Aleksandr Ovetškinin kaukalon ulkopuolinen toiminta

  • 216 110
  • 1 255
Tällä lausunnollahan Zadorov piti huolen myös siitä, että hänen perheensä saa Green Cardit ja pääsee "kotimaassaan vainottujen"-statuksella USA:han. Fiksu mies. Eikä todellakaan poista yhtään hänen lausuntonsa merkitystä. Ei se hänen vikansa ole, että Venäjällä ei saa sanoa kuin tietynlaisia mielipiteitä.

Oviessa ei olisi ikinä miestä toimia näin.
Jotenkin muistelisin ettei kyseinen kaveri ole vanhempiensa kanssa enää juuri väleissä ja vanhemmat asuvat sekä pysyvät venäjällä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On meitä toki niitäkin, jotka eivät ajattele samoin.

Itse tykkään aina, kun joku rikkoo - tai yrittää rikkoa - jonkun vanhan ennätyksen. Riippumatta kansalaisuudesta tai taustoista.

Mun on myönnettävä, etten pystyisi tähän, sen verran paljon mua haittaa Ovetshkinin kaukalon ulkopuolinen toiminta. Saatan olla tiukkapipo ja ilonpilaaja, mutten jaksa innostua, jos joku hirmuhallinnon ym. kannattaja rikkoo ennätyksiä. Sama tuolla futiksen puolella, btw, vähän on maku mennyt näiden saudilipojien kanssa (pun int.).


No, mitäs näistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun on myönnettävä, etten pystyisi tähän, sen verran paljon mua haittaa Ovetshkinin kaukalon ulkopuolinen toiminta. Saatan olla tiukkapipo ja ilonpilaaja, mutten jaksa innostua, jos joku hirmuhallinnon ym. kannattaja rikkoo ennätyksiä. Sama tuolla futiksen puolella, btw, vähän on maku mennyt näiden saudilipojien kanssa (pun int.).


No, mitäs näistä.
EI kai tämä ole sen monimutkaisempi asia, kuin että tahtooko/toivooko että NHL:n maaliennätys on Väinön vai Ovetskinin nimissä.
Valinta ei ole ollut vaikea aiemminkaan, eikä varsinkaan nyt kun kentän sisäpuolisissakin asioissa Ovetskinista on tulossa surullinen reppana, joka todennäköisesti kehäraakkina metsästää maaliennätystä pakonomaisesti reilusti päälle neljäkymppiseksi paskojen joukkueiden ylivoimissa tai säälistä Capitalsissa (nämä voivat olla myös yksi ja sama asia).
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Mun on myönnettävä, etten pystyisi tähän, sen verran paljon mua haittaa Ovetshkinin kaukalon ulkopuolinen toiminta. Saatan olla tiukkapipo ja ilonpilaaja, mutten jaksa innostua, jos joku hirmuhallinnon ym. kannattaja rikkoo ennätyksiä. Sama tuolla futiksen puolella, btw, vähän on maku mennyt näiden saudilipojien kanssa (pun int.).


No, mitäs näistä.
Toisaalta myös se kuinka paljon venäläiset tuntevat ylpeyttä ja yhteenkuuluvuutta, kun heidän suurin urheilusankarinsa olisi tilastollisesti kautta aikojen paras. Sori, mutta minä en voi toivoa mitään hyvää Venäjälle tällä hetkellä ennen kuin sota on Ukrainassa loppunut suotuisasti ukrainalaisten kannalta.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Ovechkinin varaukseton hehkuttaminen liigan toimesta on vienyt omaa mielenkiintoa koko NHL:ltä. Näin niitä potentiaalisia maksavia asiakkaita vieraannutetaan.

Tällä kaudella ei ole onneksi paljoa tarvinnut hehkuttaa. Ei tule maaleja edes tyhjiin kun joukkuekin pelaa huonosti.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Jos venäläiset aikovat lähettää ihan vaikkapa jonkun ihmisen kuuhun, niin Ovetshkin voitaisiin sitoa raketin kylkeen kiinni.

Tässähän ois hyvä PR keikka, Vladimir ja Ovie lähtee valloittamaan kuun. Kaikkea muuta Vladimir onkin jo tehnyt ja kokemusta on esim. hävittäjälentäjästä
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Haluaisin nähdä teidät tilanteessa, missä kävisitte yleistä konsensusta vastaan, mikä isänmaassanne kukoistaa. Todennäköisesti suurin osa teistä on rasismia vastaan, mutta kun yksi valtio hyökkää, meidän tietojemme mukaan äärimmäisen epäinhimillisesti, voitte paenneiden hiusrajojenne alta vihata jokaista venäläistä vailla omantunnon tuskia, koska se on yleisesti hyväksyttävää. Eihän uutisissakaan mainita mitään positiivista Venäjästä.

Yrittäkää joskus nähdä metsä puilta. Venäjä on perseestä, mutta niin on monet muutkin valtiot (turha listata loputonta listaa). Toivokaa, tai älkää toivoko, Ovechkinin rikkovan maaliennätys. Mutta älkää muuttako mielipiteitänne sen mukaan, mikä on milläkin hetkellä se suosituin mielipide. Ovechkin on aina tukenut Putinia sekä Venäjää eikä Putin ole muuttunut miksikään siitä, mitä hän on aina ollut.

Tähän ne omat arvot perustuvat, jos ei miehellä tai naisella ole mitään arvoja niin mitä jää jäljelle? Ovetskinin kaltaiset lampaat nimenomaan mahdollistavat tämän nykytilanteen ja olisivat avain siihen, että jotain muutosta tapahtuisi. Keulakuvia ja rohkeita johtohahmoja kaivataan. Ehkä voi myös nähdä sen, että vaikka muut valtiot ovat perseestä niin kovin moni niistä ei käy meidän naapurimaan kanssa aktiivista sotaa ja sekä jatkuvasti uhkaile ja uhittele sodalla tai ydinaseilla meitäkin kohtaan.
 

nahkiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
1931
Tähän ne omat arvot perustuvat, jos ei miehellä tai naisella ole mitään arvoja niin mitä jää jäljelle? Ovetskinin kaltaiset lampaat nimenomaan mahdollistavat tämän nykytilanteen ja olisivat avain siihen, että jotain muutosta tapahtuisi. Keulakuvia ja rohkeita johtohahmoja kaivataan. Ehkä voi myös nähdä sen, että vaikka muut valtiot ovat perseestä niin kovin moni niistä ei käy meidän naapurimaan kanssa aktiivista sotaa ja sekä jatkuvasti uhkaile ja uhittele sodalla tai ydinaseilla meitäkin kohtaan.
''Omat'' arvot. Aika harvassa on ihmiset, kenellä ei ole mitään arvoja. Sinä koet sellaiset ihmiset arvottomiksi, jotka eivät jaa arvojasi.

On helppo tie väittää toisinajattelevia ihmisiä lampaiksi. Pitkässä juoksussa meistä suurin osa on lampaita, sinä mukaan lukien. Tai sitten juuri sinä olet osa todella pientä joukkoa, voihan se olla niinkin.

Viimeisimmän virkkeen jaan kanssasi, kyllä valtioita voidaan laittaa järjestykseen, mikä on eniten perseestä. On normaalia, että meidän suomalaisten mielissä Venäjä on se eniten perseestä oleva, koska on naapurissa ja uhittelee Eurooppaa. Israelilaisten mielestä se on todennäköisesti Palestiina, kun taas palestiinalaisten mielestä Israel. Suhde Venäjään heillä on myös todella heterogeeninen.

Suurimmalla osalla meistä on kuitenkin mielikuva Venäjästä muuttunut viimeisen vajaan kahden vuoden aikana ja se johtuu kyllä hyökkäyssodasta. Kuitenkin on muistettava, että Venäjä hyökkäsi Ukrainaan jo vuonna 2014. Silloin meille ei luotu narratiivia, missä Venäjä on kaiken pahan alku ja juuri ja näiden mainitsemiesi lampaiden mielleyhtymät Venäjästä olivat pitkälti poikkeavia ennen vuotta 2022.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Tämä kaveri se vain porskuttaa ja sitten ulistaan jostain Perryn ryyppäämisistä. NHL on kyllä yksi lampaanperse koko liiga. En arvosta.

Siihen maajoukkueturnaukseensakin olisivat myös kutsuneet Venäjän ovetshkineineen. Onneksi Suomen ja Ruotsin liitot toimivat asiassa ryhdikkäästi.

No, eihän rikollisen diktatuurin propagandatorvena toimiminen toki ole likikään niin vakavaa, kuin jonkun pelaajan ryyppäämiset.
 

omaha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla ei ole mielikuva muuttunut venäläisistä parin viimevuoden aikana tai vaikkapa 2014 jälkeen. Olen oppinut isovanhimmiltani aikoinaan sen ”… vaikka voissa paistaisi” faktan. Siinä on vuosisatojen totuus mukana.
Ei se fakta turhaan siirry valveutuneita sukupolvilta toiselle Suomessa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulla ei ole mielikuva muuttunut venäläisistä parin viimevuoden aikana tai vaikkapa 2014 jälkeen. Olen oppinut isovanhimmiltani aikoinaan sen ”… vaikka voissa paistaisi” faktan. Siinä on vuosisatojen totuus mukana.
Ei se fakta turhaan siirry valveutuneita sukupolvilta toiselle Suomessa.

Minä yritin ajatella venäläisistä jotain hyvää joskus 2014, en kyllä enää muista miksi. Tein virheen. Voin kuvitella että kaltaisiani hyväuskoisia idiootteja on paljon. Pontevasti taputin Ovetshkinille. Voi *****. Talvella 2022 naulasin sitten seinälleni elämänohjeen: ÄLÄ LUOTA VENÄLÄISEEN JA VÄLTYT MONILTA HARMEILTA. Pahoittelen rasismiani, minä vain en enää jaksa (on henkilökohtaisia karuja kokemuksia heistä myös, viisi vuotta tuommoisen saatanan kanssa saman katon alla, kun olin lapsi ja nuori). Helpommalla pääsee, kun jättää väliin. Tämä on mielipiteeni. Tämä on kokemukseni.
 

Lapa7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Espoo,Hjk,Detroit,Liverpool,Mersu,Toyota
Mä luulen että tämän herran on vaikeaa tuomita julkisesti Ukrainan sotaa koska on aikanaan liittynyt Putinin kaveriksi. Jos alkaa enemmän jotain sanomaan ja vaihtaa pois Putinin kuvan Instagram voi alkaa Venäjällä oleville sukulaisille tapahtua outoja putoamisia ikkunasta jne.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mä luulen että tämän herran on vaikeaa tuomita julkisesti Ukrainan sotaa koska on aikanaan liittynyt Putinin kaveriksi. Jos alkaa enemmän jotain sanomaan ja vaihtaa pois Putinin kuvan Instagram voi alkaa Venäjällä oleville sukulaisille tapahtua outoja putoamisia ikkunasta jne.
Voi myös olla, että Ovechkin on ihan aidosti äärikansallismielinen ja vaikkei sotaa sinänsä haluaisi, kannattaa silti Russkiy Miriä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Voi myös olla, että Ovechkin on ihan aidosti äärikansallismielinen ja vaikkei sotaa sinänsä haluaisi, kannattaa silti Russkiy Miriä.
Jos se kävelee kuin ankka, vaakkuu kuin ankka, kehuu Putinia ja postailee Putin-nuorten kanssa niin ehkäpä hän on ankkaputinisti. Ihan turha asiaa on lähteä kääntelemään ja ymmärtämään.

Olet siis oikeassa. Ei ole mitään mikä viittaisi siihen, että Ovie olisi mitään muuta kuin Putinin vankka tukija.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos se kävelee kuin ankka, vaakkuu kuin ankka, kehuu Putinia ja postailee Putin-nuorten kanssa niin ehkäpä hän on ankkaputinisti. Ihan turha asiaa on lähteä kääntelemään ja ymmärtämään.

Olet siis oikeassa. Ei ole mitään mikä viittaisi siihen, että Ovie olisi mitään muuta kuin Putinin vankka tukija.
Ovechkinhan toden totta ollut edistämässä putinismin voittokulkua Putinin mannekiinina ja vaikka hän itse sotatoimia ei kannattaisi, on hän 24.2.2022-tapahtumiin huipentunutta kehityskulkua edistänyt. Tuskinpa häntä siihen on pakotettukaan, huomioiden etteivät läheskään kaikki venäläiset huippu-urheilijat ole olleet samalla tavalla poliittisesti näkyviä.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mä luulen että tämän herran on vaikeaa tuomita julkisesti Ukrainan sotaa koska on aikanaan liittynyt Putinin kaveriksi. Jos alkaa enemmän jotain sanomaan ja vaihtaa pois Putinin kuvan Instagram voi alkaa Venäjällä oleville sukulaisille tapahtua outoja putoamisia ikkunasta jne.
Eipä tuolla väliä. Ero on vain siinä, ollako kansanmurhaajan tukija vaiko pelkuri ja kansanmurhaajan tukija.

Varmasti on henkilökohtaisesti kiperä valinta luopua Putinin peukuttamisesta, mutta se olisi kuitenkin oikea valinta, jos ylipäätään kykenee erottamaan oikean väärästä. Voi olla, että jääkiekkoileva paskamaha tajuaa sisimmässään myyneensä sielunsa mafiapäällikölle, ja tajuaa tietysti senkin, ettei siitä kyydistä ole Ovechkinin statuksella pois hyppäämistä.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Eipä tuolla väliä. Ero on vain siinä, ollako kansanmurhaajan tukija vaiko pelkuri ja kansanmurhaajan tukija.

Varmasti on henkilökohtaisesti kiperä valinta luopua Putinin peukuttamisesta, mutta se olisi kuitenkin oikea valinta, jos ylipäätään kykenee erottamaan oikean väärästä. Voi olla, että jääkiekkoileva paskamaha tajuaa sisimmässään myyneensä sielunsa mafiapäällikölle, ja tajuaa tietysti senkin, ettei siitä kyydistä ole Ovechkinin statuksella pois hyppäämistä.
Onhan tämän ketjun hahmo hyötynyt pirusti mafiaorganisaation mannekiinina toimimisesta ja sukulaisillekin sataa palkkiovirkoja kun tämä pikku paskiainen on niin pontevasti Z lippua heilutellut koko uransa. Todennäköisesti jos paskiainen ei olisi juhlittu urheilusankari, olisi se "epäpoliittinen", kuten suurin osa muistakin tunkioimperiumin alamaisista. Epäpoliittisia ei sinänsä haittaa hallitsevan luokan paskanaamailu, kunhan oma elämä on siedettävää. Tai vaikkei olisi, niin pelkäävät että jos alkaa "poliittiseksi" niin se on kuitenkin vielä huonompaa (joskin hankala nähdä käytännössä mitään menetettävää etenkään alempien kansallisuuksien tapauksessa). Lisäksi nationalistinen "patrioottinen" uho on marinoinut koko itänaapurin ja siellä ollaan pääsääntöisesti päähänpotkituimpienkin alamaisten toimesta onnellisia, jos paskatunkio saa levitettyä lonkeronsa n-liiton romahdettua "menettämilleen" alueille.

Sanoisin että 99% varmuudella ketjun nimikkopaskiainen on täysin tietoisesti ja omasta vapaasta tahdostaan terroristiorganisaation mannekiini ja vieläpä ylpeä siitä miten on omalla panoksellaan kiillottanut jämäneukkulan kilpeä.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vaikka Putinin kanssa patsastelu ja presidentinvaalikampanjaa edistäneen PutinTeamin edistäminen yhtä lailla tuomittavaa onkin, vastenmielisin Ovechkinin poliittisista teoista oli mielestäni kuitenkin "Pelastakaa lapset fasismilta"-kampanjassa oleminen, missä hyökättiin suoraan Ukrainaa vastaan.

Venäjällähän on levitetty salaliittoteoriaa, minkä mukaan Ukrainan venäjänkielistä väestöä sorrettaisiin maan länsimielisen hallituksen toimesta, mikä ei tietenkään pidä paikkansa, huomioiden esimerkiksi maan nykyisen presidentin äidinkieli.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ovetskin on kunnon luuseri siksi koska se voi.

Eihän se ukko edes saa kunnon painetta mistään.

Ryssissä ukko on kansallissankari ja jenkeissä ketään ei kiinnosta, kunhan tulee maaleja.

Sillä ole sille juopon näköiselle paskanaamalle lopulta mitään väliä mitä jossain Euroopassa siitä ajatellaan.

Nää nyt on vaan ne realiteetit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös