Viestin lähetti tant gredulin
Enenenen. Olen kannattanut IFK:ta 1960-luvun lopusta lähtien, joten ei pelkoa, että yksi A-juniorien ottelu vuonna 2004 nousisi hattuun:) Mites sinä?
Joo, toi nyt oli nähtävissä ilman erityismainintaakin. Sen takia minun onkin erityisen vaikea uskoa, että voit jotenkin puolustella tai edes löytää "IFK:n tyyliä" tuossa matsissa. Luulisi edes, että aika kultaa muistot.
Kyseessähän ei todellakaan ollut taklaus eikä edes tappelu. Itse todistin rehellistä muksintaa vajaa vuorokausi tuon tapahtuman jälkeen Jokerit-Blues-matsissa. Perustönimistä ensin maalin edessä ja sitten hanskat jäähän. Aika tovin paukutettiin ja hyviä iskuja meni perille. Jalasvaaran hieman paremmalla prosentilla kuin Jokereiden Rantalaisen.
Ketä tappeluksi sanoo sitä, että joku täysin turha mies hyökkää suoraan aloituksesta kiekkoa edes yrittämättä toisen joukkueen tähtipelaajan kimppuun takaapäin. Eri asia olisi, jos kaveri hakisi jotain tappelua edes vastapuolen muka-pukarista, niin nähtäsiinkin jotain viihdettä ja edes varsinainen "tappelu". Jos tuo oli IFK-yleisön haluamaa viihdettä, niin seuraavaksi varmaan erätauolla jäälle päästetään raajarikkoisia kissanpentuja ja niitä ammuskellaan lutkulla. Äijämeininki, JEAH! Tyylillä!
Se on helppo siellä huudella että "Bluesissa ei vastata huutoon", kun käydään pienempien kimppuun. Säälittävää hakata häkkipäitä. Kävisi isommilleen, mutta ei taida uskallus bambilla riittää. Alotuksessakin piti käydä heti kimppuun, kun kohde pysyy silloin vielä paikoillaan, muuten on peli menetetty ja nujakka jää katsekontaktiksi. Onko se niin karua todeta, että omat pelit alkavat lumien sulamisen myötä tänä keväänä olla lopullisesi ohi ja muut, monta vuotta nuoremmat jannut vaan paukuttelee 3+3 taululle? Juna meni jo, Kaikkonen, ota bussi.
"Jos hävitään niin hävitään tyylillä" kuulostaa jälkeenpäin ihan hyvältä ja sellaiselta varman päälle "musta tuntuu" -lauseelta (varsinkin matsia näkemättömän suusta). Mutta kuulostaako se hyvältä ajatukselta 6-4 tappioasemassa kun on yli 7 minsaa pelaamatta? En ole yhtään pahoillani siitä, että Bluesissa ei osattu vastata tähän tyylillä häviämisen huutoon, vaan keskityttiin jääkiekkoon. Latteus: "ei lähdetty mukaan, vaan pelattiin omaa peliä". Tulos: vastustaja teki itsestään pellen.
Kuitusenkin hävityt mitalit maistuvat varmasti kiikkustuolissa oikein hyviltä kun ei muista enää sitä, että runkosarjassa pelattiin niinkin ylivoimaisesti. Nuo nähdyt taktiset vedot ja "hermojen kylmyys" eivät kyllä puolla miehen nostoa suurempiin ympyröihin. Mutta eihän "poikien nahinoita kannata ottaa liian tosissaan". Joukkueissahan ei ole ollut todellakaan tulevaisuuden lupauksia, vaan pääosin yli-ikäisiä keskinkertaisuuksia. Hyvin on tähän asti menty: ihan kohtalaisia divariukkoja kaikki nykyään.
Mitä Köhlerin saamaan vekkiin tulee, niin kyllä mies kerkesi kuitenkin punttinsa tasoittamaan ottelussa tältä osin heti kolmannen erän alussa. Mitä törkeyksiin molemmista tulee, niin eipä noista otsikoita oikein voi repiä muualla kuin "The totuudentorvessa".
Miltähän se näyttäisi tällä palstalla, jos joku poliisi-Sihvonen hyökkäisi jonkun Pärssisen kimppuun takaapäin? Voitonmerkit siihen päälle vielä tiukan väännön kunniaksi. 1000 viestiä tuskin riittäisi siinä ketjussa, ja "en tilannetta nähnyt, mutta tyylillä pojat!" sekä "tappelut kuuluu jääkiekkoon" -kommentit olisivat aika vähissä.
En taaskaan ottanut seurauksiin kantaa, vaan itse tekoon. IFK-leirissä tuntuu että seuraukset ovat nyt kovaa valuuttaa. Jos ei kohde joudu lasarettiin, niin kaikki on suotavaa ja siten ihannoitavaa. IFK-tyylillä! Huudetaan vanhan kunnon IFK-meiningin perää ja vaaditaan puhtaita taklauksia ja rehellisiä tappeluita. Sitten ollaan iloisia kuitenkin tällaisistä raukkamaisuuksista. Ah, mitä mielen köyhyyttä (kiekkotermein: God damn right!)
Prkl mä yritin lyhentää tätä mutta siitä tuli pidempi.