Kaikki on suhteellista. Jouni Nieminen kertoi joskus blogissaan Oilersin NHL-pelaajasta, joka työsulun aikana valitti sitä joka kun tuloja ei tuloja ja menot ovat kuitenkin 25 000 kuussa. Toisaalta nyt Suomesta ollaan häätämässä pois perhettä jonka vuositulot on 1400€ koska sillä ei voi elää, vaikka he itse ovat kovasti eri mieltä. Suomessa ylivoimaisesti suurin menoerä on yleensä asuminen. Suomalaiset asuvat globaalissa vertailussa tilavasti ja kalliisti. Olen ennenkin tällä palstalla kertonut, että asuin josku 56 neliön kämpässä. Sitä ennen asunnosssa asui yhdeksän henkinen perhe.jos elämä on päivästä toiseen sitä, että riittääkö raha kuukauden loppuun, vaikka miten sinnittelisi, niin ei sellainen ole elämää. Se on tekohengitystä, eikä sellainen palvele ketään.
Välkyt ymmärtävät, että kaikista ei ole yrittäjiksi. He myös ymmärtävät, että jotta tämä maa voisi menestyä niin systeemissä pitäisi olla sellainen tasapaino, että yrittäjäksi lähteminen olisi vaihtoehtona riittävän motivoiva, jotta vapaaehtoisia riittäisi, eikä täällä olisi pelkästään duuneita ja ylikansallisia yrityksiä.Täällä moni välkky on todennut, että perustaa vaan firman tms. että on oman onnensa seppä, muttei se niinkään mene. Ei kaikki voi olla yrittäjiä, eikä kaikista siihen ole.Eikä yrittämistä yrittämisen vuoksi ole järkeä tehdä, vaan siinä on oltava se hyvä pohja liike-ideoineen ja suunnitelmineen.
Täällä olisi helppo jeesustella että minun mielestäni oikein olisi että kaikille annettaisiin miljoona puhtaana käteen, mutta välkyt ymmärtävät, että ei ole ilmaisia lounaita. Mitä enemmän kakkua jaetaan eli mitä suuremmat tulonsiirrot ovat, niin sitä pienempi on jaettava kakku. Niinpä oikean tasapainon löytäminen on tärkeää ja ihmiset, jotka eivät näitä perusssääntöjä ymmärrä ovat minun kirjoissani kyvyttömiä edes keskusteluun oikeasta jakosuhteesta osallistumaan.Armoton on maailma tänä aikana tällaisten danojen muodossa.
Viimeksi muokattu: