt - ollut surkeaa. Minä olen varsin mamu-kriittinen henkilö ja toivoisin tietyssä määrin jo "rajoja kiinni", mutta ei minulla ole mitään ongelmaa tajuta, mistä kolumnissa on kyse.

Kättä ylös muuten, kenen mielestä "Teemun" ulostulo oli oikeasti fiksua ja suoraselkäistä toimintaa?

Arvon MustatKortit,

Olen aika pitkälti täsmälleen erimieltä kaikesta kanssasi!

Paitsi ehkä siitä, että itse kannanoton olisi Selänteen toimesta voinut hoitaa paljon tyylikkäämminkin ja tahot jotka oletettavasti Selännettä Suomessa neuvovat julkisuuskuvan osalta eivät kyllä olleet ajan tasalla. Tuollaista suutari pysyköön lestissä ajattelua minä en puolestani hyväksi.

Mielestäni on ihmeellistä myöskään puolustella Wennströmiä. Jos noita twitter keskusteluja vaivaitui yhtään lukemaan, on päivänselvää että Wennströn jatkoajan päätoimittajana käytti julkaisua oman agendansa ajamiseen. Varsinkin tapa, millä hän sen teki, oli kaukana tyylikkäästä. Erittäin huomiohakuista, läpinäkyvää, lapsellista ja.... no, tyyliltöntä!

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Toihan nyt on aivan täyttä paskaa. Selkeästihän Wennström ottaa kantaa, ettei Selänne saisi ottaa kielteistä kantaa maahanmuuttopoliitiikkaan, vaan pitäisi asettua samaan #unelma-kuplaan, jossa itse on. Kaiken hyvän päälle julkaisi kolumninsa hävittyään henkilökohtaisen some-keskustelun ja jouduttuaan omaa hölmöyttään mv:n juttuun.

Oksennuksellaan Wennström teki jälleen kerran jatkoajan verkkolehdestä poliittisesti kantaaottavan julkaisun, mitä en hyväksy lainkaan, kun ei sivua edes vähää urheilupolitiikkaa. Mielestäni jatkoajan tulisi urheilupolitiikkaa lukuunottamatta poliittisesti täysin riippumaton ja kantaaottamaton.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Millaisia arvosanoja sait koulussa, kun lukemaansa tekstiä piti referoida?

Olen suoraan sanottuna tyrmistynyt viime sivujen tulkinnoista Wennströmin tekstistä. Vaikka olisi kuinka kurkku täynnä mokutusta, aivojaan voisi silti käyttää.

Jos en olisi Antin itkupotkuraivareita twitterissä lukenut niin kolumni olisi varmaan avautunut toisella tapaa. Nyt Antti pahoitti mielensä kun Teemu tai kuka nyt sen kirjoittikin oli vaan eri mieltä. Kantaa ottavia Teemun twiitit oli mutta niissä ei ollut mitään törkeää eikä mitään muutakaan josta olisi pitänyt kenenkään aivojaan käyttävän mieltänsä pahoittaa.

Tuamas

Jäsen
Itsellä menee usko Selänteen tolkullisuuteen jos tässä kohtaa ei vihelletä peliä poikki ja potkita Valavuoren veljeksiä ns. hiuksista vittuun jarkkoniemies-tyyliin.

Mielipiteitä toki saa ja pitää olla, mutta nähdäkseni tämä (kuten käytännössä kaikki aiemmatkin Valavuoren masinoinnit) on ainoastaan huonoa julkisuudenhallintaa, joka paljastaa "taustatiimin" amatööriyden ja "tiimin" täydellisen omaan pussiin pelaamisen.

Valavuori nauraa matkalla affipankkiin ja Selänne menettää viimeisenkin uskottavuuden brändiltään. Surullista kuinka huonosti asiat voidaan hoitaa.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Edelleen, kolumni käsittelee julkisuudenhallintaa, joka Teemulla on jo pitkään - ei siis vain nyt - ollut surkeaa.

Niin käsittelee, se on fakta.

Kolumni vain väkisinkin näyttäytyy eri valossa, kun se julkaistaan heti sen jälkeen, kun Wennström itse on asiasta twitterissä vääntänyt ("Selännettä vastaan"). Jollain tavallahan tämä mamu-casehan oli "viimeinen tikki" Temen toilailuihin, tai ainakin askel oudompaan suuntaan. Tältä kantilta tuo kolumni on perusteltu.

Mitä tulee julkisuudenhallintaan, Wennström antaa aiheellista kritiikkiä sitä Selänteelle, mutta kompastuu - ironista kyllä - samalla itsekin.

Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Näköjään tämäkin mennyt väittelyksi jossa itseään "maahanmuuttokriittisenä" pitävät ihmettelevät että pitaa pahaa Selanteen twiiteissa muka on.

Jos nyt entisiä urheilijoita niputtaa niin tuollaista tyyliä mikä "Selänteen" some-esiintymisissä on, voisi odottaa lähinnä joltain Seppo Rädyltä, ei juuri muilta. Toki sillä erotuksella että Räty ei ole ikinä kuullutkaan mistään somoista. Vaikea kuvitella että esim. Jere Lehtinen tai Jari Litmanen harrastaisivat vastaavaa. Ihmetyttää kyllä kovin. Mutta onko tuo nyt sitten Selänne vai Valavuori joka siellä twiittailee?

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Valavuoren pelleilystä ei voi olla kuin yhtä mieltä.

Mutta, nyt ollaan todella kaukana siitä Jatkoajan perusideasta, johon suosio on perustunut. Vapaan keskustelun suollettu shitti näkyy jo päätoimittajan kolumnissa.

Kun on keskusteltu SM-liigan Pärnäsen Some-käyttäytymisestä, niin tässä vedettiin vielä pahemmaksi. Pärnänen jätti sentään asiat Twitteriin, nyt tultiin esiin edustamansa asian sivuilla....

Snagari

Jäsen
Antti Wennström taitaa olla se joka ei näe tekojensa seurauksia. Todella mautonta paskaa julkaista kolumni täysin jääkiekkoon liittymättömästä asiasta tunti siitä kun on kaikki suvakkiargumentit loppuneet twitterväännöissä. Tuo kolumnihan on kirjoitettu ihan puhtaasti klikkihuorauksen ja oman kilven puhdistelun takia. Viimeksi tällaista ripulia Wennströmiltä tuli Patrick Kanen raiskausepäilyn aikaan.

Henkilökohtaisesti toivon Wennströmin siirtyvän pois Jatkoajan päätoimittajan paikalta ns. pian.

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämä keskustelu käykööt jälleen hyvänä esimerkkinä siitä miksi en juurikaan seuraa politiikkaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy