Matti saisi kyllä mennä itseensä johdolle ja kannattajille mussuttamisen sijaan. "Tehdä työnsä rauhassa", just joo. Kohta 30 peliä on pelattu eikä mistään pelisysteemistä ole tietoakaan. Onhan se rosteri yksi liigan huonoimmista, eikä sillä kohtuudella sijoitusta kuuden parhaan joukkoon voi odottaakaan, mutta valmentajan homma on silti saada pelaajat pelaamaan edes omien kykyjensä mukaan. Ellei se 30 pelissä onnistu, kannattaisi ihan itse jättää se erohakemus, eikä itkeä tuhmista kannattajista ja laiskasta seurajohdosta.
Kerho on hämeenlinnalaisille yksi maailman tärkeimmistä asioista, ellei tärkein. Kenelläkään Matti Alatalolla ei ole oikeutta turmella tätä "kansallisomaisuutta". Jos niin tekee, on turha valittaa negatiivisesta kritiikistä. Itse olen kauden alusta monta viikkoa tukenut Alataloa juuri siksi, ettei mopolta voi vaatia mahdottomia. Olen myös (turhaan) vaatinut käsien hommaamista joukkueeseen, mutta silti vaikka asiaa tuijottaisi miten tahansa, niin valmennuksen onnistumisen kouluarvosana tällä kaudella on 5. Se ei ole 4 kiitos Kaarelan, joka kaikesta päättäen on sentään jotenkin hoitanut oman tonttinsa. Urheilussa haetaan tulosta eikä heitellä haastattelussa ympäripyöreyksiä siitä, että perseily ja tappiot pitää hyväksyä filosofisesti. Siis, edelleen: "Eroa nyt Matti, mieluiten jo eilen."