Akku loppu, mikä eteen?

  • 6 358
  • 80

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Viestin lähetti JanJ
Mulla on ollut käytössä myös Nokia 6210, nyt se on puolison käytössä. Kestää yhdellä latauksella 10 vuorokautta, on pudonnut 1-3 metrin pudotuksia 5 kertaa. Toimii kuin junan vessa. Lisäksi on kalenterit ja muut, ei chattia ja vain pari peliä. Logojahan ei tarvitse tilailla.

Tämmönen on, samat kolhut ja akku pelaa. Ostin vielä käytettynä reilu vuosi sitten ja ei mitään ongelmia. Nokialaisista en luovu, sillä koskaan ei ole yksikään niistä vielä hajonnut ja toimivuudessa ei ole ollut ainuttakaan vikaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Oma vuoden 2002 alussa hankittu 8210 alkaa kettuilla akkunsa suhteen. VIime viikon torstaina latasin yön aikana akun täyteen ja seuraavana aamuna en juuri käyttänyt puhelinta, kun yksi palkki oli mennyt jo. Iltapäivän aikana meni toinen palkki.

Nyt olen ruvennut miettimään akun vaihtoa. Akku on alkanut pitämään sellaisia merkkejä, että vaihtoon. Itselläni ei ole kärsivällisyyttä joka päivä heittää sitä lataukseen. En ole aiemmin hankkinut kännykkään uutta akkua, koska olen vaihtanut puhelinta kerran vuodessa. Nyt aion pitää tämän nykyisen pidemmän aikaan, ja edessä ei ala olemaan kuin uuden akun hankinta pikkuhiljaa.

Joten minkäs hintasia tuollaiset normaalit litiumakut nyt olivatkaan? Entä onko merkin niin väliä? Toki tietäväthän myyjät malleihin sopivat akut, mutta olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä asiaan.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti Arnold
Joten minkäs hintasia tuollaiset normaalit litiumakut nyt olivatkaan? Entä onko merkin niin väliä? Toki tietäväthän myyjät malleihin sopivat akut, mutta olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä asiaan.
Alkuperäisen BLB-2 li-ion akun saa edukaasti mm. täältä. Olen joskus tuolta akkuja ostellut ja muistaakseni postikulut ovat olleet minimaaliset, koska akut lähetetään pehmustetussa kirjeessä postiosoitteeseesi.

Kannattaa pyrkiä välttämään tarvikeakkuja. Ne voivat toimia aivan alkuperäisen tavoin - tai sitten ei. Se on aivan tuurista kiinni. Mielestäni 16 ekea ei ole paha hinta alkuperäisestä Noksun lithium akusta.

Ja tämä ei ollut maksettu mainos eikä minulla ole mitään tekemistä kyseisen liikkeen kanssa. Kunhan olen ollut tyytyväinen asiakas.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kiitos Sergeille vinkistä. Tein tilauksen ja pistän maksuun kunhan pääsen töistä kotiin. 17 € tekee yhteensä postikulujen kanssa, huomattavasti halvempi tapaus varmasti kuin liikkeestä ostettuna.
 

tonttu83

Jäsen
Viestin lähetti finnishninja
5510 on ollut nyt taskussa muutaman kuukauden. Olen ollut todella tyytyväinen. Ääni on tosin minusta hieman kimeä verrattuna entiseen 3210:n. Parasta on kännykän kumipäällyste. Se pysyy hyvin autossa mittarien edessä, eikä vaella puolelta toiselle.

Veljen 5510 kesti kolme päivää jonka jälkeen se oli huollossa ja meni uudestaan rikki. Sitten annettiin uusi puhelin, joka kesti viikon ja taas huoltoon. Ilmeisesti 5510:ssä on/oli jokin paha bugi.

Itsellä on käytössä 3510, joka on toiminut moitteetta puoli vuotta. Akku kestää viikon ja latauksessa menee tunti. Entinen 3330 sanoi sopimuksensa irti samana päivänä kuin pääsin armeijasta. Ei tainnut tykätä 35 asteen pakkasesta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
En lukenu kaikkia tämän keskustelun viestejä, joten en tiedä onko joku jo kertonut 6150 Nokiasta mitään.
Itelläni kyseinen kännykkä on ollut 3 vuotta ja mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Kastunutkin kännykkä on useamman kerran. Ja useamman kerran on lattia kosketusta ottanu kovemmalla vauhdilla, mutta ei mene pirulainen rikki sitten millään.
Akku kestää viikon päivät ja kun niitä heinoja nihm-akkuja (meniköhän nimi oikein?), niin kestää myös ihan hyvin latauksen vaikka akussa olisi vielä virtaa vaikka kuinka paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös