Minä näin kyseisen dokumenttielokuvan ensi-illassa. Minun käsitykseni huippu-urheilusta ei muuttunut yhtään mitenkään, ei piiruakaan...
Tuliko tässä dokumentissa esiin jotain uutta dopingrintamalla vai oliko kyseessä Lahden tapahtumien kertaus?
Minä näin kyseisen dokumenttielokuvan ensi-illassa. Minun käsitykseni huippu-urheilusta ei muuttunut yhtään mitenkään, ei piiruakaan...
Toki joku voisi väittää, että se touhu on villiä länttä jo tällä hetkellä. Mutta kyllä ainakin olympialajeissa myös testaus on ihan oikeasti kehittynyttä. Jossain NFL:ssä tai NHL:ssä nyt ei minkäänlaista kunnon testausta ole, mutta siellä onkin erinäisiä mielenterveysongelmia ja jopa itsemurhia raportoitu entisillä pelaajilla varsin paljon.
NFL:ssä ja NHL:ssä luultavasti käytetään monenlaisia mömmöjä, mutta noiden mielenterveysongelmien kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä.
NBA nyt jouduttaneen niputtamaan samaan surkeaaan kategoriaan kuin NFL, NHL ja isot jalkapallosarjat. Mutta MLB:ssä on nykyään dopingkontrollia. Kannattaa tutustua käsitteeseen "steroid era" jos asia kiinnostaa.NBA:ssa ja MLB:ssä ei vastaavia ongelmia tietääkseni ole vaikka dopingin suhteen ne lienevät suhteellisen samalla viivalla.
Huono vertaus, koska totta kai välinekontrollia tarvitaan ja sitä on ihan samalla tapaa kuin dopingkontrolllia. Tietysti harjoituksia ei voi samalla tapaa kontrolloida, mutta mitä hyötyä tuollaisista "vaaravälineistä" olisi treeneissä jos niitä ei saa käyttää varsinaisessa kilpailutilanteessa?Eroaako doping viime kädessä tilanteesta, jossa urheilija tekisi muutoksia välineisiinsä parantaen siten suoritustaan, mutta samalla lisäisi riskiä joutua onnettomuuteen?
On käsitelty. Etsi itse jos kiinnostaa. Toki tuossa Halosen doumentissa käsiteltiin vähän perusteellisemmin mutta eipä minulla kuva Manuela di Zentasta juurikaan muuttunut. Siis siitä, että käytti se ihan varmasti. Hupaisaa sinänsä, että di Zenta puhui haastattelussa ihan tavallisesti mutta suorastaan kauhistui ja pakeni paikalta, kun alettiin kysellä dopingista. Pakeni toimistosta, ei mistään sattumapaikasta vaan sovitusta paikasta, sisätilasta. Luulisi, että osaisi edes vähän valehdella vaan ei näemmä osaa ollenkaan.Onko Jarmo Punkkisen yhteyksiä Italiaan ja sen mahdollisiin dopingtapauksiin käsitelty jossain aiemmin?
Eri mieltä olen, siis näkemieni tietojen mukaan. Italia on pyöräilyn kautta kenties jopa epon keksimäpaikka. Italia ja järjestöjen rehellisyys? Nyt saa nauraa jos tuohon väitteeseen uskoo edes leikillään.En ole varma, mutta Punkkisen nimi on kyllä noussut esiin Lahden tapahtumien selvittelyssä. Ja tässäkin on kysymys yhdestä valmentajasta ja yhdestä urheilijasta, ei järjestelmällisestä dopingista.
No ehkä siinä dokumentissa oli yksi uusi asia, kun tarkemmin muistelen. Punkkinen ei sitä ollut mutta yhden norjalaisen urheilulääkärin puhelinhaastattelu oli ihan kiva lisätieto. Hän sanoi suoraan, että paskapuhetta se on, kun väitetään, etteivät norjalaiset käytä ja ole käyttäneet. Jeejee! Tästä lisätietoa, kiitos!Minulle Punkkisen kytkökset ja touhut tulivat ihan uutena asian esille, joten ei tämä dokumentti ole käsittääkseni pelkkää vanhan toistoa.
Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta. Ajankohtainen kakkonen nosti Noora Toivon markkinarvoa, vaikkei Noora juossut lähetyksen aikana metriäkään.Jos Noora Toivo vetäisee ensi kesänä Moskovassa aitajuoksussa mitaleille, niin hänen markkina-arvonsa nousee. Jos hän ei pääse edes kisoihin ja valittaa palautteesta, niin hänen markkina-arvonsa ei nouse.
Kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta. Ajankohtainen kakkonen nosti Noora Toivon markkinarvoa, vaikkei Noora juossut lähetyksen aikana metriäkään.
Ei se ole uskon asia, se on markkinatieteen laki, joka tutkitusti pätee. Siihen uskovat lähes kaikki, jopa vasemmiston puolella näin uskotaan.Ja niin kauan kuin tällaiseen tuubaan uskotaan ja Ö2-älämölöilta valitsee vieraansa vastaavilla perusteilla, lähetysten ja/tai keskustelun taso ei nouse jatkossakaan.
Edelleen toistan sitä sanomaani, että ei dopingtestaus ole mitään hyödytöntä touhua, jossa testaajat ovat aina jotain mystisiä rikkaita salaisia laboratorioita reilusti jäljessä. Jos näin olisi, ei esimerkiksi pyöräilyssä olisi niin moni huippu jäänyt kiinni. Vai väitättekö, ettei jollain Ivan Basolla, Alejandro Valverdellä tai tuoreemmassa tapauksessa Fränk Schleckillä ole ollut parhaita mahdollisia keinoja ja resursseja vältellä sitä kärähtämistä? Niin vain käry kävi.
Ei se ole uskon asia, se on markkinatieteen laki. Siihen uskovat lähes kaikki, jopa vasemmiston puolella.
Noin ohjelman kannalta pidin Noora Toivon esiintymistä täysin turhana asiana. Suurin anti Noora Toivon esiintymisestä kyseisessä ohjelmassa oli Noora Toivolle.
NBA nyt jouduttaneen niputtamaan samaan surkeaaan kategoriaan kuin NFL, NHL ja isot jalkapallosarjat. Mutta MLB:ssä on nykyään dopingkontrollia. Kannattaa tutustua käsitteeseen "steroid era" jos asia kiinnostaa.
Enhän minä alun perin ottanut kantaa journalistisiin perusteisiin vaan kommentoin tätä:Mutta kun journalistisia päätöksiä voi tehdä ja joskus jopa tehdään muillakin kuin VAIN ns. klikkihuorausluuloil... eh, markkinataloudellisilla perusteilla.
Minä kommentoin tuota Toejoen Veikon markkina-arvolausumaa, sinä kommentoit ikään kuin olisin puhunut journalistisista perusteista. Myöhemmin kommentoin myös journalismia eli ohjelmassa Noora Toivo oli turhake, johon kommentoit kirjoittamalla journalistisin perusteista, vaikka edelleen alkuperäinen kommenttini viittasi tuohon markkina-arvoasiaan. Noora Toivon markkina-arvo nousi, hänen solujensa ulkoinen järjestys edistää tuota asiaa.Jos Noora Toivo vetäisee ensi kesänä Moskovassa aitajuoksussa mitaleille, niin hänen markkina-arvonsa nousee. Jos hän ei pääse edes kisoihin ja valittaa palautteesta, niin hänen markkina-arvonsa ei nouse.
Minä kommentoin tuota Fordélin markina-arvolausumaa, sinä kommentoit ikään kuin olisin puhunut journalistisista perusteista.
Onko tuo Noora Toivo edes jonkun sortin lahjakkuus? Mitä jos koko nillitys on ollutkin vain laskelmoitu keino päästä esiin ja nostaa tuota em. markkina-arvoa? Urheilullisilla meriiteillähän juoksija ei ole millään lailla mielenkiintoinen,