Seuraavaksi varmaankin väität Että Stevens vetää nuo puhtaasti. Ei ei ei.. jos tuollaisia taklauksia tähän liigaan halutaan niin kärppien ykköskenttä on lasaretissa ennen joulutaukoa. Haloo.. Se että ihanoi Stevenssin taklauksia puhtaiksi kertoo sen, että a) Et ole pelannut itse koskaan kiekkoa b) Olet luupää ketä yrittää vahingoittaa vastustajia c) Et ymmärrä että hienon ja puhtaan taklauksen antaminen voi myös sattua itseä, korjaamatta kyynerpäällä.
Tuossa oli vain yksi taklaus. Eric painaa kiekon kanssa menemään pää alhaalla ja huonosti käy. Kääntyy itse Stevensiä kohti pari metriä ennen taklausta ja painaa ylävartalon alas joitain sekunnin osia ennen kuin rysähtää. Harvemmin kukaan loukkaantuu taklauksesta, jos ei itse tee virhettä. Huonolla tuurilla kompuroi, kun taklaus on tulossa, mutta pään painaminen alas on täysin oma moka. Paljon taklaavien tielle noita mokailijoita sattuu useammin.
Minusta vahingoittamisyrityksenä voi pitää vain taklausta, johon pelaaja lähtee, kun vastustaja on jo selkeästi huonossa tasapainossa/kaatuneena tms. Noita näkee todella harvoin, kun ottaa huomioon reagointiajat ja taklaajan vaihtoehdot jättää taklaus viemättä loppuun. Kun taklauksen tarkoitus jo muutenkin on horjuttaa vastustajaa, niin sääntöjen mukaisellakin taklauksella voi syntyä vahinkoa. Vahingosta on typerää syyttää ensisijaisesti taklaajaa. Ruman (näköisen) taklauksen lähtökohta on laput silmillä kovaa luisteleva kiekollinen pelaaja.
Aarnion taklaus... taklaus tulee lähes suoraan edestä ja jos siihen ei ole valmistautunut, niin huonosti käy. Sääntöjen mukaan kiekollista saa taklata ja siitä annetaan jäähy vasta, jos taklaus on sääntöjen vastainen. Pelkkä puun takaa tuleminen ei ole jäähyn syy.
Selästä taklaaminen on kiellettyä, koska sieltä tulevaan taklaukseen ei voi valmistautua. Kuitenkin, selästä taklaus on kyseessä vain, jos taklaus lähtee, kun taklattava on selin. Siksi Jere ei saanut jäähyä selästä taklauksesta. Jäähy tuli jostain muusta tuomarin näkemästä (=kuulemasta?) rikkeestä, joka tuomittiin laitataklauksena (mm. kyynärpää, ryntäys, kampitus.. voidaan tuomita ko. syyllä, kun pelaaja kaatuu laitaa vasten). Taklaus ei kohdistunut päähän eikä siitä oikein voi kyynärpäätäkään löytää. Ryntäys se saattoi olla, ehkä. Ryntäys voidaan tuomita, vaikka pelaaja olisi viimeiset metrit liukunutkin, jos vauhtia on muuten tuomarin mielestä liikaa. Joka tapauksessa Rönnberg oli laidasta sen verran irti, että paljoa ei laita taklaukseen Jeren vauhdilla tarvita.
Siinä minun videotuomioni :P Jerelle ei lisäpenaltia, mutta toisaalta ulosajo on helppo ymmärtää kaikkien osatekijöiden summana. OR pitäisi kieltää liigatuomareilta.