Juhisjuhis
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Colorado Avalanche
Miksi vasempaan syvään päätyyn terveiset? Mitä jos oikealla on myös ollut vinkujia ja hanhinaamoja?
Mutta onhan myös mahdollista että Doer saa asiansa järjestykseen, ja sitten löytää jonkun uuden viattoman suomalaisen urheiluseuran. Oletko miettinyt tuon kustannuksia yhteiskunnalle?Kun sitä niin toivoisi, että Aleksi saisi asioitansa järjestykseen. Tietenkin hänen itsensä, lastensa ja läheistensä kannalta, mutta myös yhteiskunnan kannalta. Onhan se kaikille sata kertaa parempi, että kaveri yrittää nousta tuolta kuopasta, vaikka matka ylöspäin aurinkoon tuntuun mahdottomalta. Verrattuna siihen, että luovuttaisi ja dokaisi itsensä hengiltä.
Koska eivät suostuneet maksamaan hänen verojaan.Miksi vasempaan syvään päätyyn terveiset?
Tämä kappale tulee ensi-iltaan vasta suurissa päätösjuhlissa, jossa nähdään Aleksin monia ystäviä esiintymässä.Minä ajattelin kun klikkasin YouTube linkin, että alkaisi Vera Teleniuksen kappale "miljoonaa, miljoona, miljoona metriä, miljoona miljoona, miljoona euroa" eli pettymys oli.
Tämä kappale tulee ensi-iltaan vasta suurissa päätösjuhlissa, jossa nähdään Aleksin monia ystäviä esiintymässä.
Biisihän jatkuu sanoin "tuoksua, tuoksua, tuoksua, paskapuheiden".Minä ajattelin kun klikkasin YouTube linkin, että alkaisi Vera Teleniuksen kappale "miljoonaa, miljoona, miljoona metriä, miljoona miljoona, miljoona euroa" eli pettymys oli.
Mitä v%#tua? Eikö Sepi Kumpulainen ja Hovimuusikko Ilkka ole lauteilla? Minua on kusetettu.Veikkaan, että päätösgaalan tähtinä tuikkivat Palle Kalander, tämä talk show’n väliaikainen isäntä Riku sekä nuo kaksi 24/7 jurrissa sekoilevaa ”valmentajaa”. Videoyhteydellä saadaan koko kansan Antti Mäkisen terveiset ja lopulta huigean illan kruunaa videopuhelu Kaliforniaan itse Teemu Selänteelle, jossa Teemu lausuu kuuluisat sanat: pitaa pahaa…
Kyllä on tiputettu poliisi ja verottaja kärryiltä täydellisesti tällä nerokkaalla liikkeellä.Jännästi tämä Valevuoren lentokapteeni-ystävä on hiljattain perustanut uuden pöytälaatikkofirman(Ultijam Oy) ja Valahiihto sekä Valavuori Live on siirretty Lucratumilta tämän firman alle.
Kyllä on tiputettu poliisi ja verottaja kärryiltä täydellisesti tällä nerokkaalla liikkeellä.
Mutta joo. Mitenkäs tuo oikein käytännössä voi edes mennä laillisesti? Allu on oletettavasti oltava firmassa töissä (palkattomana harjoittelijana? Ainakaan tuo myynti ei voi olla liksaa) ja tekee "myyntityötä" (oletamme ettei kyseessä ole vastikkeeton myynti ts. lahjoitusten kerjääminen), minkä tuotot menevät maksamaan ko. duunarin verovelkoja? Onko tämä verovelkojen maksaminen Ultijam Oy:n liiketoiminnassa mitä? Markkinointia kun saavat hyvää PR:ää lahjoittamalla (paitsi ettei voi olla lahja kun siitäkin joutuisi maksamaan veroja ilmoitetuissa summissa) Allulle veronmaksurahaa?
Kyllä on tiputettu poliisi ja verottaja kärryiltä täydellisesti tällä nerokkaalla liikkeellä.
Mutta joo. Mitenkäs tuo oikein käytännössä voi edes mennä laillisesti? Allu on oletettavasti oltava firmassa töissä (palkattomana harjoittelijana? Ainakaan tuo myynti ei voi olla liksaa) ja tekee "myyntityötä" (oletamme ettei kyseessä ole vastikkeeton myynti ts. lahjoitusten kerjääminen), minkä tuotot menevät maksamaan ko. duunarin verovelkoja? Onko tämä verovelkojen maksaminen Ultijam Oy:n liiketoiminnassa mitä? Markkinointia kun saavat hyvää PR:ää lahjoittamalla (paitsi ettei voi olla lahja kun siitäkin joutuisi maksamaan veroja ilmoitetuissa summissa) Allulle veronmaksurahaa?
Jännästi työkaveri naurahtaen laittoi viestiä että Vala laittoi vain kuvat instagramiin missä näkyy 7km ja 11km. Mutta mitäpäs minä olen mitään sanomaan.IG:n mukaan 32190/1000000 suoritettu.
40 kilsaa se veti. Ja laittoi kyllä kaikista sen sports tracker kuvan.Jännästi työkaveri naurahtaen laittoi viestiä että Vala laittoi vain kuvat instagramiin missä näkyy 7km ja 11km. Mutta mitäpäs minä olen mitään sanomaan.
Siksi koska miljoonan (tai "edes" tuon väitetystä kerätyn kolmannesmiljoonan) palkasta lähtisi aivan perkeleesti tuloveroina ja sivukuluina. Jotenkin tuo kerjuun/myynnin tuotto pitäisi saada puljattua verottomaksi että tarina "kerätään miljoona niin maksetaan mätkyjä miljoonalla" toimisi.Miksi pitäisi tehdä jotain palkatonta harjoittelua? Ja miksi ei voi olla esim. iso provikkapalkka?
Valavuoren pitää siis olla ihan tavallinen palkollinen. Palkka voi olla vaikka tuntiliksa tai perustua provikkaan mutta se on tärkeää, että Valavuori ei ole se firman asioista päättävä taho, vaan pysyy pelkkänä palkollisena. Tässä toki firman on sitten maksettava kaikki sille kuuluvat maksut ja verot ja tämän takia kerättävää on se miljoona eikä 500 000€.
Joku uskoo tähän?40 kilsaa se veti. Ja laittoi kyllä kaikista sen sports tracker kuvan.
4 legiä keskiarvolta 10km/legi
Ihan kelpo suoritus, 40km neljässä osassa tuossa kelissä on suoritus joka takuulla tuntuu niin tänään kuin myös huomenna.
Niin näitä viimeisiä mätkyjähän ei ole miljoonalla, vaan alle puolikkaalla. Muita ulosottomerkintöjä voi toki olla mutta näistä viimeisen tuomion veroveloistahan tässä projektissa ollaan koko ajan puhuttu. Sen takiahan tuossa miljoonaa kerätään, että sivukulut ja verot voidaan ottaa huomioon.Siksi koska miljoonan (tai "edes" tuon väitetystä kerätyn kolmannesmiljoonan) palkasta lähtisi aivan perkeleesti tuloveroina ja sivukuluina. Jotenkin tuo kerjuun/myynnin tuotto pitäisi saada puljattua verottomaksi että tarina "kerätään miljoona niin maksetaan mätkyjä miljoonalla" toimisi.
Eihän tuo riitä yhtään mihinkään, vaikka saisi koko miljoonan kerättyä. Ensin alvit pois. Noin isosta palkasta häviää jo puolet veroihin. Ja kai työnantajakin oman osuutensa ottaa, vai meinaatteko että pöytälaatikkofirma maksaisi muutaman sadan tonnin palkasta sivukulut omistaan?Niin näitä viimeisiä mätkyjähän ei ole miljoonalla, vaan alle puolikkaalla. Muita ulosottomerkintöjä voi toki olla mutta näistä viimeisen tuomion veroveloistahan tässä projektissa ollaan koko ajan puhuttu. Sen takiahan tuossa miljoonaa kerätään, että sivukulut ja verot voidaan ottaa huomioon.
Verovelkoja oli elokuussa 2020 jo 642 000 euroa.Niin näitä viimeisiä mätkyjähän ei ole miljoonalla, vaan alle puolikkaalla. Muita ulosottomerkintöjä voi toki olla mutta näistä viimeisen tuomion veroveloistahan tässä projektissa ollaan koko ajan puhuttu. Sen takiahan tuossa miljoonaa kerätään, että sivukulut ja verot voidaan ottaa huomioon.
Jännästi työkaveri naurahtaen laittoi viestiä että Vala laittoi vain kuvat instagramiin missä näkyy 7km ja 11km. Mutta mitäpäs minä olen mitään sanomaan.
Joku uskoo tähän?
Tuohon ei tarvita mitään vuoden treeniä.No en sinänsä tiedä onko tuolla nyt nion väliä. Periaatteessa, kohtuullisen peruskunnon omaava hiihtäjä pystyy tuollaisia päiviä vetämään. Ei se ole mikään älytön juttu. Ei missään nimessä helppo, mutta ei myöskään mikään ihmettelyn aihe. Sitä en tiedä, hiihtikö Valeksi tuon vai ei, mutta ainakin teoriassa se on ihan mahdollinen. Ei tietenkään joka päivä ja huomenna tekee 20km tiukkaa.
Mutta joo, kyllähän vuoden treenillä tuollaiseen pystyy.
Tuohon ei tarvita mitään vuoden treeniä.
Kaverit ilmoittivat mut Finlandiaan, en ollut hiihtänyt 10 vuoteen metriäkään ja junnuna olin hiihtänyt liki aina vain vapaata.
Kaupan kautta perinteisen kisasukset alle. Seuraavan 27 päivän aikana tuli 520 km hiihdettyä pertsaa, kun se tekniikka ja kunto piti saada omasta mielestä riittävälle tasolle. Paino putosi kuukaudessa 8 kiloa ja se oli ehkä kummallisin asia.
Loppujenlopuksi ei se matka ole ongelma, vaan vauhti.
Liki jokainen hiihtää sen kuusi tuntia päivässä, jos vauhti on vain tarpeeksi hiljainen, ja pitää huolen ravinnon saamisesta. Huomioiden sen, kun Valavuoren ei tarvitse tehdä tuona aikana mitään muuta. Ei etenkään käydä töissä.
Joku 8-10 km/h pitäisi jopa Valavuoren mennä luistellen suht helposti. Kysymys on siitä jokapäiväisestä toistosta. Siinä voi tulla ongelmia.
Mitä mahtaa laki sanoa siitä, että tuosta vain siirretään vastikkeetta myynnit firmasta toiseen? Kuulostaa perin oudolta kaikkineen. Siis että toinen firma on tehnyt ”myyntiä” 350k€ ja yhtäkkiä se myynti näkyy toisen firman tilillä. Koska nuo ostajat ovat kuitenkin tehneet kaupat Lucratumin kanssa, ja toivon mukaan saaneet myös kuitin tästä ostoksesta, niin eihän se raha voi yhtäkkiä olla Ultijamin tilillä ja Lucratumin kirjanpidossa ei olisi tästä jälkeäkään? Toiminimissä tämä varmaan menisi vielä läpi, mutta osakeyhtiöissä en ymmärrä että miten.Jännästi tämä Valevuoren lentokapteeni-ystävä on hiljattain perustanut uuden pöytälaatikkofirman(Ultijam Oy) ja Valahiihto sekä Valavuori Live on siirretty Lucratumilta tämän firman alle.