Akateeminen vs. amk-opiskelija

  • 29 361
  • 181

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielummin itse opiskelen MBA-tutkinnon työnantajan kustantamana ja työajalla, kuin olisin täyspäiväinen opiskelija ja harrastelisin siinä sivussa työntekoa..

Lue se juttu ennenkuin kommentoit noin.

Timo Toivanen sanoo samassa artikkelissa
"Englanninkielinen mba-tutkinto on edelleen kovaa valuuttaa rekrytoinnissa."

Samassa artikkelissa todetaan
"Koulutuksen tuottoa on vaikea laskea - paitsi, jos olet suorittanut mba-tutkinnon."

Ja jutun lopussa vielä sanotaan:
"Työelämässä selviää edelleen pitkälle, jos osaa työnsä, pitää kulut kurissa ja tulee muiden kanssa toimeen."

Artikkelissa lähinnä kritisoidaan ihmisiä, jotka valitsevat jonkun Peräseinäjoen-amk koulun ja sitten ihmettelevät työttömyyttään. Ja toisaalta ihmisiä, jotka kouluttautuvat kouluttautumisen takia. Eli eivät mieti, mitkä opinnot ovat hyödyllisiä ja mitkä eivät.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Lue se juttu ennenkuin kommentoit noin.
Artikkelissa lähinnä kritisoidaan ihmisiä, jotka valitsevat jonkun Peräseinäjoen-amk koulun ja sitten ihmettelevät työttömyyttään. Ja toisaalta ihmisiä, jotka kouluttautuvat kouluttautumisen takia. Eli eivät mieti, mitkä opinnot ovat hyödyllisiä ja mitkä eivät.

Oliko jutussa jotain uutta? Mitä ei vielä tiedetty?

Vaikuttaa samanlaiselta "skuupilta" kuin HS:n jymylöytö, että valtaosassa Thai-hierontapaikoista myydään hieronnan lisäksi seksiä! Siis oh my fucking god, REALLY?
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oliko jutussa jotain uutta? Mitä ei vielä tiedetty?

Vaikuttaa samanlaiselta "skuupilta" kuin HS:n jymylöytö, että valtaosassa Thai-hierontapaikoista myydään hieronnan lisäksi seksiä! Siis oh my fucking god, REALLY?


Itse kun olen jutustellut nuorempien sukulaisteni kanssa opiskeluun liittyvistä asioista, eivät he tienneet mitä eroa on Oriveden opistolla ja huippuyliopistolla. Siis periaatteellisella tasolla. Minä ainakin olin 18-vuotiaana ihan pihalla siitä, mitä aikuisena pitäisi tehdä. Ja niin olivat kaikki kaverinikin. Opiskelupaikka kuin opiskelupaikka, sanottiin silloin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Itse kun olen jutustellut nuorempien sukulaisteni kanssa opiskeluun liittyvistä asioista, eivät he tienneet mitä eroa on Oriveden opistolla ja huippuyliopistolla. Siis periaatteellisella tasolla. Minä ainakin olin 18-vuotiaana ihan pihalla siitä, mitä aikuisena pitäisi tehdä. Ja niin olivat kaikki kaverinikin. Opiskelupaikka kuin opiskelupaikka, sanottiin silloin.

Minä kyllä ymmärsin, että mihin pitää hakea, jos haluaa töitä ja uramahdollisuuden.

En kyllä tiedä mitä kautta tuollainen hiljainen tieto päähäni valui. Oliko se vanhemmat, kaverit, sukulaiset, media, mainokset vai mikä...

Mutta kyllä sitä aika itsestäänselvänä pitää, että ne jotka pärjäisivät huippuyliopistossa, myös ymmärtävät eron ekonomin ja merkonomin työllisyys- ja palkkatilanteessa.

Ehkä olen väärässä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Sekä:
"Oletko joskus kuullut johtorymän jäsenestä jolla ei ole korkeakoulututkintoa?"
Jep jep. Tosin eiköhän kyseinen kaveri jossain vaiheessa saa sen lopputyönsäkin tehtyä. Kyseessä on useamman tuhannen henkilön firma, joka tosin ei ole listattu pörssissä.
 

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä kyllä ymmärsin, että mihin pitää hakea, jos haluaa töitä ja uramahdollisuuden.

En kyllä tiedä mitä kautta tuollainen hiljainen tieto päähäni valui. Oliko se vanhemmat, kaverit, sukulaiset, media, mainokset vai mikä...

Mutta kyllä sitä aika itsestäänselvänä pitää, että ne jotka pärjäisivät huippuyliopistossa, myös ymmärtävät eron ekonomin ja merkonomin työllisyys- ja palkkatilanteessa.

Ehkä olen väärässä.

Kuten sanoin, moni 17-18 vuotias on aika pihalla siitä mitä tulevaisuudessa tekee. Juttuni oli suunnattu lähinnä tuon ikäisille, ei 10-vuotta työelämässä olleille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös