Mainos

6. ottelu Blues-TPS 23.3.2004 klo 18.30, LA -arena

• 19 317
  • 267

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Älähä nyt Kausi pelkää...eikö juuri tämän vuoksi penkkiurheilu olekkin niin hienoa. Ei ne häviämiset maailmanloppuja ole. Minulle se pitkä talvi ja loistavasti pelatut kotimatsit ovat tämän lätkän seuraamisessa se tärkein asia. Toki mestaruus on kaiken täyttymys, mutta tässä kun elää mukana niin runkosarja on kuitenkin se läheisin meikäläiselle. Kovia joukkueita kaikki taistelemaan, eikä ole häpeä, jos blues tästä jatkaa.

Mige

Jäsen
Jee jee, itse pääsen taas kerran paikalle, siispä mieleen nousee taas kerran asia, yleisömäärä. Ihmeellistä, että Espoossa ja Turussa on ollut valitettavan vähän ihmisiä, tänäänkö muutos? Toivotaan, uskotaan, toivottavasti nähdään hyvä kannustus Länskärillä, itse ainakin aion huutaa kurkkuni kipeäksi.

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Vanha Len
Kovia joukkueita kaikki taistelemaan, eikä ole häpeä, jos blues tästä jatkaa.

Mikäs ihmeen tappiomieliala täällä on vallalla? Johdetaan sarjaa 3-2 ja tänään pannaan piste Bluesin pyristelyille. Vastahan tämän kevään huipennus on alkutekijöissään ja täällä puhutaan häviämisestä ensimmäisellä kierroksella?! Vaikka Blues hyvin taisteleekin kotonaan, on meillä melkoinen materiaaliylivoima. Kyllä tästä hyvää tulee.

Sillä mielellä joukkue ainakin lähti Espooseen, että nyt riittävät nämä "paikallispelit."

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Älähä nyt Kausi pelkää....

Off topic:

Kysyin juuri töissä (selvyydeksi, täällä pk-seudulla vaikutetaan) että onko palloseuran tappio sairaslomalle riittävä peruste, johon vastattiin että ei ole mutta voitto kuulemma on poikkeuksetta. Myös kaikenlainen palloseuran hehkuttaminen johtaa välittömään kurinpidolliseen lomautukseen. Todettakoon vielä, että täällä työpaikalla on sääntö, jonka mukaan turkulaisten aiheeton "kiusaaminen" on kiellettyä......

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Viestin lähetti Oloneuvos
Mikäs ihmeen tappiomieliala täällä on vallalla?

Samaa oireilua on ollut havaittavissa "meidänkin" otteluketjuissa. Eiköhä peli ole aikalailla selvä ja TPS lähettää Bluesin lomille tänään. Vaikka teiltä puuttuukin illan pelistä kuli niin tuskin on suuria vaikeuksia ottaa ensimmäinen vierasvoitto tässä sarjassa.

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älkäähän nyt kaverit hermostuko tuosta Rauteen kentän kyseenalaistamisesta. Omalta kohdaltani en vain ymmärrä, mitä varten kolme kulmissa pörräävää kärpästä pitää pistää samaan kenttään, kun ei sieltä tehdä maaleja kuin Stathokselle, eikä sekään "kobra-käsi" taida pelata enää missään.

Neloskenttä on taas mielestäni jopa loistelias. Stouni vääntää kulmissa vastustajan kanssa ja Lius jakelee namupasseja pystyyn, joista meidän Arttu painaa hullunkiilto silmissä suoraan vastustajan maalille - Oksa voi vain ihmetellä Virtasen ensimmäisen liigamaalin syntymistä.

Näin sen näin, eri asia on sitten se riittääkö neloskentän urhoollinen suoritus tänään voittoon.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti flintstone
Tässä linkki SM-liigan sivuille:
http://www.sm-liiga.fi/uutiset.asp?id=63892

Ainakaan mulla tuo koko päätökseen oleva linkki ei kylläkään toimi.

Eli 1 peli lisää.
Eipä käytännössä haittaa mitään. Pettynyt hieman olen sinällään, että odotin vain yhtä peliä, eikä lisäsanktioita. Noh, ei valiteta. .

K

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Älähä nyt Kausi pelkää...eikö juuri tämän vuoksi penkkiurheilu olekkin niin hienoa. Ei ne häviämiset maailmanloppuja ole.
Menee ihan off-topiksi ja chattailuksi, mutta mutta tälläisiähän Playoffs-kuumeen oireet ovat. Jääkiekkoon ja urheiluun tietysti kuuluvat yllätykset, iloiset ja vähemmän hauskat sellaiset. Se on vaan jääkiekkoa!

Minulle se pitkä talvi ja loistavasti pelatut kotimatsit ovat tämän lätkän seuraamisessa se tärkein asia.
Tietty näinkin teoriassa, valitettavasti runkosarja on viimevuosina ollut hieman tylsä. Muutama hyvä matsi per kausi on pikkaisen liian vähän koko pitkäksi talveksi.

Kovia joukkueita kaikki taistelemaan, eikä ole häpeä, jos blues tästä jatkaa.
Ei ole häpeä, mutta iso pettymys se olisi kylläkin.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Viestin lähetti Oloneuvos
Mikäs ihmeen tappiomieliala täällä on vallalla? Johdetaan sarjaa 3-2 ja tänään pannaan piste Bluesin pyristelyille. Vastahan tämän kevään huipennus on alkutekijöissään ja täällä puhutaan häviämisestä ensimmäisellä kierroksella?! Vaikka Blues hyvin taisteleekin kotonaan, on meillä melkoinen materiaaliylivoima. Kyllä tästä hyvää tulee.

Sillä mielellä joukkue ainakin lähti Espooseen, että nyt riittävät nämä "paikallispelit."

No eipä tässä tappiomieliala ole päällä. Peilasin vain omia ajatuksia oikeastaan lätkän kannatuksesta arkisen elämän sivussa. Yleismaailmallisesti heitin tuon lauseen loppuun. En tarkoittaen juuri tätä peliä. Toki uskoa omiin on niin kauan, kuin pelataan.

Morgoth

Jäsen
Viestin lähetti kausi
Palloseuran tappion todennäisyys on suoraa seurausta siitä, että ei kerta kaikkiaan osata pelata Espoossa. Tuossa rosterivertailussa en edes löydä mitään materiaeroa ainakaan hyökkääjien osalta, tänään vielä poissa runkopelaajista Eloranta.

Ei se voitto kuitenkin NIIN kaukana viimeksi Espoossa ollut. Joukueen on ollut pakko oppia jotain kahdesta tappiosta ja keksittävä jotain uutta (J. Koivu lupail jotaini?) ja nyt herkullisimmalla ja tärkeimmällä hetkellä voittaa vihdoinkin Espoossa.

Rosterin vertaaminen ei nyt auta, kun ei se pelkkä nimi selässä mitään takaa. Elorannan puututminen on iso miinus, mutta toisaalta se voi herättää myös muut taistelemaan. Lisäksi ei ole pelkoa että tulee 5+20 min. jäähy jostakin taklauksesta johon peli ratkeaa ja jatkoaika on seuraavana päivänä täynä "Eloranta on sika!! TPS on täynä lesbojasikaneitejä!!"-viestejä :-)

Mielenkiintoista nähdä miten Blues kestää tämän tilanteen, katkerahko tappio Turussa, "mediapelin" vaikutukset, pakkovoiton ja jonkinlaisen ennakosuosikin aseman kotikaukalossa.

Jotenkin on sellainen olo, että TPS pelaa tänään jäätävän vieraspelin, ei kaunista, mutta tehokasta. Puolustus ja maalivahti peli on terästä ja vastahyökkäyksistä isketään tappavasti.
Hermot pysyy myös tällä kertaa kurissa ja peli päättyy 0-3.
Mikko Koivun tehdässä kaikki maalit :-)

Pakko mennä ihan paikan päälle katsomaan, että pelataanko Espoossa jotain ihan erilaista jääkiekkoa kuin Turussa. Kolmen tunnin päästä tämäkin selviää...

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
eikö juuri tämän vuoksi penkkiurheilu olekkin niin hienoa. Ei ne häviämiset maailmanloppuja ole. ...., mutta tässä kun elää mukana ...

Hieman offtopic mutta pakko mainita.
Melkoisia jännäreitä nämä ainakin minulle ovat. Viimeksi IFK:n kanssa finaalissa katselin kaikki matsit seisaaltani, rampaten ympäri kämppää. Kynnet oli syöty rystysiin asti ja tukka revitty moneen kertaan. Taisin kaikkien matsien aikana olla istuallani vain erätaukojen aikaan, miinus yksi matsi paikanpäällä.

Viime matsissa avasin radion vasta tokassa erässä. Minuutti siitä ja Blues teki maalin. Johtopäätös, ei saa avata radiota kun tuottaa huonoa onnea, ja radio kiinni. Vasta 2-1 tilanteessa uskalsin seuraavaksi avata radion ja onneksi taikauskoisuuteni osoittautui typeräksi..

Jos en kuitenkaan tänään taas avaisi sitä toosaa, vasta kun siinä vaiheessa, kun peli on 0-2.. Nyt on jo jännä kakka housuus..

K

Morgoth

Jäsen
Re: Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti Kaiser Soze
Eli 1 peli lisää.
Eipä käytännössä haittaa mitään. Pettynyt hieman olen sinällään, että odotin vain yhtä peliä, eikä lisäsanktioita. Noh, ei valiteta. .
K

Ehkä Mikko ottaa tästä vähän opikseen ja TOIVON että tämä herättäisi myös muut pelaajat taistelemaan, kun tajuavat että yksi runkopelaaja on poissa ja nitiä pelejä voisi ratkaista muutkin kuin vain ne tietyt pelaajat eikä riitä että itse siellä jäällä vain surffailee...

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti flintstone
Tässä linkki SM-liigan sivuille:
http://www.sm-liiga.fi/uutiset.asp?id=63892

Ainakaan mulla tuo koko päätökseen oleva linkki ei kylläkään toimi.

No voi nyt jo vittu, en muuta sano. Eloranta siis poissa tänään ja torstaisesta blues/lauantaisesta välierästä. Minä en annettua tuomiota käsitä ollenkaan, mutta näin se homma vaan etenee. Ja lisää varmaan saadaan tänään/jatkossa mikäli ennusmerkit ja helmikuun lopulta alkanut järjestelmällinen palloseuran leimaus sikajoukkueeksi on saatu taottua mielen pohjille. Elorantaa tuskin enää uskaltaa kentälle tänä keväänä laittaakaan, siksi varmasti pilli soi aina.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti kausi
Elorantaa tuskin enää uskaltaa kentälle tänä keväänä laittaakaan, siksi varmasti pilli soi aina.

Ehkä olisikin TPS:lle parempi, että Eloranta ei enää pelaisikaan. Mä olen vieläkin sitä mieltä, että Kulille tekee ihan hyvää miettiä omaa pelityyliänsä parin ottelun ajan.

Lainauksia päätöksen perusteluista,boldaukset ovat minun:
>Elorannan teko on allekirjoittaneen
>näkemyksen mukaan tahallinen.
>Huolimatta seuraamuksen aiheuttamisen
>tahallisuuden puuttumisesta, on Elorannan
>täytynyt käsittää tai ainakin mieltää tekonsa
>mahdolliset vaikutukset.
Elorannan täytyy
>tietää, että kovassa vauhdissa takaapäin
>annettu tönäisy / taklaus kiekottoman
>pelaajan yläselkään tilanteessa, jossa
>vastustaja on vasta valmistautunut
>ottamaan kiekon hal_tuunsa välittömästi
>laidan läheisyydessä voi johtaa ennalta
>arvaamattomiin ...

Olen samaa mieltä, että Elorannan tasoisen kaverin täytyy ymmärtää tekojensa seuraukset.

Viimeksi muokattu:

Erling

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Kiekko-Espoo, Arsenal, Honka
Tässä play-offs hypessä on jäänyt huomaamatta, että maikkari on näköjään hylännyt kyseisen Blues-TPS parin lähes kokonaan...
Vai ovatko sitten muut parit niin paljon mielenkiintoisempia että niitä tulee ennemmin näyttää televisiosta analogisella puolella?
Vielä kun Citykin selostaa tänään Narripelin niin on tyydyttävä Radio Suomeen...vituttaa

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Pieni sivukaneetti tapaus elorannasta...eikö sitä pistetty merkille, että philipp tökkäsi luistimet johonkin ennen törmäystä. Ainakin meikäläinen näki tämän videolta. Taidan olla ainoa, joka pistää tuon piikkiin tämän onnettoman loukkaantumisen.

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Enpä minäkään ymmärrä Elorannan rangaistusta. Se on aivan liian lyhyt. Toisaalta Muukkosen linja on aika "armelias", ei nuo pelikiellot ole aikaisemminkaan tällä kaudella tarpeeksi kovia kaikissa tapauksissa olleet.

Mutta parasta tässä päätöksessä on se, että ei ainakaan itse tarvitse kulia tällä kaudella enää katsella.

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Re: Re: Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti Alabama Song
Olen samaa mieltä, että Elorannan tasoisen kaverin täytyy ymmärtää tekojensa seuraukset.

Minä taas en käsitä tuota perustelun osaa juuri ollenkaan. Tässä sovelletaan nyt näppärästi vanhaa mala fide settiä; tiesi tai olisi pitänyt tietää aikomusten mittailussa. Eli Elorannan tasoisen pelaajan tulee noudattaa korostunutta varovaisuutta taklauksissaan kontra mihin? Toisiin pelaajiin, huonompiin, parempiin, kokemattomimpiin vai mihin? Eikös tuon Philipikinkin olisi tullut tietää että laidan läheisyydessä epätasapainossa pää alhaalla luistellen joku saattaa tulla karvaamaan? Onko siis eri pelaajilla erilaiset vastuuntasot?

Sen verran annan siimaa, että vittuako Elorannankaan kannatti väenväkisin sitä töytäistä mutta olen,ilmeisesti väärinkäsittänyt, nin varsinkin pleikkareissa on yleisenä tapana hiukan tuuppia tavattaessa.

Alabama Song

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: Re: Elorannalle 2 ottelua pelikieltoa

Viestin lähetti kausi
Sen verran annan siimaa, että vittuako Elorannankaan kannatti väenväkisin sitä töytäistä mutta olen,ilmeisesti väärinkäsittänyt, nin varsinkin pleikkareissa on yleisenä tapana hiukan tuuppia tavattaessa.
Niinpä juuri, pakkoko sitä oli selästä tönäistä? Ihan turha temppu ja ymmärtääkseni myös sääntöjen vastainen. Seurakset olivat varmasti suuremmat mitä Eloranta tavoitteli eli tuskin hänellä oli tarkoituksena vahingoittaa Bluesin pelajaa, mutta ihan turha temppu Kulilta.
Minusta Muukkosen perustelut ja päätökset olivat aika kohdallaan.

Kovaa voi pelata myös reilusti ja sääntöjen mukaisesti, niinkuin kaikki tiedämme on tästä hyvä esimerkki Hulkkonen, jonka pommeja on todella nautinto katsella. Elorannan epäonnistuneista taklausyrityksistä en voi samaa sanoa.

pallokerho

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En ota kantaa Elorannan touhuihin ja seurauksiin, veikkaan tänään pitkää peliä 2-3 jatkoaikaa tilanteessa 3 - 3. Voittajaa en lähde arvailemaan. Summata tietysti voin, että Kerholle sopii vallan hyvin, että kaikki pelit menisivät seitsemään peliin, vaan todennäköisin HPK:n vastustaja välierissä on Tepsi, toki Blues voi sotkea kupletin juonen, vaan materiaali ero on suuri BUT materia vastaan henki...who knows...Bluesille joka tapauksessa hatun nosto, että sarjasta tuli taistelu, niinkuin playoff sarjaan kuuluukin.

HPK aina vaan puun takaa...

Viima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En olisi uskonut sanovani tätä, mutta pakkoa sanoa. Onnea tepsukalle tähän peliin. Meinaan pitäähän sitä kannustaa myös turukulaisia, kun itte oon 'puoliturkulainen' (syntyny siellä).

Veikkaisinko tepsille toisen jatkoerän jälkeen 1-0

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Suoraniemen ja Metsärannan pitää pysyä Rauteen messissä hyökkäyspäässä sillä liian usein on raku pyörinyt yksin vastustajan maalilla. Vastaiskuja tällaisista helposti tulee ja vaarallisiakin, mutta raku on kuitenkin pelannut helkkarin pirteästi myös espoossa. Kyllä tuolla kolmosketjulla potentiaalia on väsyttää bluesin pakkeja ihan hyvin. Illalla nähdään sitten..

Mielenkiintoista nähdä peluuttaako Koivu edelleen tasaisesti ketjuja? Esim. Rakun kolmonen on pelannut viime aikoina 15 minuutin matseja, jossa on 2-3 min. ekstraa normaaliin.

Hyvä puoli demokraattisessa peluutuksessa on energiavarojen säästyminen jatkoa ajatellen, huono puoli mahdollinen negatiivinen tasapäisyys. Melkein voisi luulla että joko Aallon tai Koivun kenttä viihtyy tänään kentällä lähemmäs 22-23 min aiemman 18-19 minuutin sijaan? Kuumat pelaajat ratkaisevat ottelut jne.

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kenttiä peluutetaan varmasti sen mukaan miten peli etenee. Todennäköisesti kolmannessa erässä siirrytään kolmeen ketjuun, jos tilanne on tiukka. Nyt odottaisin aallolta vaihteeksi ratkaisuja. Jäähyt tulevat kliseisesti muodostumaan tärkeiksi ja ns turhat on PAKKO kitkeä pois. Lassilalta muutama paraatipelastus niin homma on hanskassa. Kolme tehtyä maalia bluesin verkkoon tänään riittänee arvuuttelen ma.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy