K
kiwipilot
Homma vaan kaatui nuorten co-pilottien kokemattomuuteen ja kommunikaation puutteeseen. Kun kapteeni oli tauolla, ohjaamosta puuttui varsinainen pomo, joka on tilanteesta virallisesti vastuussa, niin mitään selkeää komentoketjua ei ollut ja se edesauttoi tuota sekaannusta.
Normaalitilanteessa kapteenin poistuessa ohjaamosta vastuu siirtyy senioriteetissa vanhemmalle eli tässä tilanteessa 11000 tunnin kokemuksen F/O:lle. Nyt tämä ensimmäinen perämies ei kyennyt ottamaan tilannetta haltuunsa vaan ohjaamossa näytti olleen kaksi lähes tasavertaista pilottia jotka sitten sähelsivät oikein urakalla. Toki kahdentoista kilometrin korkeudessa, ukkospilvessä ja keskellä Atlanttia vailla asentotajua voi olla hieman haastavaa toimia, mutta näiden ammattilaisten olisi pitänyt homma klaarata.