Jos nisti jonkun kommunistin, niin hyvä vain.
ISIS tyypit on vähän eri maata.
Ei Suomen sisällissodassa tainnut paljonkaan olla kommunisteja mukana.
Jos nisti jonkun kommunistin, niin hyvä vain.
ISIS tyypit on vähän eri maata.
Huolestuttavalta kuulostaa. Tajuaakohan vihervasemmiston äänestäjät seuraamuksia, vai seuraavatko he kuin lampaat mitä Haavisto sanoo?Kesällä kyseltiin. 23 prosenttia kannatti lasten ja äitien hakemista Suomeen. Linkki YLE:n uutiseen.
Ei Suomen sisällissodassa tainnut paljonkaan olla kommunisteja mukana.
En tiedä, onko tämä miina, mutta "nykyisessä" hallituksessa on uutena ministerinä aiempaan verrattuna ainoastaan Tuula Haatainen.Nykyinen hallitus on ollut pystyssä vaan hetken ajan, joten asiaan perehtyminen on tällä nykyisellä hallituksella vasta käynnissä. Jäitä hattuun.
Veikkaan, että nukkuvien osalta on merkittävämpää, sataako vaalipäivänä. Laareista viis.
Suomen talous on pahasti ruvella ja koko foorumi on sekaisin jostain kymmenestä lapsesta. Pahasti on prioriteetit hukassa monellakin taholla.
Eli suurinpiirtein sama kuin Vihreiden ja Vasemmistoliiton tämän hetkinen kannatus yhteensä. Yllättävää.Kesällä kyseltiin. 23 prosenttia kannatti lasten ja äitien hakemista Suomeen. Linkki YLE:n uutiseen.
Olihan niitä ihan tarpeeksi asti.
En tiedä, onko tämä miina, mutta "nykyisessä" hallituksessa on uutena ministerinä aiempaan verrattuna ainoastaan Tuula Haatainen.
Veikkaan että Kekkosen teloittamat oli kumminkin ihan tavallisia punaisia eikä niitä harvoja kommunisteja.
Se voi olla vielä näin yli 100 vuoden jälkeenkin vähän tulenarka aihe, ketkä "kuuluikin" tappaa, keiden tappaminen oli huutava vääryys, ja ketkä jäi tappamatta vaikka olisi "ansainnut" kuolla. Ehkä punaisia on eniten noissa kahdessa ekassa ryhmässä, kun niitä kuolikin enemmän, sekä ansiosta että ansiotta tapetuissa. Ja valkoisia enemmän sitten noissa vääryyttä tehneissä mutta tappamatta jääneissä.
Tämä tälleen kevyesti vaan, vaikka tietysti vain kommarien ampumisista voi kevyesti läppää heittää.
Melkoinen joukkohysteria näyttäisi tässä ketjussa olevan menossa. Siinä missä ennen pelättiin, että kielitaidoton, kouluttamaton afrikkalainen tulee ja vie minun työ paikan, nyt ollaan huolissaan koko yhteiskunnan turvallisuudesta jos 30 lasta tuodaan Suomeen. Enemmän olen huolissani mahdollisista vastavoimista, jotka saattavat voimistua täällä.
Kyllä tämä itselleni on ihan periaatekysymys. Tulet suomeen hakemaan turvapaikkaa, elät veronmaksajien rahoilla ja matkustat terroristiksi. Terroristin hommat eivät onnistuneet halutusti, niin nyt halutaan takaisin lihapatojen ääreen. Elämässä kun tekee ratkaisuja, niin on aivan oikein, että itse myös kantaa tekojensa ja päätöstensä seuraukset. Varsinkin, kun kyseessä on selvästi suomen ja kansainvälisiä lakeja rikkovaan terroristijärjestöön liittyminen.Melkoinen joukkohysteria näyttäisi tässä ketjussa olevan menossa. Siinä missä ennen pelättiin, että kielitaidoton, kouluttamaton afrikkalainen tulee ja vie minun työ paikan, nyt ollaan huolissaan koko yhteiskunnan turvallisuudesta jos 30 lasta tuodaan Suomeen. Enemmän olen huolissani mahdollisista vastavoimista, jotka saattavat voimistua täällä.
Ellei nyt lehdet ole täysin väärässä, niin joukossa Syyrian leireillä on myös ihan kantasuomalaisia ("Sanna" ei kai hirveän ulkomainen nimi ole ainakaan oletuksena), jotka ovat lähteneet leikkiin syystä tai toisesta. Niin mitä niille pitäisi tehdä?Kyllä tämä itselleni on ihan periaatekysymys. Tulet suomeen hakemaan turvapaikkaa, elät veronmaksajien rahoilla ja matkustat terroristiksi. Terroristin hommat eivät onnistuneet halutusti, niin nyt halutaan takaisin lihapatojen ääreen. Elämässä kun tekee ratkaisuja, niin on aivan oikein, että itse myös kantaa tekojensa ja päätöstensä seuraukset. Varsinkin, kun kyseessä on selvästi suomen ja kansainvälisiä lakeja rikkovaan terroristijärjestöön liittyminen.
Löisin vaikka vetoa, niin nämä kantasuomalaiset ovat ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta syntyneet suomen vuosaaressa. No, anyway, yritin äsken sanoa, että heidät sopisi lähettää johonkin kansainvälisen oikeuden tuomittavaksi ja toivottavasti helvetin pitkään tuomioon terrorismin tukemisesta.Ellei nyt lehdet ole täysin väärässä, niin joukossa Syyrian leireillä on myös ihan kantasuomalaisia, jotka ovat lähteneet leikkiin syystä tai toisesta. Niin mitä niille pitäisi tehdä?
Itse olen todennut muutaman kerran, että poliittinen päätös tulee tehdä ja sen mukaan toimia. Jos se on kielteinen, siihenkin pitää mukautua.
Supon mukaan äitien tuominen nostaa riskiä. Tämän voi allekirjoittaa täysin. Aina on riski ottaa esimerkiksi pakolaisia Suomeen samalta alueelta, tai mistä tahansa. Oleellista on myös pohtia, millainen riski sisältyy naisten ja lasten jättämiseen leirille ja tuottaako se osaltaan nimenomaan Suomeen kohdistuvaa vihaa ja terroriuhkaa, ja mikä on näiden kahden vaihtoehdon (jääköön sinne vs haetaan ainakin lapset) välinen keskinäinen riskisuhde ensisijaisesti Suomen ja toissijaisesti Euroopan kannalta.
Minun mielestä kummatkin osapuolet syyllistyivät teloittamisissaan ylilyönteihin: Punaisten puolella terroriin johti katkeruus hallitsevaa luokkaa kohtaan ja valkoisilla puolestaan punaisten suorittamat terrorit, kuulopuheella suoritetut teloitukset ja epäoikeudenmukaiset oikeudenkäynnit.
Minun mielestä kummatkin osapuolet syyllistyivät teloittamisissaan ylilyönteihin: Punaisten puolella terroriin johti katkeruus hallitsevaa luokkaa kohtaan ja valkoisilla puolestaan punaisten suorittamat terrorit, kuulopuheella suoritetut teloitukset ja epäoikeudenmukaiset oikeudenkäynnit.
Punaisten puolella terroriin johti katkeruus valkoisia kohtaan, ja valkoisten puolella terroriin johti kosto punaisten suorittamasta terrorista? Mahtoiko ihan noin mennä.
Ellei nyt lehdet ole täysin väärässä, niin joukossa Syyrian leireillä on myös ihan kantasuomalaisia ("Sanna" ei kai hirveän ulkomainen nimi ole ainakaan oletuksena), jotka ovat lähteneet leikkiin syystä tai toisesta. Niin mitä niille pitäisi tehdä?
Edes äärivasemmistosta ei löydy sellaisia, jotka kannattaisivat kuvailemaasi toimintatapaa. Mutta kiva kun olet periaatteen mies. Vaikuttaa siltä, että kannatat periaatteeseen vedoten, kollektiivista, alaikäisiin suomen kansalaisiin kohdistuvaa rankaisua. Mutta et ole yksin. Todisteesta käy vaikka europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen. Meillä on kuitenkin perustuslaki sekä kansainvälisiä sopimuksia, joihin olemme sitoutuneet. Siksi asia ei ole yksiselitteinen kaikille.Kyllä tämä itselleni on ihan periaatekysymys. Tulet suomeen hakemaan turvapaikkaa, elät veronmaksajien rahoilla ja matkustat terroristiksi. Terroristin hommat eivät onnistuneet halutusti, niin nyt halutaan takaisin lihapatojen ääreen.
Mikäköhän siihen on syynä ettei muutkaan länsimaat riemusta kiljuen kotiuta tuolta omia kansalaisiaan?Melkoinen joukkohysteria näyttäisi tässä ketjussa olevan menossa. Siinä missä ennen pelättiin, että kielitaidoton, kouluttamaton afrikkalainen tulee ja vie minun työ paikan, nyt ollaan huolissaan koko yhteiskunnan turvallisuudesta jos 30 lasta tuodaan Suomeen. Enemmän olen huolissani mahdollisista vastavoimista, jotka saattavat voimistua täällä.
Edes äärivasemmistosta? Mitä meinaat? Vasemmisto nimenomaan ei kannata kuvailemaani toimintatapaa, mikä siis on, ei tehdä mitään. Lainaamasi teksti tosin kuvaa sitä, mihin perustan noiden hakemisen vastustamiseni. Se ei ole toimintatapa, vaan periaate.Edes äärivasemmistosta ei löydy sellaisia, jotka kannattaisivat kuvailemaasi toimintatapaa. Mutta kiva kun olet periaatteen mies. Vaikuttaa siltä, että kannatat periaatteeseen vedoten, kollektiivista, alaikäisiin suomen kansalaisiin kohdistuvaa rankaisua. Mutta et ole yksin. Todisteesta käy vaikka europarlamentaarikko Teuvo Hakkarainen. Meillä on kuitenkin perustuslaki sekä kansainvälisiä sopimuksia, joihin olemme sitoutuneet. Siksi asia ei ole yksiselitteinen kaikille.
Mikä kansainvälinen sopimus pakottaa suomen hakemaan kansalaisiaan jostain mihin ne on itse halunneet mennä?
Taitaa olla ainoa tapaus ja hyvin erikoinen lähinnä suuruusluokkansa takia. Taustallahan oli joku joukkohysteria ja myös halu auttaa thaikkuja sekä muita länsimaalaisia. Sveduja taidettiin roudata samoilla lennoilla. Normaalisti jos menet thaikkuihin ja sairastut ilman vakuutusta, niin se on voi voi. Silleoin ei ole kysymys edes mistään lähtökohtaisesti pahuudesta, kuten isis tapauksessa, vaan silkasta typeryydestä.Operaatio Kotiinpaluu: Näin suomalaiset evakuoitiin tsunamirannoilta
SK:n arkistoista: Ennen julkaisemattomat muistiot kertovat, miten 20 virkamiestä järjesti 3 000 suomalaista kotiin tsunamin jälkeen vuonna 2004.suomenkuvalehti.fi
Ei mikään, mutta kyllä sitä tehdään.