Ihanaa, kun saa teiltä oikein sanomista täällä ketjussa. Sellaista mukavaa kurinpalautusta, kun on eri mieltä asioista, tai tässä tapauksessa irrotin tuon pesäpallon tuosta viestistä. Ja toki sekin oli sitten väärin, koska täällä keskutellaan vain Valavuoresta, ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin täällä saa vaan haukkua Valavuorta.
Jos on eri mieltä, niin tullaan sitten tulee sanomista ja tullaan porukalla ojentamaan, kuinka mun arvot ovat päin persettä ja kuinka hyväksyn kusettamisen ja mitä kaikkea muuta tässä on ollutkaan.
Otetaan vielä sitten kiinni tuosta minun viimeisestä "puolusteluviestistä".
Pari kirjoittajaa täällä käänsi sen Valavuoren toiveen valtiojohdon muistamisesta siihen, että olisiko pitänyt olla ylilentoja ja juhlatilaisuuksia valtion toimesta. Eli veti jälleen kerran ihan överiksi koko asian. Mutta sehän osalta täällä sujuu ihan luonnostaan. Minä kommentoin siihen sitten sen, että olisihan sitä Kohosta nyt jotenkin voinut muistaa, vaikka twiitillä tiede- ja kulttuuriministerin toimesta.
En ole missään vaiheessa mielestäni sanonut, että hyväksyn kaikkia Valavuoren tekemisiä, tai että olen samaa mieltä läheskään kaikista hänen twiiteistään (saa toki korjata, jos niin olen kirjoittanut).
Itse en halua lähteä tuollaiseen räikeään ihmisen ryöpyttämiseen mukaan, mihin suurin osa tässä ketjussa lähtee. Samoin iso osa kirjoittajista myös ryöpyttää meitä "puolustelijoita". Minunkin arvoja ainakin yksi kirjoittaja täällä taannoin päätteli ja kyseenalaisti ne täysin.
Itse kyseenalaistan sen, miten ärhäkkäin porukka täällä hyökkää yhden ihmisen kimppuun ja perustelee sen sillä, että itsehän sitä pyytää, on julkisuudessa, twiittaa tyhmiä, on tehnyt rikoksia/kusetuksia = ansaitsee kaiken paskan.
Jokaisella on niitä arvoja, miten elämässä toimii. Minun arvot saa nimimerkin takaa toki päätellä ja tuomita. Ei minunkaan tarvitse arvostaa tätä yhden ihmisen kimppuun käyvää lynkkaus- ja kiusaamiskulttuuria ja niiden ihmisten moraalia, jotka sitä tässä ketjussa harrastaa jatkuvasti. Ei täällä, ei somessa, eikä livenä.
Enkä myöskään arvosta ja tykkää siitä, jos/kun Valavuori sellaista lietsoo somessa, tai kuka tahansa muukaan (huom. en puolustellut Valavuorta).
Valavuori on tehnyt virheitä ja rikoksia. Valavuori myös twiittaa erilaisia näkemyksiä aiheista ja välillä menee överiksi. Me muutamat kirjoitetaan tänne eri näkemyksiä, kuin enemmistö tässä ketjussa. Mutta täällä ei saa olla kuin yksi näkemys otsikon henkilöstä.
En tosiaan itsekään läheskään kaikkia Valavuoren tekoja ja toimia hyväksy. Enkä varsinkaan niitä, jos lähdetään jotain tiettyä ihmistä kiusaamaan somessa.
Mutta kyllä tässä ketjussa kiusaamiskulttuuri on todella vahvasti läsnä. Se kohdistuu Valavuoreen eniten, mutta myös meihin puolustelijoihin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, että onko suurin osa tämän ketjun kirjoittajista myös oikeassa elämässä samanlaisia porukalla kiusaajia.