Aiotko katsoa Super Bowlin?

  • 22 443
  • 229

Katsotko Super Bowlin 5.2.2012

  • Kyllä

    Ääniä: 114 44,2%
  • Ehkä

    Ääniä: 29 11,2%
  • Haluaisin, mutta en voi

    Ääniä: 24 9,3%
  • En

    Ääniä: 91 35,3%

  • Äänestäjiä
    258
  • Poll closed .

janóz

Jäsen
On taas Super Bowlin aika! Edellisvuosien tapaan kysytään jatkoaikalaisten halua valvoa maanantaiyö jenkkifutiksen parissa. Tänä vuonna vastakkain ovat New England Patriots ja New York Giants. Sama kaksikko otti yhteen neljä vuotta sitten ja silloin Giants vei yllättäen mestaruuden. Aiheesta lisää Super Bowlin omassa ketjussa. Super Bowl XLVI 5.2.2012 - Jatkoajan keskustelupalsta

Nelonen Pro 1 ja 2 näyttävät pelin ilmaiseksi sekä suomeksi, että englanniksi. Ottelu alkaa maanantaiyöllä klo 1.30 ja päättynee aamulla viiden ja kuuden välillä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Riippuu siitä tarvitsenko unilääkettä. Joitakin kertoja olen ko. tapahtuman yrittänyt katsoa, mutta aina nukahtanut jo ihan alkuhetkillä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No todellakin katson. Muuten ei laji hirveästi kiinnosta, mutta tuota taatusti spektaakelimaista tapahtumaa en suostu missaamaan. Herätyskello alkaa laulamaan sulosäveliään aamulla seitsemältä, mutta vedetään sitten yksi päivä pikku horroksessa. Sunnuntaina voisi ehkä nukkua pienet päiväunet, mutta olen aina ollut pirun huono ko. touhussa. Onneksi en tarvitse maanantaina sen enempää sirkkeliä kuin vannesahaakaan, joten suurempia vaaratilanteita ei pääse syntymään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä katson. Menen maanantaina vasta iltavuoroon eli mitään esteitä ei ole.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Totta hemmetissä aijon katsoa. Melkoista showtahan se on ja kestää loputtomiin, mutta kait sitä jaksaa valvoa loppuun saakka.
 

Jonzze

Jäsen
Suosikkijoukkue
PEPO, SaiPa
Harmittavasti jäänee väliin, kun sunnuntai-iltana pitäisi kotiutua risteilyltä. Ei varmaan reissun jälkeen vaan jaksa enää valvoa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Mahdollisesti. Töissä on varmasti valvojaiset isolta kankaalta, mutta eiköhän tämän tilanteen määrää poikkeuksellisesti oma unentarpeeni sunnuntain jäljiltä ja duunikuviot seuraavalle viikolle.
 

RDivis

Jäsen
Kai tuo pitäisi kerran elämässään jokaisen katsoa. Olkoon tämä vaikka se kerta. Lajin perusajatus ei kiinnosta sinänsä. todennäköisesti katson.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Jep ja isolla porukalla, matti ja teppokin tulee!

Broidien kanssa plus muutama muu. Siinä hyvä porukka, mukana plus 25 vuotta lajia pelanneita joten taustatietokin hyvä.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyllä tuo tulee varmasti ainakin osittain katsottua. Jonkin verarn tulee aina seurattua noita pelejä, mutta tänä vuonna jäänyt vähän vähemmälle. Giantsin mukanaollessa tullee varmaan vähän tarkkasilmäisemmin seurattua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Maanantaina aamulla pitää olla tikkana hommissa. Liekö tuo este. Jenkkifutista on sesongin aikana muutenkin mukava katsoa. Erityisesti sunnuntaiaamuisin olen katsellut ESPN:n lähettämiä yliopistomatseja, joissa vallankin riittää tunnelmaa.

Se harmittaa etten ole koskaan päässyt katsomaan USA:ssa jenkkifutispeliä paikan päältä, vaikka olen maassa aika monet kerrat käynytkin. NHL-jääkiekkoa olen nähnyt siellä ynnä täällä, myös baseballia ja koristakin, mutta jenkkifutiksesta on vielä neitsyys poistamatta. Vielä tuokin asia hoidetaan.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kyllä kait jos jaksan valvoa. Mielenkiintoinen tapahtuma amerikka övereineen. Lajihan itsessään on kyllä todella tylsä.
 

Fordél

Jäsen
Tätä on odotettu niin pitkään, että tottahan toki sen katson. Pitäisi vain pikku hiljaa päättää, että mitä sitä itselle tarjoisi matsin aikana...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Alunperin olin sitä mieltä, etten missään tapauksessa halua nähdä Giantsien pelaavan jälleen Super Bowlissa, mutta koska en nyt kuitenkaan voi asiaan vaikuttaa, niin kyllähän vaalivalvojaisia jatketaan Super Bowlin parissa. Sellaisia retardeja en kyllä ymmärrä ollenkaan, jotka lähtevät Nykkiin katsomaan matsia ;)
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, maanantaina vielä lomaa niin eiköhän tuo tule Nelosen Prolta katseltua.

Hyvä kattaus luvassa sunnuntaiksi, 18.00 Chelsea-ManU, loppuilta menee selaillessa vaalivalvojaisia eri kanavilta ja sitten yön tunteina vielä Super Bowl ja herääminen maanantaina jossain vaiheessa päivää esim. ulkojäille. Kelpaa.
 

Lohipoika

Jäsen
Ei mikään käsipallon Yhdysvaltojen finaali kiinnosta. On parempaakin tekemistä kuten sukkien räpläily.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei mikään käsipallon Yhdysvaltojen finaali kiinnosta. On parempaakin tekemistä kuten sukkien räpläily.

Totta tosiaan. En ole ikinä katsonut Super Bowlia suorana enkä aloita tänä vuonnakaan. Toki varmasti jenkkifutiksessa olisi oma mielenkiintonsa jos olisi syntynyt Yhdysvalloissa ja seurannut lajia koko ikänsä, mutta kun en ole siellä syntynyt enkä seurannut eri joukkueiden edesottamuksia, pelaajien kehitystä ja lajin ominaispiirteitä niin turha vaiva se on jenkkien käsipallon kuskaamista katsella sillä perusteella, että se on hyvin suosittu tapahtuma. Joskus olen lajia vilkaissut, mutta ei vain kiehdo. En minä katso myöskään baseballin finaaleja. Rugbyn MM-kisoja vilkaisin sivusilmällä, siinä miehet ottavat toisistaan fyysisemmin mittaa ja meno näytti paljon atleettisemmalta kuin jenkkifutiksessa.

Mutta totta kai makunsa kullakin, ja katsokoot ne keitä laji kiinnostaa ja jotka ovat siihen perehtyneet. Ei siinä mitään pahaa ole, mutta jotenkin suhteettomaksi on Super Bowlin merkitystä kasvatettu suomalaisessa urheilumediassakin. Uusimmassa Veikkaajassakin etusivujuttu koski jotain pelinrakentajaa, jota tuskin ylivoimainen enemmistö suomalaisista urheilun seuraajista tuntee. Jenkkifutis on täällä niin marginaalinen laji, että himoveikkaajistakin vain pieni osa tietää mistä on kyse.

Saisi Veikkaajakin laittaa vastaavan pituisia juttuja vaikkapa Suomen suosituimman joukkueurheilulajin eli jääkiekon toiseksi korkeimmasta sarjatasosta eli Mestiksestä, joka on katsojamääriltään Suomen toiseksi seuratuin urheilusarja heti SM-liigan jälkeen. Ala-arvoista on Mestis-uutisointi Veikkaajassakin, vaikka sitä seurataan ja katsotaan paljon enemmän kuin muita palloilulajeja.

Uuden Veikkaajan mukaan yli puolet Super Bowlin katsojista on kiinnostunut enemmän mainoksista kuin itse pelistä, ja mainoksia on ottelussa vajaa tunti. Täytyy kyllä sanoa, että tuollaista en ymmärrä ollenkaan - sen ymmärrän, että joku katsoo matsia koska lajista pitää, mutta kuka hemmetti katsoo urheilulähetystä nähdäkseen mainoksia? Minä en koskaan katso mainoksia edes suomalaisessa televisiossa, enkä edes kuuntele niitä - sormi painuu mykistysnapille ja itse käyn jääkaapilla/vessassa tai selaan jotain lehteä kunnes lähetys jatkuu. En voisi kuvitellakaan katsovani tunnin verran mainoksia.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Ilman muuta! Loistava spektaakkeli jälleen tiedossa.

GoPatriotsGo!!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edelleenkin liian tylsä laji että viitsisin valvoa tuon takia.
 

delete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cowboys, Crocodiles, Tappara
Ilman muuta katotaan. Ei lähes parinkymmenen vuoden perinnettä katkaista. Minulle Super Bowl on AINA vuoden ykkös urheilutapahtuma. Kisastudio pystytetään hyvissä ajoin ja kaiken hyvän lisäksi seuraava viikko lomaa. Taitaa mennä koko viikonloppu super bowl hulinoissa? Patriotsin voitton puolesta liputetaan!
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Meni konferenssifinaali-sunnuntai ryyppämisen takia ihan vituiksi, pudotti vähän tuota pudotuspelejä koskevaa ekstaasia. Eiköhän tuo tule katsottua. Toivomuksissa että pelirohkeus säilyy kaiken hössötyksen keskellä ja matsi avoin vielä viimeisellä neljänneksellä.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuleehan tuo katsottua. Pari kaveria tulee katsomaan matsia meikäläisen luokse joten jonkinlainen kisastudio saadaan aikaan.

-Tinke-80
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös