Karpin eka kausi oli ihan hyvä, mutta toka sitten vähän köppänen. Kolmos kautta en oo vielä jaksanu katsoa. Sikäli Karppikaan ei juuri vertaudu tähän Omerta 6/12, koska se ei varsinaisesti ole kait toimintasarja? Siinä kun nyt ei ihan liikaa ole räiskintää ja muuta toimintaa
Mainitsemani genre tarkoittaa suomeksi lajityyppiä. Se voi olla suppeammin esimerkiksi toimintaelokuva, mutta laajemmin esimerkiksi rikoselokuvat ja -sarjat. Se taas jakaantuu alalajeihin rikoselokuvina ja rikosarjoina, kuten toiminta- poliisi-, kovaksikeitetyt, historialliset, klassiset salapoliisit jne. Pitkälti sama jako kuin vastaavassa rikoskirjallisuudessa, jota voi tarkastella joka laajana genrenä tai alaluokittain.
Olisin toivonut, että Louhimies ja kumppanit tekee tälle elokuvalle jatkoa. En ymmärrä, että miten juoppo Jokinen on päästetty tätä tekemään, kun kait ihan yleisessä tiedossa(ainakin elokuva-alalla), että miestä kiinnostaa enempi ryyppääminen kun ohjaaminen. Alusta asti Louhimiehen ohjaama ja käsikirjoitus kunnolla hiottu, niin kuulostaa ennakolta paljon paremmalta.
Samaa mieltä. Mutta nyt kun rahaa on irtona myös yksityiseltä puolelta elokuville, Louhimies saa arvatakseni käsiinsä paremmin valmisteltuja ohjaustarjouksia. Pääkkösestä nyt puhumattakaan.
Mainitsemani genre tarkoittaa suomeksi lajityyppiä. Se voi olla suppeammin esimerkiksi toimintaelokuva, mutta laajemmin esimerkiksi rikoselokuvat ja -sarjat. Se taas jakaantuu alalajeihin rikoselokuvina ja rikosarjoina, kuten toiminta- poliisi-, kovaksikeitetyt, historialliset, klassiset salapoliisit jne. Pitkälti sama jako kuin vastaavassa rikoskirjallisuudessa, jota voi tarkastella joka laajana genrenä tai alaluokittain.
Samaa mieltä. Mutta nyt kun rahaa on irtona myös yksityiseltä puolelta elokuville, Louhimies saa arvatakseni käsiinsä paremmin valmisteltuja ohjaustarjouksia. Pääkkösestä nyt puhumattakaan.
Joo samaa mieltä. Mä nyt itse vähän liikaa kiinnitän huomiota tuohon sanaan toiminta. Ehkäpä pitää tuo Karpin kolmoskausi katsoa. :)
Vähän kyllä jäi nyt hämärän peittoon, että mitä sen Ville Virtasen piti tässä elokuvassa näytellä alunperin? Missään ei oo tullu vastaan, että mikä rooli sillä tässä nyt sitten oli? Ja vähän omituista, että Louhimiehen kanssa ei voi työskennellä, mutta vaaratilanteita aiheuttava juoppo on ihan ok.
Joo samaa mieltä. Mä nyt itse vähän liikaa kiinnitän huomiota tuohon sanaan toiminta. Ehkäpä pitää tuo Karpin kolmoskausi katsoa. :)
Vähän kyllä jäi nyt hämärän peittoon, että mitä sen Ville Virtasen piti tässä elokuvassa näytellä alunperin? Missään ei oo tullu vastaan, että mikä rooli sillä tässä nyt sitten oli? Ja vähän omituista, että Louhimiehen kanssa ei voi työskennellä, mutta vaaratilanteita aiheuttava juoppo on ihan ok.
Karpin uusin oli lievä pettymys, mutta kohtuullinen suomalaiseksi silti. Tilkasta pidän yhtenä Suomen parhaista roistoista tai poliiseista, ja molempia osia hän on näytellyt (ei tosin Karpissa, jossa ainoastaan poliisi). Viitalan varassa kuitenkin mennään ja hänen kuvansa äitinä ja isästään huolehtivana piirtyy kohtuullisesti esille. Ja tietenkin aiempi seiska- vai oliko sittenkin kasisarjan bemari, joka on nyt vaihtunut sähköiseen Porcheen (autosta lähtevä ääni muuten lisätty jälkikäteen). Tuo kolmikko pelastaa paljon.
Virtasen roolista en Omertassa tiedä, mutta Sorjosessa hän on minun makuuni liian outo. Yksi syy, miksi en Sorjosesta kovin paljon pitänyt on Virtanen. En osaa eritellä täsmällistä syytä, mutta käsien käyttö ja nykiminen ailahtelevaisuuden kanssa alkoi vähitellen häiritsemään koko sarjan katsomista.
Tuntuu, että melkeinpä jokaisesta median valokeilassa siristelevästä suomalaisesta elokuvantekijästä riittää kohua. Ohjaaja Aku Louhimies on jo oman sovituksensa tehnyt.
www.kaleva.fi
En tiedä onko joku tilaaja, mutta sen mitä näkee, niin välttämättä ei olla haukuttu lyttyyn. Turun Sanomat näytti antaneen kaksi tähteä.
Se on vähän miten tuohon asennoituu. Visuaalisesti ja muutenkin action puolella jotain poikkeuksellista mitä kotimaiselta elokuvalta on tottunut näkemään. Samalla sitten se tietty kotikutoisuus ja häsmäkkä paistaa läpi sieltä sun täältä.
Ehkä verrokkina voi pitää Suomi-Ranska peliä. Ne ketkä tuosta pelistä ovat onnellisia ja kokivat Suomen pelanneen hienosti nauttivat varmasti myös tästä elokuvasta. Taas ne "ei Suomella ollut mitään jakoa" tyypit varmasti kääntyvät sille huonon arvostelun polulle.
Monella tapaa kuitenkin sääli, että nämä kotimaiset jättisatsaukset joilla saattaisi olla myös kv-potentiaalia eivät tunnu nousevan sille tasolle mitä niiltä odotetaan.
Se on vähän miten tuohon asennoituu. Visuaalisesti ja muutenkin action puolella jotain poikkeuksellista mitä kotimaiselta elokuvalta on tottunut näkemään. Samalla sitten se tietty kotikutoisuus ja häsmäkkä paistaa läpi sieltä sun täältä.
Ehkä verrokkina voi pitää Suomi-Ranska peliä. Ne ketkä tuosta pelistä ovat onnellisia ja kokivat Suomen pelanneen hienosti nauttivat varmasti myös tästä elokuvasta. Taas ne "ei Suomella ollut mitään jakoa" tyypit varmasti kääntyvät sille huonon arvostelun polulle.
Monella tapaa kuitenkin sääli, että nämä kotimaiset jättisatsaukset joilla saattaisi olla myös kv-potentiaalia eivät tunnu nousevan sille tasolle mitä niiltä odotetaan.
Tässäkin vähän se mihin verrataan. Nyt markkinan on sotkenut No Time to Die, ja vähän jokaista elokuvaa verrataan siihen elämykseen jonka Bond antoi - ja tämä nyt on melko epäreilua. Omertan osalta tämä varmaan vielä ylikorostuu kun puhutaan nyt kuitenkin genreltään vähän vastaavista kappaleista.
Tässäkin vähän se mihin verrataan. Nyt markkinan on sotkenut No Time to Die, ja vähän jokaista elokuvaa verrataan siihen elämykseen jonka Bond antoi - ja tämä nyt on melko epäreilua. Omertan osalta tämä varmaan vielä ylikorostuu kun puhutaan nyt kuitenkin genreltään vähän vastaavista kappaleista.
Joo toki näin. Itse ainaki mielestäni ymmärrän, että ei voida verrata mihinkään Bond leffaan, koska siinä nyt on budjetti niin järkyttävän paljon suurempi näin yhtenä esimerkkinä. Toki noissa arvosteluissa on tullut sellaisia kohtia elokuvasta ilmi, jotka vähän ihmetyttää.
No nyt tuo Kalevan arvostelu onkin nähtävillä ilmaiseksi yks kaks. Tosiaan ensimmäinen arvostelu, jossa elokuvaa kehutaan.
" Aku Louhimies on ohjaajana tehnyt erittäin pätevää työtä. Rautaisen huippuammattilaisen käsissä Omerta 6/12 on muokkaantunut kotimaiseksi hybridiksi John McTiernanin legendaarisesta Die Hardista (1988) ja Antoine Fuquan Olympos on valloitettu -trilleristä (2013), jossa hyökättiin Valkoiseen taloon. Elokuvan alkupuolella poukkoillaan jonkun verran paikasta toiseen, mutta selkeät opasteet tapahtumapaikoista ja hyvät hoksottimet pitävät katsojan raiteilla."
No nämä kannattaa tosin jättää omaan arvoon, siis jos pitää jotain elokuvana sen takia huonona, että sen on ohjannut tai siinä näyttelee joku josta ei tykkää ihmisenä. Ymmärrän arvion kyllä, jos elokuva vaan on yksinkertaisesti huono arvostelijan mielestä. Ei siinä, että eikö itselläkin varmaan ois jossain määrin ongelma, jos jossain elokuvassa näyttelee näyttelijä jota inhoan, mutta väitän pystyväni myöntämään, jos tekeekin hemmetin hyvän roolin.
Piti oikein katsoa, mitä se sanoi ja kyllä voi olla rasittava kaveri tämä Onninen.
Jos käy selaamassa Hesarin sivulla Onnisen artikkeleita, niin pääsee vähän jannun sielunmaisemaan kiinni. Yhden käden sormilla laskettavissa vähänkään positiiviset artikkelit. Todella negatiivista ja synkkää kamaa.
Joo no kyllähän elokuvassa valitettavasti näkyi, että Antti J Jokinen sai siellä tuotannossa perseillä liian kauan. Tosi harmi kyllä. Ehkä tälle tulee jatkoa, koska loppu vähän sellaista näytti. Vaikutti tosiaan siltä, että vähän hätäisesti joutunu Louhimies tämän laittamaan kasaan. Pahikset oli aika heikkoja, paitsi tämä Nika Savolaisen roolihahmo oli ihan jees. Pääpahis oli jotenki todella mitäänsanomaton, eikä elokuva toisesta päähyviksestä Nanna Blondellista saatu hirveästi irti. Pääkkönen oli ihan ok ja olihan tässä muutama ihan miellyttävä toimintakohtaus, mutta siinäpä se. Jos tälle ei tule jatkoa, niin loppu oli kyllä tosi hätäisesti myös tehty.
On ja siihen on jo käsikirjoitus valmiina. Ongelma on vaan vielä se, että millon pääsee tekemään, koska eihän siihen ole olemassa vielä mitään rahoitusta. Siihen elokuvaan on jo paljon paremmat lähtökohdat, kun se on ihan kokonaisuudessaan Louhimiehen elokuva, kun taas tähän tuli toisen tilalle. On siis paljon henkilökohtaisempi elokuva tulossa. Toivottavasti vaan siihen saadaan hyvät näyttelijät. Uskoisin, että henkilöhahmot on paljon syvempiä kuin tässä Omerta 6/12 elokuvassa, josta kenestäkään ei oikein saatu mitään irti, vaikka näyttelijät itsessään hyviä onkin. Käiskirjoitusta on ainakin pystytty tekemään kunnolla, eikä mitään kahta viikkoa niin kuin tähän. Antti J Jokiselle kyllä edelleen iso keskari elokuvan pilaamisesta.
Omerta 6/12 pääpahis näytteli Borg/McEnroe tennisleffassa Björn Borgia, mutta tässä Omerta 6/12 elokuvassa ei oikein ollut onnistunut roolihahmo.
Omertasta oli onnistuttu tekemään lähes kansainvälisen tason b-toimintaelokuva. Tai no b-tasonkin toimintaleffat voivat olla hyviä tai viihdyttäviä, että ehkä c-tasoa. Kiire paistoi läpi, tarina on hengetön ja vailla identiteettiä, ja päähahmot ovat hädin tuskin yhden vedon pahviukkoja. Kenelle tämä on tehty, koska ei tästä suomalainenkaan katsoja saa tästä oikein hirveästi ekstraa irti. Nimimerkin mjr kokoama yhteenveto arvosteluista piti paikkansa, eli yleinen kökköys, käsikirjoituksen ja dialogin toimimattomuus, tarinan ohuus ja huono kuljetus. Aika paljon myös yhden kohtauksen jetsettailua suomentamattomissa maissa ja paikoissa.
Käsikirjoitus oli liian levinnyt/avoin. Se oli kuin keskimmäinen kolmesta elokuvasta, se oli liian iso ja liian suurpiirteinen. Miksei rakenna tuosta itsenäisyyspäivän panttivankidraamasta koko elokuvaa ja sitten tapahtuman aikana syötetään informaatiota pahiksen motivaatioista, ja leffa huipentuu takaa-ajon päätteeksi jollekin ikoniselle suomalaiselle maamerkille talvisessa maisemassa. Onhan tuo nyt ihan köyhää jännityksellisesti tarjota kaikki näkökulmat ja motiivit katsojalle saman tien, ja vielä ärsyttävämpää kun ei
tästä kaikkein ylimmästä pahistoiminnasta paljasteta paskaakaan, haetaan vain halpoja käänteitä vailla kunnon merkitystä! Presidenttikin tapettiin ja mikä merkitys silläkin oli, ei paskankaan vertaa oikeastaan. Oli vielä hyvin epäselvää, että oliko se tapettu kaveri edes se presidentti, kun sitä näkyi ruudulla niin vähän aikaa, ettei muistanut minkä näköinen se oli. Vasta sitten dialogista selvisi, että olihan se. Millä tavalla sen kuolema vaikutti elokuvan myöhempiin käänteisiin? Sehän ei edes ollut alkuperäinen kohde. Miksi se tapettiin?
Olen lukenut, että äänityksessä olisi kärjistettynä kaksi koulukuntaa. Klassisessa kiillotetussa "Hollywood-tavassa" dialogin selkeys on kaiken a ja o, kaikki muu on toisarvoista ja täten äänestä siivotaan pois kaikua (reverberation/reverb tarkka termi), erityisesti matalaa, että siitä saadaan mahdollisimman selkeää. Sitten toisena on tämä, että äänen taso ja laatu vaihtelee jatkuvasti ja selkeästi aina riippuen siitä kuinka kaukana kamera (=katsoja) on puhujasta, sekä onko ääni radiosta ja onko jotain välissä. Siinä on dialogia jota painetaan taustalle vailla tarkoitustakaan, että siitä saa selvää; ja on päällekkäistä dialogia; ja yleisesti äänisuunnittelussa pyritään kuvaamaan oikean elämän hektistä rosoisuutta. En ole lukenut elokuvien äänisuunnittelusta mitään spesifiä, mutta jotain tuollaista.
Liittyy siten, että Omerta oli ehkä tekstitetty suoraan jostain käsikirjoituksesta. Joitain dialoginpätkiä ei oltu varsinaisesti tarkoitettu kuultavaksi, mutta ne oli kuitenkin tekstitetty. Sitten sitä tavasi siitä ruotsin tekstityksestä, että mitä siinä oikein sanottiin. Peruna oli saman äänisuunnittelijan elokuva ja siinäkin oli melko rikkaita nuo äänen tasot, ja koin sen elokuvan jopa vähän brassailevana tuolta osin.
Kun nyt tässäkin on keskustelua esiintynyt, niin omasta mielestäni yleisesti suomalaiselokuvien kipukohta lienee käsikirjoitus. Sen hiominen ja tekeminen maksaa ajan ohella rahaa, ja sitä on mennyt paljon jo kauan ennen kuin kamerat käynnistyvät - jos käynnistyvät. Isossa maailmassa kuitenkin ostetaan filmatisointioikeuksia ja ostetaan käsikirjoituksia, eli käytetään rahaa paljon ilman takuuta siitä, että ne hankitut "intellektuaaliset omaisuudet" etenevät koskaan tuotantoon asti. Sitten näitä "valmiita" käsikirjoituksia ja muita muokkaillaan ja hiodaan jatkuvasti muiden käsikirjoittajien toimesta milloin paremmaksi, milloin vetoamaan laajempaan yleisöön, milloin sopivammaksi tietylle ohjaajalle/näyttelijöille ynnä muihin mahdollisiin tarkoitusperiin, ja jälleen menee rahaa. Ja usein noilla hankituilla oikeuksilla on raukeamisaika ja jossain kohtaa saatetaan päättää, että vaikka tähän on käytetty rahaa ja on yritetty tehdä siitä elokuvaa, niin oikeuksien jatkaminen olisi liian kallista ja huono sijoitus. Eli otetaan rahallinen tappio ja materiaali palaa vapaille markkinoille.
Suomessa varmaan kun saadaan rahat tuotantoon kerättyä, niin sitten kanssa kuvataan, se on työtä. Tai vastaavasti myydään idea, kerätään rahat ja sitten käsikirjoitusta aletaan kunnolla hakata muotoon. En tiedä. Varmasti kaikkea mahdollista mahtuu mukaan, eikä tuo maailmallakaan vierasta ole. Suomessa käsikirjoittajan pitäisi varmaan kirjoittaa oma mestariteoksensa vapaa-ajallaan (ilman takuuta tuotannosta) muiden käsikirjoitustöidensä ohessa.
On meillä kuitenkin hyvä sukupolvi ohjaajia ja ohjaaja-käsikirjoittajia, joista muutamat lupaavimmat nimet ovat vielä uransa alkuvaiheilla. Noilla Pohjoismailla on vähän kovemmat perinteet ja enemmän rahaa pyörimässä. Norjalaisetkin on alkaneet jossain kohtaa tehdä kotimaan markkinoillekin vahvasti cgi-vetoisia elokuvia, mikä on melko ällistyttävää.
Tanskalaiset olivat dogmansa kanssa vielä vuosituhannen vaihteessa elokuvamaailman kärjessä. Viimeisin hieno esimerkki sieltä on Riders of Justice, joka on parempi klassinen Hollywood-toimintaelokuva kuin mihin Hollywood itse on kyennyt vuosiin. Toki niillä on myös Mads Mikkelsen. Toivottavasti Omerta ei Jasper Pääkkösen uraan tuo mitään negatiivista valtameren takana. Hieman ironista, että on monista elokuvista kieltäytynyt, koska ei ole halunnut esiintyä omien sanojensa mukaan esimerkiksi missään halvassa b-luokan toimintaelokuvassa. Melkoista, että Bondissa oli edes nimi esillä pääpahiksen rooliin ja haastattelussakin kävi.
Toivottavasti Omerta ei Jasper Pääkkösen uraan tuo mitään negatiivista valtameren takana. Hieman ironista, että on monista elokuvista kieltäytynyt, koska ei ole halunnut esiintyä omien sanojensa mukaan esimerkiksi missään halvassa b-luokan toimintaelokuvassa. Melkoista, että Bondissa oli edes nimi esillä pääpahiksen rooliin ja haastattelussakin kävi.
Tämähän johtuu aivan siitä, että hyvä ystävä (nykyään varmaan entinen) oli pyytänyt elokuvaan päärooliin ja siitä on vaikeampaa kieltäytyä. Suomessa muutenkaan ihan Pääkkösen omin sanoin toimita samalla tavalla elokuvapiireissä kuin maailmalla. Pääkkönen on ehdottomasti hyvä näyttelijä ja toivottavasti saa hyviä rooleja jatkossakin maailmalla. Spike Leen leffassa oli tosi vakuuttava natsin roolissa ja Bondin pääpahiksen roolin haastattelemiseen pääseminen kertoo positiivista.
Aika poukkoilevaa menoa oli. Monessakohan eri maassa ja kaupungissa tuossa leffassa käytiin pikavisiitillä? Ei ollut oikein sellaista punaista lankaa missään vaiheessa, mihin tarttua.
Hienoja kohtauksia oli muutama ja ihan hienostihan tuo muutenkin oli kuvattu. Loppua kohti tuli jo joku köyhän miehen James Bond mieleen.
Ei mikään ihan paska, mutta ei mikään loistavakaan. Jasper Pääkkönen ei välttämättä tämmöiseen elokuvaan sovellu oikein näyttelemään tuollaista piinkovaa agenttia.
Aika poukkoilevaa menoa oli. Monessakohan eri maassa ja kaupungissa tuossa leffassa käytiin pikavisiitillä? Ei ollut oikein sellaista punaista lankaa missään vaiheessa, mihin tarttua.
Hienoja kohtauksia oli muutama ja ihan hienostihan tuo muutenkin oli kuvattu. Loppua kohti tuli jo joku köyhän miehen James Bond mieleen.
Ei mikään ihan paska, mutta ei mikään loistavakaan. Jasper Pääkkönen ei välttämättä tämmöiseen elokuvaan sovellu oikein näyttelemään tuollaista piinkovaa agenttia.
Louhimies oli varmasti tehnyt parhaansa. Hienosti tosiaan kuvattu, mutta muu ei sitten oikeen toiminut. Roolihahmoissa ei ollut valitettavasti mitään syvyyttä. Näyttelijöiden taidoista ei saatu mitään irti. Voiskohan se neliosainen tv-sarja olla parempi? Oli muuten linnanjuhlissa melko vähän väkeä!
Vaikeiden vaiheiden kautta valmistuneessa Omerta-jännärissä on voittajia ja häviäjiä, eikä elokuvantekijä Antti J. Jokinen ole sotkun ainoa syypää, kirjoittaa elokuvatoimittaja Veli-Pekka Lehtonen. Useasta lähteestä vahvistettujen tietojen mukaan ohjaaja suunnittelee seuraavaksi elokuvaa...
Kyllähän tämä Omerta 6/12 kiinnostaa suuresti, vaikkei aivan huippuarvosteluja ole saanutkaan. Koska olen aikuinen mies, niin toimintaelokuvat kiinnostavat johtuen testosteronista. Ja rahaakin tähän on kai palanut enemmän kuin Jäätävään poltteeseen, joka oli Renny Harlinin käyntikortti Hollywoodiin. Niin on oikein hienoa, että tällaista tehdään Suomessa, eikä mitään hiton lääkärisarjojen elokuvaversioita. Muutenkin pitäisi tuollainen elitistinen tekotaiteellisuus lopettaa elokuvan teossa ja tehdä elokuvia pääasiassa tavalliselle kansalle.
Toimintaelokuvien lisäksi kaipaisin Suomessa tehtäväksi slasher ja giallo-elokuvia mielellään kasarivaikutteilla, jotka voisivat tapahtua kesäleirillä ja joissa olisi uhkaava synteettinen äänimaisema, Steven Seagal -tyyppistä toimintaa, jossa ruumiinosia väännellään epäinhimillisiin asentoihin, Pekko Aikamiespoikia ja Vääpeli Körmyjä lisää ja Speden b-tuotantoja, kuten Kliffaa hei ja Lentävät luupäät. Ja vanhemmille ihmiselle ehkä rillumarei-tyyppistä 50-luvun Esa Pakaris -vaikutteista hauskaa hupailua sekä kirsikkana pohjalla Visa Mäkinen -tyylisiä leffoja, joissa esim. kaksi kotirouvaa lähtee viikonlopuksi saunomaan ja tapaa mielenkiintoisia tyyppejä. Mutta ei Syke-elokuvia, koska siinä ei ole mitään järkeä! Vai tehtiinkö siitä George Clooneyn lääkärisarjasta muka elokuva, täh!
Jaa, olin jotenkin kuvitellut että Virtasen piti olla presidentti, mutta taidan olla vetänyt tämän johtopäätöksen ihan omasta päästäni. Voihan se olla että rooli kirjoitettiin kokonaan poiskin uudessa käsikirjoituksessa. Sinänsä pressana on vähän tuntemattomampi nimi (Robert Enckell, vaikka sinänsä ihan presidentistä menee), eli voihan se olla alunperin Virtasenkin rooli. Sveholm ihan nimilistan perusteella toinen potentiaalinen vaihtoehto.
Googlatessa törmäsin tällaiseen uutiseen:
6/12- ja 7/12-elokuvien päähenkilö on Max Tanner, joka kuuluu Omertaan Suomen Suojelupoliisin (SUPO) edustajana. Tannerin roolin näyttelee Jasper Pääkkönen. Muissa merkittävissä rooleissa ovat muiden muassa Ville Virtanen, Pekka Strang, Krista Kosonen, Peter Franzén, Eero Aho, Tommi Korpela ja Eero Milonoff.
Noista ei tässä leffassa mukana lopulta ollut kuin Pääkkönen, Strang ja Milonoff ja kaksi viimeksimainittuakin aika pienissä rooleissa kai? Voi tietysti olla että siinä sarjassa (ja tuleeko toinen leffa?) sitten noita muitakin.
Jaa, olin jotenkin kuvitellut että Virtasen piti olla presidentti, mutta taidan olla vetänyt tämän johtopäätöksen ihan omasta päästäni. Voihan se olla että rooli kirjoitettiin kokonaan poiskin uudessa käsikirjoituksessa. Sinänsä pressana on vähän tuntemattomampi nimi (Robert Enckell, vaikka sinänsä ihan presidentistä menee), eli voihan se olla alunperin Virtasenkin rooli. Sveholm ihan nimilistan perusteella toinen potentiaalinen vaihtoehto.
Googlatessa törmäsin tällaiseen uutiseen:
Noista ei tässä leffassa mukana lopulta ollut kuin Pääkkönen, Strang ja Milonoff ja kaksi viimeksimainittuakin aika pienissä rooleissa kai? Voi tietysti olla että siinä sarjassa (ja tuleeko toinen leffa?) sitten noita muitakin.
Milonoff ja Starang tosiaan todella pienessä roolissa. Hyvä, jos elokvuvassa näkyy. Virtasen roolista en tiedä mikä se sitten olisi ollut, mutta presidentin rooli tässä elokuvassa oli vedetty kyllä todella huonosti. Enkä siis meinaa itse näyttelijän suoritusta, vaan sitä miten presidenttiä näytettiin elokuvassa lopulta. Toista leffaanhan ei ole tulossa, mutta neliosanen sarja tulee. Toivottavati se olisi jotenkin parempi kuin tämä leffa, jos siinä olisi tyyliin vaikka neljä 50 minuutin jaksoa. Toiveissa siis, että hahmoihin sarjassa ehdittäisiin syventyä kunnolla.
Alunperinhän piti tulla kaksi leffaa ja Omerta 6/12 olisi kait keskittynyt kokonaan linnajuhlien tapahtumiin ja Omerta 7/12 sen jälkeisiin tapahtumiin.
Voisi tosiaan olla, että ovat jääneet näkymään siihen "alle minuutin" materiaaliin joka Jokisen jäljiltä leffaan päätyi. Tai siis että oliskohan heillä ollut siinä Jokisen leffassa sitten isommat roolit karhuryhmäläisinä, jos se leffa kerran olisi keskittynyt enemmän linnanjuhliin.
Stanley Cup pitkävedossaNHL Prime Time pitkävedossa
Tulossa klo 23.10
Calgary - Minnesota
12.82
X4.20
22.16
1X2
23.10
Los Angeles - Seattle
1.974.203.25
01.10
Florida - Colorado
2.144.302.84
02.10
Ottawa - Vancouver
2.224.202.72
02.10
Nashville - Winnipeg
2.284.202.66
02.10
Detroit - Boston
2.924.202.12
Pitkävetoon >
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt!Kirjaudu / Rekisteröidy