Aholalle monoa

  • 33 583
  • 87

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oikeus ottaa kantaa siihen onko toimittu sopimusten vastaisesti tai onko toimittu joltain osin lainvastaisesti. Oikeus ei ota kantaa siihen onko yksittäiset henkilöt toimineet jotenkin moraalisesti oikein/väärin.

Onhan toi aika mahtava juttu, jos tosiaan noi kustannukset maansiirrosta ja kivitalon rungosta ovat alle 20k, kun naapurilla puhutaan sadoistatuhansista.

Minäkin ostaisin tuollaisen, tosin en kavereiden kustannuksella.

Edit. Ai niin Aholan "track record" valehtelun suhteen kyllä puhuu vilpittömyyden puolesta.

Oikeus ottaa muuten huomioon paljonkin asioita, kuten lain hengen. Jos tuo valmiiksirakentamisprosentti on selkeästi väärin ja se voidaan osoittaa, niin en usko että siinä joku allekirjoitus paljoakaan painaa.

Hartsa: Kaksi ihmistä ovat erimielisiä. Olet oikeuden tuomari. Kuulet toisen puolustus/syytöspuheen oikeudessa (tai tässä tapauksessa nimimerkin takaa löytyvän videon). Annat tämän perusteella tuomion kuulematta toista osapuolta. Oletko toiminut oikein?

Mitä olen itse ihmisten riitoja selvittänyt, niin osapuolten selostuksista asioista ilmenee hyvin yksiselitteisesti, että kaikki vika on toisessa osapuolessa. Sitten kun on istuttu saman pöydän ääreen, niin "vikaa" on löytynytkin molemmista osapuolista. Sopu on yleensä löytynyt siitä, että ymmärretty että asioita voi tulkita monella eri tavalla, että toisen tarkoitukset voi ymmärtää väärin ja että "kostotoimenpiteet" ovat olleet aiheettomia.

Itse asiaan en ota kantaa, kun en siitä tiedä käytännössä mitään (olen nähnyt jonkun videon, mutta on mahdotonta tietää mikä siinä on totta ja mikä valhetta ja mitä on jätetty kertomatta).
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan se siellä oikeudessa sitten myös aikanaan todetaan, vai mitä luulet?

Nyt oli tästä asiasta hovi saanut jonkinlaisen ajatuksen aikaan.

Talosotku Westendissä – IL: Oikeus kumosi ex-NHL-kiekkoilijan sopimuksen | Helsingin Uutiset

Eniten mua on kiinnostanut tämän arkkitehtirouvan idea suunnitella itselleen talo ja laskuttaa se urakoitsijalta.

"Paperin mukaan Aholoiden osuus kuittautuisi 180 000 eurolla ja kaverin yhtiön pitäisi maksaa Aholoille 85 000 euroa arkkitehtisuunnittelusta."
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Tää koko keissi ja kaikki jutut mitä tähän liittyen kuulee tai on julkaistu, ihan sketsiohjelmakamaa. Ihan järkyttävää spedeilyä kaikenkaikkiaan Aholan perheeltä. En pysty millään oikeuttamaan tota toimintaa.
Pistää oikeasti aika vihaksi.

Ja sitten kun mietitään, mitä tämä touhu jo Bluesillekin aiheuttaa.. Ja kyllä se paska todellakin sinnekin laariin osuu, ei voi mitään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ja sitten kun mietitään, mitä tämä touhu jo Bluesillekin aiheuttaa.. Ja kyllä se paska todellakin sinnekin laariin osuu, ei voi mitään.
Eihän tämä liity Bluesiin suoraan mitenkään. Toki Blues on Aholan työnantaja ja se tietenkin mainitaan joka lööpissä, mutta muuten hän on tehnyt tämä kähminnät ihan yksityishenkilönä, omalla ajallaan. Täytyy vain toivoa, että joku katsoo vähän hänen rahankäytön perään Bluesin toimistolla...
 

Jaasin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, Detroit Red Wings, Boston Bruins
Eihän tämä liity Bluesiin suoraan mitenkään. Toki Blues on Aholan työnantaja ja se tietenkin mainitaan joka lööpissä, mutta muuten hän on tehnyt tämä kähminnät ihan yksityishenkilönä, omalla ajallaan. Täytyy vain toivoa, että joku katsoo vähän hänen rahankäytön perään Bluesin toimistolla...

Nyt en tosiaan tarkoittanut, että Petsku rakenteli tässä taloa Bluesille.
Kuitenkin kaverin mukanaolo varmasti vaikuttaa Bluesin imagoon jne. Kuten sanoin, tämäkin sekoilu ja siitä aiheutuva paska sataa kyllä satavarmasti myös Bluesin murojen kuorrutteeksi.

Itse tiedän yhden todella ison sponssin, jonka Blues menetti mm Aholan sekoilun takia vuosi takaperin. Oletan niitä siis olevan muitakin.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Itse tiedän yhden todella ison sponssin, jonka Blues menetti mm Aholan sekoilun takia vuosi takaperin. Oletan niitä siis olevan muitakin.
Toisaalta, joku sponssi on saattanut myös tulla Bluesin leiriin Aholan tasoisen nimen takia, mutta näistähän ei kerrota eteenpäin kovin monelle. En väitä, että näitä olisi montaa, sillä itsekin tiedän Aholan osaavan sählätä oikein kunnolla.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Toisaalta, joku sponssi on saattanut myös tulla Bluesin leiriin Aholan tasoisen nimen takia, mutta näistähän ei kerrota eteenpäin kovin monelle.

Tästä olisi kiva kuulla lisää?
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tästä olisi kiva kuulla lisää?
Ei minulla siis mitään faktaa ole, kunhan heitin mutun ja näemmä nauratin ainakin trapia... Ei ole minusta ihan poissuljettua, että ex-NHL-tähti tai millä nimityksellä Aholaa nyt haluaakaan kutsua, toisi omia kontaktejaan mukaan toimintaan. Niitä on aivan varmasti tullut vuosien varrella, ei siinä ole minusta mitään epäselvyyttä. Paljon todennäköisempää se on ainakin hänen, kuin jonkun autokauppiasmerkonomin kohdalla.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ois kyllä kiva tieteää miten toi Aholan sekoilu on vaikuttanut johonkin sponsorisuhteseen. Kuitenkin ne on ymmärtääkseni ihan eri ihmiset jotka niitä sopparineuvottelua käy ja on yhteydessä yhteistyökumppaneihin. Ymmärtääkseni Aholan duuni on kasata jengi ja vastata sen pyörittämisestä. Toki, se voi riittää että joku sponsori tuntee henk.koht sen tyypin jota Ahola on kusettanut ja se on riittänyt. Mielestäni KOFF, LänsiAuto, Neste Oil ja Ratiopharm on pitkään ollu ne Bluesin näkyvimmät sponsorit ja ainakin viime kaudella ne oli vielä messissä. Mutta jos se sponsori taas on ollu Vivus joka lähti case-Ikosen takia vetää niin en tiedä kanattaako sitä nyt täysin Aholan piikkiin pistää.

Tää ei ollu siis mitenkään puolustuspuhe Aholan puolesta kuhan vaan ihmettelin miten se ois noita asioita pystynyt sotkemaan. Eihän se nyt mitenkään hirveän mukavaa ole että tollasia juttuja saa lukea Bluesin GM:ästä mutta kyllähän Jari Kurri ja Jere Lehtinen on viimeaikoina ollu lööpeissä talokaupoistaan kanssa. Mielestäni Ahola on hoitanut ton GM duuninsa sikäli hyvin että aika hyviä löytöjä on tehnyt. Tai sitten kunnia kuuluu sille Kari Kettuselle ja Ahola vaan pistää nimmareita paperehin ja juttelee agenttien kanssa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kun tästä hommasta puhuttiin aiemmin, niin olin sitä mieltä että ei tuomita ennen kuin oikeuden päätös tulee. Puolustelin siis tavallaan Aholaa. No, tässähän on sitten ilmeisesti Ahola ja kumpp. toimineet pelimiehen elkein, eli röyhkeästi mitä enemmän omaan pussiin sen parempi.

Tällainen toiminta saattaa vieläkin olla arvostettavaa suuriyritys-maailmassa, mutta se on silkkaa paskaa mitä tulee yksityisyrittäjyyteen.

Katselin juuri Pirkanmaalla vaalimainoksia, jossa mainoslauseena käytettiin "pelisilmän käyttöä". Mielestäni tämä on ihan uskomatonta 80-luvun hyvä-veli-paskaa. Siis: "Tienasin rahaa koska olin älykkäämpi kuin vastapuoli" on tänä päivänä pitkälti historiaa. Tänä päivänä se katsotaan epärehelliseksi toiminnaksi.

Tervetuloa 2010-luvulle, Ahola. "Ilmaisia" lounaita ei enää ole.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tällainen toiminta saattaa vieläkin olla arvostettavaa suuriyritys-maailmassa, mutta se on silkkaa paskaa mitä tulee yksityisyrittäjyyteen.
Eipä sitä taida isotkaan firmat enää noihin pystyä. Jotkut koittavat ja kiinni jäädessään, maksavat sitten mukisematta.

Itsekin puolustelin Aholaa, mutta nythän näyttää siltä, että lapsuuden ystävää on vietä kuin pässiä narussa. Tällä menolla Aholalla ei kohta ole kavereita siviilissä. Tällöin alkaa kiekossakin olla tukalaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Pelatessaan IFK:ssa Ahola veti pilkkuun asti baarissa, vaikka seuraavana päivänä oli peli. Mun kuva miehestä muuttui tuolloin. Nyt hänestä on tullut Bluesille rasite. Ymmärrän ettei heti voi potkuja antaa, mutta aika pian olisi syytä. Sponsori- ja lipputuloista riippuvainen organisaatio ei voi pitää keulakuvanaan maineeltaan arveluttavaa henkilöä. Ei vuonna 2015.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Pelatessaan IFK:ssa Ahola veti pilkkuun asti baarissa, vaikka seuraavana päivänä oli peli. Mun kuva miehestä muuttui tuolloin. Nyt hänestä on tullut Bluesille rasite. Ymmärrän ettei heti voi potkuja antaa, mutta aika pian olisi syytä. Sponsori- ja lipputuloista riippuvainen organisaatio ei voi pitää keulakuvanaan maineeltaan arveluttavaa henkilöä. Ei vuonna 2015.

Osakasta, eli firman osaomistajaa taitaa olla vaan vähän konstikasta kenkiä? Jossei sitten itse lähde...
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sillä ei ole paperilla mitään väliä, onko osakas vai ei. Käytännössä toki voi ollakin, koska kukapa nyt omia frendejään kenkiä haluaisi.

Sanoisin, että Bluesilla ei ole yhtään varaa ylimääräisiin negatiivisiin juttuihin. Tämä koko case on niin oksettava, että monon antaminen olisi vähintä, mitä Alohalle pitäisi antaa. Enkä ihan oikeasti tiedä ketään, joka muistelisi tätä ex-NHL-pelaajaa erityisellä lämmöllä. Pikemminkin päinvastoin. Alohalle on naurettu niin pitkään kuin muistan. Nyt naurut alkaa olla naurettu ja tilalle on tullut vitutus ja syvä häpeä.

Osanottoni tämän casen uhreille, joiden elämään tämä kusetus on vaikuttanut paljon.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Tämä koko case on niin oksettava, että monon antaminen olisi vähintä, mitä Alohalle pitäisi antaa.
Täällä Suomessa ei kenkää niin vaan anneta. Ainakaan tämän perusteella kenkää on hankala antaa. Pitkän ajan seuranta ja kaikkien törttöilyjen ylöskirjaaminen todistajalausunnoin voisi onnistua, mutta se vie kyllä aikaa. Hallituspaikasta päästään eroon äänestyksellä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Täällä Suomessa ei kenkää niin vaan anneta. Ainakaan tämän perusteella kenkää on hankala antaa. Pitkän ajan seuranta ja kaikkien törttöilyjen ylöskirjaaminen todistajalausunnoin voisi onnistua, mutta se vie kyllä aikaa. Hallituspaikasta päästään eroon äänestyksellä.
Ei Ahola ole mikään paperimies, vaan liigaseuran GM. Riittää kun muut hallituksessa sanovat irti luottamuksensa. Ja sillä sipuli, sanoi Nils Gustafsson.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tämä koko case on niin oksettava, että monon antaminen olisi vähintä, mitä Alohalle pitäisi antaa.
En tosiaan halua puolustella Aholaa, mutta ainakin omissa kirjoissa Karalahden huumetuomiot/veljely prätkä jengien kanssa ja Japa Levosen rattijuopumus on paljon pahempia rikoksia kuin ystävän kusettaminen talokaupassa. Silti noi kaksi edellä mainittua herraa saa harjoittaa amattiaan sm-liigassa. Tiedä sitten onko noi Aholan siiviili sotukut sitten riittävä syy kenkimiseen, mutta oma veikkaus on että jos niiden takia monoa Bluesista tulisi niin veikkaan että Ahola haastaisi Bluesin oikeuteen laittomista fuduista.

Mutta jos mä olisin yksi Bluesin omistajista niin kyllä mä pistäisin nyt Aholan firman luottokortit tiukkaan seurantaan. Semmoinen kaveri joka kusettaa ystäviään kusettaa ihan varmasti aivan kaikkia jos tulee sauma. Samasta syystä en myöskään päästäisi Aholaa hirveän mielellään huseeramaan yhteistökumppanien kanssa koska Aholan maineesta on tulossa rasite. Ahola olisi yksi niistä tyypeistä joka nyt esitellään toimistokieroksella, mutta jäisi yhtä tuntemattomaksi tyypiksi kuin esim. Bluesin huoltajat. Toki, jos Ahola on yksi Bluesin omistajista niin ei ehkä tohon rooliin suostu.

Parasta tietenkin olisi että muut omistajat ostais Aholan ulos, mutta varmaan toi Ahola pitää kiinni tosta omistajuudestaan ja sen tuomasta suojatyöpaikasta. Toki siinä on onni onettomuudessa että ihan hyviä hankintoja on Ahola tehnyt GM:mänä ollessaan.

Välillä sitä miettii että näkeeköhän sitä päivää kun Bluesin toimistossa ei ole yhtään sähläriä puikoissa ja seuralla menee loistavasti taloudellisesti ja urheilullisesti.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
En tosiaan halua puolustella Aholaa, mutta ainakin omissa kirjoissa Karalahden huumetuomiot/veljely prätkä jengien kanssa ja Japa Levosen rattijuopumus on paljon pahempia rikoksia kuin ystävän kusettaminen talokaupassa. Silti noi kaksi edellä mainittua herraa saa harjoittaa amattiaan sm-liigassa. Tiedä sitten onko noi Aholan siiviili sotukut sitten riittävä syy kenkimiseen, mutta oma veikkaus on että jos niiden takia monoa Bluesista tulisi niin veikkaan että Ahola haastaisi Bluesin oikeuteen laittomista fuduista.

Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Päihteiden käyttöön liittyvä törttöily ei kerro oikeastaan yhtään ihmisen arvomaailmasta, siitä miten hän suhtautuu ympäristöönsä ja kanssaihmisiin sekä miten hän tulee käyttäytymään tulevaisuudessa. Mikä oli vahinko mitä Levonen ja Karalahti aiheuttuviat muille ihmisille ja oliko se tarkoituksellista? Sen sijaan suunnitelmallinen petkutus ja oman kaverin elinkeinomahdollisuuksien tuhoaminen on todella ala-arvoista ja tuomittavaa ja on hyvin todennäköistä että tuollainen toiminta näkyy kaikessa henkilön toiminnassa myös tulevaisuudessa.
 

trap

Jäsen
[QUOTE="Barcelona, post: 5844657] Toki siinä on onni onettomuudessa että ihan hyviä hankintoja on Ahola tehnyt GM:mänä ollessaan.
[/QUOTE]
Niin, tosin Ahola on ihan pelkkä kumileimasin. Scouttauksista ja tuoduista pelaajista voi kiittää tai olla kiittämättä Kettusta / Ahoa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tästä olen kyllä vahvasti eri mieltä. Päihteiden käyttöön liittyvä törttöily ei kerro oikeastaan yhtään ihmisen arvomaailmasta, siitä miten hän suhtautuu ympäristöönsä ja kanssaihmisiin sekä miten hän tulee käyttäytymään tulevaisuudessa.
Mä olen taas tästä täysin eri mieltä. Ensinnäkin Karalahti sai tuomion törkeästä huumeainerikosesta eli oli rahoittamassa amfetamiinin ostoa joka oli menossa huumekauppoihin. Toiseksi multa ei rattijuopoille hirveesti sympatiia heru kun oman serkun muksu jäi rattijuopon ajaman auton alle ja kuoli. Siksi mulle rattijuopot on yhteiskunnan alinta paskaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Nauttiiko Ahola Bluesin, kannattajien ja yhteistyökumppaneiden luottamusta? Onko Aholan toimista ollut haittaa Bluesin maineelle? Onko Ahola tulevaisuudessa riski Bluesille? Näihin vastaamalla pääsee ehkä päättelyssä eteenpäin.
 
Siksi mulle rattijuopot on yhteiskunnan alinta paskaa.
Vaikeahan, ja turhaakin, näitä on järjestykseen laittaa, mutta kyllä oman vanhan perheellisen kaverin (tai itseasiassa kenen vaan) totaalinen ja suunnitelmallinen kusetus ja konkurssiin ajaminen (omaisuus ulosmitattu, jne.) oman edun tavoittelun takia on semmonen juttu, että en itkisi jos joku veisi tällaisen ihmispaska-aineksen saunan taakse.. psykopaattejahan tuollaiset ovat kun ei toisten hyvinvointi kiinnosta pätkääkään.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika kovaa settiä täällä jauhetaan jos jo rattijuoppoihin aletaan vertaamaan. Siinä on sen verran saastainen porukka, että alaspäin päästään vasta väkivaltarikollisiin mentäessä. Ja jos liigan dumaristossa viheltelee rattijuoppo, on aika se ja sama mitä talousrikollisia muualta löytyy.
 

Kapulainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Aika kovaa settiä täällä jauhetaan jos jo rattijuoppoihin aletaan vertaamaan. Siinä on sen verran saastainen porukka, että alaspäin päästään vasta väkivaltarikollisiin mentäessä. Ja jos liigan dumaristossa viheltelee rattijuoppo, on aika se ja sama mitä talousrikollisia muualta löytyy.
Täysin samaa mieltä. Olen pidempään ihmetellyt mistä Blues-kannattajien valtava antipatia Aholaa kohtaan juontaa juurensa? Toki jokaisella joukkueella täytyy olla oma sylkykuppinsa. Parempi kai Ahola kuin joku pelaaja.

En tarkkaan tunne Aholan casen taustoja, mutta olen ymmärtänyt ettei mediassakaan aivan täysin objektiivista kuvaa jutusta ole annettu. Ahola varmasti tehnyt paljon väärin, mutta Ahola ei käsittääkseni ole ainoa ystäväpiirissä joka ajautunut ongelmiin vastapuolen kanssa. Eli tämä ystävä on käsitykseni mukaan saanut hieman vastaavankaltaisia ongelmia muidenkin ystäviensä kanssa.

Nämä ovat tapauksia, joista rehdit ihmiset eivät kerro julkisuudessa. Hieman vaikuttaa, että tässä on myös mustamaalausta Aholaa kohtaan. Kuinka moni täällä henkilö-tasolla voi sanoa tuntevansa Aholan? Silti täällä vedetään todella kovia johtopäätöksiä aina hänen persoonaansa myöten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös