Aleksi Valavuori – urheilupersoona

• 3 918 230
  • 14 486

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vai toimisiko tämä sitaatti esimerkiksi Metsästäjä-lehdessä: Sara Chafak puhumassa rokotteiden turvallisuudesta on kuin seksityöläinen kertomassa selibaatista.

Kaveri tuossa myös osuvasti mietti, että kuinkahan kauan "Me miehet"- lehti saisi olla toiminnassa tämän tyylisillä jutuilla. Tai muutenkaan.

teppana

Jäsen
Tuo pikku julkaisu Valavuoresta oli minunkin mielestäni mauton. Halpaa toimitustyötä. Pointin olisi saanut paremminkin esiin. Mikään ei poista sitä, että Valavuori on käyttäytynyt ala-arvoisesti tämän ihme saagan aikana. Mutta hänen tekojensa rinnastaminen ihmisoikeuksia polkevaan diktaattoriin on, no se on vain huonoa tarinankerrontaa.

Ihan hyvä että hanelle annetaan mediasta painetta. Mutta tuo Me-Naisten juttu oli ihan yhtä ala-arvoinen kuin Valeksi.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Me naisten jutussa myös Ö-luokan metallibändien basistit ovat aika huonossa maineessa. Ilmeisesti he kaikki ovat raiskareita.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En ole koskaan tykännyt Selänteestä, mutta peliuransa aikana oli ihan kiva, kun se ei juuri puhunut mistään yhteiskunnallisista asioista ja vaikutti sellaselta simppeliltä kaverilta, kun nyt #8 avaa sen sanaisen arkkunsa ja tosiaan todistaa sen.
Me naisten jutussa myös Ö-luokan metallibändien basistit ovat aika huonossa maineessa. Ilmeisesti he kaikki ovat raiskareita.
Tämä voisi olla loukkaavaa, siis jos basistit tajuaisivat, että heille vittuillaan…

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
En ole koskaan tykännyt Selänteestä, mutta peliuransa aikana oli ihan kiva, kun se ei juuri puhunut mistään yhteiskunnallisista asioista ja vaikutti sellaselta simppeliltä kaverilta, kun nyt #8 avaa sen sanaisen arkkunsa ja tosiaan todistaa sen.
Siis uskooko joku vielä että Selänne itse hallinnoi omaa Twitter-tiliään? Kovin nopeasti on aina Valeksia puolustamassa, jotenkin luulisin että olisi näin eläkkeellä parempaakin tekemistä. Kuten vaikka tuijottaa seinää.

teppana

Jäsen
Siis uskooko joku vielä että Selänne itse hallinnoi omaa Twitter-tiliään? Kovin nopeasti on aina Valeksia puolustamassa, jotenkin luulisin että olisi näin eläkkeellä parempaakin tekemistä. Kuten vaikka tuijottaa seinää.

Kyllä minulle ainakin tuli selväksi sen iskälle soiton jälkeen, että Teemu siellä itse häslää.

Kamala kun lapsuuden idoli onkin idiootti.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllä sieltä niin pöljiä juttuja tulee (siinä missä välillä instagramissakin), että osa on varmasti omia postauksia ja joka tapauksessa hölmö pitää olla, jos antaa jonkun postata nimissään noin typeriä asioita tai ainakin on sitä mieltä, että sellainen on ok ja allekirjoittaa noi asiat.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Joku diili niillä varmaan ainakin on, koska T88mu lähtee aina suomalaiseen yhteiskunnalliseen Twitter-keskusteluun mukaan siinä vaiheessa, kun Valavuori on joutunut jonkin itseaiheuttamansa paskamyrskyn keskelle.

Näköjään T88mu on The Rokotekohusta alkaen keskittynyt twiittailemaan urheilusta (mikä onkin kaikille parempi), kunnes tuli yhteiskunnallisesti äärimmäisen merkittävä "Valavuori vs. Transnaiset urheilussa" -gate.

Sopisi ehkä paremmin T88mun peliuran jälkeisiä otteita käsittelevään ketjuun, mutta menköön nyt tänne.

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Onkohan "Teemu" Suomessa par'aikaa, koska tuon tviitin lähetysajankohta on paikallista (California) aikaa palttiarallaa klo 03:15

Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Itekin tullut Valavuorta mollattua mutta minusta tuossa mentiin todella pahasti riman ali.

Eikä sinällään ärsytä edes tämä yksittäin tapaus vaan se ylipäätään miten mielipidelatautunutta media nykyään on.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Oopi

AriZona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes
Kyllä minulle ainakin tuli selväksi sen iskälle soiton jälkeen, että Teemu siellä itse häslää.

Kamala kun lapsuuden idoli onkin idiootti.
Itse en ole Selännettä paljoakaan somessa seurannut, mitä nyt jatkoajan kautta jotain twiittejä nähnyt. Eikä ne twiitit nyt kovin idioottimaisilta ole näyttänyt.

Se mikä mua ihmetyttää niin on se, että jos täällä vähän tiukempaa palautetta antaa jollekin mitättömälle nimimerkille, niin välittömästi saa rikepisteen "hyökkäävästä käytöksestä".
Mutta annasolla jos joku sakaripietilän näköinen mikkihiiri arvostelee suomen ehkä alltime parasta lätkän pelaajaa niin yhdessä taputetaan ja naureskellaan että jeejee ompas sekin kyllä yks vitun idiootti.

Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tässä kommentissa ehkä tiivistyy se ydinajatus mitä haen. Nyt yhtäkkiä minäkin olen raiskaaja ja seksuaalirikosten puolustelija vaikka vain toin toisen näkökulman asiaan. En ihmettele, että julkisuuden henkilöt ovat aina hiljaa eivätkä uskalla ottaa kantaa oikeastaan mihinkään.

Ei sulla ole mitään ydinajatusta. Kommentoit tuomiota, johon et ole edes kunnolla tutustunut ja otat tämän tapauksen esimerkkinä aiheesta, jossa tuomitulta on lähtenyt duunit alta, koska nainen on nostanut metakan.

Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki

En tiedä, ketkä ovat raskaampia, Valavuori vai Nuorgamin siskokset. Tai Emmi kaiketi ei ole osallistunut Allu-gateen, mutta on hankala henkilö julkikuvansa perusteella. Ja eikös Valavuori saa tästä lisää bensaa!

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

En tiedä, ketkä ovat raskaampia, Valavuori vai Nuorgamin siskokset. Tai Emmi kaiketi ei ole osallistunut Allu-gateen, mutta on hankala henkilö julkikuvansa perusteella. Ja eikös Valavuori saa tästä lisää bensaa!

Kaikki kolme ovat ihan helvetin raskaita ja kaikille tuntuu somenäkyvyys olevan tärkeä ja sen takia kärjistetään typerästi.

Toki valeksi on ainoa veronkiertäjä ja lainrikkoja.

Ruutu8

Jäsen

Tuli tästä mieleen, kun madame Miisa Nuorgam Olympialaisten aikaa arvosteli jotain kisojen lajia, ei pitänyt sitä huippu-urheiluna tms. Eli siis hakemalla haki taas somepöhinää, kun ei varmaan muutakaan keksinyt, millä saisi huomion itseensä.

Laitoin siinä sitten vitutuksissani tälle hahmolle Twitterissa yksityisviestin, jossa ihmettelin lyylin touhuja. Tiivistettynä siis kirjoitin, että jos ainoa tyyli ja meriitit hakea huomiota on uhriutua, loukkaantua tai pöyristyä milloin mistäkin, niin mitäs Miisa jos menisit vaikka joskus ihan oikeisiin töihin?

Tuli tästä mieleen, kun madame Miisa Nuorgam Olympialaisten aikaa arvosteli jotain kisojen lajia, ei pitänyt sitä huippu-urheiluna tms. Eli siis hakemalla haki taas somepöhinää, kun ei varmaan muutakaan keksinyt, millä saisi huomion itseensä.

Laitoin siinä sitten vitutuksissani tälle hahmolle Twitterissa yksityisviestin, jossa ihmettelin lyylin touhuja. Tiivistettynä siis kirjoitin, että jos ainoa tyyli ja meriitit hakea huomiota on uhriutua, loukkaantua tai pöyristyä milloin mistäkin, niin mitäs Miisa jos menisit vaikka joskus ihan oikeisiin töihin?
Miisa Nuorgam Twitterissä: "Olen ihminen, joka vihaa vaaleiden leipien kanttipaloja. Rakastan kuitenkin sämpylöitä. Tänään tajusin, että sämpylät on vaan isoja möykkyjä kanttipalaa. Pitäisiköhän nyt siis ihan periaatteesta alkaa vihaamaan sämpylöitäkin? " / Twitter

Miisa nyt vihaa milloin mitäkin... Nyt on listalla sämpylätkin. Kai tuohonkin ovat miehet syyllisiä?

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Miksi ihmeessä? Miksi ihmeessä kirjoitit hänelle jotain yksityisviestillä -- ja miksi ihmeessä kuvaat sitä nyt jonain hienonakin asiana? Siis, kai nyt Miisa Nuorgam tai kuka tahansa saa kirjoittaa mielipiteensä olympialajeista Twitteriin tai Jatkoajan keskustelupalstalle, tai ihan mihin vain. Sinänsä ymmärtäisin, jos olisit alkanut vaikka vähän vihaisesti debatoimaan hänelle (kuten itse olisin (pl. vihaisuus) voinut tuoreen Emmi Nuorgamin Yle-kolumnin kohdalla tehdä), mutta sen sijaan olet niinkin älykäs, että vetoat johonkin ''oikeisiin töihin''. Junttiakin kiinnostaa.

Ja on hän ainakin tuloilla - ja samalla veroilla - mitattuna aivan varmasti tehnyt enemmän ''oikeita töitä'' kuin suurin osa tänne kirjoittavista saman ikäisenä.

Viimeksi muokattu:

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat

Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit

Miisa Nuorgam kirjoitti twitteriin seuranneensa olympialaisia ja kuvasi twiitissään kouluratsastusta ja ihmetteli onko se oikeaa urheilua, mutta esports ei. Tästä Iltalehti teki uutisen, jonka mukaan Nuorgam pilkkasi kouluratsastusta.

Aika vahvoilla värilaseilla vedetään, jos tuollaisen twiittauksen kirjoittaminen on "somepöhinän hakemalla hakemista". Eikös Nuorgam ole melko nimekäskin esports-vaikuttaja Suomessa ja pelannut esports-pelejä itsekin, joten minä koen tuon ihan luonnollisena kannanottona esportsin puolesta.

En tunne Nuorgamia henkilökohtaisesti enkä oikeastaan haluaisikaan tuntea, mutta käsitykseni mukaan hän on kuitenkin ihan oikeita töitä tehnyt, ja varmasti monella alalla on pätevämpi kuin suurin osa tämän palstan kirjoittajista mukaan lukien minut ja uskoakseni myös @Ruutu8 .

Muokkaus/lisäys: Tuohon Valavuoren ja Nuorgamin selkkaukseen vielä, että vaikka Nuorgamin saama viesti onkin hyvin mauton, niin mun tiedoilla myös Valavuoren syyttäminen siitä on mautonta Nuorgamilta. Hänhän on saanut vastaavanlaisia viestejä oman kertomansa mukaan vaikka kuinka pitkään, mutta nyt tuo viesti oli hänen mukaansa kuitenkin Valavuoren syytä, vaikka viestissä itsessään ei missään viitattu Valavuoreen, ja samaan aikaan on mediassa ollut juttuja Nuorgamin yksityiselämästä. Valavuorelle pisteet siitä, että hän on ainakin tuominnut tuon kaltaiset törkyviestit julkisesti.

Tuntuipa oudolta puolustaa Valavuorta.

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy