Näen Valavuoressa paljon yhtymäkohtia kaikkien rakastamaan Juhani "Tami" Tammiseen. Molempien mielestä vain "minä" olen jotain, vain "minä" olen pätevä urheilun ammattilainen, vain "minä" tiedän urheilulajistani kaiken, minä-minä-minä...Molempia yhdistää myös se, ettei kukaan tahdo tarjota heille duunia. Kukaan ei jaksa kuunnella heitä aamusta iltaan. Vaikeita ihmisiä.
Naulaan kantaan. Tässä tuleekin juuri esiin tavallisen ihmisen ja narsistin ero. Tavallisella tai sinne päin olevalla järjenjuoksulla varustettu ihminen tajuaa, milloin on töpännyt ja milloin vain nöyrästi myöntää asioiden menneen perseelleen. Narsisti ei milloinkaan
oikeasti voi löytää syytä itsestään (hetkellisesti se voidaan myöntää yleisesti, mutta eivät he sitä silti itse usko) vaan asiaa väännetään vaikka oikeutta myöten, vaikka kaikki (narsistia lukuun ottamatta) tajuavat ettei touhussa ole mitään pointtia tai mahdollisuutta voittaa. Ja Suomestakin löytyy asianajajan tittelillä kulkevia persläpiä, jotka ottavat näitä pöhköjä silti asiakkaakseen, saavathan he korvauksensa käy mitä tahansa. Pahoinpitelytapauksessa olin kerran todistajana, missä narsistiäijä pieksi vaimoaan eikä koskaan mielestään tehnyt mitään väärin, tuomarikin oli ihan mulkku, kun hänet tuomitsi (sanoi tämän oikeudenistunnossakin).
Eli lyhyenä yhteenvetona, tämä vähämielinen ei vaan tajua, eikä varmasti tule voittamaan oikeudessa, jos sinne asti koskaan eteneekään. Ikävää vaan, että pitää tuollaisen kihomadon kiikkua organisaationne perseessä. Lähtisi vaan pysyvästi sitä pahaa pitaansa mussuttamaan.