Alunperin kaudesta 2008-2009 lähtien JYPin päävalmentajaksi kaavailtu Risto Dufva aloittaakin valmennustyön JYPin peräsimessä jo ensi kaudella, kun joukkueen nykyinen päävalmentaja Matti Alatalo jättää JYPin päävalmentajapestin tämän kauden jälkeen. JYP solmi miehen kanssa kolmevuotisen sopimuksen.
Dufvan valmennusuran parhaimmat meriitit löytyvät Mikkelin Jukureiden ajoilta, tuolloin mies valmensi seuransa muistini mukaan peräti neljään Mestiksen mestaruuteen. JYPissä Dufva toimi Hannu Aravirran ja Kari Savolaisen apuvalmentajana 1990-luvulla neljän kauden aikana.
Lopuksi vielä ote Dufvan kommenteista JYPin virallisten nettisivujen uutisesta:
-Olen ylpeä siitä, että minusta tulee ensimmäinen paljasjalkainen jyväskyläläinen JYPin liigajoukkueen päävalmentaja. Se on minulle iso asia, sillä JYP on henkinen kotini, sanoo Dufva.
Tervetuloa Risto!
Dufvan valmennusuran parhaimmat meriitit löytyvät Mikkelin Jukureiden ajoilta, tuolloin mies valmensi seuransa muistini mukaan peräti neljään Mestiksen mestaruuteen. JYPissä Dufva toimi Hannu Aravirran ja Kari Savolaisen apuvalmentajana 1990-luvulla neljän kauden aikana.
Lopuksi vielä ote Dufvan kommenteista JYPin virallisten nettisivujen uutisesta:
-Olen ylpeä siitä, että minusta tulee ensimmäinen paljasjalkainen jyväskyläläinen JYPin liigajoukkueen päävalmentaja. Se on minulle iso asia, sillä JYP on henkinen kotini, sanoo Dufva.
Tervetuloa Risto!