Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 587 096
  • 13 557

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
No jos nyt mietit esim. lätkäskeneä, jossa älyllisten lahjojen osalta primus inter pares -hahmoina on pidetty Jarkko Ruutua (koska sillä oli/on pyöreät rillit ja on pelannut vuoden yliopistoliigaa) sekä Antti Törmästä (koska KTM), niin se kertonee aika paljon siitä, minkälaisia elämäm kova koulu -kalluja iso osa joukkueurheiluporukoissa pyörivistä on ja he myös sitten noihin seurapomohommiin päätyvät, kun on intohimoa lajiin, muttei kauheasti bisnesälyä. Nämä samat jannut ovat sitten helposti, varsinkin pienemmissä ja enimmäkseen amatöörivoimin toimivissa lajeissa, kaiken maailman ”valavuorten” ja ”liimataisten” vedätettävissä.

Toki urheilijoissa on myös aidosti fiksuja tyyppejä mukana, jotka eivät asiasta kummoista numeroa tee, esim. vaikka Toni Söderholm.
Eikös JArkko olisi kummiskin fiksu, että jos ei omaisi itse kompetenssia ottaisi avuksi jonkun kuka osaa, esimerkiksi Valevuoren?
Ei sentään Valevuorta, Jetiä tai Harkimoa :D
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
No nii-in! Aleksi on kertonut mitenkä on maksanut monta miljoonaa yhteiskunnalle!
Itse asiassa meidän pitäisi olla kiitollisii eikä kiittämättömii tuolle hyväntelijälle, joka on tehny valeksimisesta ja doeroinnista taidetta. Pitaan pahaa Han ei oo tehnyt. Hyvää vaan. Kaikille.
Taidankin pössäyttää Cohiban mesenaatin kunniaksi.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Alkaa ilmeisesti kiinnostus loppumaan Valavuori liven tekemiseen kun tälläkään viikolla ei ole vieraita ilmeisesti ja tehdään kännykällä liveä. Alkaako toi öyhötys näkymään sillä normaalisti tälläisenä viikonloppuna olisi ollut potentiaalista vierasta Rallin ja yleisurheilun puolelta. Jenkkifutistakaan ei tarvi nyt buffata kun massit on taskussa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans, Karhubasket KEspoo sekä Crocodiles
Alkaa ilmeisesti kiinnostus loppumaan Valavuori liven tekemiseen kun tälläkään viikolla ei ole vieraita ilmeisesti ja tehdään kännykällä liveä. Alkaako toi öyhötys näkymään sillä normaalisti tälläisenä viikonloppuna olisi ollut potentiaalista vierasta Rallin ja yleisurheilun puolelta. Jenkkifutistakaan ei tarvi nyt buffata kun massit on taskussa.
No mutta hei onha siellä vieraanaan suu vaahdossa selittävä Palander…aina ja ihan kaikkisesti
 
Harvalla kaverilla on pokkaa järjestää tapahtuma millä almuilla yritetään kuitata rikoshyöty mutta vain todellinen doer vetää nämäkin rahat omiin liiveihin. Miehen omin sanoin tämä oli "ota rangaistus vastaan kuin mies, kanna vastuusi ja hoida määrätyt velvoitteet"

Ei voi muuta sanoa kuin hattua nostaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
No mutta hei onha siellä vieraanaan suu vaahdossa selittävä Palander…aina ja ihan kaikkisesti
Mahtaako sekään enään viitsiä.

Näinköhän huomenna NFL lippuarvonnan voittajasta kuullaan. Ainakaan Kotka Eaglesin sivuilta sen paremmin kun joukkueen somessakaan ainakaan mitenkään promota tätä spektaakkelia. Luulisi että tuosta otettaisiin kaikki mediahyöty, mutta ilmeisesti ei sitten kannata.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älkää nyt lähtekö shinne. Performanssi käynnissä joka päättynee jossain vaiheessa palstaitsemurhaan isoilla valoilla.
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
 

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
Siihen että on Velaksia parempi ihminen, ei paljoa vaadita. Kuten täällä on moneen kertaan todettu, Velaksi on narsisti ja patologinen huijari, joka ei oikein vaikuta edes osaavan harjoittaa mitään normaalia ja rehtiä toimintaa, vaan lähes kaikissa touhuissaan on mukana totuuden muuntelu, liioittelu ja suoranainen kusetus. Ei tässä tarvitse etsimällä etsiä Velaksista virheitä, kun tuo kusettaminen ja paskanpuhuminen on Hanessa sisäänrakennettuna, on antanut asiasta vuosien vakuuttavat näytöt. Argumenttisi ”raha on vain rahaa” on lievästi sanottuna hilpeyttä herättävä. Kyse on siitä, että Velaksi on jatkuvasti epärehellinen, mielessään taloudellinen hyöty. Raha itsessään ei ole se pointti, vaan Velaksin röyhkeys ja jatkuva valehtelu.

Oma lukunsa on hänen jatkuvat, opportunistiset öyhötyksensä laitaoikeiston suuntaan, joilla saa huomiota somen sakeasta päädystä. Viimeisimpänä esimerkkinä lässytykset tuhansista raiskaavista vuosipaimenista. Mitä koulukiusaamiseen tulee, Velaksi itse on sitä pahimmasta päästä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, suhtaudutko kaikkiin muihinkin ihmisiin yhtä empaattisesti ja ymmärtäen? Onko sinusta koulukiusaaminen sitä, että pelataan samalla pakalla kuin Valavuorikin? Eli, siis käytännössä vittuiluun vastataan vittuilulla. Hän itse provoisoi kaikkea ja kaikkia, mutta muiden pitäisi olla vain hiljaa, vaikka hän puhuu ihan puhdasta paskaa lähes ympärivuorokauden, vuoden jokaisena päivänä? Oma käsitykseni koulukiusaamisesta poikkeaa kyllä aika rankasti sinun käsityksestäsi.

Raha on vain rahaa? Voimmeko siis olettaa, että mikäli sinua tai jotain läheistäsi kusetetaan ja siitä aiheutuu muun pettymyksen lisäksi rahallista tappiota, raha on vain rahaa ja tyydytte kohtaloonne? Ette edes harmittele, ettekä nyt ainakaan mitään syyllisiä vastuuseen haluaisi? Vai onko kysymys siitä, että kun kusetukset eivät kosketa itseä ja yhteiskunta nyt vain on joku hähmäinen ja kaukainen taho, sua ei vain kiinnosta? Vai oletko mahdollisesti sitä mieltä, että kyllähän yhteiskuntaa sopiikin aina vähän kusettaa, jos paikka tulee? Koska yhteiskunta saa rahansa seinästä ja pyyteettöminä lahjoituksina. Ja Aleksilla tarve on ollut suurempi kuin vaikkapa lapsilla, nuorilla tai vanhuksilla?

Jos et ole huomannut, täällä keskustellaan asioista, jotka Aleksi Valavuori itse nostaa esille ihan vapaaehtoisesti, tai ainakin oletan niin. Mikäli Valavuori olisi tavallinen perheenisä, joka keskittyy velkojensa maksuun ja perheensä elättämiseen ja viettäisi rauhallista, yksityistä elämää, väitän, että tähän ketjuun ei paljon asiaa olisi. Mutta, kun 24/7/365 öyhöttää, niin kyllä on jännä, että siitä keskustellaan. Not.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
Mä ymmärrän tällaisen näkemyksen esimerkiksi Selänteen kohdalla. Teemu on tehnyt virheitä, mutta toisaalta elättänyt perheensä sekä tehnyt paljon hyväntekeväisyystyötä. Jos Teme olisi vaan vähän yksinkertainen lätkäjätkä, ei häntä täällä seurattaisi. Mitä nyt Tammisen ketjun hengessä vähän hymähdettäisiin twiittiensä kieliasulle.

Sen sijaan Aleksi Valavuoren touhut ovat upottaneet kolme urheiluseuraa, johtaneet oikeusjuttuihin ja miljoonaluokan tulonmenetyksiin niin yhteiskunnalle kuin yksityishenkilöille sekä vieneet esimerkiksi Bisonsin johtoportaan maineen. Tilanne ainakin oli Loimaalla niin paha, etteivät he uskaltaneet edes kävellä kadulla vittuilun pelossa. Samaan aikaan Velaksi paistattelee edelleen urheilun mesenaattina eikä ollut kantamassa vastuutaan. Kummasti virallinen rooli loppui kun vaikeudet alkoivat.

Vai on raha vaan rahaa. Ok. Jos sulta menisi vaikka 500 euroa ennakkomaksuna Mersusta, ilman että saat autoa, niin vituttaisiko? Aika paljon saa paalua olla, jos sanoisit että ei tollanen summa vituttaisi. Minua itse asiassa vituttaa edelleen, ettei eräs kaveri koskaan maksanut 20 euroa kuskin keikasta. Pari kertaa jaksoin muistuttaa, mutta kun ei ollut halua kuitata velkojaan enkä ole aikoihin häntä nähnyt, jäi saamatta. Summa ei ole iso, periaate on.

Jos Allu ottaisi itseään niskasta kiinni ja lopettaisi tämän naurettavan vittuilunsa - monet meistä itse asiassa vain vastaavat Allulle tämän pelikirjalla - sekä menisi kunnon töihin, en minä ainakaan hänelle kehtaisi enää ilkkua. Uusi mahdollisuus kuuluu kaikille, Valavuorellekin. Ikävä kyllä tässä tapauksessa niitä saumoja on annettu kymmeniä, ei ole tarttunut.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.
Jos ihminen käyttäytyy kuin viheliäinen huijari, on varsin todennäköistä että häntä kohdellaan kuin viheliäistä huijaria.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
Ei noita varainkeruumiehen töhöilyjä tarvitse mistään kaivella kun suoltaa ne ihan itse julkisuuteen.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä täytyy ihmetellä jälleen, että mikä ihmisen saa olemaan toiselle ihmiselle susi. Miten voi olla energiaa irvailla noin paljon ihmiselle, joka ei ole tehnyt muille ihmisille pahaa. Täytyy kyllä olla vittumainen perusluonne ja itsetunto-ongelmia. Pikku petokset sinne tänne.

Tällaista saa lukea nimimerkiltä joka toivoi toiselle nikille syöpää kun tämä ei yhtä iloisesti sympannut Putinin propagandaprojektia on ice? Mmmkay. Vai onko sarkasmitutkani ruosteessa?


Valavuoren tyyppisten henkilöiden yhteiskunnallisen merkityksen (mm. vedonlyöntikusetuksilla aiheutettujen henkilökohtaisten tragedioiden lisäksi) kiteytti kerrassaan loistavasti @erku :

On vaikeaa keksiä, mikä rapauttaisi enemmän moraalia verojen maksamiseen ja rehelliseen työhön kuin se, että näkee persaukisen suurvelallisen talousrikollisen elelevän luksuselämää. Toivottavasti ketjun päähenkilö on sekä poliisin että verottajan erityistarkkailussa, jotta saataisiin ihan konkreettisesti vankilaan tekemistään koijauksista.

On yhteiskunnan kannalta erittäin olennaista, että rikoksen ja paskanpuhumisen sijaan leveämpään elämään tie kävisi muita hyödyttävän työn ja innovoinnin kautta. Koska insentiivit vaikuttavat siihen millainen yhteiskunta saadaan.

Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Toivottavasti suhtaudut yhtä viileästi jos joku joskus tyhjentää oman pankkitilisi tai luottamasi kaveri jättää sinun kannaltasi tärkeän lainan maksamatta takaisin.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Jännä suhtautumistapa, kun en nyt satu menemään massan mukana ja öyhöttämään kyseistä henkilöä. Edelleen, raha on vain rahaa ja en ala rahan takia tai sen kanssa tehdyistä virheistä koulukiusaamaan ketään.

Kai mä oon sitten niin erilainen ihminen, mutta ihmettelen syvästi, mitä semmosen ihmisen päässä liikkuu kuka etsii toisista vaan virheitä ja keskittyy irvailemaan sille jatkuvasti. Kai te ootte sitten niin parempia ihmisiä.
Kai sä oot sitten niin erilainen ihminen, mikäli tätä logiikkaa mukaillen myös arvon herrat Bernard Madoff sekä Hannu Kailajärvikin ovat mielestäsi oikeastaan ihan hyviä jätkiä ja mukavia veikkosia, eivätkä ole aiheuttaneet kenellekään mitään harmia. Turha heitä on touhuistaan moittia.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Näinköhän huomenna NFL lippuarvonnan voittajasta kuullaan. Ainakaan Kotka Eaglesin sivuilta sen paremmin kun joukkueen somessakaan ainakaan mitenkään promota tätä spektaakkelia. Luulisi että tuosta otettaisiin kaikki mediahyöty, mutta ilmeisesti ei sitten kannata.
Eiköhän sieltä tule tänään jonkilainen ilmoitus ilmoille. NFL matkan voittaja on selvillä. Voittaja toivoi että hänen nimeä/kuvaa ei julkaista. Eagels kunnioittaa tätä toivetta. Oikein hyvää matkaa kumminkin voittajalle keväällä. Kiitos Valavuori kannatuksesta ja tuesta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Puolen kilon ruosteinen rapala on näemmä uponnut aika moneen kitaan ihan vapaa myöten.
Ei ole rapala:
En puolustele Valeksin tyhmyyksiä, mutta ihmeen paljon veronkierto saa tälläkin palstalla huomiota verrattuna esimerkiksi raiskauksiin, henkirikoksiin tai muihin rikoksiin.

Toki kyseessä on julkisuuden henkilö, mutta ei tää veronkierto ainakaan omalla arvoasteikolla niin kauhea rikos ole, että sietäisi joukkolynkata joku. Ketään ei ole sattunut, eikä keltään ihmiseltä ei ole varastettu rahaa.

Enemmän tuntuu olevan "henkilökohtasta" kaunaa Valeksia kohtaan täälläkin, kun rikoksen kauhistelua.
Onhan tää Valeksi surullinen hahmo, mutta kyllä pitää olla helvetin onneton ja katkera elämä itsellä jos pitää ilmiantaa joku jostain verovilpistä netin kautta.

Valtio pidättää muutenkin joka asiasta veroja ja käyttää niitä rahoja ties minkä Girgisian tupakanpolton lopettamisen auttamiseen. Pieni vilppi tätä kieroutunutta koneistoa vastaan on aina sallittua.
On tää hauskaa miten yhden epäkohdan mainitseminen tuottaa aina jonkun ääripään reaktion. Kukaanhan ei ole väittänyt etteikö verovaroilla tehdä myös hyvää. Niillä tehdään myös paljon paskaa, ja niin kauan kun verovaroja tuhlataan turhuuksiin, on mun papereissa hyväksyttävää kusettaa verottajaa. Kusettaahan verot meitäkin.
Tätä mentaliteettiahan on ketjussa nähty useasti: "miksi te nyt keskustelette Valavuoresta, kun samaan valtio/vasemmisto/Petteri Sihvonen varastaa yrittäjiltä?" Jossain vaiheessa Jari-Matti Latvala nostettiin samaan sarjaan Allun kanssa. Niin, Jari-Matti oli typerä ja maksoikin siitä sitten korkojen kera. Hän kuitenkin käy huippuluokan töissä ja on mennyt elämässään eteenpäin. Jos JML haukkuisi Twitter-tilillään kaikki eri mieltä olevat, veikkaan että hänellekin olisi ketju.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Eiköhän sieltä tule tänään jonkilainen ilmoitus ilmoille. NFL matkan voittaja on selvillä. Voittaja toivoi että hänen nimeä/kuvaa ei julkaista. Eagels kunnioittaa tätä toivetta. Oikein hyvää matkaa kumminkin voittajalle keväällä. Kiitos Valavuori kannatuksesta ja tuesta.
Eikös tuo silloin riko arpajaislakia? Ainakin tolleen nopealla googlettamisella löysin tuollaisia pykäliä joka asiaa säätelee.
"29 §
Arvonnan valvonta ja arvonnan tuloksesta tiedottaminen

Tavara-arpajaisten arvonta ja arpojen sekoittaminen tulee suorittaa arvontapaikan kihlakunnan poliisilaitoksen edustajan tai julkisen notaarin valvonnassa, lukuun ottamatta 27 §:ssä tarkoitettuja pien- ja miniatyyriarpajaisia.

Tavara-arpajaisluvan saaja, 27 §:n 1 momentissa tarkoitettujen arpajaisten toimeenpanija ja 27 §:n 2 momentissa tarkoitettu arpajaisten toimeenpanosta vastaava täysivaltainen henkilö ovat velvollisia ilmoittamaan arvonnan tuloksen arpajaisiin osallistuneille. Ilmoittamistavasta, ilmoittamisajasta sekä ilmoituksen sisällöstä ja sen liitteistä säädetään tarkemmin valtioneuvoston asetuksella."
"14 §
Arvonnan tuloksesta ilmoittaminen

Jos arvonta on suoritettu sen jälkeen, kun arpojen myyntiaika on päättynyt, arvonnan tuloksesta on ilmoitettava viimeistään viikon kuluttua arvonnan suorittamisesta arpojen myyntialueen suurilevikkisimmässä sanomalehdessä. Ilmoitukseen tulee sisällyttää voittoluettelo tai ilmoitus siitä, missä koko voittoluettelo on yleisön nähtävänä.

Ilmoituksessa tulee lisäksi mainita:

1) tavara-arpajaisten toimeenpanija;
2) lupaviranomainen ja luvan numero;
3) arvonta-aika ja -paikka;
4) arvonnan suorittaja;
5) arvonnan valvoja; sekä
6) mistä ja milloin voitot saa periä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuskin rikkoo jos ja kun mitään arpajaista ei ole edes ollut olemassa.
Niinhän se tuppaa olemaan että Allun arpajaiset rikkoo lähinnä rikoslakia (36 luku "Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä"), joskin tsemppareiden mielestä on vaan niin kova pöhinä ettei se tarkoituksella lipastanut povariin mahdollisia arpamyyntituottoja ja unohtanut kokonaan järjestää palkintoa. Ja palkinnon hankinta yms. triviaali sivutouhu on joka tapauksessa Eaglesin vastuulla, Allun hoitaessa isot linjat näyttävästi ja rohkeasti ja muutenkin upeasti siten että kerää kauheat määrät kateellista panettelua. Että vähän jos joskus on epähuomiossa vahingossa tai muiden kiireiden takia unohtuessa jotain mahdollisesti jäänyt nyt pikkuisen menemättä ihan jokaisen lakipykälän mukaan, niin ei siitä saisi tämmöistä vainoamista ja rehellisen yrittäjän ahdistelua järjestää! Ja tietysti kaiken vainon takana on oikeasti se kun allu Uskaltaa Puhua Totta! ja siksi vihervassarit sitä käselöi ja woket.

Onko normaalimuotoinen petos muuten asianomistajarikos? Meni nuo sen mukaan mitä voi tuomita kun tuossa rapsut "sakkoa tai korkeintaan 2 vuotta vankeutta" eli taitaa olla lievimmästä päästä asteikkoa. Jos joku pöljä on allulle 50 käypäistä maksuvälinettä heittänyt huolimatta kaikesta mitä ketjumme sankarista on tullut ilmi ja mitä touhuaa jatkuvasti (suoraan niille kusetettavilleen vittuillen, hyvä vetää vähän sikaria ja poreita kun viikon tili on plakkarissa), niin tuskin lähtee ihan helposti ilmoittamaan virkavallalle että nyt taisi käydä niin että juksupetturi vei rahat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös