Tätä asiaa pitänee kysyä TosiFanilta jolla tapana on ollut mollata Ässä-kasvatteja. Taimi, Kärki, Lammikko, Viljanen.
Hänen oma suosikkinsa on Aleksi Saarela, johon kuulemma vaikuttavat myös henkilökohtaiset syyt, kuten aikoinaan minulle viestissään vastasi. Mitä nämä syyt ovat, sitä hän ei kertonut...
Missä olen mollannut mainitsemiasi Ässä-kasvatteja?
Olen puhunut Taimen sivuttaisliikkeen puutteellisuudesta kyllä, mutta samaan aikaan puolustin viime keväänä häntä, kun osa Ässä kirjoittajista ei uskonnut häneen. Väittivät, että Taimi ei riitä Ässien ykköspariin. Kärjen ja Viljasen kohdalla olen sitä mieltä, että heidän kehitykselleen isompi peliaika heidän suunnitellussa roolissaan kehittäisi heitä nykyistä roolia enemmän. Käsittääkseni tämä ei ole mollaamista. Ja se mitä näin viime keväänä Lammikon käyttäytymistä kauden tärkeimmissä peleissä ja mitä olen taustalta kuullut herran käytöksestä, on johtanut siihen johtopäätökseen, että herralla on noussut pissa päähän.
Omien nuorten kohdalla syntyy usein sokeus, toisaalta ei nähdä pelaajien potentiaalia ja toisaalta ei nähdä heikkouksia. Kärki pelaa pienillä minuuteilla puolustusorientoituneessa ketjussa, vaikka hänestä käsittääkseni odotetaan kiekollista sentteriä. Hänen fysiikassaan ja luistelussa on vielä paljon kehitettävää, hän on mm. mainitsemaasi Saarelaa selkeästi jäljessä. Viljanen on lahjakas kaveri, mutta niin on Parikkakin. Nyt Viljasta viedään lujaa eteenpäin, Parikka on istunut pääosin katsomossa. Molemmat ovat saman ikäisiä ja heillä on yhtä pitkä sopimus, eikö olisi järkevää kehittää kumpaakin pelaajaa?
Saarela ei ole suosikkini sen enempää kuin muutkaan nuoret pelaajat, hänen ominaisuudet ovat vaan selkeästi muita nuoria hyökkääjiä edellä. Ja pelaaja, jonka menestyksen toivoimiseen minulla on jonkin näköiset henkilökohtaiset syyt, on Viljanen.