Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.
Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, suhtaudutko kaikkiin muihinkin ihmisiin yhtä empaattisesti ja ymmärtäen? Onko sinusta
koulukiusaaminen sitä, että pelataan samalla pakalla kuin Valavuorikin? Eli, siis käytännössä vittuiluun vastataan vittuilulla. Hän itse provoisoi kaikkea ja kaikkia, mutta muiden pitäisi olla vain hiljaa, vaikka hän puhuu ihan puhdasta paskaa lähes ympärivuorokauden, vuoden jokaisena päivänä? Oma käsitykseni koulukiusaamisesta poikkeaa kyllä aika rankasti sinun käsityksestäsi.
Raha on vain rahaa? Voimmeko siis olettaa, että mikäli sinua tai jotain läheistäsi kusetetaan ja siitä aiheutuu muun pettymyksen lisäksi rahallista tappiota,
raha on vain rahaa ja tyydytte kohtaloonne? Ette edes harmittele, ettekä nyt ainakaan mitään syyllisiä vastuuseen haluaisi? Vai onko kysymys siitä, että kun kusetukset eivät kosketa itseä ja yhteiskunta nyt vain on joku hähmäinen ja kaukainen taho, sua ei vain kiinnosta? Vai oletko mahdollisesti sitä mieltä, että kyllähän yhteiskuntaa sopiikin aina vähän kusettaa, jos paikka tulee? Koska yhteiskunta saa rahansa seinästä ja pyyteettöminä lahjoituksina. Ja Aleksilla tarve on ollut suurempi kuin vaikkapa lapsilla, nuorilla tai vanhuksilla?
Jos et ole huomannut, täällä keskustellaan asioista, jotka Aleksi Valavuori itse nostaa esille ihan vapaaehtoisesti, tai ainakin oletan niin. Mikäli Valavuori olisi tavallinen perheenisä, joka keskittyy velkojensa maksuun ja perheensä elättämiseen ja viettäisi rauhallista, yksityistä elämää, väitän, että tähän ketjuun ei paljon asiaa olisi. Mutta, kun 24/7/365 öyhöttää, niin kyllä on jännä, että siitä keskustellaan. Not.