On toki ja CV ei välttämättä merkitse mitään. Ek:n kohdalla kannattaa muistaa myös vahva (huomattavasti vahvempi itseasiassa sekin kuin Valleniuksella) lätkätausta, joten ihan ummikkona ei sielläkään lähdetä. Silti kyllä objektiivisesti asiaa katsovien on todettava JYPin ottaneen tässä (tietoisen) riskin. Ei alan koulutusta, ei merkittävää työkokemusta, ei oikein mitään mikä puoltaisi valintaa Liigajoukkueen toimitusjohtajaksi. Joku totesi hyvin tässä ketjussa, että tuolla taustalla lähempänä pitäisi olla tehtävä myynti/markkinointiorganisaatiossa tai sen korkeintaan sen johdossa, ei koko laivan kapteenina. Mielellään tässä toki olen väärässä.
Marko Ek aiheuttaisi luultavasti Jyväskylässä kapinan liittyen Haanpää-EK kauppaan 90-luvulla ;)
Minä näen tämän ihan tietoisena valintana. Seppänen halusi kaverin, jolla on tiettyä osaamista jo valmiiksi + lätkätaustasta plussaa ja kokemukseltaan sellaisen kaverin, että hänestä voidaan koulia organisaatioon sopiva palanen. Joku kovanluokan yrityspamppu ei välttämättä ihan yhtä lailla taas olisi tuohon muottiin sopinut siinä muodossa missä Seppänen on toimaria lähtenyt hakemaan. Ei Seppänen miestä kiirastuleen heitä ja poistu itse takavasemmalle ja katso, kun huolella rakennettu paatti uppoaa vaan eiköhän Jukka ole touhussa ainakin ensi kauden osalta vähän aktiivisemmin taas mukana auttamassa uutta tulokasta ihan siinä missä auttoi Kari Tyniäkin alkutaipaleella. Seppänen joutuu kuitenkin olemaan joka tapauksessa aktiivisemmin mukana JYPin ja Jyväskylän tapahtumissa tuon halliprojektin myötä.