Aleksanteri Kaskimäki HIFK:ssa

  • 60 110
  • 342

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Eihän Kaskimäki ole ollut enää HIFK:n mukana edes kesätreeneissä, niin miten harkkapelitkään olisi edes mahdollisia. Hän ei ole enää HIFK:n pelaaja.
Tätä mä tässä vähän hain takaa. Olettaisin että olisi pyörinyt joukkueen mukana edes treenaamassa jos tämä HIFK:ssa pelaaminen olisi edes vaihtoehtona.

No kohtahan tuo selviää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Tätä mä tässä vähän hain takaa. Olettaisin että olisi pyörinyt joukkueen mukana edes treenaamassa jos tämä HIFK:ssa pelaaminen olisi edes vaihtoehtona.

No kohtahan tuo selviää.
Kaskimäki on Bluesin pelaaja, ei HIFK:n. Tästä syystä ei luonnollisestikaan treenaa ja pelaa harjoituspelejä täällä, vaan valmistatuu Bluesin leirille. Päätös Kaskimäen pelipaikasta tapahtuu leirien jälkeen siinä vaiheessa, kun nähdään riittääkö Kaskimäen taso suoraan tarunhohtoiseen. Jos ei, niin Bluesin tulee tarjota ensimmäiseksi Kaskimäkeä HIFK:lle (Tässäkin tapauksessa Kaskimäki on Bluesin sopimuspelaaja, ei HIFK:n).
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Päätös Kaskimäen pelipaikasta tapahtuu leirien jälkeen siinä vaiheessa, kun nähdään riittääkö Kaskimäen taso suoraan tarunhohtoiseen. Jos ei, niin Bluesin tulee tarjota ensimmäiseksi Kaskimäkeä HIFK:lle (Tässäkin tapauksessa Kaskimäki on Bluesin sopimuspelaaja, ei HIFK:n).
Jos Kaskimäki ei pääsee pelaamaan ylhäällä NHL:ssä, niin sitten hän pelaa ensisijaisesti Bluesin farmijoukkueessa AHL:ssä. Jos sieltäkään ei löydy roolia, niin sitten hänet mahdollisesti voidaan lainata HIFK:hon. Tästä voidaan ottaa esimerkiksi, muun muassa toinen joensuulaiskasvatti Palmu, joka teki aikoinaan kolme vuotisen tulokas sopimuksen Canucksin kanssa. Pelipaikka ei auennut NHL:n puolella, joten hänet siirrettiin AHL-joukkueen vahvuuteen. Sielläkään ei tullut kunnolla roolia, joten hänet lainattiin joulukuussa takaisin Turkuun. Seuraavana vuonna hän pelasi lainalla JYPissä ja vika NHL-sopimus vuotena Saksassa DEL-Liigassa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kaskimäki on Bluesin pelaaja, ei HIFK:n. Tästä syystä ei luonnollisestikaan treenaa ja pelaa harjoituspelejä täällä, vaan valmistatuu Bluesin leirille. Päätös Kaskimäen pelipaikasta tapahtuu leirien jälkeen siinä vaiheessa, kun nähdään riittääkö Kaskimäen taso suoraan tarunhohtoiseen. Jos ei, niin Bluesin tulee tarjota ensimmäiseksi Kaskimäkeä HIFK:lle (Tässäkin tapauksessa Kaskimäki on Bluesin sopimuspelaaja, ei HIFK:n).
Koskeeko tämä velvollisuus tarjota takaisin Kaskimäkeä? Olen käsittänyt että voivat tarjoamatta lähettää AHL-joukkueeseensa jos sen katsovat yhdessä pelaajan kanssa paremmaksi ratkaisuksi.

Ihan aidosti kysyn kun en pysy tuon säännön mukana lainkaan. Sitä millä ehdoin se pelaajia koskee on käsittääkseni muokkailtu vuosien aikana.
 

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Koskeeko tämä velvollisuus tarjota takaisin Kaskimäkeä? Olen käsittänyt että voivat tarjoamatta lähettää AHL-joukkueeseensa jos sen katsovat yhdessä pelaajan kanssa paremmaksi ratkaisuksi.

Ihan aidosti kysyn kun en pysy tuon säännön mukana lainkaan. Sitä millä ehdoin se pelaajia koskee on käsittääkseni muokkailtu vuosien aikana.
En oo varma mut muistelisin et ekan kierroksen varaukset voidaan lähettää suoraa AHL:ään.
Mutta kun Kaskimäellä oli diili IFK:n kaa ja on alempien kierrosten varaus niin StLousin pitää tarjota eka Kaskimäkeä IFK:hon kun ei mahdu änäriin.
Jos St Louis haluaa Kaskimäen ahl:ään niin ei oo kenenkään etu et IFK haluu Kaskimäen väkisin Liigaan.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos St Louis haluaa Kaskimäen ahl:ään niin ei oo kenenkään etu et IFK haluu Kaskimäen väkisin Liigaan.
Onko se niin kirkossa kuulutettu, ettei se olisi HIFK:lle etu? Mun on vaikea nähdä, että Kaskimäki kokisi HIFK:ssa jatkamisen mitenkään kovin vastenmielisenä verrattuna AHL:ään, ellei siellä sitten ole jotain jo olemassa olevaa kitkaa seuraan tai valmennukseen. Mitä Bluesiin tulee, miten he reagoisivat, kun HIFK pitäisi säännöistä kiinni? Veisivät täältä junnut pois ennen breikkausta Liigassa? Aivan kuten nytkin ovat toimimassa.

Aikanaan Tappara vaati Sebastian Revon takaisin Liigaan, vaikka Panthers olisi mieluummin laittanut hänet AHL:ään. Tuliko Tapparalle tästä mainehaittaa? Kamalasti se ei ole ainakaan jarruttanut menoa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Kyllä minä uskon, että jos St. Louis näkee hyödyn pitää hänet siellä, se myös pitää. Siirtyyhän pelaajia jatkuvasti ylhäältä alas odottamaan mahdollisuutta ja taas ylös heti kun se on mahdollista. Lupaavien pelaajien suhteen sellaista hissiliikettä ei ole mahdollista ylläpitää Atlantin ylitse.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Jos Kaskimäki ei pääsee pelaamaan ylhäällä NHL:ssä, niin sitten hän pelaa ensisijaisesti Bluesin farmijoukkueessa AHL:ssä. Jos sieltäkään ei löydy roolia, niin sitten hänet mahdollisesti voidaan lainata HIFK:hon. Tästä voidaan ottaa esimerkiksi, muun muassa toinen joensuulaiskasvatti Palmu, joka teki aikoinaan kolme vuotisen tulokas sopimuksen Canucksin kanssa. Pelipaikka ei auennut NHL:n puolella, joten hänet siirrettiin AHL-joukkueen vahvuuteen. Sielläkään ei tullut kunnolla roolia, joten hänet lainattiin joulukuussa takaisin Turkuun. Seuraavana vuonna hän pelasi lainalla JYPissä ja vika NHL-sopimus vuotena Saksassa DEL-Liigassa.

Ei ole automaattinen prosessi ja tässähän nähty melkein joka kerta, että sieltä maitojunalla tullaan takaisin. AHL ei kehitä, liigassa sitä voi vielä tapahtua.

Tietysti jos pelaaja haluaa jäädä P-Amerikkaan niin eihän IFK:lla siihen sanomista, mutta sanon että tilanne on edelleen auki.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

oxymoron

Jäsen
Pienessä kaukalossa pelaaminen voi olla eduksi ja mikäli olisi mahdollisuuksia kutsuun ylös kauden aikana, niin ne voi tulla sellaisella varoitusajalla, ettei niihin lähdetä Stadista.

Paljon riippuu varmasti myös siitä, että millainen nokkimisjärjestys tuolla Bluesin farmissa on, että millaista roolia olisi tarjolla ja onko lähtökohtaisesti montakin jätkää jo liipasimella paikkaamaan loukkeja.

Organisaation etu on varmaan lähtökohtaisesti pitää pelaaja lähellä, mutta jos vanhassa seurassa olis isoa roolia tarjolla, niin se voi loppupeleissä olla etu molemmille osapuolille.
 

UJkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse ihmettelen, jos pysyy ameriiiikassa. Peliäly ja vauhti voi jotenkin riittää, mutta fyysisyys ei. Liigassakin suurimpana ongelmana ollut kamppailupelaaminen, "helposti sivuun siirrettävä" laitahyökkääjä oli ainakin viimekaudella. Itse sanoisin nuorelle liigan olevan parempi paikka kehittää tätä heikkoutta ja saada vauhtia uralle kun olisi roolia tarjolla.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Feikkiheikit
Itse ihmettelen, jos pysyy ameriiiikassa. Peliäly ja vauhti voi jotenkin riittää, mutta fyysisyys ei. Liigassakin suurimpana ongelmana ollut kamppailupelaaminen, "helposti sivuun siirrettävä" laitahyökkääjä oli ainakin viimekaudella. Itse sanoisin nuorelle liigan olevan parempi paikka kehittää tätä heikkoutta ja saada vauhtia uralle kun olisi roolia tarjolla.
Mä näen tämän juuri toisinpäin eli nykyään Liigan ollessa sarja, jossa P-Amerika sarjoissa vaadittavaa fyysisyyttä ei juurikaan ole, niin kannattaisi ehdottomasti jäädä AHL:n kasvattamaan kokemusta ja kehittymään sinne vaaditun tason mukaisesti.

Lisäksi peltoskiekko ei varsinaisesti kehitä, mikäli pelissä tehdystä virheestä joutuu oitis puremaan tuppea vilttiketjuun.
 

UJkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä näen tämän juuri toisinpäin eli nykyään Liigan ollessa sarja, jossa P-Amerika sarjoissa vaadittavaa fyysisyyttä ei juurikaan ole, niin kannattaisi ehdottomasti jäädä AHL:n kasvattamaan kokemusta ja kehittymään sinne vaaditun tason mukaisesti.

Lisäksi peltoskiekko ei varsinaisesti kehitä, mikäli pelissä tehdystä virheestä joutuu oitis puremaan tuppea vilttiketjuun.
Ehkä katsoin asiaa laajemmin kuin sinä. Vertaa Jääskää ja Kaskimäkeä viimekaudella kiekon kanssa laitojen lähettyvillä pelaamista, etenkin hetkiä kun saa kiekon lapaan hitaassa vauhdissa tai yrittää ylittää vastustajan siniviivaa. Väitän Kaskimäen menettävän kiekon 50 % useammin kuin Jääskän ja vielä suht helpon näköisesti.
Nyt molemmat ovat samalla kynnyksellä amerikassa kokeilemassa, tuohon lisätään amerikassa sallitut ja suosiossa olevat avojää taklaukset. Liigassa kun tutkitaan aina päähän kohdistuvana...
Tällä kaudella kun ei pääse tuppeakaan imemään, kun ei ole laittaa kaveria tilalle :D
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Onko se niin kirkossa kuulutettu, ettei se olisi HIFK:lle etu? Mun on vaikea nähdä, että Kaskimäki kokisi HIFK:ssa jatkamisen mitenkään kovin vastenmielisenä verrattuna AHL:ään, ellei siellä sitten ole jotain jo olemassa olevaa kitkaa seuraan tai valmennukseen. Mitä Bluesiin tulee, miten he reagoisivat, kun HIFK pitäisi säännöistä kiinni? Veisivät täältä junnut pois ennen breikkausta Liigassa? Aivan kuten nytkin ovat toimimassa.

Aikanaan Tappara vaati Sebastian Revon takaisin Liigaan, vaikka Panthers olisi mieluummin laittanut hänet AHL:ään. Tuliko Tapparalle tästä mainehaittaa? Kamalasti se ei ole ainakaan jarruttanut menoa.

Itse ihmettelen, jos pysyy ameriiiikassa. Peliäly ja vauhti voi jotenkin riittää, mutta fyysisyys ei. Liigassakin suurimpana ongelmana ollut kamppailupelaaminen, "helposti sivuun siirrettävä" laitahyökkääjä oli ainakin viimekaudella. Itse sanoisin nuorelle liigan olevan parempi paikka kehittää tätä heikkoutta ja saada vauhtia uralle kun olisi roolia tarjolla.
Liiga muttei HIFK VP:n alaisuudessa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikös se Kaskimäki jossain haastattelussa sanonut, että haluaa itse jäädä pohjois-amerikkaan. Kävi miten kävi, tuli paikkaa ylhäältä tai ei
 

PeeÄm

Jäsen
Suosikkijoukkue
EVU, HIFK
Isosti yllättyisin jos mahtuisi Bluesin joukkueeseen tulevalla kaudella. Springfield on AHL:n bottom 10 joukkueita, joten sieltä ehkä voisi pelipaikka löytyäkin? Ja jos ei edes sinne mahdu, niin kuinka iso vahvistus sitten on Liigassakaan? Tosin tohon Hifkin rosteriin kyllä kelpaa vähän vaatimattomampikin ukko…
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Isosti yllättyisin jos mahtuisi Bluesin joukkueeseen tulevalla kaudella. Springfield on AHL:n bottom 10 joukkueita, joten sieltä ehkä voisi pelipaikka löytyäkin? Ja jos ei edes sinne mahdu, niin kuinka iso vahvistus sitten on Liigassakaan? Tosin tohon Hifkin rosteriin kyllä kelpaa vähän vaatimattomampikin ukko…
Kaskimäki pelasi viime kaudella mallikkaasti ja nousujohteisesti Liigassa ja otti merkittäviä kehitysaskeleita. 10 maalia runkosarjassa on hyvä saldo 19-20-vuotiaalle pelaajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös