Kunnon riistokapitalisti haluaa aina kahmia proletariaatin työpanoksen itselleen antamatta reilua vastinetta vaikka varaa kyllä olisi. Ei siinä sen kummempaa perustetta ole tai tarvita. Eikö tällä Lepomäen perheelläkin ole miljoonatulot, mutta tavalliselle duunarille ei voi mitenkään antaa 10 euroa tunnilta, se on aivan liikaa. Varmaan 1-2 euroa tunnilta olisi hänen mielestään käypä hinta. Ja siitäkin voisi sitten vähentää jos on joskus flunssassa.
Ja tällä Elinalla on sitten valtaisat fanijoukot, olen huomannut, vaikka ulosanniltaankin on aika kylmäkiskoinen ja karismaton. Aivan varmasti kaikki siinä fanijoukossa ei tienaa edes miljoonaa vuodessa, joten mitä ne köyhät siellä bandwagonissa tekee? En voi millään ymmärtää.
Elina Lepomäki on yksi harvoista kansanedustajista joka pyrkii selvästi muuttamaan tätä jatkuvasti velkaantuvaa ja seinää päin etenävää järjestelmää. Lepomäki on klassinen liberaali - mikä on monelle kirosana tässä sosialidemokratian tyyssijassa.
En ota kantaa siihen onko kuinka kylmäkiskoinen ja karismaton, mutta hän on asiapoliitikko. Ei edes yritä mitään sirkustemppuja asiansa edistämiseksi, vaan perustaa väitteensä tieteeseen, tutkimukseen ja vertailutietoon muista maista ja hahmottelee miten niitä voisi soveltaa Suomeen. Suomessa on yhdet maailman jäykimmät työmarkkinat, jotka hidastavat tämän maan kehittymistä ja tämän Lepomäki haluaa muuttaa. Konservatiivinen vasemmisto (ja myös oikeisto) luonnollisesti haraa täysillä vastaan.
Ehkä suurin ongelma Lepomäen ja vaikkapa demareiden ajatusmaailman erossa on se, että em. mielestä ihminen on itse vastuussa toimistaan ja jälkimmäisten mielestä valtion kuuluu kuitata myös ihmisten tekemät virheet. Tästä esimerkkinä se, että Lepomäki on hahmotellut suunnitellun kansalaispalkan kertamaksuksi, jonka jokainen voi sitten käyttää parhaalla mahdollisella tavalla > eli maksa velat, säästä ja sijoita < > ryyppää ja rellestä kaikki heti ja sen jälkeen olet omillasi.
Itse olen pro "vapaus ja vastuu". Suomessa on mahtava yhteiskunta, mutta tällä tasolla toimiakseen se on valtiolle tolkuttoman kallis sekä myös kansalaisten toimeliaisuutta passivoiva.
Viimeksi muokattu: