Naatiskelija
Ilveksen ja Lukon peliä tänään netistä seuranneena, voin todeta seuraavaa. Lukossa on hyviä yksilöitä, jotka tällä hetkellä yrittävät yksin ratkaista otteluja, a la Lingren ja kumppanit. Vika ei ole näissä lahjakkaissa yksilöissä vaan valmennuksessa ja johdossa yleensä. Pelaajilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, mitä kentällä pitäisi tehdä. Joko Uraman pelikirja on liian monimutkainen tai pelaajamme ovat liian tyhmiä sitä ymmärtämään. kummin päin? Aivan sama lopputulos on, ei mitään järkeä koko touhussa. Työni vuoksi olen tekemisissä jonkin verran ihmisten kanssa ympäri suomea ja voi sitä huvituksen määrää kun tulee puheeksi jääkiekko. Kaikkialla tunnetaan kolme kirjainta RTK ja rahan ehtymätön virta Lukon tueksi ja mikä on lopputulos? Ei niin mitään järkeä koko touhussa. Lukolla on perinteensä taitokiekon pelaamisessa ja sen säilyttäminen on A ja O menestymättömyydestä huolimatta. Meillä on taitavia yksilöitä joukkueessa jotka hyvänä päivänä voivat yksin ratkaista voiton joukkueelle. Näitä päiviä vain on aivan liian harvassa. Pelaajien itsetunto ei liene ihan vahvimmasta päästä sekään, mikäli ne mietteet, että katsojien pitäisi heikkoina hetkinä kannustaa enemmän pitävät paikkansa. Itse olen työelämässä ollut vajaat 40 vuotta ja täytyy todeta, että V.....lua tulee aina kun jokin menee pieleen ja silloin kun homma pelaa ei kuulu mitään. Näin se vain on ja jos tätä ei sisäistä ja odottaa muuta ei ole munaa tehdä yhtään mitään. Jääkiekko on yksinkertainen peli ja siinä on kyse ainoastaan kiekon toimittamisesta vastustajan maalille ja sieltä sen lyöminen vastustajan verkkoon. Esimerkkiä kannattaisi ottaa tämän hetken Ässistä, ei mitään ruudin keksijöitä, mutta jätkämäisiä pelaajia jotka toimittavat kiekon maalille ja lyövät sen paikan tullessa sisään. Edellistä lausetta en uskonut koskaan kirjoittavani, mutta täytyy tunnustaa tosiasiat, Porissa tehdää tällä hetkellä hel...in paljon parempaa työtä jääkiekon hyväksi kuin Raumalla. No sainpahan purettua painetta, mutta ei se mitään Lukossa muuta, ei ennen kuin tietyt kasvaa horsmaa. Mitenkä muuttaa suuntaa? Ei mitenkään, naatiskellaan niistä harvoista ilon pilkahduksista eikä odoteta liikoja, kysehän on Rauman Lukosta ja sen asioiden hoitohan jo tunnetaan.