Keskustelu tässä ketjussa kääntyy epäolennaisuuksiin.
Käännän ainakin tilapäisesti tämän perjantain JYP-pelin vuoksi takkini potkujen vaatimisessa kahden eri syyn vuoksi.
1. Ulkoiset syyt - olen miettinyt nyt ketjun avaamisen jälkeen, kenet tähän voisi ottaa tilalle. Ja jos Tamminen on about fiksuin vaihtoehto, ei ole järkevää. Matikainen olisi ok, mutta tarvitsisi kakkosen, jota ei ole tarjolla.
2. Bluesin kolmannen erän avauspelaaminen ei tänään ollut Aholle tyypillistä. Haluan nähdä sen, johtuuko se pelaajien omasta valinnasta, vai siitä, onko Aho oikeasti harjoitellut joukkueen kanssa myös kontrolloituja lähtöjä omasta päästä. Jos Aho on näitä harjoittanut, hän on kehittynyt valmentajana juuri siihen suuntaan, johon en uskonut hänen kehittyvän. Ja jos tämä on oikeasti Ahon peluuttamiseensa tuoma uusi suunta, olen valmis antamaan hänelle aikaa sen sisään tuomiseen, koska Bluesin edelliskausien suurimpiin ongelmiin Aho osaa antaa ratkaisut.
Voin kommentoida itse tähän ketjuun minulle osoitettuja kysymyksiä ja mielelläni niihin vastaankin sen hetkisen näkemykseni mukaan, mutta tuon kohdan 2 ansiosta haluan antaa kuitenkin omalta omatoimiselta kritiikiltäni hengähdystauon syyskuun ajan. Haluan vaan nähdä tämän sen verran pidempään. Jos homma ei toimi siihen mennessä, ei ole myöhäistä. Ja jos Aho oikeasti lähtee tuomaan peliin noita kolmannessa erässä näkemiäni elementtejä, annan hänelle kaiken tukeni. Eli en omatoimisesti tule tähän ketjuun tai mihinkään muuhun ketjuun ennen kuin kuin syyskuu on ohi - kyseisten otteluiden otteluketjuja lukuun ottamatta - kommentoimaan Ahon pelitapaa. Sen jälkeen otanta ja toteutukset riittävät kertomaan itselleni, elätänkö turhaan tässä toiveita.