AC/DC – maailman paras rockbändi

  • 262 488
  • 1 322

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Levy on nyt vuotanut kokonaisuudessaan. En ole itse sitä kaivanut mistään, mutta porukka on ihan pähkinöinä kuinka hyvän levyn ovat AC/DCn kaverit Malcolmin kunniaksi väsänneet.

Ei vaan itse enää selvästi löydä mitään mestaa mistä tämä löytyisi, tor ja sipulit ihan hepreaa... äh. Toki levy menee ostoon, mutta mieluusti sen kuulisi jo
 
Viimeksi muokattu:

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Levy on nyt vuotanut kokonaisuudessaan. En ole itse sitä kaivanut mistään, mutta porukka on ihan pähkinöinä kuinka hyvän levyn ovat AC/DCn kaverit Malcolmin kunniaksi väsänneet.

Mä olen sen verran vanha ja vanhanaikainen venttiili ajatuksiltani, että en halua/jaksa kaivaa miltään puolilaittomilta nettitrokareilta mitään rahisevia purkkisoundillisia bootleggeja, vaan se on fyysinen levy kaikkine oheisherkkuineen rammariin ja arvio alkaa siitä hetkestä, kun kotikaiuttimet niitä säveliä mun kuullun ymmärtämisen aivolohkoille tarjoavat.

Tottakai suon tänä päivänä tämän spoilaus - huvin tiedonjanoisille, koska se on tätä päivää. Kaikki tänne heti nyt. Eihän nykyihminen siedä edes kaupan kassajonossa seistä paikallaan 15 sekuntia ilman, että pitää jostain puhelimen parinvaihtopalvelusta tarkistaa, että tykkäsikö se viime viikonlopun pubilyyli uudesta peilin kautta otetusta perseen kuvasta.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mä olen sen verran vanha ja vanhanaikainen venttiili ajatuksiltani, että en halua/jaksa kaivaa miltään puolilaittomilta nettitrokareilta mitään rahisevia purkkisoundillisia bootleggeja, vaan se on fyysinen levy kaikkine oheisherkkuineen rammariin ja arvio alkaa siitä hetkestä, kun kotikaiuttimet niitä säveliä mun kuullun ymmärtämisen aivolohkoille tarjoavat.

Tottakai suon tänä päivänä tämän spoilaus - huvin tiedonjanoisille, koska se on tätä päivää. Kaikki tänne heti nyt. Eihän nykyihminen siedä edes kaupan kassajonossa seistä paikallaan 15 sekuntia ilman, että pitää jostain puhelimen parinvaihtopalvelusta tarkistaa, että tykkäsikö se viime viikonlopun pubilyyli uudesta peilin kautta otetusta perseen kuvasta.

CD levystä digitoitu FLAC löytyi. Ei malttanut itse odottaa viralliseen julkaisuun... Eiköhän tuota tule pyöritettyä streamauspalveluista ahkeraan sitten julkaisun jälkeen että saavat jonkun sentin minunkin rahoistani.

Kova on...
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
No nyt on koko levy löytynyt, mutta toki levy menee myös ostoon.

On ihan helvetin kova, mitä ihmettä Brian Johnson on vetänyt - kuulostaa paremmalta kuin kuka ties milloin, miten se on mahdollista. Huikea suoritus kaikilta, ikä ja ruoste ei kuulu vaan energiaa on jopa enemmän kuin aikoihin.

Pitää sulatella ja arvostella tarkemmin, mutta ON hyvä.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
En osta. Toki tuotantoa on aina, mutta ei tuossa mitää autotunea ole.

Jollain tavalla sitä ääntä kuitenkin on muunnettu etta ei enãä kuulosta luonnolliselta Johnsonilta. Voisin veikata että ero tämän studioäänen ja liven välillä on melkoinen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jollain tavalla sitä ääntä kuitenkin on muunnettu etta ei enãä kuulosta luonnolliselta Johnsonilta. Voisin veikata että ero tämän studioäänen ja liven välillä on melkoinen.

En usko, AC/DC ei ole koskaan ollut sellainen bändi. Pitkä tauko ja kyky kuulla itsensä ensimmäistä kertaa vuosikymmeneen kunnolla varmaan auttaa ja ihan laulun nyansseissa on kaivettu esiin tavaraa jota ei ole nähty sitten 80-90 lukujen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Minä taas en usko etta 73-vuotias puolikuuro olisi saatu nostettua nextille levelille pelkällä kaurapuurolla.

Toki hän oli 71 kun levy äänitettiin, mutta toki ikä on mikä se on. Aiemminkin urallaan hänen ääni on heitellyt paljon aikakaudesta toiselle, Blow Up Your Videon aikaan oli ääni ihan finito ja olipa jopa huhujakin uuden laulajan etsinnästä. Palasi kuitenkin Razors Edgelle aivan järisyttävällä uudella voimassa, Ballbreaker aikaan taas ääni oli lopussa jne jne. Vaikeampi se on palautua tietty tässä iässä, mutta mä en suostu hevillä uskomaan editointiin ja mun korvaan se ei mitenkään siltä voimakkaasti kuulosta, mutta odotellaan muiden mielipiteitä - hyvältä se kuulostaa kuitenkin:)

Niin ja YouTubesta löytyy nyt saman podcast jantterin haastis Phil Ruddin kanssa! Näinköhän tulee Stevie vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Unohdapa sinäkin @teroz nuo nykyajan hömpötykset ja keskitä tämänviikkoinen ajankäyttösi Tokion keikkaan vuodelta 1981. Perkele, kun Johanssonin ääni oli mintissä '81-'83.

Saman keikan Sin city -veto on helvetin kova. Siinä erityisesti kohdassa 3:21, kun lauletaan "Fingers Freddy", niin Brianissa on enemmän sähkövirtaa kuin pienessä kylässä, hui. En olen oikeastaan koskaan nähnyt häntä yhtä energisenä kuin tuolla keikalla. Ehkä siinä oli sitä alkuajan näyttämisen halua potenssiin 10, ja olihan jannu silloin vielä suht nuori (34) että energiaa riitti eri tavalla kuin myöhemmin.

Johanssonin live-esiintymistä on hieman arvosteltu siinä mielessä, että hän tekee lavalla itsestään pienen kuten aladivarin saba-veska. On sitä kyyräilyä tuolla Tokion keikallakin, mutta silmiinpistävää on, kuinka paljon hän on "leuka pystyssä" ja "takakenossa" verrattuna nykyiseen. Saattaapi olla, että lätsä on ainakin osittain vienyt tuon energisen "pää takakenossa" -asennon pois.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Unohdapa sinäkin @teroz nuo nykyajan hömpötykset ja keskitä tämänviikkoinen ajankäyttösi Tokion keikkaan vuodelta 1981. Perkele, kun Johanssonin ääni oli mintissä '81-'83.

Saman keikan Sin city -veto on helvetin kova. Siinä erityisesti kohdassa 3:21, kun lauletaan "Fingers Freddy", niin Brianissa on enemmän sähkövirtaa kuin pienessä kylässä, hui. En olen oikeastaan koskaan nähnyt häntä yhtä energisenä kuin tuolla keikalla. Ehkä siinä oli sitä alkuajan näyttämisen halua potenssiin 10, ja olihan jannu silloin vielä suht nuori (34) että energiaa riitti eri tavalla kuin myöhemmin.

Johanssonin live-esiintymistä on hieman arvosteltu siinä mielessä, että hän tekee lavalla itsestään pienen kuten aladivarin saba-veska. On sitä kyyräilyä tuolla Tokion keikallakin, mutta silmiinpistävää on, kuinka paljon hän on "leuka pystyssä" ja "takakenossa" verrattuna nykyiseen. Saattaapi olla, että lätsä on ainakin osittain vienyt tuon energisen "pää takakenossa" -asennon pois.

Kuka on Johansson ja mitä tekemistä hänellä on AC/DC yhtyeen kanssa?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Uutta levyä tässä on tullut pyöritettyä ja edelleen pidän teosta todella vahvana. FOTW-TRE ja BUYV viboja tästä tulee, aika yllättävää mutta totta ja sehän passaa.

TOP6 levyltä:
- Why do they kick you when you’re down?
- Money Shot
- Realize
- Demon Fire
- rejection
- Shot in the Dark

Vaikeaa arvioida ja tarvii lisää toistoja, mutta laatua on pojjaat!
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...mm paljastaa ettei ole kuunnellut Flick of the Switchiä ikuisuuksiin - perkele Cliff sehän on yksi teidän parhaista, mitä enemmän aikaa menee, sitä enemmän tätä mieltä itse olen.
Uutta levyä tässä on tullut pyöritettyä ja edelleen pidän teosta todella vahvana.
Kun ensimmäinen mielipide on totaalisen väärä, on helppo taipua uskomaan että toinenkin menee metsään.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Kun ensimmäinen mielipide on totaalisen väärä, on helppo taipua uskomaan että toinenkin menee metsään.

Flick of the Switch on mahtava. Sen vihaaminen on vain jostain syystä muodikasta.

- Flick of the Switch
- Nervous Shakedown
- Rising Power
- Guns For Hire
- House is on Fire
- Bedlam in Belgium

Järisyttävän hyvää kamaa ja hyvä back to basics tuotanto. TOP5 levy itselle.

Mutta hieno analyysi heavy
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flick of the Switch on mahtava. Sen vihaaminen on vain jostain syystä muodikasta.
En minä sitä mitenkään vihaa, mutta se pettymys, kun odotukset olivat Back in Blackin ja For Those About to Rockin jäljiltä suuret, oli kyllä valtava kun levy ilmestyi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Radiosta kun kuunnellut, niin onhan se huikeaa, että 2020 julkaistu musiikki kuulostaa siltä, että voisi hyvin olla miltä tahansa Brianin aikaiselta levyltä.

Pitkästä aikaa ei ole tullut AC/DC:tä kuunneltua, mutta pitänee laittaa soimaan.
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itsellä nyt hetken aikaa tuo albumi pyörinyt taustalla. Onhan tuo epäilemättä vanhaa kunnon AC/DC:tä. Soundi sitä mitä sen pitäisikin olla ja Brian kuulostaa hyvältä. Mutta nostalgialasien ja sen innostuksen jälkeen ei tuo nyt mitenkään mene omissa listoissa kovimpien AC/DC:n levyjen sekaan.

Kick you when you're down iskee kyllä allekirjoittaneeseen aika törkeen kovaa.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En minä sitä mitenkään vihaa, mutta se pettymys, kun odotukset olivat Back in Blackin ja For Those About to Rockin jäljiltä suuret, oli kyllä valtava kun levy ilmestyi.

Melkein samaa mieltä olen kuin Heavey Flick Of The Switchistä. Se on vähän kuin tuossa Heavyn mainitsemien levyjen pikkuveli. Ei aivan samaa tasoa kuin BIB ja FTATR, mutta jälkikäteen tarkasteltuna aivan ok albumi.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Itsellä nyt hetken aikaa tuo albumi pyörinyt taustalla. Onhan tuo epäilemättä vanhaa kunnon AC/DC:tä. Soundi sitä mitä sen pitäisikin olla ja Brian kuulostaa hyvältä. Mutta nostalgialasien ja sen innostuksen jälkeen ei tuo nyt mitenkään mene omissa listoissa kovimpien AC/DC:n levyjen sekaan.

Kick you when you're down iskee kyllä allekirjoittaneeseen aika törkeen kovaa.

Ei toki kovimpien levyjen joukkoon, mutta ainakin itse voin ohi kaiken nostalgian sanoa, että tämä tulee jäämään paremmaksi kuin usea muu levy ainakin omassa listatauksessa, ja jo se on upea saavutus ja levyllä on useampi todella hyvä biisi, johon tulee varmasti palattua uudelleen ja uudelleen - Kick you when you’re down on yksi niistä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli taas huomattua kuinka aika rientää. Tunnustaakos joku olleensa kummallakaan noista keikoista? 20 vuotta siis aikaa kun bändi veti Stiff Upper Lip kiertuetta Turussa ja Helsingissä. Typhoonissa tuli bändi nähtyä. On jäänyt ainoaksi kerraksi.
 

Liitteet

  • 20201106_145400.jpg
    20201106_145400.jpg
    277,6 KB · kertaa luettu: 129

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuli taas huomattua kuinka aika rientää. Tunnustaakos joku olleensa kummallakaan noista keikoista? 20 vuotta siis aikaa kun bändi veti Stiff Upper Lip kiertuetta Turussa ja Helsingissä. Typhoonissa tuli bändi nähtyä. On jäänyt ainoaksi kerraksi.
Olin tuolloin 2000 Helsingin keikalla, bändin olen nähnyt sen lisäksi viisi kertaa (2015, 2001, 1996, 1991, 1986).
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös