Aika ”Velton” jälkeen – Helmisen ”Raipe” TPS:n päävalmentajaksi

  • 212 589
  • 1 220

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kiitos Raipe!

Jokainen johtoasema, voitettu erä, voitettu peli finaalisarjassa on sitten vaan plussaa tähän kauteen. Jos nyt olette poikien kanssa kuitenkin päättäneet mennä päätyyn saakka, niin kyllä sekin sopii.

Kiitos Raipe ja onnea finaaleihin!
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Laitetaan tähän myös muistutuksena, että se 1v soppari taisi olla myös Raipen toiveissa. Eli kun Raipe täältä poistuu niin turha nillittää että vittu Tepsi veti paskasti taas.

Hyvin kyllä Raipe ennen kaikkea pelasi osakkeensa.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Nyt tuli TPS-kannattajilta niin kylmää vastaanottoa Raipelle, että mitähän tästä seuraa? Ihan vaan kiusaksi vie Palloseuran mestaruuteen, eikä kettuillessaan jatka enää sopimusta vaan siirtyy Tampereelle.
Taitaa JYP kannattajalla "Slava kehiin" olla ennustajan lahjoja, kun kirjoitti yllä olevan viestin 29.11.2019.
Ei tämä ennustus ainakaan kauheasti metsään ole menossa.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy todeta, että en haluaisi tällä hetkellä olla Jussi Ahokas. Kiva hypätä puikkoihin, kun edeltäjä on painanut tälläiset näytöt tiskiin. Ei paineita Jussi!

Raipe on kyllä hieno mies. Ei paljoa keuli vaan pysyy nöyränä ja antaa kaiken huomion joukkueelle. Ei tartte ottaa roolia kaukalon ulkopuolella, kun on koutsannut pojat pelaamaan hyvin.

Tätä samaa olen miettinyt, että seuraavalla valmentaja, oli se sitten Ahokas tai joku muu, niin voi olla nyt "hieman" tuskan hiki otsalla ja paineita. Raipen legioonasta on muodostunut jo käsite ja Raipesta on tullut kannattajien uusi lemmikki. Raipelta ja Legioonalta ei odotettu yhtään mitään, mutta Raipe tiimeineen on lyönyt sellaiset näytöt pöytään, että oksat pois. Tepsin lähtökohdat kauteen eivät olleet kovinkaan helpot ja odotukset olivat matalalla. Mahtavaa työtä on kuitenkin tehty valmennustiimissä ja joukkueen pelaajistossa. Raipe on melkein jo omittu tamperelaisilta Tepsin legendaksi ja patsasta jo ollaan pystyttämässä kaupunkiin. Minä en haluaisi olla Raipen seuraajan saappaissa. Turkulainen yleisö on vaativaa ja kärsimätöntä ja tällaisen kauden jälkeen odotukset ovat taas pilvissä. En kyllä haluaisi olla se seuraava valmentaja, koska ei todellakaan ole helppo paikka hypätä ruoriin tällaisen kauden jälkeen.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jumalauta että tuli liki tippa linssiin kun kuunteli taas haastattelua Radio Cityllä. Kaikki huomio pois itsestä ja kunnia seuralle ja pelaajille. Ei olisi tullut mieleen eräästäkin syksyllä 2019 potkut saaneesta valkkupojasta jos olisi osunut vastaava hetki kohdalle. Kiitos Raipe, olet hieno mies. Iso peukku.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hattu päästä ja paistinpannulla pari osumaa itse itselleni. Kun sopimus julkaistiin, reaktio oli luokkaa 'mit helv... Täh..'.

Nyt vituttaa oma skeptisyys ja on helppo myöntää että ikinä ei pitäisi olla ennakkoon asenteellinen.

Helminen teki jotain, mihin yksikään valmentaja ei Suikkasen ensimmäisen stintin jälkeen ole kyennyt, joukkueella jolta kukaan ei odottanut juuri mitään. Vielä kun ottaa huomioon suuren vaihtuvuuden joukkueessa, ja pelillisesti todella sekavan tilan 1.5 kauden ajalta ennen Raipea.

Tässä saa myös aloittaa ajanlaskun alusta, aer ja ajr.
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Raipelle ehdottomasti Vuoden Valmentaja-palkinto. Aivan uskomaton suoritus ja koko ajan tuntuu vaan paranevan. Eihän tätä nyt kukaan voinut uskoa tosissaan! Koko ajan ollut itse todella skeptinen, mutta koko ajan olen ollut väärässä.
Mutta nyt ei puhuta musta, vaan Raipesta.
Raipelle Vuoden Valmentaja-palkinto! #44 nääs
 

Saleva kehiin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelipaikallinen JYP, Ukrainan maajoukkue
Taitaa JYP kannattajalla "Slava kehiin" olla ennustajan lahjoja, kun kirjoitti yllä olevan viestin 29.11.2019.
Ei tämä ennustus ainakaan kauheasti metsään ole menossa.

Enpä edes muistanut tätä. Mutta olihan Raipen saama kura sitä luokkaa, että se oikein kerjäsi tätä tapahtuvaksi. Herkullinen finaali tulossa. Toteuttaako Raipe tämän huikean ennustuksen vai Saako Lukko pitkästä aikaa mestaruuden?

Henkilökohtaisesti asetan kannatusta hieman enemmän palloseuran suuntaan kahdesta syystä:
- Olisi kiva nähdä Raipen virnistys ja kommentit mestaruuden jälkeen.
- TPS ui niin syvissä vesissä Kaskisen aikaan, että sieltä suunnasta heruu ehkä sympatiaa tai ainakin ymmärrystä JYPin tämän hetkiselle tianteelle.
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ai vitsi, että lämmittää Ilves miehen sydäntä Raipen ja TPS:n onnistuminen. Raipe ollut itselle aina se kaikista suurin Ilves ja monesti harmittanut Raipen, jopa joskus hieman aiheetonkin kuran saanti valmentaja hommissa. Mutta niin vain maestro näytti taas. Ehkä joskus vielä Ilveksenkin peräsimessä. Se olisikin jotakin se. Tsemppiä turkuun finaali peleihin.
 

Jpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On vain yksi ja se on Raipe! Näin Ilves -miehenä tippa linssissä katselin peliä ja toivoin Tepsin menestystä ja sitä sainkin. Nyt vaan kannu "kotiin" ja Tampereelle mars mars.

Ehkä yksi kaikkien aikojen urotöistä ja varmasti se suurin, jos ja kun TPS nostelee kannua kauden päätteeksi!
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näyttäisi siltä, että Raipe otti kaiken irti noista KHL-ajoista. Vaikka taisikin saada myös Jokereiden puolella kuraa niskaan, niin kyllä sieltä on jotain tarttunut mukaan. Kyllä lämmittää mieltä, Raipe on niin intohimoinen lätkäjätkä, kuten aiemminkin olen jo sanonut.
 

Kyle

Jäsen
Voin yhtyä yläpuolella oleviin viesteihin ja uskon, että aika laajasti kaikki joilla on Ilves-sydän tulee toivomaan mestaruutta Raipelle ja TPS:lle. Raipe ei Ilveksessä ikinä nostanut itseään muiden yläpuolelle ja sai paljon vähemmän menestystä mitä olisi ansainnut. Nyt uskon että kaikki Ilves-kannattajat toivovat, että Raipe pääsee nostamaan pokaalia. Hyvä TPS!
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ehkä yksi kaikkien aikojen urotöistä ja varmasti se suurin, jos ja kun TPS nostelee kannua kauden päätteeksi!
Onhan tuo jo temppu, tuo finaalipaikka...! Ja kyllähän Tps on ollut tälläkaudella erityisen lähellä sydäntä.
Raipen ensimmäinen visiitti Hakametsässä, ja etenkin se lehdistötilaisuus oli tunteita herättävä.!
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Yhdeksän vuotta sitten vaadin Raipelle lähtöpasseja Ilveksestä. Toki jo silloin ymmärtäen, että Ilveksen silloinen johto lähes heitti legendan bussin alle pyytäessään tätä päävalmentajaksi silloinkin sekaisin olleeseen organisaatioon.

Paljon on vettä virrannut niin Tammerkoskessa kuin Aurajoessa tuon jälkeen. Samaan aikaan Helminen on kehittynyt ja kehittänyt itseään ja raivannut tiensä tähän tilanteeseen.

Kukapa olisi uskonut? Ei varmasti monikaan, mutta ihan varmasti legenda itse on koko ajan uskonut ja luottanut omaan tekemiseensä. Jo silloin aikanaan Ilveksen peräsimessä, kun Pajuoja olisi halunnut Ilveksen pelaavan välillä alaspäinkin. Se ei Helmiselle sopinut. Kaikki muistaa kumpi lähti.

No, ei Ilveksen materiaali tuolloin sopinut Helmisen tavoittelemaan pelitapaan. Ja toki Helminen on peli-ideologiaansa päivittänytkin.

Vaikka Lukkokin ansaitsisi kaudesta paljon, niin TPS on oma suosikkini mestariksi. Viimeistään nyt Helminen on näyttänyt epäilijöilleen. Ja latu on auki päätyyn asti.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
On vain yksi ja se on Raipe! Näin Ilves -miehenä tippa linssissä katselin peliä ja toivoin Tepsin menestystä ja sitä sainkin. Nyt vaan kannu "kotiin" ja Tampereelle mars mars.

Ehkä yksi kaikkien aikojen urotöistä ja varmasti se suurin, jos ja kun TPS nostelee kannua kauden päätteeksi!

Minusta tuo on uroteko jo nyt ja uskon, että Raipelle tulee työtarjouksia ihan kunnolla ellei kaikki paikat ole jo menneet niin sitten myöhemmin. Tätä mahtavaa onnistumista ei häneltä enää koskaan pysty pois ottamaan, se on CV:ssä aina ja ikuisesti. Olen aina Raipesta pitänyt ja nyt tietenkin vielä enemmän, ihan mahtava persoona. Ihan se ja sama kumpi joukkue voittaa kun molempia kannatan ja vuoden valmentajaksikin pitäisi valita Pekka Virta ja Raimo RRaipeee Helminen. Tulee mahtavat hyökkäysvoittoiset finaalit!
 

Arengee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Maajoukkueet, NHL:n Suomalaiset
Tuskin kukaan uskoi Helmisen Raipeen ennen kautta, minä mukaanlukien. Tämä vaatimaton työmies on laittanut sellaisia näyttöjä tiskiin että taivas varjele mikä sieltä tulee! Tykkään persoonasta, vaatimaton kuten monet jääkiekkoleijonat ja omistautuu työlleen viimeisen päälle. Ymmärrän kyllä miten liigan valmentajakuviot toimivat...ja silti vetää haikeaksi että Raipea ei enää nähdä täällä seuraavana kautena.

Oikeastaan ihan sama miten tämä kausi päättyy, koska Raipe toi valon synkkyyden keskelle odottamatta ja jo nyt on saavutettu enemmän kuin yksikään asiantuntija tai kannattaja osasi ennustaa.

Kiitos Raimo Helminen!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Valtavan suuret onnittelut Turkuun TPS:n kannattajille. On ollut hienoja hetkiä finaaleissa TPS vs Jokerit kauan sitten hallissa, jonka nimi taisi olla silloin Typhoon. Ja halli on edelleen mielestäni Suomen kaunein (sisältä).

Ja olin väärässä Raipe Helmisen osalta. Tuli kirjoitettua tänne ennen kauden alkua, ettei valmentamisesta juuri mitään tule. Paitsi sekavaa menoa. Mutta väärässä olin. TPS oli ensimmäisessä ottelussa HIFK:ta vastaan kanveesissa ja jäässä, mutta sen jälkeen kolme upeaa taistelupeliä, joista jokaisesta voitto.

Ja kyllä lämmitti katsoa TPS:n ykkösketjua. Taisi olla joukkueessa peräti kahdeksan omaa kasvattia. Sen on huippuasia. Onnittelut, tulevaisuus on teidän.
 

Shiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse asiassa tuo Hofrenin juttuhan oli kirjoitettu heti Raipen TPSvalmentaja pestin julkistuksen jälkeen. Löysin pikän etsinnän jälkeen koko jutun. Kommentti: TPS:n uusi päävalmentajapalkkaus on suoraan Kummeli-sketsistä
" Helminen kokeili päävalmentajan hommaa Suomen alle 20-vuotiaiden päävalmentajana kaudella 2011–12, mutta siitä kaudesta ei kirjoitettu kirjaa " - Hoffren Sami
Hoffrenhan voisi kirjoittaa kirjan tästä ja paljonko siitä pieleenmenosta oli lopulta Raipen vikaa. Helppo on heitellä juttuja ilmaan, isompi työ olisi paneutua asiaan perinpohjaisemmin.
Tietysti jos Raipelta itseltään kysyisi vastaus olisi, kyllä se vika oli ihan täysin ittessä, vastuu minun. Jos Raipessa olisi vähän enemmän Trumppia, vika olisi kaikissa muissa kun itsessä, ja oikeastihan minä voitin ne kisat ja siihen päälle Hoffren olisi vielä huono toimittaja....
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
" Helminen kokeili päävalmentajan hommaa Suomen alle 20-vuotiaiden päävalmentajana kaudella 2011–12, mutta siitä kaudesta ei kirjoitettu kirjaa " - Hoffren Sami
Hoffrenhan voisi kirjoittaa kirjan tästä ja paljonko siitä pieleenmenosta oli lopulta Raipen vikaa. Helppo on heitellä juttuja ilmaan, isompi työ olisi paneutua asiaan perinpohjaisemmin.
Tietysti jos Raipelta itseltään kysyisi vastaus olisi, kyllä se vika oli ihan täysin ittessä, vastuu minun. Jos Raipessa olisi vähän enemmän Trumppia, vika olisi kaikissa muissa kun itsessä, ja oikeastihan minä voitin ne kisat ja siihen päälle Hoffren olisi vielä huono toimittaja....
Niinpä. Valmentajan osuus joukkueen menestyksestä on tottakai suuri mutta aina on muistettava myös pelaajien, kakkosvalmentajien, fysiikkavalmentajien jopa huollon osuus/vastuu menestyksestä. Esim. jos pelaajalla selkä suoristuu niin ei se ole suoraan valmentajan vika vaikka valmentajalla on iso rooli jotta pelaajat luottaa itseensä/joukkuekavereihin. Se joukkue jolla on kokonaisuus parhaiten kasassa menestyy. Raipe ja kumppanit on onnistuneet tälläkaudella loistavasti. Kuten joskus aiemmin kirjoitin ,tämänkauden TPS:llä ja kauden 2019 MM-joukkueella on paljon yhtäläisyyksiä unohtamatta USA:n olympia joukkuetta 1980. Kaikkia näitä joukkueita kritisoitiin ennen kautta /kisoja. Lopuksi pitkällä nenällä oli käyttöä. Eikä voi unohtaa kauden kauden 2010 TPS:ää ja 2019 Mestaria HPK:ta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Pelicans vs Tappara
  • 2.56
  • 3.50
  • 2.60
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös