No perkkel. Jos multitalentti laitetaan ketjuun, jossa sentterinä on Kiilholma ja toista laitaa suhaa Huhtamaa, niin aika Crosby siinä saa itse olla, että ketjun pelistä tulee tehokasta ja näyttävää.
Kyllä kyllä.Pienestä on nähdäkseni Saarelan pelin jengoilleen asettuminen pisteiden valossa kiinni, ollut jo pitkän aikaa.
Joku roti pitäisi olla valmennuksellakin, että osaisi rakentaa ketjut oikein. Ei mikään Huhtaniemi voi olla se työkalu, jonka kanssa pitäisi rakentaa peliä ja vastata myös tehoista. Ei Ässien työkalut ihan TOP6-kamaa ole, mutta järkeä siinä peluutuksessa voisi siltikin käyttää.
Ihmettelen kyllä, että nämä tietyt Lukon faneiksi tunnustautuneet nimimerkit jaksavat Ässien ketjussa ravata vänkäämässä Ässien pelaajasta. Jos Ässät johtaisi liigaa, niin minua ei pätkän vertaa kiinnostaisi käydä viestittelemässä Lukon ketjuissa miten Joni Nikko pelaa. Ei täällä tietysti kukaan kiellä teitä käymästä, mutta aika surullista touhua on.
Tämä on Ässien ketju, Ässien pelaaja ja Ässien fanit. Jos tulee kuraa niskaan, kun täällä käy nillittämässä, niin kestäkää se niinkuin aikuiset ihmiset. Ihan turha valittaa mistään porilaisten provoista, jos ollaan porilaisen joukkueen ketjussa ja aloitetaan itse lällättely ja arvostelu.
Tervetuloa seuraamaan Lukon puolelle, että kuinka monta porilaista siellä on avautumassa milloin mistäkin.
Ässien kausi on sujunut kutakuinkin odotetusti. Pienellä onnella oltaisiin pelattu loistavasti. Uskon kevään tuovan parempaa tulosta niin Ässille, kuin Allulle. En itse ole ainakaan hänestä yhtään huolissani. Vastuu tuo tulosta ja kehitystä varmasti. Olisi hölmöä ja niin raumalaista lähettää hänet alemmas pelaamaan.
Aika lailla koko kauden vaikuttanut tuollaiselta pehmeältä, voisi luulla että henkisellä puolella ei ehkä ole kaikki vielä kohdallaan. Mutta kattellaan, vedon voisin lyödä että loppukaudesta ja ens vuonna jälki alkaa olla mallikelpoista.Kontaktitilanteissa vaikutti pehmeähköltä, mutta ihmekös tuo kun kumminkin on vielä nuori kaveri.
Kyllähän Aleksi on itse suoraansanottuna jyrännyt pari heikompaa pelaajaa, fyysisesti hyvässä kunnossa. Oulussa ainakin antoi Mikko Alikoskelle aikamoiset kyydit kun tämä oli edessä.
...Pointtina lähinnä se, että en ainakaan itse lähtisi lyömään vetoja minkäänkokoisesta pullosta näin monen muuttujan vaikuttaessa tilanteeseen. Täälläkin tuntuu olevan näitä eskoseppäsiä ja anttimäkisiä, jotka ovat kovia ennustajia. Sata kertaa kun huutaa niin joskus voi osuakin. Loppu ei siis suunnattu henk.koht. @Tuamas , vaan yleisesti korpeaa meikäläistä tuo (joka paikassa?) lisääntynyt "näin tulee tapahtumaan" -mentaliteetti ja vanhojen viestien kaivelu, kuka oli oikeassa.
Saarela on kuin isäukkonsa, eli vahva junttura, kykenee kyllä taklaamaan painavasti, se on nähty tällä kaudella. Voimaa on ja sitä on muutaman vuoden kuluttua lisääkin.Aiemmin kaudella Hämeenlinnassa Allu lähti keskialueelta kuljettamaan kiekkoa ja joku kerhon pelaaja yritti iskeä vauhdilla Saarelan maahan. Lopputulos oli, että Saarela töytäisi hieman vastapalloon ja pysähtyi, mutta taklaaja veti perseelleen. Fyysinen peli ei kuulu hänen pakettiin, mutta kyllä sitä voimaa riittävästi löytyy, jos vain haluaa käyttää.
En ihan ymmärrä miksi joillakin Ässäfaneillakin tuntuu olevan niin helvetillinen kiire. Rauhassa nyt.
Olihan Saarelalla ylivoimainen fysiikka oman ikäluokkansa joukossa, mutta se ja parempi taitotaso johtuivat varmasti siitä että pelasi pääosin vanhempien kanssa. Mutta ei kai Aleksi nyt ensimmäinen tälläinen tapaus ole; Jesse oli myös fysiikaltaan ylivoimainen junnuna ja kykeni pelaamaan liigassa täysipainoisesti jo 16-vuotiaana mutta on vasta nyt vakiinnuttanut paikkansa NHL:ssä. Haula kävi C-ikäisenä pelaamassa yhden pelin omassa ikäluokassaan ja teki jotain kahdeksan pistettä lukkoa vastaan.
Kyllä vanhempien joukossa pelaaminen kehittää muitakin osa-alueita kuin pelkkää fysiikkaa. @Näkkäri kertoo kyllä viisaita sanoja, ettei hyvä fysiikka tarkoita pelkkää voimaa. Saarela varataan ensi kesänä NHL:ään mutta vasta vuodenvaihteen ja sen jälkeiset näytöt kertovat varaussijan, oikeastaan kakkossijasta alkaen kaikki on auki (Connor McDavidia nyt ei syrjäytä kuin uran päättyminen).
Onko joku (raumalainen) nähnyt pikkuveli Antin pelaavan tällä kaudella? Jossain vaiheessa puhuttiin että olisi vielä Aleksiakin lahjakkaampi. Pelityyliltään ainakin enemmän taitopelaajan kaltainen sen mukaan mitä itse olen nähnyt. Eikä ollut samanlainen patukka vaan paljon hennompi, tosin siitä on pari vuotta kun olen viimeksi nähnyt.
Tämä juupas eipäs keskustelu kannattaisi lopettaa. Saarela pärjää 17- vuotiaana miesten peleissä ihan OK. Tämä on jo sellainen saavutus, johon monikaan ei pysty. Ihmetekoja 17- vuotiaalta pojalta on kuitenkin mielestäni vähän kohtuutonta odottaa. Läpilyönti maailman huipulle vaatii tietysti kovin paljon työtä ja motivaatiota harjoitella. Myös oikeat seuravalinnat korostuvat, koska penkillä ei kehity. Pelaaminen kehittää. Se on aivan selvää että poikkeuksellisesta lahjakkuudesta on kysymys. Itsestä on sitten kiinni miten tuota lahjakkuutta jalostaa eli jaksaa harjoitella. Monesti onkin niin että lahja harjoitella onkin tärkein ominaisuus.