Ja mikä se sellaiunen fani on, joka valahiihdosta ei olisi kiinnoatunut ja täällä asiasta viikoittain muistuttanut? Meitä on paljon, eikö?
Sun viestit on kerta toisensa jälkeen vaan väsyneempiä tässä ketjussa. Ilmeisesti Valavuoresta ei saaa puhua negatiiviseen sävyyn? Tai siihen ei ole mitään aihetta? Väitän, että yksikään kirjoittaja ei täällä halua aidosti mitään pahaa Aleksi Valavuorelle, mutta kun nämä hänen tempauksensa tiedetään.
Moni varmasti toivoo sisimmässään, että tämä onnistuisi ja kaikki menisi kerrankin niinkuin on puhuttu. Mutta samalla myös ihan aiheesta moni odottaa ihan mielenkiinnolla, että kuinka paljon hommat tällä kerralla kusee. Koska ne ovat kusseet joka ikinen kerta aiemminkin.
On myös ihan oikeutettua ihmetellä, että hirvittävissä veloissa oleva mies elelee miljonäärin elämää ja tekee sen vielä aivan julkisesti. Jos siinä ei näe mitään ongelmaa niin en tiedä, kai tässä sitten itse kukin on elänyt tätä elämää aivan väärin. Koska Aleksi näyttää, että millään ei ole todellakaan mitään väliä.
Moni muu velkojen kanssa painiva voi vain ihmetellä, miten omalla kohdalla tuollainen ei onnistuisi ikinä.
Tarinat on hienoja, varsinkin kun tekee itsestään niissä sankarin. Jossakin vaiheessa ne tarinat eivät kuitenkaan enää riitä. Täytyy alkaa oikeasti tekemään itse hommia ja ottamaan aidosti vastuuta. Väitän, että tämä vaihe ei ole enään kovinkaan kaukana Valavuoren kohdalla.
Ja vielä loppuun, minulla ei ole mitään Aleksi Valavuorta vastaan. Hän on selättänyt alkoholiongelman ja on muutenkin erittäinkin supliikki mies. Mutta se että hölmöilet asiasi jonka jälkeen laitat ensimmäiseksi muut maksamaan velkasi pois. Ja tämän kaiken lisäksi kehittelet vielä tälläisen sankaritarinan itsestäsi, jossa "otat vastuun" kaikesta tekemästäsi. Se on säälittävää touhua. Sitä vastuuta ei ole tässä vaiheessa otettu vielä kirjaimellisesti yhtään.
Siellä Vuokatin mäillä minä sen sitten tajusin, että on aika kantaa vastuu ja alkaa hiihtämään. Hiihdän metrejä ja muut sitten maksavat niistä minulle ja minä sitten maksan niistä valtiolle. Lopuksi järjestän sitten huikeat bileet, pari viikkoa ennen bileitäkään kukaan ei vielä tiedä ketä siellä esiintyy mutta kun minä sanon että näitä EI KANNATA MISSATA. Niin sitten se vaan perkule on niin. Ajelen mersulla ja asustelen hotelleissa ympäri vuoden mutta mikäs tässä on ollessa. Ainiin, velat painaa perseessä pitääkin muistaa siitä taas mainita, ettei unohdu.
Huhhuh.
Joku voisi sanoa tämän viestin perusteella, että kateelliset huutelee. Varmaan vähän olenkin kateellinen. Mutta uskoisin, että moni velkojen kanssa painiva ja ilmankin velkoja oleva ihminen ajattelee täsmälleen samalla tavalla. Se ei välttämättä ole kateutta, se on vain ihmettelyä miten tälläinen toiminta voi olla mahdollista.