Aiotko katsoa Super Bowlin?

  • 22 563
  • 229

Katsotko Super Bowlin 5.2.2012

  • Kyllä

    Ääniä: 114 44,2%
  • Ehkä

    Ääniä: 29 11,2%
  • Haluaisin, mutta en voi

    Ääniä: 24 9,3%
  • En

    Ääniä: 91 35,3%

  • Äänestäjiä
    258
  • Poll closed .

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Tuohon olisi pitänyt laittaa vaihtoehto:

"Kyllä mutta todennäköisesti nukahdan väliaika-shown aikana"

Itselläni tuo show on ollut aina tiukka paikka selviytyä toiselle puoliskolle. Tänä vuonna ei ongelmia koska Patriots on mukana.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kyllähän tuon jälleen katselee. Olen kyseiseen lajiin perehtynyt 90-luvun alusta ja oikeastaan vasta nyt osaa jotenkin seurata kenttätapahtumia. Hyökkäys- ja puolustuskuviot alkavat hahmottua ja toki selostus osaksi auttaa asiassa. Erittäin nerokas laji...hieman kuin shakkia urheilukentällä. Ehkäpä niille ihmisille, jotka eivät lajista pidä, tämä ei vaan avaudu sääntöjen jne osalta.

Meikäläisen kiinnostus lajiin alkoi kun frendi antoi synttärilahjaksi Sega Megadrivelle tehdyn jenkkifudis- pelin. Piti sitten käydä kirjastossa ja opetella säännöt:D
 

Rocco

Jäsen
Suurin osa lajia kritisoivista ei lajin taktiikoita oikein ymmärrä, eikä siinä mitään. En minäkään käsipallon tai muutaman muunkaan lajin puolesta liputa, koska en oikein säännöistä tai muustakaan ole kiinnostunut.

Super Bowl sinänsä vain vääristää lajin luonnetta. Tauot ovat normaalia pidempiä, ihan mainostajien takia. Ottelutapahtuma aloituspotkusta pytyn nosteluun kestää yli tunnin pidempään kuin normaali ottelu runkosarjassa, joten ei pelkoa, ei ne kaikki pelit tällaisia ole!
 

JKyykka

Jäsen
Joka vuosi katson ja jokaisen SB:n jälkeen teen päätöksen, että ensi kaudella katson myös muita pelejä. Mutta niin vain se finaali tulee joka vuosi ennen, kuin olen yhtään matsia ehtinyt katsoa. Noh, ehkä sitten ensi kaudella...
 

Rocco

Jäsen
Ja hei, jo teitä ihmetyttää jotkut asiat jenkkifutiksessa niin kysykää. Täältä tai NFL-ketjusta saa takuuvarmasti hyvän vastauksen. Ei tarvi ihmetellä lajin erikoisuuksia sen jälkeen, ja pelin seuraamisestakin tulee selkeämpää.
 

scholl

Jäsen
Tuohon olisi pitänyt laittaa vaihtoehto:

"Kyllä mutta todennäköisesti nukahdan väliaika-shown aikana"

Itselläni tuo show on ollut aina tiukka paikka selviytyä toiselle puoliskolle. Tänä vuonna ei ongelmia koska Patriots on mukana.

Toi on ihan totta. Se väliaikashow on yhtä tuskaa, kun matsi tulee yöllä. Yleensä siellä esiintyy joku neverheardbändi, joka soittaa hirveätä musiikkia jossain hemmetin avaruuspuvuissa ja joka hetki vituttaa, kun pitää miettiä, millä ei alkaisi väsyttämään liikaa.

Viime vuonna tosin Packers oli Super Bowlissa, joten istuin kuin tikka pystyssä Cheesehead hat päässä, mutta tänä vuonna kun on kaksi uskomattoman epäkiinnostavaa joukkuetta päässyt loppuotteluun niin nukahtamisen vaara on käsittämättömän suuri juuri tuon tauon aikana.
 

scholl

Jäsen
Ja hei, jo teitä ihmetyttää jotkut asiat jenkkifutiksessa niin kysykää. Täältä tai NFL-ketjusta saa takuuvarmasti hyvän vastauksen. Ei tarvi ihmetellä lajin erikoisuuksia sen jälkeen, ja pelin seuraamisestakin tulee selkeämpää.

Eikö sitä muka opi niitä matseja katsomalla? Itse kun katsoin joskus 1988 varmaan ekan kerran SB:n niin en tiennyt lajista oikein mitään, mutta niitä matseja katsomalla oppii. Tuomarit perustelevat hyvin ratkaisunsa jne. Tuohan on hyvin selkeä laji kuitenkin ja tänä päivänä lisäinformaatiota on saatavilla netistä vaikka kuinka paljon. On ihan tilanne kuin 80 luvulla, jolloin jos jostain jotain halusi tietää, piti mennä lukemaan tietosanakirjaa, josta löytyi lähinnä vain määritelmiä tai muuten hyvin suppeasti informaatiota.
 

Sambody

Jäsen
Kyllähän tuo tulee taas katsottua. Katsottu lähes joka vuosi alkaen Buccaneersin ja Raidersin välisestä Super Bowl XXXVII:sta. Tällä kaudella ensimmäisen kerran on tullut sivusilmällä seurattua muitakin playoff matseja, kun seurasin Patriotsin matkaa Super Bowliin eli kyttäsin nuo Ravens ja Broncos pelit.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Yleensä siellä esiintyy joku neverheardbändi, joka soittaa hirveätä musiikkia jossain hemmetin avaruuspuvuissa ja joka hetki vituttaa, kun pitää miettiä, millä ei alkaisi väsyttämään liikaa.
Neverheardbändi?

2012: Madonna, Britney Spears, Cirque du Soleil
2011: Black Eyed Peas, Usher, Slash
2010: The Who
2009: Bruce Springsteen & E Street Band
2008: Tom Petty and The Heartbreakers
2007: Prince
2006: The Rolling Stones
2005: Paul McCartney
2004: Janet Jackson, P.Diddy, Nelly, Kid Rock
2003: Shania Twain, Sting, No Doubt
2002: U2
2001: Aerosmith, Britney Spears
2001: Phil Collins, Christina Aquileira

jne jne

Ottamatta kantaa siihen nukuttaako noiden kuunteleminen vai ei, niin kenestä et aiemmin ollut kuullut tai miten määrittelet "yleensä"?
 

Rainer Zufall

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uuden Veikkaajan mukaan yli puolet Super Bowlin katsojista on kiinnostunut enemmän mainoksista kuin itse pelistä, ja mainoksia on ottelussa vajaa tunti. Täytyy kyllä sanoa, että tuollaista en ymmärrä ollenkaan - sen ymmärrän, että joku katsoo matsia koska lajista pitää, mutta kuka hemmetti katsoo urheilulähetystä nähdäkseen mainoksia? Minä en koskaan katso mainoksia edes suomalaisessa televisiossa, enkä edes kuuntele niitä - sormi painuu mykistysnapille ja itse käyn jääkaapilla/vessassa tai selaan jotain lehteä kunnes lähetys jatkuu. En voisi kuvitellakaan katsovani tunnin verran mainoksia.

Laji sinänsä on ihan kiinnostavaa katsottavaa, mutta ainakin minun näkemässäni peleissä on ollut aivan perseettisesti taukoja. Mainoksia, aikalisiä, teknistä sitä sun tätä. Kahden tehokkaan minuutin pelaaminen voi kestää kymmenen minuuttia, ja matsin jännite ehtii haihtua aika kauas niiden aikana. Super Bowlissa tauot lienevät vielä pidempiä kuin runkosarjamatsesssa, joten panostan mieluummin kunnon yöuniin.
 

janóz

Jäsen
Aika aktiivisesti on tätä kyselyä täytelty ja prosentit näyttää menevän täysin aiempien vuosien linjassa. Kyllä-vastausten luvut ovat olleet viime vuosina 41-44% paikkeilla, En-vastauksia tullut joka vuosi noin 33%.

Tuohon olisi pitänyt laittaa vaihtoehto:

"Kyllä mutta todennäköisesti nukahdan väliaika-shown aikana"

Itselläni tuo show on ollut aina tiukka paikka selviytyä toiselle puoliskolle. Tänä vuonna ei ongelmia koska Patriots on mukana.

Toi on ihan totta. Se väliaikashow on yhtä tuskaa, kun matsi tulee yöllä. Yleensä siellä esiintyy joku neverheardbändi, joka soittaa hirveätä musiikkia jossain hemmetin avaruuspuvuissa ja joka hetki vituttaa, kun pitää miettiä, millä ei alkaisi väsyttämään liikaa.

Eli vastausvaihtoehto "ehkä" lienee lähimpänä :)

Gags vastasikin osuvasti listaamalla nuo tuntemattomuudesta nousevat jenkkibändit.Täytyy tosin myöntää, että 2000-luvulla en ole kertaakaan puoliaikashowta katsonut. Sillä aikaa olen ollut keittiössä fiksaamassa ruoka- ja juomapuolta sekä selannut pelin tilastoja. Yllättävän kivuttomasti se itselläni on mennyt ohi, yksi vuosi jopa missasin toisen puoliajan aloituksen.

Ainoa asia mikä itseäni NFL:ssä ja Super Bowlissa häiritsee on juuri nämä jatkuvat peliä katkovat mainostauot ja yltiöisänmaallinen show-meininki. Tuohonkin tosin turtuu tai sen oppii suodattamaan pois, mutta onhan se eurooppalaisille hieman vaikea paikka aluksi mennä seuraamaan p-amerikkalaista ammattilaisurheilua. Siellä pelien "rytmitys" on hieman erilaista.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En todellakaan katso. Kyseessä on yksi minua vähiten kiinnostava urheilulaji, samaa sarjaa kuin jokin hevospoolo, kriketti tai ravit. Dopingapinat nojailee toisiinsa, hohhoijaa.
 

scholl

Jäsen
Neverheardbändi?

2011: Black Eyed Peas, Usher, Slash

jne jne

Ottamatta kantaa siihen nukuttaako noiden kuunteleminen vai ei, niin kenestä et aiemmin ollut kuullut tai miten määrittelet "yleensä"?

Tämä viime vuosi tuli mieleen nyt ensimmäisenä. Yhdestäkään noista en ollut koskaan kuullutkaan. Toki on siellä muitakin, joita en tunnista, mutta Madonnan tunnistan.
 

scholl

Jäsen
Ainoa asia mikä itseäni NFL:ssä ja Super Bowlissa häiritsee on juuri nämä jatkuvat peliä katkovat mainostauot ja yltiöisänmaallinen show-meininki.

Mua toi ei häiritse, koska pitää kuitenkin muistaa, että viimeisen 10 vuoden aikana siellä on ollut satoja tuhansia miehiä koko ajan sotimassa jossain hevonkuusen hiekka-aavikolla. SB on tapahtuma, jonka tyyliin kaikki saavat katsoa, joten onhan se ymmärrettävää, että silloin osoitetaan, että ne joukot ovat tärkeitä. Eiköhän joskus Jatkosodan aikana pesäpallon Itä-Lännessäkin ollut isänmaallisuus pinnassa.

Mitä tulee sitten aikalisiin niin mielestäni se on tavallaan lajin suola. Jos peli on tasainen niin on hienoa se, että viimeiset 2 minuuttia kestävät kauan, koska se lisää mahdollisuuksia, että ottelu kääntyy tai ainakin tulee enemmän pisteentekomahdollisuuksia. Koko ajan saa elää jännityksessä ja sitten yksi rähmäys, syötönkatko, säkitys tai epäonnistunut kiinniotto saattaa ratkaista kaiken.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aion katsoa. Nelonen PRO:lta olen tällä kaudella katsonut toisella silmällä sunnuntai-illan pelejä. Varsin mielenkiintoinen laji kunhan pääsee säännöistä perille, vaikka suuri osa virheistä ym. menee edelleen täysin ohi. Loistavia yksilösuorituksia ja trilleriloppuja monessa pelissä. Parasta lajissa on juuri arvaamattomuus, kun täysin selvältä vaikuttava peli saattaa kääntyä yhden pelaajan virheestä päälaelleen. Jatkuvat katkot ovat toki aika puuduttavia.
 

janóz

Jäsen
Mitä tulee sitten aikalisiin niin mielestäni se on tavallaan lajin suola. Jos peli on tasainen niin on hienoa se, että viimeiset 2 minuuttia kestävät kauan, koska se lisää mahdollisuuksia, että ottelu kääntyy tai ainakin tulee enemmän pisteentekomahdollisuuksia. Koko ajan saa elää jännityksessä ja sitten yksi rähmäys, syötönkatko, säkitys tai epäonnistunut kiinniotto saattaa ratkaista kaiken.

Tämä on juuri se rytmitys jota tarkoitan. Tulee esille juuri jenkkfutiksessa, baseballissa ja koripallossa. Lyhyt hetki peliä, sitten piinavaa odottelua, sitten taas peliä jne. Eli mennään tilanne kerrallaan, katko kerrallaan ja jännitys rakentuu (jos siis on tasainen peli) pikkuhiljaa. Katsojat hikoilevat ja narskuttavat popcornejaan ja odottelevat lopullista kliimaksia tai kuoliniskua. Kieltämättä tuohon kun itse oppi mukaan niin onhan sekin ihan viihdyttävää. Euroopassa esim. jalkapallossa ja jääkiekossa mennään juoksevalla ajalla ja ottelun loppu tulee joskus käsille "liiankin" nopeasti. Tosin jääkiekossa pelikatkoja ja aikalisiä tulee ottelun loppukohden ihan kiitettävästi.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On ollut tapana viime vuosina katsoa, poislukien viime vuosi. Hyvin vahvasti liittyy siihen, näkyykö ilmaiseksi televisiosta. Mitään suhruisia nettistreamejä en jaksaisi montaa tuntia tihrustaa. Viime vuonna ei tainnut näkyä Suomessa ilmaiseksi tv:stä vai muistanko väärin?
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ei oo maksukanavii vittu perkele saatana. Muuten katsoisin.

Näkyy kyseisen viikonlopun ilmaiseksi ihan btw. Ja siitä syystä vastasin äänestykseen Kyllä, on tullut muutaman vuoden putkeen katsottua, taisi viime vuonnakin nelonen pro näyttää ilmaiseksi. En olisi muuten varmaan silloinkaan nähnyt kyseistä showta. Hyvä homma että taas näin, muuten jäisi varmaan katsomatta.
 

scholl

Jäsen
Euroopassa esim. jalkapallossa ja jääkiekossa mennään juoksevalla ajalla ja ottelun loppu tulee joskus käsille "liiankin" nopeasti. Tosin jääkiekossa pelikatkoja ja aikalisiä tulee ottelun loppukohden ihan kiitettävästi.

Koripallon pidän kyllä hyvin eurooppalaisena pelinä. Toki se on jenkeissä keksitty, mutta täällä ollut näkyvässä roolissa ainakin koko sodan jälkeisen ajan ja se on top 3 pallopeli varmaan joka maassa. Siinä mielessä tuollainen jaksotus pitäisi olla jokaiselle tuttu. Mitä tulee sitten futikseen niin siinä on se lisäaika se loppukliimaksi, jos peli on tasainen. Koskaan ei tiedä etukäteen kuinka monta minuuttia sitä myönnetään ja sitten yht'äkkiä tuleekin kiire tehdä tilanteesta riippuen tasoitus tai voittomaali.

Viime vuonna ei tainnut näkyä Suomessa ilmaiseksi tv:stä vai muistanko väärin?

Mun mielestä näkyi. Eikö se vkonloppu kanava ollut auki juuri sen takia, että se peli näkyisi? En ole varma, mulla oli maksukanava, mutta muistelisin, että olisi näkynyt.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mun mielestä näkyi. Eikö se vkonloppu kanava ollut auki juuri sen takia, että se peli näkyisi? En ole varma, mulla oli maksukanava, mutta muistelisin, että olisi näkynyt.

Mielikuva on siitä, että jäi väliin siksi, että viime vuonna ei ollut auki nuo maksukanavat. Mutta en ole varma ja voin muistaa väärin.
 

Pezel

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New Orleans Saints
Mielikuva on siitä, että jäi väliin siksi, että viime vuonna ei ollut auki nuo maksukanavat. Mutta en ole varma ja voin muistaa väärin.

Näkyi viime vuonna ja edellis vuonna, mutta 2009 ei näkynyt.

Ja itse aion tietenkin katsoa parin kaverin kanssa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
HELL YEAH !!

Ollut vahva traditio jo pitkään ja perinteisesti tullut pidettyä lomapäivä aina seuraavana maanantaina... Mutta tänä vuonna tulee Groupin CEO shaanana just 6.2. meille vittuilemaan, joten iltapäivällä jo oltava konttorilla (mutta aamupäivän nukun)!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös