Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 600 635
  • 13 596

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ajattelin tämän olleen jokin vitsi, mutta ihan oikeasti se siellä mesoaa kun valtionjohto ei huomioinut jonkun pesäpalloilijan uran viimeistä ottelua :D

Valtiojohdolla on varmasti parempaakin tekemistä, mutta uskoisin että joku twitterhuomio tai vastaava olisi tullut mikäli lajiliitto olisi vinkannut, että tämmöisestä tapauksesta olisi kyse.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Kyllä tämä sinunkin "jonkun pesäpalloilijan" termi on vähän vitsi ja melkoisen vähättelevä suositun suomalaislajin historian kovimmasta pelaajasta.
Mutta mahtuisiko edes Suomen kaikkien aikojen TOP 2000 -urheilijat listalle? Edelle voisi varmaan heittää 1000 jalkapalloilijaa ja 200 jääkiekkoilijaa, yksilölajeja unohtamatta.

Tune: Serena Williams -case.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kode on kyllä sen oloinen tyyppi, että varmaan on vaan mielissään, että ei tuon isompaa hässäkkää ollut.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kyllä tämä sinunkin "jonkun pesäpalloilijan" termi on vähän vitsi ja melkoisen vähättelevä suositun suomalaislajin historian kovimmasta pelaajasta.
Joo siis Hyvinkäällä pitkään pesäpalloa seuranneena voin kyllä kompata tätä, Kohonen on legenda, pelasi todella pitkän uran ja varmasti on aivan kärjessä kaikkien aikojen pesäpalloilijoiden joukossa (Tainio, Kuusiniemi, Eerikäinen, mitä_näitä_oli)!

Mutta yksi kaikkien aikojen suomalaisista "urheilijoista" on kyllä Valeksimainen over statement by a country mile...
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta mahtuisiko edes Suomen kaikkien aikojen TOP 2000 -urheilijat listalle? Edelle voisi varmaan heittää 1000 jalkapalloilijaa ja 200 jääkiekkoilijaa, yksilölajeja unohtamatta.

Tune: Serena Williams -case.

Mulle on nyt ihan sama joku Serena Williams -case. Mielestäni Toni Kohonen on merkittävä suomalainen urheilija ja oman, suositun suomalaislajin huippu.
Sinä vähättelit asiaa omalla mielipiteelläsi ja selvästi et arvosta pesäpalloa lainkaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mulle on nyt ihan sama joku Serena Williams -case. Mielestäni Toni Kohonen on merkittävä suomalainen urheilija ja oman, suositun suomalaislajin huippu.
Sinä vähättelit asiaa omalla mielipiteelläsi ja selvästi et arvosta pesäpalloa lainkaan.

Ja sinä löysit valeksin paskaläjästä jonkun puolustamisen arvoisen argumentin ja ratsastat sillä täällä tämän päivän kusettajaa puolustamassa. Harmi, kun sämppäri otti ja läks, jäi häneltä kuulematta kuinka velaksi on hieno mies, raha on vaan rahaa jne.
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja sinä löysit valeksin paskaläjästä jonkun puolustamisen arvoisen argumentin ja ratsastat sillä täällä tämän päivän kusettajaa puolustamassa. Harmi, kun sämppäri otti ja läks, jäi häneltä kuulematta kuinka velaksi on hieno mies, raha on vaan rahaa jne.

Katos katos, mä oikeasti odotin tätä jo vähän aiemmin, että milloin joku tulee tämänkin kääntämään siihen, että puolustan Valavuorta tässä.
Ihan vitun uskomatonta tuo, miten käänsit tämänkin asian taas tuohon samaan paskaan.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katos katos, mä oikeasti odotin tätä jo vähän aiemmin, että milloin joku tulee tämänkin kääntämään siihen, että puolustan Valavuorta tässä.
Ihan vitun uskomatonta tuo, miten käänsit tämänkin asian taas tuohon samaan paskaan.

Tää on Velaksin ketju jos et sitä vielä huomannut. Jos pesäpallosta haluat vääntää niin taitaa ”Muu urheilu”-osiosta löytyä sille ihan oma ketju. Vink vink.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Mulle on nyt ihan sama joku Serena Williams -case. Mielestäni Toni Kohonen on merkittävä suomalainen urheilija ja oman, suositun suomalaislajin huippu.
Sinä vähättelit asiaa omalla mielipiteelläsi ja selvästi et arvosta pesäpalloa lainkaan.
Joo. Se, että pesäpallo on omalla "Kaikkien aikojen urheilulajit top1000" -listallani samoilla haminoilla saappaanheiton ja eukonkannon kanssa, ei taida olla enää tämän ketjun asioita.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Katos katos, mä oikeasti odotin tätä jo vähän aiemmin, että milloin joku tulee tämänkin kääntämään siihen, että puolustan Valavuorta tässä.
Ihan vitun uskomatonta tuo, miten käänsit tämänkin asian taas tuohon samaan paskaan.
No ihan syystäkin käänsi ”tuohon samaan paskaan”. Sun viestejä kun katsoo, niin olet täällä jatkuvasti puolustelemassa Velaksin kusetuksia argumentein ”raha on vaan rahaa”, ja valittelet kun Hanen touhuistaan haetaan täällä vain negatiivista. Et kuitenkaan itse koskaan tartu mihinkään Doerin räikeimpiinkään kusetuksiin ja paskanjauhantoihin, vaikka niitä tulee ihan jatkuvalla syötöllä. Sen sijaan tässäkin tapuksessa takerruit tuohon, kuinka valtiojohdon olisi pitänyt Kohosen viimeinen ottelu jotenkin huomioida, kuten Velaksi twiittasi, vaikka kyseessä oli Velaksille tyypillinen turha räksytys, jolla vain haetaan Kohosen huomiota.

Älä siis ihmettele jos jatkossakin tulee sanomista, jos perustelusi Velaksin töhöilyjen katsomiseen läpi sormien ovat luokkaa ”raha on vain rahaa, me ihmiset ollaan erilaisia” jne.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Kesälajeista varmaa se suosituin. Ainaki pesee kotimaisen jalkapallon mennen tullen
Luvut vuodelta 2016 ja veikkaisin että pesis ei ihan kamalasti ole kirinyt:

Jalkapallo, noin 400 000 harrastajaa, 131 000 rekisteröitynyttä

Pesäpallo, 30 000 harrastajaa, 15 000 rekisteröitynyttä.

Yleisökeskiarvot tulikin jo
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Nyt Aleksi vain paljon hälinää ja pölinää ilmoille. Niin kukaan ei muista Valahiihtoa ja kadonneita pelipaitoja. Eiköhän me saada vielä syksyllä joku uusi hieno tempaus..
Vähintään yhteen salibandy otteluun myydään VIP lippuja.. mahdollisuus voittaa unelmien matka Ruotsiin katsomaan salibandyä..Tämän kisan tulee voittamaan joukkueen huoltajan vaimo.. Joka sitten päättää antaa miehelleen tämän reissun. Tämän jälkeen meillä on ValavuoriPilkki.. Nyt on mahdollisuus kuittaa kaikki velat. Meillä on mahdollisuus ostaa pilkkimiseen aikaa. 1euro = 1minuutti pilkillä Kilpisjärvellä. Aleksi on valmis elämänsä haasteeseen.
 

Karra

Jäsen
Millä mittarilla? Veikkausliigassa yleisökeskiarvo 1862 ja viime kesänä pesäpallon vastaava 1014, tämän kesän lukuja en nyt 10 sekunnin googletuksella löytänyt.

Luvut vuodelta 2016 ja veikkaisin että pesis ei ihan kamalasti ole kirinyt:

Jalkapallo, noin 400 000 harrastajaa, 131 000 rekisteröitynyttä

Pesäpallo, 30 000 harrastajaa, 15 000 rekisteröitynyttä.

Yleisökeskiarvot tulikin jo
Minun virheeni! Sotkin television katsojamäärät kaikkiin tilastoihin päässäni. Televisiossa siis pesäpallolla on enemmän yleisöä kun Veikkausliigalla
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Minun virheeni! Sotkin television katsojamäärät kaikkiin tilastoihin päässäni. Televisiossa siis pesäpallolla on enemmän yleisöä kun Veikkausliigalla

Löytyykö nämä numerot jostain? En yhtään epäile etteikö tämä pidä paikkaansa. Kiva olisi tietää kuinka moni seuraa pesäpalloa ja jalkapalloa töllöstä

 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT




Kyllä tässä on Valavuori viime kuukausina tainut aloittaa vaalikampanjan ja näillä twiiteillä varmasti pääsee perussuomalaisten listoille.

3...2...1 ja nimimerkki @Sammy tulee kertomaan, kuinka tämä twiitti ei ole öyhötystä, vaan on itse asiassa totta, että Helsingissä on enemmän äidinkielenään jotain muuta kieltä kuin suomea puhuvia kuin Vimpelissä.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Helsingin Puna-Mustat ja muut pääkaupunkiseudun pesäpalloseurat varmaan arvostaa tätä ulostuloa. Pysy doer kaukana minun pesiksestä, urpo.

Edit. Poistin lainauksen, kun oli väärä viesti mukana. Kuitenkin viittaus tuohon Valeksin twiittiin pesäpallosta ja Flowsta.
 
Viimeksi muokattu:

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihanaa, kun saa teiltä oikein sanomista täällä ketjussa. Sellaista mukavaa kurinpalautusta, kun on eri mieltä asioista, tai tässä tapauksessa irrotin tuon pesäpallon tuosta viestistä. Ja toki sekin oli sitten väärin, koska täällä keskutellaan vain Valavuoresta, ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin täällä saa vaan haukkua Valavuorta.

Jos on eri mieltä, niin tullaan sitten tulee sanomista ja tullaan porukalla ojentamaan, kuinka mun arvot ovat päin persettä ja kuinka hyväksyn kusettamisen ja mitä kaikkea muuta tässä on ollutkaan.

Otetaan vielä sitten kiinni tuosta minun viimeisestä "puolusteluviestistä".
Pari kirjoittajaa täällä käänsi sen Valavuoren toiveen valtiojohdon muistamisesta siihen, että olisiko pitänyt olla ylilentoja ja juhlatilaisuuksia valtion toimesta. Eli veti jälleen kerran ihan överiksi koko asian. Mutta sehän osalta täällä sujuu ihan luonnostaan. Minä kommentoin siihen sitten sen, että olisihan sitä Kohosta nyt jotenkin voinut muistaa, vaikka twiitillä tiede- ja kulttuuriministerin toimesta.

En ole missään vaiheessa mielestäni sanonut, että hyväksyn kaikkia Valavuoren tekemisiä, tai että olen samaa mieltä läheskään kaikista hänen twiiteistään (saa toki korjata, jos niin olen kirjoittanut).

Itse en halua lähteä tuollaiseen räikeään ihmisen ryöpyttämiseen mukaan, mihin suurin osa tässä ketjussa lähtee. Samoin iso osa kirjoittajista myös ryöpyttää meitä "puolustelijoita". Minunkin arvoja ainakin yksi kirjoittaja täällä taannoin päätteli ja kyseenalaisti ne täysin.
Itse kyseenalaistan sen, miten ärhäkkäin porukka täällä hyökkää yhden ihmisen kimppuun ja perustelee sen sillä, että itsehän sitä pyytää, on julkisuudessa, twiittaa tyhmiä, on tehnyt rikoksia/kusetuksia = ansaitsee kaiken paskan.

Jokaisella on niitä arvoja, miten elämässä toimii. Minun arvot saa nimimerkin takaa toki päätellä ja tuomita. Ei minunkaan tarvitse arvostaa tätä yhden ihmisen kimppuun käyvää lynkkaus- ja kiusaamiskulttuuria ja niiden ihmisten moraalia, jotka sitä tässä ketjussa harrastaa jatkuvasti. Ei täällä, ei somessa, eikä livenä.
Enkä myöskään arvosta ja tykkää siitä, jos/kun Valavuori sellaista lietsoo somessa, tai kuka tahansa muukaan (huom. en puolustellut Valavuorta).

Valavuori on tehnyt virheitä ja rikoksia. Valavuori myös twiittaa erilaisia näkemyksiä aiheista ja välillä menee överiksi. Me muutamat kirjoitetaan tänne eri näkemyksiä, kuin enemmistö tässä ketjussa. Mutta täällä ei saa olla kuin yksi näkemys otsikon henkilöstä.

En tosiaan itsekään läheskään kaikkia Valavuoren tekoja ja toimia hyväksy. Enkä varsinkaan niitä, jos lähdetään jotain tiettyä ihmistä kiusaamaan somessa.
Mutta kyllä tässä ketjussa kiusaamiskulttuuri on todella vahvasti läsnä. Se kohdistuu Valavuoreen eniten, mutta myös meihin puolustelijoihin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, että onko suurin osa tämän ketjun kirjoittajista myös oikeassa elämässä samanlaisia porukalla kiusaajia.
 

Karra

Jäsen
Löytyykö nämä numerot jostain?
Finnpanelista niitä voi vaikka vertailla millon on ilmaiskanavilla pesis ja futispelit. Muistelisin et pesis on vieny aika selvästi noita

Tossa artikkelissa puhutaan Sanoman sanoneen että pesis ois katsotuin laji Ruudussa

 
Jännä ku Aleksi ei pyytäny Joe Bidenilta asti tunnustusta Kohoselle

David Alabalta nyt vähintäänkin tarvitaan nimmari Kohosen pakasta vedettyyn Kärkkäisen alelaarista koodilla valavuori ostettuun game worn -pelipaitaan, jonka voi sitten lahjoittaa (myydä) jossain huutokaupassa. Huutokauppa kyllä järjestetään, mutta tavara ei liiku. No ei liiku, koska rätit on varastettu. Arvoa ei voi mitata, sillä puhutaan mittaamattoman arvokkaasta materiasta, jonka on arvo on satoja tuhansia paitsi ettei arvoa voikaan määrittää, sillä se on arvotonta kunnes arvo on määritetty ja nyt sitä ei voi määrittää, koska tavaraa ei voi myydä, koska se on varastettu. Ja nyt ollaan tässä. Huh, hengästyin. Olenkohan sellainen nettohengästyjä.
 
Mulle on nyt ihan sama joku Serena Williams -case. Mielestäni Toni Kohonen on merkittävä suomalainen urheilija ja oman, suositun suomalaislajin huippu.
Sinä vähättelit asiaa omalla mielipiteelläsi ja selvästi et arvosta pesäpalloa lainkaan.

Tässä tuskin halutaan vähätellä Kohosen uraa, vaan käyttää samaa aukotonta otsikon sankarin logiikkaa, jota Serena Williamsiin sovelsi.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Ihanaa, kun saa teiltä oikein sanomista täällä ketjussa. Sellaista mukavaa kurinpalautusta, kun on eri mieltä asioista, tai tässä tapauksessa irrotin tuon pesäpallon tuosta viestistä. Ja toki sekin oli sitten väärin, koska täällä keskutellaan vain Valavuoresta, ja jos ihan tarkkoja ollaan, niin täällä saa vaan haukkua Valavuorta.

Jos on eri mieltä, niin tullaan sitten tulee sanomista ja tullaan porukalla ojentamaan, kuinka mun arvot ovat päin persettä ja kuinka hyväksyn kusettamisen ja mitä kaikkea muuta tässä on ollutkaan.

Otetaan vielä sitten kiinni tuosta minun viimeisestä "puolusteluviestistä".
Pari kirjoittajaa täällä käänsi sen Valavuoren toiveen valtiojohdon muistamisesta siihen, että olisiko pitänyt olla ylilentoja ja juhlatilaisuuksia valtion toimesta. Eli veti jälleen kerran ihan överiksi koko asian. Mutta sehän osalta täällä sujuu ihan luonnostaan. Minä kommentoin siihen sitten sen, että olisihan sitä Kohosta nyt jotenkin voinut muistaa, vaikka twiitillä tiede- ja kulttuuriministerin toimesta.

En ole missään vaiheessa mielestäni sanonut, että hyväksyn kaikkia Valavuoren tekemisiä, tai että olen samaa mieltä läheskään kaikista hänen twiiteistään (saa toki korjata, jos niin olen kirjoittanut).

Itse en halua lähteä tuollaiseen räikeään ihmisen ryöpyttämiseen mukaan, mihin suurin osa tässä ketjussa lähtee. Samoin iso osa kirjoittajista myös ryöpyttää meitä "puolustelijoita". Minunkin arvoja ainakin yksi kirjoittaja täällä taannoin päätteli ja kyseenalaisti ne täysin.
Itse kyseenalaistan sen, miten ärhäkkäin porukka täällä hyökkää yhden ihmisen kimppuun ja perustelee sen sillä, että itsehän sitä pyytää, on julkisuudessa, twiittaa tyhmiä, on tehnyt rikoksia/kusetuksia = ansaitsee kaiken paskan.

Jokaisella on niitä arvoja, miten elämässä toimii. Minun arvot saa nimimerkin takaa toki päätellä ja tuomita. Ei minunkaan tarvitse arvostaa tätä yhden ihmisen kimppuun käyvää lynkkaus- ja kiusaamiskulttuuria ja niiden ihmisten moraalia, jotka sitä tässä ketjussa harrastaa jatkuvasti. Ei täällä, ei somessa, eikä livenä.
Enkä myöskään arvosta ja tykkää siitä, jos/kun Valavuori sellaista lietsoo somessa, tai kuka tahansa muukaan (huom. en puolustellut Valavuorta).

Valavuori on tehnyt virheitä ja rikoksia. Valavuori myös twiittaa erilaisia näkemyksiä aiheista ja välillä menee överiksi. Me muutamat kirjoitetaan tänne eri näkemyksiä, kuin enemmistö tässä ketjussa. Mutta täällä ei saa olla kuin yksi näkemys otsikon henkilöstä.

En tosiaan itsekään läheskään kaikkia Valavuoren tekoja ja toimia hyväksy. Enkä varsinkaan niitä, jos lähdetään jotain tiettyä ihmistä kiusaamaan somessa.
Mutta kyllä tässä ketjussa kiusaamiskulttuuri on todella vahvasti läsnä. Se kohdistuu Valavuoreen eniten, mutta myös meihin puolustelijoihin. Olisi todella mielenkiintoista nähdä, että onko suurin osa tämän ketjun kirjoittajista myös oikeassa elämässä samanlaisia porukalla kiusaajia.
Et ole edelleenkään oikein mitenkään perustellut sitä, miksi et koskaan täällä tartu Velaksin kusetuksiin ja vihan lietsontaan, vaan poikkeuksetta satut kirjoittamaan hänestä positiiviseen sävyyn. Ainoa kommenttisi on tuo ”en itsekään hyväksy hänen kaikkia touhujaan”, mutta todellisuudessa et koskaan mihinkään yksittäiseen tapaukseen tartu, vaikka niitä jatkuvasti tulee. Velaksi on todella härski huijari, ja se että kirjoitat hänestä poikkeuksetta puolustelevaan sävyyn, pistää täällä monen silmään ja siksi tulee sanomista. Mitään kiusaamiskorttia on turha vetää esiin, koska olet pelkkä nimimerkki kuten me muutkin, ja toisekeen Velaksi itse on pahemman luokan kiusaaja ja maalittaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös