Akku loppu, mikä eteen?

  • 6 359
  • 80

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
"Hmm... aika hyvä kysymys... Luulisi esim. Nokian tietävän tämä asian, mutta käyttöohjeessa ei lue mitään ensimmäisen latauksen pituudesta, vaan ainoastaan maininta, että akka toimii parhaiten, kun se on ladattu / täysin tyhjä muutaman kerran."

Niin tämä löytyy manuaalista ja uskoisin että selitys on siinä että useat syvälataukset/purkamiset ottavat käyttöön mahdollisimman suuren osan yhdistekappaleista tms. mistä ikinä virta synnytetäänkään. Uskoisin myös että akku jota ei ole ladattu kertaakaan on jollain tavalla elektromagneettisesti "kiinteämpi" kuin akku jota on ladattu täyteen ja tyhjennetty jne. Lataukset sitten jotenkin hieman rikkoisivat siteitä kappaleiden välillä aiheuttaen suuremman kapasiteetin reaktiossa tjsp.

ettei vain spin nosta rumaa päätään esiin tässäkin asiassa?
Jos nostaa niin hitto parin vuoden kuluttua Nokiahan tarvitsee paljon fyysikkoja palvelukseensa....
 

Mommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Florida Panthers
6100 lens auton katolta tänään reilussa 80 vauhdissa, ja hyvin toimii edelleen. Vähän naarmuttu. Aika kestävä puhelin
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Suosittelen lämpimästi Motorolaa, joka oli edellinen puhelin ennen tätä nykyistä paskaa Nokiaa. Nokiaa en suosittele, varsinkin kun niistä kunnon puhelimista joutuu maksamaan maltaita verrattuna muihin merkkeihin. Kuukauden sisällä olen vaihtamassa luuria, ja yhdet vaihtoehdot ovat Ericssonin T-65 ja R800. Mahtoikos mennä luurien nimet oikein? No hälläväliä, koska vaihdan kuitenkin merkkiä. Esim. Ericssonin kalenteri on parempi kuin Nokian vastaava... niin ainakin puhutaan. Anteeksi, tämähän ei ole huhupalsta. ;)
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Puhelimetkin lienevät yksilöitä. Minulla on kohta seitsemän vuotta ollut matkassa wanha kunnon Nokian 1611. Uittanut en sitä vielä ole, edes vedessä, kusesta nyt puhumattakaan. Sen sijaan kyllä pudotellut eri korkeuksista, ja usein. Antenneja olen siitä katkonut jokusen ja taitaa olla käytössä nyt kaikkiaan viides akku, edellisen tosin sulatin muodottomaksi, kun Cornwallissa pistin takin tuoliselälle vähän liian lähelle pubin takkaa. Näyttö on säröillä ja kuoresta puuttuu palasia, mutta kun firman periaate on, ettei toimivaa puhelinta vaihdeta, ja omaa en periaattesta osta.

No hyvähän tämä on naistentansseissa housuntaskussa ja onpa sen avulla kerran häissä korjattu emännän kengän korkolappu.

Eikä tarvitse osallistua kaikenmaailman soittoääni ja logo-äänestyksiin Jatkoajassa, jääpä edes muutama ketju väliin.

Kuuluvuus tässä kyllä on jonkin verran huonompi kuin uudemmissa nokialaisissa, ainakin kun mennään tuonne konehuoneen betonibunkkereihin firman kellariin. Radiolinjan korttia täytyy käyttää, kuuluvuus ainakin Teiskon metsissä oli huonompi kuin Soneralla, onneksi suunnistuksen MM-kisat pistivät appiukon kotonakin kentät kuntoon.

Hyvin on minulle riittänyt, ainoa ominaisuus, jota olen kaivannut on kello. Usein olisi mukava tietää, milloin joku on soittanut.

Kahta en vaihda...
 

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Taitaapa olla minullakin kännykän osto edessä, joten vinkkejä hyvistä puhelimista otettaisiin mielellään vastaan. Hintaa saisi olla sellaset 250-400 €.
 

Lukkolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Pienenä vinkkinä teille suosittelen panasonicin uutta värinäytöllä varustettua gd67.Ite ajattelin ostaa kyseisen puhelimen kun nykynen puhelin reistailee vähän väliä ja panasonicista on jäännyt erittäin posittiviset muistot.
Hintakin tuntuu olevan kohdallaan 325€ Alla muutama linkki josta voi käydä vakoilemassa tietoa kyseistä puhelimesta.
tänne
täältä

Suosittelen panasonicia erittäin lämpimästi ..
>
U
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suosikaa kotimaista.

Benefon Q on hyvä vaihtoehto Nokialle. Oikeastaan ihmetyttää Nokian suosio, koska Benefon on parempi mm. kuuluvuudeltaan.
 

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Panasonic:in gd67 voisi olla yksi vaihtoehto, muttei taida olla vielä myynnissä.

Lähiaikoina myyntiin tulevista puhelimista myös Motorolan T720 voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Kenelläkään ei taida olla kokemuksia kyseisestä puhelimista?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itselläni on ollut 3110, 5110, 8110, nykyinen luuri on kohta kolme vuotta vanha 3210. Rahatilanteen parantuessa (heh heh...) olisi tarkoitus vaihtaa oma ja vaimon vastaava puhelin uusiin. Olen omistanut pääasiassa noita teinimalleja, joten nyt haluaisin ostaa jonkun laadukkaamman. 7210 voisi olla kiva, kunhan tulee myyntiin. Saattaa vain se hinta olla melko hulppea.

Nokian huollon toimivuus riippuu varmasti myös paikasta. Minulla ei ole ollut ongelmia kuin ainoastaan nykyisen 3210:n kanssa toissa jouluna. Huollon jälkeen luuri on toiminut tekniikaltaan moitteettomasti, kuoret ovat sen näköiset, kuin kolme vuotta vanhassa puhelimessa kuuluukin. Akku kestää päivästä pariin puheajasta riippuen.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ostakaa poijaat Siemenssi itsellä on c45 ja hyvin on pelittänyt.Melkeimpä samanlainen kuin nämä Nokian "teini" mallit paitsi että ei pimene ihan pienestä kolauksesta ja akku kestää puolet pitempään.Vaikeahan sitä tietenkin on aluksi käyttää jos on tottunut vaikka Nokian puhelimeen...
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari viikkoa sitten vaihdoin vanhan hajallisen Nokia 3330:n pois alta, koska Nokian loistava takuu huolto ei takuuseen korjausta olisi laittanut, kuten ei aikaisemminkaan Nokioita. Valitukset ja asiallinen keskustelu eivät auttaneet. Kyseisen merkin kännykät eivät viime vuosina ole kädessäni kestäneet, vaikka en niitä maahan heittele. Minulla on ollut lukuisia Nokia malleja aikaisemmin, paras muisto jäi 6150:sta. Nyt kuitenkin päätin vaihtaa merkkiä.

Eli Ostin Siemens ME45:sen. Riittävä puhelin minulle, kuvat otan kameralla (digi ja Kinofilmi) , pelit pelaan koneella, netissä chattaan jne. Minulle puhelimen tulee ensisijaisesti olla looginen käytettävä, selkeä, hyvä kuuluvuus, kestävä myös liikunnallisessa käytössä, myöskään akun kesto ja käytettävyys ei ole haitaksi.

Ensimmäistä vikaa odottaen...
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
5510 on ollut nyt taskussa muutaman kuukauden. Olen ollut todella tyytyväinen. Ääni on tosin minusta hieman kimeä verrattuna entiseen 3210:n. Parasta on kännykän kumipäällyste. Se pysyy hyvin autossa mittarien edessä, eikä vaella puolelta toiselle.

Joko muuten joku omistaa puhelimen, joka on varustettu kameralla? Vekotin, joka tulee olemaan pian kaikilla - vaikkei tarvitsisikaan!
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
5510 on ollut nyt taskussa muutaman kuukauden. Olen ollut todella tyytyväinen. Ääni on tosin minusta hieman kimeä verrattuna entiseen 3210:n. Parasta on kännykän kumipäällyste. Se pysyy hyvin autossa mittarien edessä, eikä vaella puolelta toiselle.

Joko muuten joku omistaa puhelimen, joka on varustettu kameralla? Vekotin, joka tulee olemaan pian kaikilla - vaikkei tarvitsisikaan!

Miinulla ei tule olemaan ja kyse on puhtaasta periaatteesta, ok jos kaikkiin puhelimiin kamera tulee niin sitten ;)

Hauska leluhan tuo kamera on ja varmasti operaattorit siitä tykkäävät, katteet paranevat taas kohisten. Mobiili mailmassa kehitys tuntuu pääasiassa menevän teknologian ehoilla, eli tehdään sitä mitä pystytään, välittämättä siitä mitä ihmiset oikeasti haluavat/tarvitsevat. Siinä yksi syy alan viimeaikaisiin vastoinkäymisiin, muiden syiden ohella.

Kumipäällyste muuten hillitsee puhelimen liukua mukavasti, mutta ajan myötä se kerää inhottavan kuonan/lian itseensä, ainakin näin minun kännykkäni teki.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tatzka


Miinulla ei tule olemaan ja kyse on puhtaasta periaatteesta, ok jos kaikkiin puhelimiin kamera tulee niin sitten ;)

Hauska leluhan tuo kamera on ja varmasti operaattorit siitä tykkäävät, katteet paranevat taas kohisten. Mobiili mailmassa kehitys tuntuu pääasiassa menevän teknologian ehoilla, eli tehdään sitä mitä pystytään, välittämättä siitä mitä ihmiset oikeasti haluavat/tarvitsevat. Siinä yksi syy alan viimeaikaisiin vastoinkäymisiin, muiden syiden ohella.

Kumipäällyste muuten hillitsee puhelimen liukua mukavasti, mutta ajan myötä se kerää inhottavan kuonan/lian itseensä, ainakin näin minun kännykkäni teki.
- Ajattele.. tapaat ravintelissa simon piikkikikin. Nappaat hänestä kuvan, ilman että hän edes huomaa ja lähetät se kuvan minulle. Minä sitten lähetän SMS:n takaisin, jossa kerron mielipiteeni lyylistä;-)

Nämä vempeleet muuten tulevat yhä päivä päivältä yhä lapsellisimmiksi. Kohta ei voi varmaan ostaa edes tavallista puhelinta, jos ei ota jotain Game-Boyta mukaan. Meillä oli työmaalla ennen Ericssonin yksinkertaiset langattomat. Nyt ne on vaihdetty Siemensin puhelimiin, joissa on finessejä vaikka muille jakaa. Kukaan ei käytä näitä finessejä ja kaikki vanhasta puhelimesta tutut toiminnot hukkuivat meny viidakkoon.

- Olen muuten pannut merkille että kuminalleni nurkat alkavat tosiaankin hieman mustua.. Mitähän kuoret sanoisivat siitä, jos ne heittäisi vaikka tiskikoneeseen?!?!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Noniin!

Paljon on taas tapahtunut alalla ja varmasti puolet tähänkin ketjuun osallistuneista ovat vaihtaneet kapulaa!

Oma 5210 toimii yhä hienosti. Ei mitään ongelmia. Kamujen pöydille on tosin ilmestynyt uusia vempeleitä herättämään uteliaisuutta. Mitens täällä? Onko uusia kännyköitä povessa? Kameralla varustettuja? Miten toimivat?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Tatzka
Miinulla ei tule olemaan ja kyse on puhtaasta periaatteesta, ok jos kaikkiin puhelimiin kamera tulee niin sitten ;)
Mullakin on kännykänvaihto edessä. Saa nähdä millainen luuri taskuun eksyy. Ehkäpä Eeriksonin kameramalli ois jees ;)
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oma 3330 otti ja meni sitten paskaksi. Mitään näkyvää vikaa puhelimessa ei ole, joten antaa olla sen huollattamisen kanssa.
Eli uutta puhelinta hankkimaan siis.

Nyt kun nämä kamerapuhelinroskat ovat jo uusinta huutoa, on vaivannut sellainen juttu, että kohtuuhintaan ei enää uusia puhelimia saa, ellei halua ties mitä helvetin vilkkuvia kuoria ja muuta teinipaskaa.

Eli hakusessa olisi tyylikäs, kompaktin kokoinen, mahdollisimman typistetty peruspuhelin, joka kuitenkin olisi mielellään mahdollisimman uusi. Ja Nokia. Ideoita, suositteluita?

6610 vaikuttaisi aika kivalta, joskaan ei ihan halvimmasta päästä. Myös tuo paljon tässäkin ketjussa - vuosi sitten jo, tosin - kehuttu 6210 kiinnostaisi, mutta sitä ei taida enää uutena mistään saada.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mulla on Nokia 5210.
Ei oikeastaan vikoja. Alussa akku kului nopeasti, mutta akun vaihdolla selvisin. Takuuseen sekin.
Lisäksi se on hyvänkokoinen, löytyy vibra, ominaisuudet ainakin mulle sopivat. Ja kestävän tuntuinen. Tosin ei ole joutunut todelliseen testiin, mutta pudotusta tuntuu sietävän hyvin.
Kannattaa tutustua lähemmin.
 
K

kangaroo

Nokia 8210 kesti puolitoista vuotta ja sanoi sopimuksen irti. Sen siitä saa, kun ostaa vakuutusyhtiön vahinkomyynnistä ilman takuuta. Rupesi vituttamaan koko merkki, joten vaihdoin Siemens ME45:een kolme kuukautta sitten. Olen ollut toistaiseksi siihen tyytyväinen kaikin puolin.
 

Afan

Jäsen
Pikaisia vinkkejä kaivataan!

Jo reilut kolme vuotta sivullekirjoittanutta uskollisesti palvelleen 3210:n akku päätti vesisateeseen tutustumisen jälkeen sanoa työsopimuksensa irti. Puhelin toimii – tai toimisi, testattu toisella akulla – mutta akku ei lainkaan.

Minä en tiedä puhelimista mitään, ja monet teistä varmaan paljonkin, joten vinkkejä kaivataan.

Paljonko 3210:n akut suurin piirtein maksavat? Kannattaako ostaa vain uusi akku, ja kai sellaisia vielä myydään tällaisiin antiikkimalleihin?

Vai ostaisinko peräti uuden puhelimen? Mitään varsinaista tarvetta uudelle kapulalle ei kylläkään ole, kun vanha on luotettavasti ilman mitään ongelmia palvellut, enkä käytä kuin perinteisiä soitto- ja tekstiviestipalveluita, jolloin uusien härveleiden hienouksista ei suurta iloa ole.

Jos päädyn uuteen puhelimeen, mitä suosittelesitte? Jokin pieni, yksinkertainen ja toimiva malli. Ja nokialainen.

Vastausaikaa on rajoitetusti, sillä olen tällä hetkellä täydellisessä puhelinmotissa, ja toimenpiteisiin ryhdytään heti huomisaamuna.

K’tos.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Afan:

Akut maksavat about 10-15€ ja niitä saa tilattua netistä, suoraan postilaatikkoosi(joskin vasta tiistaiksi), akun koon takia tähän tulee 1€ postimaksuja.

Yritän etsiä ko. pulun osoitteen tässä illan kuluessa, tietenkin löytyy noita akkuja varmaan myös Päämiehistä yms. liikkeistä ja hintataso on samaa luokkaa.

3210:ssa ongelma on vanha akku ja suuri virrankulutus, eli ehkä uuden hankinta ei olisi haitaksi.
 

SÄLLI 85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers, HIFK, Suomi
Siemens...

... on nykyinen puhelimeni ja malli on ME 45 ja voin suositella sitä kenelle vain. -Hyvä akku
-2vuoden takuu
-Hyvät lisävarusteet mm. mp3-soitin
-Kestää heittelyn ja kylvyt eikä pistä pahakseen, vaikka olen sitä pari kertaa rannalla hiekasta etsinytkin.
-Laaja huoltoverkosto
Tässä näitä syitä miksi jätin Nokian resut taakseni ja siirryin saksalaiseen.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti finnishninja
- Ajattele.. tapaat ravintelissa simon piikkikikin. Nappaat hänestä kuvan, ilman että hän edes huomaa ja lähetät se kuvan minulle. Minä sitten lähetän SMS:n takaisin, jossa kerron mielipiteeni lyylistä;-)
?!?!

Itse olen tällaisen ostanut, joten on syyt' mainita, joskaan syyt eivät olleet itse kamerassa. Silit olen tehnyt itsestäni pellen, koska puhuin toista hieman aikaisemmin. Eli olen pahoillani:)

Tosin kamera ei ollut suuria kriteerejä uusinta puhelinta hommatessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös