Aleksi Saarela – ganalim barttan Crosby

  • 389 794
  • 1 762

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saarelan vaarallisuus hyökkäyspäässä nousi toiseen potenssiin heti, kun pääsi oikean pelimiehen eli Heddenin rinnalle. Siinä on tutkapari, jonka soisin pysyvän kasassa ensikin kaudella.
Mielestäni on pientä toivoa siitä, että Ässät saisi kasaan peräti kaksi vaarallista kärkiketjua nyt kun Hedden-Saarela-kaksikko on saatu yhteen.
Samaa mieltä, nyt onnistumisia alle, niin loppukausi voi olla hyvinkin iloinen. Vielä kun sen Kiilholman saisi vaihdettua vaikkapa Kärkeen, sillä nyt Kilu ei pysy näiden kahden pelaajan mukana. Moni tilanne päättyy siihen, kun Kiilholma tekee väärän ratkaisun, tai menettää "kädettömänä" kiekon vastustajalle.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Jos eilisessä TPS pelissä oli Turku-halliin tosiaan eksynyt "yli kaksikymmentä" NHL:n scouttia, niin Aleksi Saarela voi olla tyytyväinen. Sen verran oli miehekästä pelaamista. Ei höntyillyt, eikä yrittänyt yksin riplailla läpi kentän tai vetää mitään kikkaviitosia. Allu pelasi eilen joukkueelle ja jätti varmasti itsestään kaikille asiasta jotain ymmärtäville hyvän kuvan.

Sillä Tepsin superlupauksella näytti koko juttu menenvän hieman överiksi, mutta kai siitäkin finninaamasta vielä mies kasvaa.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Jos tuo poika, noilla käsillä ja jaloilla saa itseluottamuksen kuntoon, ei tästä liigasta löydy pysäyttäjää. Toivotaan että kevvämmäällä sitten!
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Saarela on tosiaan parantanut pelaamistaan syksyn aikana. Jos kehitys jatkuu samanlaisena niin saattaa olla keväällä kova pelipoika. Odotellaan nyt kuitenkin vielä, mutta lupaavalta näyttää, pakko myöntää.
 

Ribals

Jäsen
Saarela on tosiaan parantanut pelaamistaan syksyn aikana. Jos kehitys jatkuu samanlaisena niin saattaa olla keväällä kova pelipoika. Odotellaan nyt kuitenkin vielä, mutta lupaavalta näyttää, pakko myöntää.
Ylivoima-aikaa kaipailisin itse Saarelalle, tuolla rannarilla olisi aika kova pelote siinä b-pisteen kaarella. Eli Kinu pois ylivoimalta ja Saarela tilalle. YV:llä taas Hedden ja Saarela (Kiilholman paikalta maalin kulmalta) voisivat vaihtaa paikkoja ja Saarela siihen b-pisteelle ja rannaria yläpeltiin.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mä taas olen kironnut jo useamman pelin sitä että kun kaikki tietävät millainen veto Saarelalla on hän koittaa kuitenkin kuljettaa sen kiekon maaliin asti. Laukoisi hanakammin, voisi upotakin useammin.
 

Phaneuf#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Tampa Bay Lightning
Mä taas olen kironnut jo useamman pelin sitä että kun kaikki tietävät millainen veto Saarelalla on hän koittaa kuitenkin kuljettaa sen kiekon maaliin asti. Laukoisi hanakammin, voisi upotakin useammin.
Tästä täysin samaa mieltä! Välillä tuntuu, että yrittää liikaa matkia erästä toista #87. Ja tämä laukominen koskee myös Eloa. Hänkin syöttää liian usein paikoista, joista hänen vedollaan tehdään helposti maaleja.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä taas olen kironnut jo useamman pelin sitä että kun kaikki tietävät millainen veto Saarelalla on hän koittaa kuitenkin kuljettaa sen kiekon maaliin asti. Laukoisi hanakammin, voisi upotakin useammin.

Mielestäni Hedden, Lähteenmäki, Kärki ja Ojamäki hoitavat tämän asian hyvin verrattuna muihin. Muilta toivoisi enemmän ratkaisuhalua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Saarela valittu alle 20-v MM-leirille. Hänen lisäkseen Niko Ojamäki ja Teemu Vuorisalo.

Onko Saarelan paikka muuten mm-miehistössä edes varma? Meinaan vain sitä, kun täällä on viime viikot puhuttu käytännössä varmana, että hän on vuodenvaihteessa poissa peleistä ja tarvitaanko korvaajia...
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Onko Saarelan paikka muuten mm-miehistössä edes varma? Meinaan vain sitä, kun täällä on viime viikot puhuttu käytännössä varmana, että hän on vuodenvaihteessa poissa peleistä ja tarvitaanko korvaajia...

Koska viittaat selvästi minun höpötyksiini niin mikäänhän ei ole jääkiekossa(kaan) täysin varmaa mutta koska Saarela on päässyt pelaamaan säännöllisesti miesten Liigaa ja vastuukin on viime aikoina ollut vain kasvamaan päin niin en näe mitään syytä miksei mahtuisi kisakoneeseen. Ojamäen kohdalla voi tehdä tiukempaa, mutta uskon hänenkin kampeavan itsensä mukaan. Näin joulu/tammikuun vaihteessa Ässärosteri on tilassa -2.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Eiköhän molemmat tuolla pelaa. Ojamäki on kuitenkin roolissaan melkoisen hyvä ja omaa kovat näytöt aikaisemmista junnuturnauksista. Ja pakistoa kun katsoo niin Vuorisalonkin paikka pitäisi olla joukkueessa.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Koska viittaat selvästi minun höpötyksiini niin mikäänhän ei ole jääkiekossa(kaan) täysin varmaa mutta koska Saarela on päässyt pelaamaan säännöllisesti miesten Liigaa ja vastuukin on viime aikoina ollut vain kasvamaan päin niin en näe mitään syytä miksei mahtuisi kisakoneeseen. Ojamäen kohdalla voi tehdä tiukempaa, mutta uskon hänenkin kampeavan itsensä mukaan. Näin joulu/tammikuun vaihteessa Ässärosteri on tilassa -2.

Itseasiassa taitaa olla Ojamäki se varmempi nimi noista kahdesta. Ojamäen paikkaa nelosen laidassa pidän aika selvänä koska on kaiken lisäksi ollut yksi Suomen tehokkaimmista pelaajista syksyn aikaisissa turnauksissa. Se on paljon enemmän kuin mitä nelosen laiturilta odotetaan. Tosin uskon Saarelan myös olevan monipuolisuutensa ansiosta aika varma kisakoneessa. Lammikko lienee myös hyvin lähellä kisapassia. Vuorisalon mahdollisuudet taitaa taas olla aika ohuet, koska kiekolliseen rooliin on tyrkyllä muitakin nimiä, tosin Hongan mahdollinen pois jääminen ja Tuulolan loukkaantuminen parantavat mahdollisuuksia.

Lieneekö koskaan ennen ollut tyrkyllä edes nuorten kisoihin 4 Ässien sopimuspelaajaa, joista 3 puhtaita omia kasvateita?
 

Eskimo-Ep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Washington Capitals, HJK
Itseasiassa taitaa olla Ojamäki se varmempi nimi noista kahdesta. Ojamäen paikkaa nelosen laidassa pidän aika selvänä koska on kaiken lisäksi ollut yksi Suomen tehokkaimmista pelaajista syksyn aikaisissa turnauksissa. Se on paljon enemmän kuin mitä nelosen laiturilta odotetaan. Tosin uskon Saarelan myös olevan monipuolisuutensa ansiosta aika varma kisakoneessa. Lammikko lienee myös hyvin lähellä kisapassia. Vuorisalon mahdollisuudet taitaa taas olla aika ohuet, koska kiekolliseen rooliin on tyrkyllä muitakin nimiä, tosin Hongan mahdollinen pois jääminen ja Tuulolan loukkaantuminen parantavat mahdollisuuksia.

Lieneekö koskaan ennen ollut tyrkyllä edes nuorten kisoihin 4 Ässien sopimuspelaajaa, joista 3 puhtaita omia kasvateita?
Tuosta olen samaa mieltä että Ojamäki on kisapassin arvoinen, mutta kyllä tuo Saarelakin on kova pelimies. Tuon ikäisenä Liigassa pelannut mielestäni hyvin. Ässät kun antaa vastuuta enemmän ajan kuluessa niin mies on entistä parempi.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
En pitäisi Saarelaa nyt vielä varmana valintana kisoihin, kun nuo näytöt ovat nuorissa leijonissa toistaiseksi jääneet ohuiksi. Kaksi pelaajaa tuolta on pudotettava ja usein viimeiset pudotukset kohdistuvat alaikäisiin. Leirillä Saarelan täytyisikin näyttää olevansa parempi pelaaja kuin muut keskushyökkääjät. Itse asiassa koko joukkueen kannalta olisi tärkeä asia, mikäli Saarela kykenisi täyttämään kakkossentterin saappaat. Tuo pelipaikka kun on paperilla Suomen heikkous puolustuksen kanssa.

Vuorisalo taistelee viimeisistä paikoista Levon, Aution ja Ilvosen kanssa. Nuo kaikki ovat vähän samasta muotista, eikä tämän kauden näytöt kenelläkään puolla suuntaan tai toiseen, joten leirinäytöt lienevät pääosassa.

Ojamäkeä luonnollisempaa vaihtoehtoa Suomen joukkueen nelosketjun laituriksi ei löydy. Roolituksen, iän ja maajoukkuenäyttöjen vuoksi pitäisin kisapaikkaa lähes varmana.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Paha paha, Saarela poissa jonkun aikaa. "alaraaja"-vamma, tuosta on vaikea arvioida mitään. Nuorten kisat jää haaveeksi,

http://www.satakunnankansa.fi/KiekkoKansa/1194948133868/artikkeli/saarela loukkaantui nuorten mmkisat jaavat haaveeksi.html

Sanotaanko näin, että jos joidenkin raumalaisten sanomisissa, että jätkällä olisi jo pari vuotta sitten noussut kusi päähän, ja ura olisi suunniteltu valmiiksi jo eläkepäiviin asti, niin kyllä viimeistään tässä vaiheessa alkaa heräämään kuinka epävarmaa kaikki on. Mikään ei ole tainnut mennä Aleksilla suunnitelmien mukaan.
- Ykköstavoitteena on varmasti ollut rapakon takaisten pukumiesten vakuuttaminen kyvyistään ennen kesää 2015, ja näin hankkia mahdollisimman pieni varausnumero. Tätä tavoitellessa on varmasti ollut alla olevia tavoitteita.
- Ottaa paikka sentterinä Lukon kokoonpanossa 16-vuotiaana. No valmentaja ei ollut samaa mieltä, eikä roolia löytynyt.
- 2013-2014 kauden paras näyttöpaikka, eli U18 kisat jäi väliin loukkaantumisten vuoksi.
- Ässiin isomman roolin perässä. No täällä on päässyt pelaamaan, mutta ei tästäkään kaudesta tulosten valossa mitään erityisiä näyttöjä voi löytää. Tosin peliaikakin on ollut nelosketjun hyökkääjän luokkaa. Eikä ylivoimavastuuta ole tullut.
- 2014-2015 kauden paras näyttöpaikka, eli U20 kisat jäää nyt taas väliin loukkaantumisten vuoksi.

Saa kyllä olla kova loppukausi, että varataan ekalla kierroksella ens kesänä. Tosin itse uskon siihen, että jos loppukaudesta tulisi myös ylivoimavastuuta, niin kyllä pisteitäkin alkaa tulemaan.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Iltasanomien jutussa puhutaan polvivammasta. Harmillinen juttu Saarelan kannalta

Toivottavasti paranee levolla ja kuntoutuksella, puukon alle jos joutuu niin kausi voi olla helposti siinä. Vaikka pelaisikin vielä jossain välissä niin täyteen kuntoon ei välttämättä enää ehtisi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Todella paska juttu ja varmasti lievästi sanottuna vituttaa. Toisaalta kaverin itsensä pitäisi ymmärtää myös se, että hän on nuori poika eikä tässä nyt mitään lopullista tapahtunut. Polvia saadaan kuntoon ja aikaa on vielä vaikka mihin. NHL- varaus tulee joka tapauksessa ja lopulta unelman tavoittelu on edelleen vain ja ainoastaan itsestä kiinni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei Saarela välttämättä olisi edes mahtunut lopulliseen u20-joukkueeseen (jonne sen sijaan Ojamäki todennäköisimmin mahtuu), joten loppuviimeksi isoin kärsijä on Ässät. Valitettavasti.

Oli jo elätetellyt toivoa, että Aleksi pelaa joulun jälkeisissä matseissa omalla paikallaan.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei Saarela välttämättä olisi edes mahtunut lopulliseen u20-joukkueeseen (jonne sen sijaan Ojamäki todennäköisimmin mahtuu)

Onko noin? Itse olin aivan varma, että paikka on sementoitu.

Toisaalta lausuntojen mukaan vaiva on ollut tiedossa jo ennakkoon, mutta polvi on kipeytynyt leirillä niin paljon ettei kisoihin voi lähteä. Ei siis ainakaan miltään äkilliseltä kuulosta, joten mitään isompaa siellä tuskin sitten on rikki. Voisiko kyseessä sitten olla esim. Osgood-Schlatterin tauti tai vastaava rasitusperäinen vaiva? Tilannetta se ei toki sikäli helpota, että joskus tällaiset vammat vaativat pitkiäkin lepoja.

Oli miten oli, niin ei hyvä tämä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Saa kyllä olla kova loppukausi, että varataan ekalla kierroksella ens kesänä. Tosin itse uskon siihen, että jos loppukaudesta tulisi myös ylivoimavastuuta, niin kyllä pisteitäkin alkaa tulemaan.

Vaikka Saarela iskisi piste per peli tahtia liigassa loppukauden, niin häntä ei tuolla loukkaantumishistorialla varattaisi ensimmäisellä kierroksella. Aivan liian riskialtis pick. Itse veikkaan kierroksia 5-7.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Saarela iskisi piste per peli tahtia liigassa loppukauden, niin häntä ei tuolla loukkaantumishistorialla varattaisi ensimmäisellä kierroksella. Aivan liian riskialtis pick. Itse veikkaan kierroksia 5-7.

Riippuu aivan täysin vammoista. Noin yksiselitteisesti asiaa ei voi todeta, ellet sitten ole tehnyt herralle perusteellista lääkärintarkastusta. NHL- organisaatiot tutkivat tilanteen ja tekevät sen perusteella ratkaisunsa. Noin alas varaus ei kuitenkaan vajoa kuin esität ellei sitten polvet ole lasia.
 

Rannari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
No tällä hetkellä ainakin tuntuu siltä, sillä Rockyv vai kenen mukaan kyse on ollut jo pidemmän ajan vammasta. Miten paha toi sitten loppujen lopuksi on, en minä sitä ainakaan tiedä, mutta jonkinlaisella riskillä tuonne on lähdetty antamaan näyttöjä rikkonaisilla jaloilla tai jalalla. Toivottavasti ei haukattu isoa palaa paskaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös