Akku loppu, mikä eteen?

  • 6 360
  • 80

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Noniin arvoisat jatkoaikalaiset! Kännykän akku alkaa olla loppu, siis aika vaihtaa puhelin! Olen tunnustellut tilannetta pari päivää. Kaikilla tuntuu olevan oma suosikkinsa. Itselläni on ollut Nokiaa ja Ericssonia. Ainoa joka ei kelpaa on Siemens...

Mikä puhelin tällä kertaa? Kuten monessa muussakin kysymyksessä, vastaus löytyy varmasti täältä, siis, vinkkejä! Saadaan samalla käydä läpi markkinoiden puhelimet.
 

JanJ

Jäsen
Ootko koittanut ladata akkua? Ei tarttis sitten koko puhelinta vaihtaa. Se "laturi" on varmasti tullut mukana siinä puhelimen myyntipakkauksessa. Sellainen musta mötikkä, jossa on kaksi hopeanväristä tappia ja siitä lähtee pitkä naru.

No vakavasti:
Riippuu käytöstä,
itse en Communicatorista luovu missään olosuhteissa.
Ylivoimaisesti paras laite minun käyttötarkoituksiini.

Vaan jos haluat ihan pelkän puhelimen, ota joku pieni mutta toimiva tyyliin Nokia 8890.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Nokian kuustonniset on varmoja valintoja... Riippuu varmasti melko pitkälle omista tarpeista, mutta Nokia on siitä erikoinen markkinajohtaja, että he ovat pystyneet tuottamaan laajan valikoiman josta löytyy spesifisiä malleja jokaisen tarpeisiin...
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
ericsson

Meillon ollu taloudessa Eeriksonia ja Noksua, ja pitää sanoa että Svedupuhelin pesee kotimaisen luotettavuudessa, kuuluvuudessa, akun pitkäikäisyydessä jne.

Kuus vuotta vanha 338 pelittää vieläkin. Samaan aikaa tuttavapiirissä nokialaiset ovat parin vuoden päästä yleensä aivan kaputt.

Nyt on puhe siis halvemmista malleista.
 

Voittaja

Jäsen
Niin, et kertonut mitä kännykältä vaadit/tarvitset, mutta itse suosittelisin Ericssonilta joko T65, R600 tai T68i. Loistavia vermeitä, sisältäen kaikki tärkeimmät toiminnot(ja ikävä kyllä myös pelejä ym.) ja paremman kuuluvuuden kuin Nokialaisilla.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti finnishninja
Kännykän akku alkaa olla loppu, siis aika vaihtaa puhelin!

Niin no, eikös jotkut vaihda autoa sitten kun bensa loppuu :) Mulla on Nokian 3330 ja se on ihan tarpeeks hyvä tällaiseen käyttöön eli puhumiseen, kuuntelemiseen, kirjoittamiseen, lukemiseen ja satunnaiseen pelailuun. Käyttö on melko vähäistä vaikka se meikäläisen ainoa puhelin onkin (emme siis omista perinteistä lankapuhelinta) ja se on juuri sopiva tällaiseen alle 30€/kk puhelinkäyttöön ...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Niin, jotkut vaihtaa autoa kun bensa loppuu ja jotkut tankkaavat. Jotkut vaihtaa kännykkää, kun akku poksahtaa ja jotkut ostaa uuden akun.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Voittaja
...ja paremman kuuluvuuden kuin Nokialaisilla.
Eiköhän tuo myytti ole jo vanhentunut. Kyse on enää operaattorikohtaisista eroista.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Perkule ku tekisivät sellasen luurin, jossa ei ole flippereitä ja muita vilkkuvalohärdellejä, tzzzättejä tahi logoja sun muita, eikä sitä tarvitsisi ladata kuin kerran viikossa. Eikä menisi heti rikki, vaikka puhelin kirpoaisi otteesta. Ei ole vielä tullut vastaan. Paitti toi Rulla-Ericssoni, se toimii aina. Sitä ei vaan voi kantaa mukana, paitti tietysti jatkojohdon kera. Suosittelen.
 

JanJ

Jäsen
Mulla on ollut käytössä myös Nokia 6210, nyt se on puolison käytössä. Kestää yhdellä latauksella 10 vuorokautta, on pudonnut 1-3 metrin pudotuksia 5 kertaa. Toimii kuin junan vessa. Lisäksi on kalenterit ja muut, ei chattia ja vain pari peliä. Logojahan ei tarvitse tilailla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Samanlainen härpätin minullakin on, mutta olen ottanut siihen logon ja viisi soittoääntä (olleet samat jo vuoden). Yleensä kestää yhdellä latauksella viikon, joskus enemmän, harvoin vähemmän.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Meikän 3210 on toiminut todella hyvin. Se on nyt kohta 2 vuotta vanha. Yleensä puhelin on takin taskussa ja takki ties missä, mutta matkoilla se on elintärkeä. Ykköstoivomus on hieman pienempi koko ja vibraattori (taitaa olla jo jokaisessa puhelimessa). Meidän sihteerillä on Ericssonin T65, jonka voittajakin mainitsi. Olen hieman kuolannut sen perään (siis puhelimen..). Nokialla on tosin myös taskuun sopivia tärisijöitä. Peleistä en välitä. SMS on myös tärkeä, siis käyttömukavuus.
 

Voittaja

Jäsen
JanJ, en tiedä mistään myytistä, mutta muutaman vuoden kännyköitä myyneenä, ja sitä myöten myös aika paljon testailleena, jos korpeen pitää lähteä, niin ainakaan itse en sinne nokialaista turhaksi painolastiksi ota, koska sitähän se puhelin on, jos sillä ei pysty soittamaan. :D Tosin, kyllähän sillä silloin voi vielä pelata:p
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Voittaja
jos korpeen pitää lähteä, niin ainakaan itse en sinne nokialaista turhaksi painolastiksi ota, koska sitähän se puhelin on, jos sillä ei pysty soittamaan
Jep, noista teinix-Nokioista ei ole kokemusta mutta 9210i, 9110i, 6210 ja 8850 ovat toimineet samoissa metsissä kuin Ericsonit. Voi hyvin olla että nuo 3-sarjan Nokiat eivät ihan kaikkialla kuulu. Ne ovatkin kaupunkipuhelimia. Pakkoko sinne metsään on ängetä? :)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Voittaja

Miten korpeen pitää mennä, ennenkuin 6210 lakkaa kuulumasta? Minulla on ollut sellainen kohta pari vuotta, eikä vielä ole sellaista paikkaa löytynyt missä kuuluvuus katoaisi. On kuitenkin tullut käytyä mm. lapissa vaeltamassa.
 

Voittaja

Jäsen
Okei, myönnetään, että 6xxx sarjan Nokialaisilla on ihan hyvä kuuluvuus, ei siinä mitään. Mutta, jännä juttu, miten Nokia on saanut huononnettua kuuluvuutta vuosien saatossa. 16xx Nokialaisissa oli paljon parempi kuuluvuus kuin nykyisissä malleissa. Pitänee hieman tarkentaa tuota edellistä viestiä, kentät saattaa riittää, mutta äänen laatu heikkenee enemmän kuin muilla merkeillä. Toisaalta, jos ei käy kalalla, ym. reissuilla "korvessa", niin silloinhan varmaan 3210:kin ajaa asian:D
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Minäkin suosittelen Nokian 6210:aa. Akku kestää viikon (tehoakku vielä kauemminkin) ja puhelimessa on kaikki tarpeellinen (plus Wapit ja muut turhuudet). Itse ostin oman 6210:ni käytettynä takuuhuollosta hintaan 200€.
 

St. Pat

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NUFC, Les Canadiens
Nokia 6250, kestää melkein mitä vaan jopa uttamisen ja vasarana käytön :) . Ei saa soittoääniä mutta ligoja kylläkin. Bonunksena desibelimittari ja WAP. Akku kestää yli viikon ja kuuluvuus ei lopu. Miinuksena hinta ja koko. Muuten hyvä puhelin.

Cheers,
St. Pat
 

Xantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄU
Viestin lähetti Spencer
Perkule ku tekisivät sellasen luurin, jossa ei ole flippereitä ja muita vilkkuvalohärdellejä, tzzzättejä tahi logoja sun muita, eikä sitä tarvitsisi ladata kuin kerran viikossa. Eikä menisi heti rikki, vaikka puhelin kirpoaisi otteesta. Ei ole vielä tullut vastaan. Paitti toi Rulla-Ericssoni, se toimii aina. Sitä ei vaan voi kantaa mukana, paitti tietysti jatkojohdon kera. Suosittelen.

1611? 2110? 5000?
Nokia on keksinyt ongelman myös tähän ratkaisuun.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti JanJ

Eiköhän tuo myytti ole jo vanhentunut. Kyse on enää operaattorikohtaisista eroista.

Esim. hissit ovat paikkoja joissa Eerikit tuppaa kuulumaan huomattavasti paremmin kuin esim Noksut, operaattorista riippumataa.

Perustuu ihan vuosien omakohtaiseen kokemukseen, lähinnä tollasista halvemman mallin puhelimista. Siinä missä muut lakkaa hisseissä toimimasta, Ericssonit vielä porskuttaa. Lisäksi ihan perussoundi, eli äänen laatu tuppaa olemaan svedupuhelimissa parempi.

Myytistä ei ole siis ole kyse.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Itselläni on viimeiset Nokiat ollu ei-toimivia.
Jokainen (6210, 3310, 3210, 7110) on käynyt huollossa vähintään kerran.

Nyt omistan Ericsson T65:n. Toiminut täydellisesti.
Lämpimät suosittelut.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
388

Puhelimeni on Ericsson 388. Ostettu joskus 90-luvun puolenvälin jälkeen. Kerrassaan loistava puhelin kestää kolhut ja on toiminut moitteetta päivästä toiseen. Kerran oli päivän Pepsissä, joka toi noin 10 tunnin katkoksen toimivuuteen. Siitäkin toipui ilman huoltoa. Suosittelen Ericssonia.

Sain viikonloppuna leikittäväksi Nokian tulevan 7650 mallin, jossa on kamerat ym. oli veikeä peli.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Lapanen


Esim. hissit ovat paikkoja joissa Eerikit tuppaa kuulumaan huomattavasti paremmin kuin esim Noksut, operaattorista riippumataa.

Perustuu ihan vuosien omakohtaiseen kokemukseen, lähinnä tollasista halvemman mallin puhelimista. Siinä missä muut lakkaa hisseissä toimimasta, Ericssonit vielä porskuttaa. Lisäksi ihan perussoundi, eli äänen laatu tuppaa olemaan svedupuhelimissa parempi.

Myytistä ei ole siis ole kyse.

Vaan makuasiastako?
Okei, mulla on ollut vain näitä keskitasoa kalliimpia Nokioita. Ja Ericssoneita myös. Ongelmana oli se että Ericsoneissa ääni oli sellaista pehmeää puuroa, kun taas Nokialaisesta saa sentään selvää pinnistelemättä.
Korvissa on eroja, kuten viineissä?

Mutta mielestäni nämä paremmat Nokiat, kuten 8850, hakkaavat kaikki Erkinpojat 100-0 äänessä, kuuluvuudessa, käyttömukavuudessa, koossa, kestävyydessä, valmiusajassa, valikoiden selkeydessä, lisävarusteissa, autosarjoissa, huoltoverkostoissa, ja kotimaisuusasteessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nokia 6310 on käytössä ja helvetin tyytyväinen olen. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat ominaisuudet löytyy, akku kestää yli viikon ja käyttökin on helvetin vaivatonta. Kokoa ei ole liikaa ja erillistä antennia ei ole joten ei tarvitse pelätä antennin hajoamista taskussa tai muussa tiukassa tilassa. Ei muuten ole ollut mitään laatuongelmia tämän kanssa, mikään ei narise eikä naksu ja kaikki toimii kuin junan vessa. Suosittelen.

Ericssoneista ei ole hirveästi kokemuksia, mutta ainakin vanhoissa malleissa käyttö oli saatanan vaikeata Nokiaan verrattuna eikä taida olla näyttö vieläkään yhtä hyvä kuin Nokialla.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Viestin lähetti JanJ
.......ja kotimaisuusasteessa.

Tuostapa näissä kännykkäkeskusteluissa taitaa aika monella sinänsä olla kyse. Mikäs siinä, ei se minua haittaa. Mieluummin hyväksyn nokia-isänmaallisuuden kuin yltiöpäisen maanpuolustushengen.

Yhtä vakavasti molempiin kansallismielisyyden suuntauksiin kuitenkin näköjään suhtaudutaan niiden kannattajien parissa. Joillakin (aika monella kai?) voi tietenkin olla ihan oma työpaikkakin kyseessä, työllistäähän Nokia ja sen kumppanit ihan mallikkaasti näinä päivinä. Ei kai tuostakaan kuitenkaan mitään jääviysongelmaa tule. Vapaa maa, vapaa sana. Vielä kun maltettaisiin antaa vapautta vähän muillekin.

Suomi on niin pieni maa, että tänne mahtuu yksi totuus kerrallaan. Muutaman vuosikymmenen ajan ne olivat Kekkonen ja Neuvostoliitto. Nyt eletään Nokia-kautta.

Minun tuttavapiirissäni Nokian puhelimet ovat olleet häriöalttiimpia kuin muut. Omassa käytössäni Ericssonit ovat olleet luotettavimpia. Kännykkämyyjien mukaan noin viideosassa Noksuissa esiintyy vikoja. Oman seurantani perusteella luku vaikuttaa pieneltä.

Kun JanJ otit esiin nuo makuaisiat, niin kieltämättä silloin tällöin häiritsee Nokian kännykän omistamisen kytkeminen isänmaallisuuteen. Häiritsee on ehkä turhan voimakas ilmaus, huvittaa on ehkä oikeampi sana. Huvittavaa ei toki ole, jos joku asian niin vakavasti ottaa. Huvittavaa on lähinnä sen julkituominen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös