Aika suunnata katseet kohti Torinon olympialätkää

  • 33 422
  • 292
Tila
Viestiketju on suljettu.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Beast kirjoitti:
Mitä Suomi tekee esimerkiksi jollain Niinimaalla. Lumme olisi mielestäni sata kertaa parempi vaihtoehto.

Niin ja sijoitetaan vielä Nummisen pariksi niin kaikilla on kivaa. Ei puutu kuin Myllys makaamasta maalinsa edestä.

En tosin Niinimaatakaan sinne kaipaa. Mutta ainahan Suomella kuuluu joka arvokisoissa olla puolustuksessa joku fanien sylkykuppi.

Ei Marko Kiprusoff olisi mitään?
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Rocco kirjoitti:
Lähdetääs itse kans spekuloimaan...

Lehtinen - S.Koivu - Selänne
T.Ruutu - O.Jokinen - J.Jokinen
Laaksonen - N.Kapanen - S.Kapanen
Nieminen - M.Koivu - J.Ruutu
Hahl

Salo - Numminen
Timonen - Lydman
Pitkänen - Väänänen
Karalahti

Kiprusoff
Niittymäki
Lehtonen

Ihan samanlainen olisi myös mun valitsema joukkue, tosin ei välttämättä samat pakkiparit. Vaihtaisin Timosen ja Nummisen paikkoja ainakin. Hyökkäysketjut aika hyvät. Tosin Hahlia voisi välillä kokeilla nelosen keskellä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Beast kirjoitti:
Mitä Suomi tekee esimerkiksi jollain Niinimaalla.
Pitäähän mukana olla joku aina valmis kotiinlähtijä itkemässä, jotta saadaan tarvittaessa vaikka valmentajaa vaihdettua. Tosin nyt ei ole joukkueella valmentajaa, joten tuskin sitä tarvitsee poiskaan potkia ja näin ollen Niinimaalla ei tosiaan ole käyttöä.
 

Setämies

Jäsen
clayman kirjoitti:
J. Jokinen on kieltämättä hyvä pelaaja, mutta Kalliolla ja Peltosella on enemmän kokemusta arvokisoista - vaikka eipä sillä nyt niin paljon merkitystä pitäisi olla.

Edellisistä MM-kisoista jäi sellainen mielikuva, että J. Jokinen oli vähäisellä peliajallaankin Suomen yritteliäimpiä pelaajia. Taisteltuaan itselleen pelipaikan Dallasissa, näkisin Juicyn mielellään myös Torinossa pitämässä uraansa noususuunnassa. Kalliosta sen sijaan tulee vähän sellainen "no onhan se jo nähty" -fiilis...
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
repe_joke kirjoitti:
Tinke jo kommenttia heittikin, mutta jatketaas.

Siis Lummehan oli vielä pari vuotta, näitä paskoja pelureita, jotka raijattiin jokaisiin kisoihin mukaan jos mahdollista.
Ja tulos on normaalisti katastrofaalista.

Siinä olet ehkä oikeassa, että Niinimaata ei tarvita, mutta kyllä siellä nyt Lummetta parempia vaihtoehtoja on änärinkin puolella.


Et taida olla sitten seurannut koko arvokisoja. Ja montako peliä olet nähnyt Lumpeelta tällä kaudella? Miten voidaan todistaa että Suomi tarvitsee ennemmin vaikka Niinimaata, Nummista, Lydmania tai Marko Kiprusoffia? Mitä Marko on esimerkiksi tehnyt paremmin kuin Sonja, kun on päässyt karjalaturnaukseen puhalteleen muniin?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Beast kirjoitti:
Et taida olla sitten seurannut koko arvokisoja. Ja montako peliä olet nähnyt Lumpeelta tällä kaudella? Miten voidaan todistaa että Suomi tarvitsee ennemmin vaikka Niinimaata, Nummista, Lydmania tai Marko Kiprusoffia? Mitä Marko on esimerkiksi tehnyt paremmin kuin Sonja, kun on päässyt karjalaturnaukseen puhalteleen muniin?

No kyllä minä olen arvokisoja katsonut. Ja Lumme on järjestään järestänyt vastustajalle tusinan maalipaikkaa per kisat.
Mies on välillä aivan loistava hyökkäävä pakki, mutta puolustus päässä ihan yhtä loistava, kun pahvikuva. Ja hyökkääviä pakkeja Suomella on Lummetta parempiakin.
Tällä kaudella olen nähnyt yhden Lumpeen pelin, ja ei kyllä siinä esittänyt mitään maailmaan mullistavaa.

Lummetta ja Nummista on aivan turha verrata toisiinsa. Numminen on niin hemmetin paljon parempi. Vai keksitkö sinä jotain minkä takia, Numminen pelaa nhl:ssä joukkueessaan ykkösparissa, ja Lumme pelaa sm-liigan keskikastin joukkueessa ykkösparissa?
Lumme on varmaankin niin hemmetin paljon kovempi pelimies, että sm-liigan rahaseurat varasti miehen nhl:stä.
Niinimaata lukuunottamatta kaikki muutkin pakit on nykyään huomattavasti Lummetta parempia. Aika vaan menee eteenpäin.

Ja milläs tavalla Marko "lepakko" Kirpusoff liittyy tähän ketjuun? Mies ei varmasti tule olemaan olympialaisissa mukana. Tai jos on, niin minä syön ladan peräkontillisen hevosenpaskaa.
Tosin ei se Lummekaan tule olemaan kisoissa mukana. Mielestäni molemmat kaverit maajoukkueessa todellisia turhakkeita. Ei mitään jakoja mihinkään arvokisoihin, joten turha miehiä on peluttaa edes pilipali-turnauksissa. Antaa nuoremmilla peliaikaa mielummin.

Eiköhän yksintein oteta Raipe kisoihin 1.ketjun keskelle ja jätetään Saku Koivu kisoista kotiin.
Ja Vesa Viitakoski sitten siihen laitaan maaleja tekee Selänteen paikalle, ja Jussi Pesonen Lehtisen paikalle duunariksi.
Jokainenhan on kirkkaasti parempia pelimiehiä.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
repe_joke kirjoitti:
No kyllä minä olen arvokisoja katsonut. Ja Lumme on järjestään järestänyt vastustajalle tusinan maalipaikkaa per kisat.
Mies on välillä aivan loistava hyökkäävä pakki, mutta puolustus päässä ihan yhtä loistava, kun pahvikuva. Ja hyökkääviä pakkeja Suomella on Lummetta parempiakin.
Tällä kaudella olen nähnyt yhden Lumpeen pelin, ja ei kyllä siinä esittänyt mitään maailmaan mullistavaa.

Lummetta ja Nummista on aivan turha verrata toisiinsa. Numminen on niin hemmetin paljon parempi. Vai keksitkö sinä jotain minkä takia, Numminen pelaa nhl:ssä joukkueessaan ykkösparissa, ja Lumme pelaa sm-liigan keskikastin joukkueessa ykkösparissa?
Lumme on varmaankin niin hemmetin paljon kovempi pelimies, että sm-liigan rahaseurat varasti miehen nhl:stä.
Niinimaata lukuunottamatta kaikki muutkin pakit on nykyään huomattavasti Lummetta parempia. Aika vaan menee eteenpäin.

Ja milläs tavalla Marko "lepakko" Kirpusoff liittyy tähän ketjuun? Mies ei varmasti tule olemaan olympialaisissa mukana. Tai jos on, niin minä syön ladan peräkontillisen hevosenpaskaa.
Tosin ei se Lummekaan tule olemaan kisoissa mukana. Mielestäni molemmat kaverit maajoukkueessa todellisia turhakkeita. Ei mitään jakoja mihinkään arvokisoihin, joten turha miehiä on peluttaa edes pilipali-turnauksissa. Antaa nuoremmilla peliaikaa mielummin.

Eiköhän yksintein oteta Raipe kisoihin 1.ketjun keskelle ja jätetään Saku Koivu kisoista kotiin.
Ja Vesa Viitakoski sitten siihen laitaan maaleja tekee Selänteen paikalle, ja Jussi Pesonen Lehtisen paikalle duunariksi.
Jokainenhan on kirkkaasti parempia pelimiehiä.

Ok. Hyväksyn perustelusi. Tästä asiasta jauhaminen on tämän jälkeen turhaa. En itsekään usko että Lumme on kisoissa, ja söisin pääni jos Marko sinne otettaisiin. Kyllä Lumme on tällä kaudella kuitenkin paremmin pelannut kuin itse annat ymmärtää, kahden vuoden tauon jälkeen kaukalosta. Sen takia hän ei myöskään NHL:ssä enään pelaa, tiedät varmaan itsekin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Beast kirjoitti:
Ok. Hyväksyn perustelusi. Tästä asiasta jauhaminen on tämän jälkeen turhaa. En itsekään usko että Lumme on kisoissa, ja söisin pääni jos Marko sinne otettaisiin. Kyllä Lumme on tällä kaudella kuitenkin paremmin pelannut kuin itse annat ymmärtää, kahden vuoden tauon jälkeen kaukalosta. Sen takia hän ei myöskään NHL:ssä enään pelaa, tiedät varmaan itsekin.

En kyllä itse usko, että Lumme pelaisi nhl:ssä missään tapauksessa. Ei muistaakseni jättänyt kovinkaan hyvää kuvaa itsestään viimeisiltä nhl kausiltaan.

Eipä sikäli, kyllä Lumpeen tasoinen pelimies menee sm-liigassa vielä pari vuotta. Etenkin kun miehen putki kuitenkin kulkee vielä ihan mallikkaasti.

Itse olen tosiaan nähnyt vain yhden canal+ pelin, jossa Lumme oli mukana, ja siinä mies ei ihmeitä esittänyt. Peli tosin oli alkukaudesta, ja minun mielestä Lumme on vasta viime aikoina ruvennut parantamaan (etenkin pisteiden valossa).
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
repe_joke kirjoitti:
En kyllä itse usko, että Lumme pelaisi nhl:ssä missään tapauksessa. Ei muistaakseni jättänyt kovinkaan hyvää kuvaa itsestään viimeisiltä nhl kausiltaan.

Eipä sikäli, kyllä Lumpeen tasoinen pelimies menee sm-liigassa vielä pari vuotta. Etenkin kun miehen putki kuitenkin kulkee vielä ihan mallikkaasti.

Itse olen tosiaan nähnyt vain yhden canal+ pelin, jossa Lumme oli mukana, ja siinä mies ei ihmeitä esittänyt. Peli tosin oli alkukaudesta, ja minun mielestä Lumme on vasta viime aikoina ruvennut parantamaan (etenkin pisteiden valossa).

Katselitkos viime olympiakisoja. Lumme oli Suomen varmin pakki jolle ei sattunut yhtä ainutta katastrofaalista munausta. Niinimaa on sen sijaan kaatuillut ja menettänyt kiekkoja alimpana miehenä ja Naganon kisoista lähtien. Ei ne Naganon kisatkaan Sonjalta huonosti menneet, joten ihmettelen kommenttejasi Lumpeen epävarmuudesta. Tokihan mies on liigassa ja joskus NHL:ssä hiettänyt vähän riskilläkin, mutta arvokisoissa kaveri on mielestäni aina ollut paikkansa arvoinen. Niinimaan mokailuista voi sen sijaan heittää tarkkaakin faktaa.
Vihje: Katsokaa Naganon Suomi-Venäjä välierän maalikooste. Kiinnittäkää erityistä huomiota siihen kuka menettää kiekot Pavel Burelle, joka kirmaa viiteen läpiajoon joista osui kolmessa. Siellä ei pötkötä Lumme vaan joku aivan muu.

Edit: Lainasin repen väärän viestin. Tarkoitus oli lainata se tätä edellinen.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lumme ja Niinimaa

Vaikka "Aten" viesti olikin suunnattu "repe_joke"lle, en malta olla siihen vastaamatta. Sen verran liikaa siinä Lummetta kehuttiin ja toisaalta Niinimaata haukuttiin.

Atte kirjoitti:
Katselitkos viime olympiakisoja. Lumme oli Suomen varmin pakki jolle ei sattunut yhtä ainutta katastrofaalista munausta. Niinimaa on sen sijaan kaatuillut ja menettänyt kiekkoja alimpana miehenä ja Naganon kisoista lähtien.

Totta, mutta seurasitko lainkaan Jannen otteita Salt Lake Cityssä? Ilmeisesti et, kun et maininnut mitään hänenKIN hyvistä otteistaan siellä.

"Suolajärvellä" ei Niinimaalta nähty "kaatuiluja ja kiekonmenetyksiä alimpina miehenä", vaan hän oli mielestäni Suomen paras pakki. Lumme toki tuli hyvänä kakkosena, mutta ei Niinimaakaan tehnyt "yhtä ainutta katastrofaalista munausta", vaikka lainauksestani päätellen voisi olettaa, että sellaisia muistelet Jannelta myös Salt Lakessa nähneesi.

Atte kirjoitti:
Ei ne Naganon kisatkaan Sonjalta huonosti menneet, joten ihmettelen kommenttejasi Lumpeen epävarmuudesta. Tokihan mies on liigassa ja joskus NHL:ssä hiettänyt vähän riskilläkin, mutta arvokisoissa kaveri on mielestäni aina ollut paikkansa arvoinen.

Kysyit ylemmässä lainauksessani repe_jokelta "katselitkos viime olympiakisoja". Nyt on minun vuoroni kysyä sinulta, hyvä Atte, katselitko sinä koti-MM-kisojamme keväällä 1997. Lumpeen mokailusta siellä "voi heittää tarkkaakin faktaa".

Vihje: Katso ylemmän loppusarjan Ruotsi-Suomi -ottelun maalikooste. Kiinnitä erityistä huomiota siihen, kuka menettää Suomen oman maalin edustalla kiekon "en-nyt-muista-kelle-ruotsalaishyökkääjälle", joka harhauttaa Ari Sulanderin ja siirtää sinikeltaiset avauserässä jo 2-0 -johtoon. Kyseessä on kiekonmenetys, jonka Antero Mertaranta osuvasti risti "kardinaalimunaukseksi".

Mainittakoon vielä, että isäntämaan kulta- ja mitaliunelmakin mureni juuri tähän otteluun (ja tiedän toki, että Peltosen kahdella maalilla noustiin tasatilanteeseen ennen Ruotsin uutta ja pysyvää karkumatkaa)...

Muokkaus: MM-kisoissa -97 pelattiin toki ylempi ja alempi loppusarja eikä jatkosarjaa

Muokkaus 2: Turha kysymysmerkki
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Atte kirjoitti:
Katselitkos viime olympiakisoja. Lumme oli Suomen varmin pakki jolle ei sattunut yhtä ainutta katastrofaalista munausta. Niinimaa on sen sijaan kaatuillut ja menettänyt kiekkoja alimpana miehenä ja Naganon kisoista lähtien. Ei ne Naganon kisatkaan Sonjalta huonosti menneet, joten ihmettelen kommenttejasi Lumpeen epävarmuudesta. Tokihan mies on liigassa ja joskus NHL:ssä hiettänyt vähän riskilläkin, mutta arvokisoissa kaveri on mielestäni aina ollut paikkansa arvoinen. Niinimaan mokailuista voi sen sijaan heittää tarkkaakin faktaa.
Vihje: Katsokaa Naganon Suomi-Venäjä välierän maalikooste. Kiinnittäkää erityistä huomiota siihen kuka menettää kiekot Pavel Burelle, joka kirmaa viiteen läpiajoon joista osui kolmessa. Siellä ei pötkötä Lumme vaan joku aivan muu.

Edit: Lainasin repen väärän viestin. Tarkoitus oli lainata se tätä edellinen.

Katoin kyllä edellisetkin olympiakisat. Lummetta en kisoista muista, joten mies taisi hoitaa hommansa hyvin (normaalisti pakki on hyvä, kun häntä ei huomaa kentällä).

Ja kerroppa missä kohtaa minä olen Niinimaata puolustanut? En sitten missään kohtaan. En meinaan halua nähdä tätä Jääliin homo(todennäköisesti)-hevaria maajoukkueessa enää ikinä.

EDIT: Minun tarkkalainaus todennäköisesti siitä viestistä, jota tarkoitit lainata: "Niinimaata lukuunottamatta kaikki muutkin pakit on nykyään huomattavasti Lummetta parempia.". En siis Niinimaata mitenkään kehu.
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
repe_joke kirjoitti:
Ja kerroppa missä kohtaa minä olen Niinimaata puolustanut? En sitten missään kohtaan. En meinaan halua nähdä tätä Jääliin homo(todennäköisesti)-hevaria maajoukkueessa enää ikinä.

EDIT: Minun tarkkalainaus todennäköisesti siitä viestistä, jota tarkoitit lainata: "Niinimaata lukuunottamatta kaikki muutkin pakit on nykyään huomattavasti Lummetta parempia.". En siis Niinimaata mitenkään kehu.

Niinimaata en kritisoinut sinun viestisi takia vaan joku muu kehui Niinimaata paremmaksi aikaisemmin tässä viestiketjussa.

Peen kanssa olen samaa mieltä siitä, että suolajärvellä mies pelasi hyvin ja oli suht varma. Sitten toisaalta kaikki muut kisat Naganon jälkeen ovat menneet enempi tai vähempi penkin alle. Katselin tuossa Tshekin MM-kisojen maalikoosteita ja todella uswin vastustajien maalit tulivat Niinimaan möhläyksien seurauksena ja luistimista sun muista etsittiin syytä. Naganon Venäjä matsi oli niin surkuhupaisa, että ei siitä sen enempää. Pronssimatsissa Kanadaa vastaan kaverit karkailivat myös Jäälin mieheltä vaikka Sulander kauhoikin kuin ihmeen kaupalla kiekot kiinni.

Lumpeen pelejä MM-kotikisoissa -97 en Lumpeen osalta muista, mutta Nylander sen toisen maalin Suomea vastaan teki. Tuon turnauksen jälkeen Lumme on pelannut kahdet Olympiakisat ja yhdet MM-kisat hyvällä menestyksellä. Eihan miestä voi nyt yhden virheen takia tuomita, koska eihän niin ole tehty Niinimaankaan osalta jolla näitä kaatumisia on sattunut muutama enemmän.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Pistetäänpä itsekin omat ehdotukset Olympialaisiin

Selänne-Koivu-Lehtinen
TRuutu-OJokinen-Laaksonen
Skapanen-NKapanen-JJokinen
JRuutu-TSantala-VNieminen
Miettinen

(Salmelainen, MKoivu, Pirjetä, Rita, Viuhkola, Hagman)

Numminen-Pitkänen
Timonen-Lydman
Salo-Niinimaa
Väänänen

(Berg, Karalahti, Kukkonen, Lehtonen, Pettinen)

Kiprusoff
Niittymäki
Markkanen
Toivonen
Lehtonen

Maalivahdeista on paha sanoa vielä. Markkanen olisi tällä hetkellä NHL näyttöjen perusteella jopa se kovin (tämä kausi), mutta ei varmaan kovin monella tule varmaa oloa, jos Markkanen olisi ykkönen. Se kenellä on paras kunto kisojen alla olkoon ykkönen. Kiprua ei kaikesta huolimatta pitäisi vielä pitää itsestään selvänä ykkösenä. Kisoihin sitten se yksi alusta asti taakan kantava maalivahti. Kari Lehtonen ei ole vielä ehtinyt hirveästi näyttää, mutta melkein veikkaisin, että hän nousee kuumimmaksi. Euroopassa pelaavien on luultavasti ihan turha haaveilla kisapaikasta.

Mikko Koivulta voisi nähdä ensin joitain näyttöjäkin. Ihan kylmiltäni en näin valitsisi. Mutta mikäli pelaa hyvin wildissa loukkaantumisen jälkeen niin ottaa sitten tuon Santalan tai jopa Nkapasen paikan. Santalahan oli ihan pirteä ilmeisesti Atlantan harjoitusleirillä ja on ollut hyvä jokereissakin, joten miksei mahtuisi joukkueeseen, vaikka NHL status menikin. Niinimaata kritisoidaan paljon osin ansaitusti, mutta suurelta osin aiheettomasti. Näihin peleihin Niinimaa kuuluu. Karalahti on ollut loukkaantuneena tovin ja ei mielestäni ole samalla tasolla kuin nuo NHL:n virkaveljet. Sami Kapanen on sen luokan pelimies, että uskaltaisin jo tässä vaiheessa ottaa joukkueeseen.. ilman näyttöjäkin.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleistys on pahin ja tyhmin teko mitä voi tehdä, niinkun esimeriksi kerran hasardi aina hasardi. Kyllä siellä monet muutkin niitä virheitä on tehny, kyllä surullisen kuuluisassa Ruotsi-ottelussakin oli söhläämässä nämä meidän huippupakit. Miksi ette nyt sano että niitä ei ikinä enään saakeli maajoukkueeseen? Lumme muka liian vanha ja Numminen paljon parempi...tyst nu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Beast kirjoitti:
Yleistys on pahin ja tyhmin teko mitä voi tehdä, niinkun esimeriksi kerran hasardi aina hasardi. Kyllä siellä monet muutkin niitä virheitä on tehny, kyllä surullisen kuuluisassa Ruotsi-ottelussakin oli söhläämässä nämä meidän huippupakit. Miksi ette nyt sano että niitä ei ikinä enään saakeli maajoukkueeseen? Lumme muka liian vanha ja Numminen paljon parempi...tyst nu.

Tuskin kukaan yhdestä virheestä tuomitsee. Jostakin nämä yleistykset lähtevät liikkeelle. Ja Lumme on sen verran kerennyt aikoinaan virheitä tehdä, että ei ole väärin olettaa miehen tekevän niitä jatkossakin.
Jos en väärin muista, niin sm-liiga liitteessä jonka luin ennen kauden alkua, puitiin samaa asiaa. Lumme on hyökkäävä pakki ja siihen kuuluu välillä pienet hasardit omassa päässä. Ja kuten totesin niin Suomella on Lummetta parempiakin hyökkääviä pakkeja.

Ja mitä tulee Nummiseen, niin mies nyt vain sattuu olemaan ehkä kaikkien aikojen paras Suomalainen pakki.
Oli ainakin tässä pilipali turnauksessa nimeltä world cup ihan suvereeni.

Tosin täytyy vielä sanoa, että minulle on täysin sama ketkä siellä kisoissa aikoinaan pelaa. Kunhan siellä on maajoukkue paikalla.
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Oli sen verran pitkä ketju, etten jaksanut kelata sitä lävitse, joten
kysyn suoraan. Tulevatko tuomarit Torinoon NHL:stä?
 
Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Pantse67 kirjoitti:
Oli sen verran pitkä ketju, etten jaksanut kelata sitä lävitse, joten
kysyn suoraan. Tulevatko tuomarit Torinoon NHL:stä?

Jos kaksista edellisistä olympialaisista voi jotain päätellä, niin pohjoisamerikkalaiset tuomarit ovat NHL-tuomareita. Mukana on kuitenkin myös eurooppalaisia, Suomessta muistaakseni Timo Favorin.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Beast kirjoitti:
Ok. Hyväksyn perustelusi. Tästä asiasta jauhaminen on tämän jälkeen turhaa. En itsekään usko että Lumme on kisoissa, ja söisin pääni jos Marko sinne otettaisiin. Kyllä Lumme on tällä kaudella kuitenkin paremmin pelannut kuin itse annat ymmärtää, kahden vuoden tauon jälkeen kaukalosta. Sen takia hän ei myöskään NHL:ssä enään pelaa, tiedät varmaan itsekin.


Lumme ja Marko Kiprusoff eivät todellakaan kuulu Suomen Torinon joukkueen kokoonpanoa käsittelevään ketjuun.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
IceBreezer kirjoitti:
Lumme ja Marko Kiprusoff eivät todellakaan kuulu Suomen Torinon joukkueen kokoonpanoa käsittelevään ketjuun.

No miten sen ottaa...Kiprusoff on kuitenkin luultavammin tuolla listalla,jossa on kaikki joita edes suunnitellaan Torinoon. Mutta rajansa kaikella.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Atte kirjoitti:
Lumpeen pelejä MM-kotikisoissa -97 en Lumpeen osalta muista

Sen kyllä viesteistäsi huomaa, sillä kertomani "kardinaalimunaus" Ruotsi-pelissä ei ollut todellakaan ainoa iso virhe Sonjalta tuossa turnauksessa. Lumme pelasi kisoissa oikeastaan vain yhden hyvän ottelun - eli ensimmäisen yläloppusarjapelin Kanadaa vastaan. Muissa matseissa mies oli enemmän tai vähemmän pihalla.

Enkä kyllä ihan älyttömästi kehuisi Lumpeen kaksia seuraaviakaan arvokisoja. Naganossa meni vielä ihan ok, mutta MM-Pietarissa keväällä 2000 varsinkin turnauksen alku sujui pahasti kangerellen. Salt Lake Cityssä sen sijaan homma toimi hienosti, vaikka Niinimaa siellä mielestäni Suomen paras pakki olikin.

Missään tapauksessa en siis tuomitse Lummetta yhden virheen takia, vaan kuten "repe_joke" on jo toitottanut, Sonja on tehnyt niitä Leijona-paidassa paljon.
 

Bob Maali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jamaica Bobsled Team
On se kumma, että valmentaja toisensa jälkeen valitsee Marko Kiprusoffin maajoukkueeseen. Onneksi fanit tietävät paremmin kuin Aravirta, Summanen tai Westerlund... :)

Oikeasti, Torinon joukkueessa puolustus on aika selvä tapaus. Lumpeesta puhuminen on silkkaa pieruhuumoria. Kiva, että mies pärjää Ilveksessä, mutta se siitä.

NHL:n alkukauden yllättäjiin voi mielestäni lukea Antti Laaksosen, jota Suomessa ei koskaan oikein ole erityisemmin noteerattu. Mies on paukuttanut jo 5 maalia Avsin kolmosketjussa. Jos Andy jatkaa tätä tahtia, on syytä maajoukkueessakin sovitella hänelle isoa roolia. Tai ainakin kolmosketjun laiturin paikkaa. Laaksonen on sikäli mainio pakkaus, että osaa tehdä kaikkea varsin hyvin. Eräänlainen köyhän miehen Lehtinen, ehkä?
 

Pantse67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Detroit Red Wings, ManU, UFC
Espoon Siniset kirjoitti:
Jos kaksista edellisistä olympialaisista voi jotain päätellä, niin pohjoisamerikkalaiset tuomarit ovat NHL-tuomareita. Mukana on kuitenkin myös eurooppalaisia, Suomessta muistaakseni Timo Favorin.

No sitten seuraava kysymys. Pelataanko Torinossa eurooppalaisilla säännöillä vain NHL:n säännöillä. Tarkoitan sitä, että linjanhan tulisi kaiketi olla yhtenäinen.

Koska huippumaiden pelaajat tulevat liki kaikki NHL:stä, voi se olla näille pelaajille melkoinen kulttuurishokki, jos eurooppalainen kahvaaminen ja koukkiminen sallitaan, kun se NHL:ssä on saatu kitkettyä pois. Lisäksi on olemassa suuri vaara, että pohjois-amerikkalaiset tuomarit viheltävät 300%:sti erilailla kuin
eurooppalaiset. Tässä pelissä saat koukkia, tässä taas lennät välittömästi boxiin pienemmästäkin koukusta.

Tulee tässäkin mielessä mielenkiintoiset kisat...
 

Atte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Tampere United
Pantse67 kirjoitti:
No sitten seuraava kysymys. Pelataanko Torinossa eurooppalaisilla säännöillä vain NHL:n säännöillä. Tarkoitan sitä, että linjanhan tulisi kaiketi olla yhtenäinen.

Koska huippumaiden pelaajat tulevat liki kaikki NHL:stä, voi se olla näille pelaajille melkoinen kulttuurishokki, jos eurooppalainen kahvaaminen ja koukkiminen sallitaan, kun se NHL:ssä on saatu kitkettyä pois. Lisäksi on olemassa suuri vaara, että pohjois-amerikkalaiset tuomarit viheltävät 300%:sti erilailla kuin
eurooppalaiset. Tässä pelissä saat koukkia, tässä taas lennät välittömästi boxiin pienemmästäkin koukusta.

Tulee tässäkin mielessä mielenkiintoiset kisat...

Eurooppalaisilla tietenkin koska kisat ovat IIHF:n alaiset. Tuo koukkulinja mietityttää itseänikin, mutta koska lähes kaikki pelaajat tulevat NHL:sta, en usko sen tuottavan ongelmia.
 

Bob Maali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jamaica Bobsled Team
Bob Maali kirjoitti:
NHL:n alkukauden yllättäjiin voi mielestäni lukea Antti Laaksosen, jota Suomessa ei koskaan oikein ole erityisemmin noteerattu. Mies on paukuttanut jo 5 maalia Avsin kolmosketjussa.

6! Laaksonenhan on aivan liekeissä. Viimeisimmässä maalissa polki oman siniviivan alta läpiajoon ja iski kiekon reppuun. Alivoimalla vielä. Maalintekijöitä ei Leijoniin ole tarjolla jonoksi asti, joten hyvä että jyvä on löytynyt.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Atte kirjoitti:
Eurooppalaisilla tietenkin koska kisat ovat IIHF:n alaiset. Tuo koukkulinja mietityttää itseänikin, mutta koska lähes kaikki pelaajat tulevat NHL:sta, en usko sen tuottavan ongelmia.

Eilen luin jostain lehdestä (uusi Kiekkolehti?) jossa Kummolan kertoi että Torinossa on 4 tuomaria NHL:stä ja 6 Euroopasta ja esim. Suomen ja Kanadan välisessä ottelussa ei voi olla kanadalainen tuomari. Saas nähdä kuinka tarkkaan nollatoleranssi-linja siirtyy sieltä tänne.

Asiasta toiseen, Tuomo Ruudun selkävaivat alkavat pikku hiljaa huolestuttamaan. Jos kaveri ei ole kunnossa Torinoon mennessä, mihin muotoon ketjut laitettaisiin silloin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös