Juu täälläkin päin on tuttuja nuo kauppaselkkaukset: Muiden bonuskorttien tarjoaminen väärän ketjun kaupassa on ihan normia arkipäivää jo ja joskus olen epähuomiossa tai ajattelemattomuuttani tarjonnut jopa kirjastokorttia myyjälle, ei kelvannut kuulemma. Tuttua on myös se, että lähden kauppaan ostaakseni jotain tiettyä (esimerkiksi maito etc.) ja saavun kotiin juurikin kaljapackin, sipsipussin ja muiden mättöjen kera, mutta kun emäntä saapuu kotiin huutaen maitoa, iskee juurikin otsikon mukainen "aivot, mitä vittua?"-fiilis..
Kelloa en myöskään koskaan muista, vaikka sitä olisin juuri katsonut ja joku sitä minuutin päästä kysyisi. Sama reaktio on mm. TV-ohjelmistoa katsellessa. Tuolloin tulee joskus sattumalta joku hyvä TV-ohjelma bongattua ohjelmistosta ja siitä sitten siirrytäänkin TV:n eteen sitä ohjelmaa katselemaan, mutta tämä kaikki tapahtuu lopulta kanavasurffauksen kautta, koska olet jo unohtanut, että mikä helkkari se ohjelma nyt olikaan ja miltä kanavalta se tulikaan.
Tapahtuipa tuossa jonkin aikaa sitten, että piti festareiden anniskelualueelle mennessä näyttää henkilöllisyystodistusta, mutta ei sitä vain perkele löytynyt mistään vaikka käänsin koko lompakon nurinniskoin ja kortit kävin yksitellen vielä lävitse (tässä vaiheessa alkoholiakaan ei mielestäni paljoa vielä veressä ollut..), mutta niin vain piti todeta, että henkilöllisyystodistus ei yksinkertaisesti ole lompakossa ja sisälle päästiin sitten todistelemalla ikää täysin toisilla korteilla. Jonoon astuessani kuitenkin havahduin, että kyseinen kortti oli hupparini "kengurutaskussa" kokoajan, koska sen sinne itse jonottaessani olin jo ikäänkuin valmiiksi ottanut esille, kun tilanteen arvasin tapahtuvan..